Musu sunelis jau trecius metus lankys darzeli pagal Montesory programa. Gaila, kad jau paskutiniai. Alytuje nera mokyklos pagal Montesory. Auklejimas vienodas ir namuose, ir darzelyje, viskas gaunasi automatiskai, nieko nereikia daryti ar keisti specialiai. Matomai musu seimos mastymas, vaiko auklejimo klausimais, jau nuo pradziu buvo artimas Montesori programai-nieko mes neskaitem apie sia programa, pradzioje mes jos net nezinojom. Stengemes aukleti vaika taip, kaip mums atrode teisinga. Kai papuolem i montesori darzelio grupe supratom, kad visada auklejom vaika pagal sia sistema.
Mazu vaiku mastymas, gebejimas, prisiminti ir kaupti informacija yra labai geras, todel vaikui reikia duoti kuo daugiau teisingesnes ir svarbios, atitinkancios gyvenimo realybe informacijos, kuri formuoja jo teisinga mastyma.
Pasakos ir zaislai lieka antrame plane - jie lavina vaiko vaizduote, jie yra reiklaingi, bet ne svarbiausi. Zaisti su vaiku galima metodais ir priemonemis, kurie suteikia vaikui naudinos informacijos.
Ir visa tai neatima is vaiko vaikystes, musu vaikas ja turi ir yra labai laimingas. Nieko neverciam jo daryti per prievarta. Viskas gaunasi naturaliai.
QUOTE(lyra82 @ 2009 06 01, 14:23)
,,Nesakau,kad tai bloga savybe, bet musu visuomeneje sunku gyventi ir prisitaikyti letam zmogui.''
Letas zmogus ir tyliai ramiai dirbantis zmogus yra 2 skirtingi dalykai.
As kaip tik manau, kad reikia gerbti kita zmogu ir jam netrukdyti, dirbant , 'veikiant' vienoje patalpoje
Ir tai tikrai nereiskia cholerikus, flegmatikus, o bendravimo kultura... Paskui tokiems "cholerikams " isaugus, negali salia ju nei klaseje, nei darbo vietoje sedeti ar gyventi bendrame bute.
Reikia gerus iprocius ugdyti nuo mazumes
Bet tai tik mano nuomone
[quote=Savannaa,2010 03 15, 19:56]
gyvename namie iprasta gyvenima, be kazkokiu metodu bet tai nei kiek netrukdo lankyti montessori tipo darzeli...
beje, pries tai lankytame viename is privaciu Vilniaus darzeliu, kur jokie metodai netaikomi, man "plove smegenis", kad turiu taip ir anaip su vaiku bendraut
kiek pastebiu, kritikuoja si metoda labiausiai tie, kuriu vaikai niekad nera lanke darzelio taikancio si ugdymo metoda.quote
Paskaitykite temos pavadinima. Tai ne kritika ,o ,,Privalumai ir trukumai" kiekvieno pasisakiusiojo nuomone
gyvename namie iprasta gyvenima, be kazkokiu metodu bet tai nei kiek netrukdo lankyti montessori tipo darzeli...
beje, pries tai lankytame viename is privaciu Vilniaus darzeliu, kur jokie metodai netaikomi, man "plove smegenis", kad turiu taip ir anaip su vaiku bendraut
kiek pastebiu, kritikuoja si metoda labiausiai tie, kuriu vaikai niekad nera lanke darzelio taikancio si ugdymo metoda.quote
Paskaitykite temos pavadinima. Tai ne kritika ,o ,,Privalumai ir trukumai" kiekvieno pasisakiusiojo nuomone
Paskaitykite temos pavadinima. Tai ne kritika ,o ,,Privalumai ir trukumai" kiekvieno pasisakiusiojo nuomone
[/quote]
neigiama nuomone issako-taip tinka ?
koks skirtumas, kaip parayt, tai tik zodziu zaismas, nedaug nuo tai esme kinta
neigiama nuomone issako-taip tinka ?
koks skirtumas, kaip parayt, tai tik zodziu zaismas, nedaug nuo tai esme kinta
[/quote]
As nesikabineju prie zodziu tiesiog ivardinami trukumai ir privalumai (aisku tai kiekvieno subjektyvi nuomone).
koks skirtumas, kaip parayt, tai tik zodziu zaismas, nedaug nuo tai esme kinta
[/quote]
As nesikabineju prie zodziu tiesiog ivardinami trukumai ir privalumai (aisku tai kiekvieno subjektyvi nuomone).
QUOTE(Flagger @ 2010 06 02, 10:56)
Iš tikro, tokios metodikos, kaip montessori yra naudingos vaikui. Tiesiog, kai jis auklėjamas kitaip, nei dauguma paprastų vaikų, jis savaime išsiskiria iš minios, o to, kaip žinia, mūsų visuomenė nepalaiko.
Galbūt vaikystėj ir būtų sunkiau, bet paaugęs/užaugęs jis tikrai lengviau suktųsi šiame pasaulyje, kadangi pagrindus pasaulio pažinimui pasidėjo kitokiu būdu.
Teisingai pastebėta, kad namuose irgi turėtų būti auklėjama pagal tokią metodiką, kokia yra taikoma darželyje, nes jei darytume kitaip- tuomet būtų bergždžias reikalas- pedagogai pilnavertiškai neperteiktų savo žinių, tėvai negalėtų normaliai auklėti namuose, o apie vaikų padėtį- tai "kaip tarp dviejų ugnių" patupdyti jie būtų.
Normali mokykla, normali metodika, normali aplinka.... Kitaip tariant, tai, kas priimtina daugumai. Jei norime vaikus auklėti su tikslu, kad jie taptų tos "normalios" visuomenės dalimi, elgtųsi kaip visi ir pranyktų toj pilkoj "normaliųjų" jūroj, tuomet taip, viskas ok, bet jei norite savo vaiką turėti išskirtinį ne vien savo akimis, tuomet jis pats turėtų kažkuo skirtis nuo likusios pasaulio dalies.
Mano manymu, idealiausias variantas būtų auginti vaiką namuose. Žinau, jau daugumos skaitančiųjų galvose kyla kontrargumentai, nes juk vaikas taip negali tinkamai socializuotis, bet mano nuomonė kita. Viską galima perteikti ir namų sąlygomis, o ir efektas kitoks, negu darželiuose. Be to, taip galima apsisaugoti nuo neigiamos įtakos iš šalies.
Galbūt vaikystėj ir būtų sunkiau, bet paaugęs/užaugęs jis tikrai lengviau suktųsi šiame pasaulyje, kadangi pagrindus pasaulio pažinimui pasidėjo kitokiu būdu.
Teisingai pastebėta, kad namuose irgi turėtų būti auklėjama pagal tokią metodiką, kokia yra taikoma darželyje, nes jei darytume kitaip- tuomet būtų bergždžias reikalas- pedagogai pilnavertiškai neperteiktų savo žinių, tėvai negalėtų normaliai auklėti namuose, o apie vaikų padėtį- tai "kaip tarp dviejų ugnių" patupdyti jie būtų.
Normali mokykla, normali metodika, normali aplinka.... Kitaip tariant, tai, kas priimtina daugumai. Jei norime vaikus auklėti su tikslu, kad jie taptų tos "normalios" visuomenės dalimi, elgtųsi kaip visi ir pranyktų toj pilkoj "normaliųjų" jūroj, tuomet taip, viskas ok, bet jei norite savo vaiką turėti išskirtinį ne vien savo akimis, tuomet jis pats turėtų kažkuo skirtis nuo likusios pasaulio dalies.
Mano manymu, idealiausias variantas būtų auginti vaiką namuose. Žinau, jau daugumos skaitančiųjų galvose kyla kontrargumentai, nes juk vaikas taip negali tinkamai socializuotis, bet mano nuomonė kita. Viską galima perteikti ir namų sąlygomis, o ir efektas kitoks, negu darželiuose. Be to, taip galima apsisaugoti nuo neigiamos įtakos iš šalies.
Na aš ne specialistė bet ppo truputi domiuosi kur norėsiu savo vaikelį leisti. Kadangi pas mus pagal montessori programa kiek žinau mokyklos nedirba, tai mano nuomone, vaikui daroma meškos paslauga, nes po šio tipo darželio eiti į mūsų tradicines mokyklas, gan sudėtinga..
Na čia mamytė pavarė, prašyčiau neįsižeisti, bet kaip galima sakyti kad vaikui geriausia augti namuose? o žinote kad vaikams būtina bendrauti su bendraamžiais, taip gilinti savo socialinius įgūdžius. na kol vaikas mažas tai galima su juo užsiimti, to vaikų poreikio gal net ir nebus, bet vaikas augs ir jam su tetom ir dėdėm intelektualiom temom tik diskutuoti? ir kada išleisti vaiką socializuotis tarp bendraamžių, kai jam bus 10 m ar 18 ? be galo klystate jei manote kad vaikas pilnavertiškai bendraus. Esu įsitikinusi, jog niekada su savo vienmečiais neras bendros kalbos, nes kai vaikui bus 20 m, jis bus pratęs bendrauti su mama kuriai geriausiu atveju 40.
Ir kaip galima taip sakyti kad mūsų visuomenė ignoruoja kitokius? ir kad tai ne problema? na įdomu kiek norėtųsi eiti į mokyklą kai 12 metų bendraklasiai tyčiotusi, aš to savo vaikui nenorėčiau. Vaiko ugdymas privalo būti priatikytas, jog jam būtų gera ir mokytis normalioje mokykloje ir bendrauti su visokiais vaikais. Negalima žiūrėti į perspektyvą, kad suaugusiam jam bus geriau, nekreipiant dėmesio į tai kad jo vaikystė būtų luošinama, jūsų paminėtos pilkos masės..
QUOTE(kooksas @ 2010 10 01, 01:36)
Na aš ne specialistė bet ppo truputi domiuosi kur norėsiu savo vaikelį leisti. Kadangi pas mus pagal montessori programa kiek žinau mokyklos nedirba, tai mano nuomone, vaikui daroma meškos paslauga, nes po šio tipo darželio eiti į mūsų tradicines mokyklas, gan sudėtinga..
Na čia mamytė pavarė, prašyčiau neįsižeisti, bet kaip galima sakyti kad vaikui geriausia augti namuose? o žinote kad vaikams būtina bendrauti su bendraamžiais, taip gilinti savo socialinius įgūdžius. na kol vaikas mažas tai galima su juo užsiimti, to vaikų poreikio gal net ir nebus, bet vaikas augs ir jam su tetom ir dėdėm intelektualiom temom tik diskutuoti? ir kada išleisti vaiką socializuotis tarp bendraamžių, kai jam bus 10 m ar 18 ? be galo klystate jei manote kad vaikas pilnavertiškai bendraus. Esu įsitikinusi, jog niekada su savo vienmečiais neras bendros kalbos, nes kai vaikui bus 20 m, jis bus pratęs bendrauti su mama kuriai geriausiu atveju 40.
Ir kaip galima taip sakyti kad mūsų visuomenė ignoruoja kitokius? ir kad tai ne problema? na įdomu kiek norėtųsi eiti į mokyklą kai 12 metų bendraklasiai tyčiotusi, aš to savo vaikui nenorėčiau. Vaiko ugdymas privalo būti priatikytas, jog jam būtų gera ir mokytis normalioje mokykloje ir bendrauti su visokiais vaikais. Negalima žiūrėti į perspektyvą, kad suaugusiam jam bus geriau, nekreipiant dėmesio į tai kad jo vaikystė būtų luošinama, jūsų paminėtos pilkos masės..
Na čia mamytė pavarė, prašyčiau neįsižeisti, bet kaip galima sakyti kad vaikui geriausia augti namuose? o žinote kad vaikams būtina bendrauti su bendraamžiais, taip gilinti savo socialinius įgūdžius. na kol vaikas mažas tai galima su juo užsiimti, to vaikų poreikio gal net ir nebus, bet vaikas augs ir jam su tetom ir dėdėm intelektualiom temom tik diskutuoti? ir kada išleisti vaiką socializuotis tarp bendraamžių, kai jam bus 10 m ar 18 ? be galo klystate jei manote kad vaikas pilnavertiškai bendraus. Esu įsitikinusi, jog niekada su savo vienmečiais neras bendros kalbos, nes kai vaikui bus 20 m, jis bus pratęs bendrauti su mama kuriai geriausiu atveju 40.
Ir kaip galima taip sakyti kad mūsų visuomenė ignoruoja kitokius? ir kad tai ne problema? na įdomu kiek norėtųsi eiti į mokyklą kai 12 metų bendraklasiai tyčiotusi, aš to savo vaikui nenorėčiau. Vaiko ugdymas privalo būti priatikytas, jog jam būtų gera ir mokytis normalioje mokykloje ir bendrauti su visokiais vaikais. Negalima žiūrėti į perspektyvą, kad suaugusiam jam bus geriau, nekreipiant dėmesio į tai kad jo vaikystė būtų luošinama, jūsų paminėtos pilkos masės..
kad vaikas galetu sekmingai socializuotis, jam reikia augti ir bendrauti su bendraamziais. Namie vaikas gali daug ko ismokti, bet tik ne socialiniu igudziu su bendraamziais.
Dauguma is cia pasisakiusiuju, kaip supratau, nedirba su vaikais ir apie metoda kalba daugiau is tevu puses. O kokia jusu nuomone siuo atveju? :kai vaikas atejes is Montessori centro (Vilniuje,darzelis ir pradine mokykla) i penkta klase diktanto metu uzsinori staiga paziureti pro langa,arba nebe sprendzia uzdaviniu, nes nori guleti ant kilimo arba nori sedeti vienas (kaip zinia, stalai daug kur dvivieciai),arba kai atrakinamas kabinetas 5okeliai lekia ,,uzsiimti" ,,geresnes" vietas klaseje, o Montessori ugdytinis stovi ir ziuri, nes nesupranta,kodel reikia skubeti; arba kai vaikas ugdomas minetame centre, namie eina ,,sienom ir lubom" nes tokiu budu iskrauna energija. Galeciau pateikti begale praktiniu pavyzdziu, bet, manau,kad nebus idomu skaityti. Vat butent praktikoje ir isryskeja kitoks nei ,,pilkosios mases" ugdytinis. Musu visuomeneje tikrai yra problema, nes ,,kitokiam" issiskirianciam zmogui sunku prisitaikyti, ir dar daug vandens nutekes kol situacija pasikeis i gera puse. Bet siuo metu yra kaip yra.
Jokiu budu neprimetu savo nuomones. Kiekvienas renkasi tai,kas jam priimtina. Be abejo, sis metodas turi ir daug privalumu, bet kadangi juos minejau anksciau, nebesikartosiu.
Panasu, kad rasete apie vaika flegmatika.
QUOTE(lyra82 @ 2010 10 08, 17:59)
kad vaikas galetu sekmingai socializuotis, jam reikia augti ir bendrauti su bendraamziais. Namie vaikas gali daug ko ismokti, bet tik ne socialiniu igudziu su bendraamziais.
Dauguma is cia pasisakiusiuju, kaip supratau, nedirba su vaikais ir apie metoda kalba daugiau is tevu puses. O kokia jusu nuomone siuo atveju? :kai vaikas atejes is Montessori centro (Vilniuje,darzelis ir pradine mokykla) i penkta klase diktanto metu uzsinori staiga paziureti pro langa,arba nebe sprendzia uzdaviniu, nes nori guleti ant kilimo arba nori sedeti vienas (kaip zinia, stalai daug kur dvivieciai),arba kai atrakinamas kabinetas 5okeliai lekia ,,uzsiimti" ,,geresnes" vietas klaseje, o Montessori ugdytinis stovi ir ziuri, nes nesupranta,kodel reikia skubeti; arba kai vaikas ugdomas minetame centre, namie eina ,,sienom ir lubom" nes tokiu budu iskrauna energija. Galeciau pateikti begale praktiniu pavyzdziu, bet, manau,kad nebus idomu skaityti. Vat butent praktikoje ir isryskeja kitoks nei ,,pilkosios mases" ugdytinis. Musu visuomeneje tikrai yra problema, nes ,,kitokiam" issiskirianciam zmogui sunku prisitaikyti, ir dar daug vandens nutekes kol situacija pasikeis i gera puse. Bet siuo metu yra kaip yra.
Jokiu budu neprimetu savo nuomones. Kiekvienas renkasi tai,kas jam priimtina. Be abejo, sis metodas turi ir daug privalumu, bet kadangi juos minejau anksciau, nebesikartosiu.
Dauguma is cia pasisakiusiuju, kaip supratau, nedirba su vaikais ir apie metoda kalba daugiau is tevu puses. O kokia jusu nuomone siuo atveju? :kai vaikas atejes is Montessori centro (Vilniuje,darzelis ir pradine mokykla) i penkta klase diktanto metu uzsinori staiga paziureti pro langa,arba nebe sprendzia uzdaviniu, nes nori guleti ant kilimo arba nori sedeti vienas (kaip zinia, stalai daug kur dvivieciai),arba kai atrakinamas kabinetas 5okeliai lekia ,,uzsiimti" ,,geresnes" vietas klaseje, o Montessori ugdytinis stovi ir ziuri, nes nesupranta,kodel reikia skubeti; arba kai vaikas ugdomas minetame centre, namie eina ,,sienom ir lubom" nes tokiu budu iskrauna energija. Galeciau pateikti begale praktiniu pavyzdziu, bet, manau,kad nebus idomu skaityti. Vat butent praktikoje ir isryskeja kitoks nei ,,pilkosios mases" ugdytinis. Musu visuomeneje tikrai yra problema, nes ,,kitokiam" issiskirianciam zmogui sunku prisitaikyti, ir dar daug vandens nutekes kol situacija pasikeis i gera puse. Bet siuo metu yra kaip yra.
Jokiu budu neprimetu savo nuomones. Kiekvienas renkasi tai,kas jam priimtina. Be abejo, sis metodas turi ir daug privalumu, bet kadangi juos minejau anksciau, nebesikartosiu.
QUOTE(kiskis @ 2010 10 08, 19:58)
Panasu, kad rasete apie vaika flegmatika.
rasiau ne apie viena vaika. Kiekvienoje situacijoje kitas vaikas. To vaiko, kuris stovejo vyraujantis temperamento tipas - sangvinikas.
QUOTE(lyra82 @ 2010 10 08, 15:59)
kad vaikas galetu sekmingai socializuotis, jam reikia augti ir bendrauti su bendraamziais. Namie vaikas gali daug ko ismokti, bet tik ne socialiniu igudziu su bendraamziais.
Dauguma is cia pasisakiusiuju, kaip supratau, nedirba su vaikais ir apie metoda kalba daugiau is tevu puses. O kokia jusu nuomone siuo atveju? :kai vaikas atejes is Montessori centro (Vilniuje,darzelis ir pradine mokykla) i penkta klase diktanto metu uzsinori staiga paziureti pro langa,arba nebe sprendzia uzdaviniu, nes nori guleti ant kilimo arba nori sedeti vienas (kaip zinia, stalai daug kur dvivieciai),arba kai atrakinamas kabinetas 5okeliai lekia ,,uzsiimti" ,,geresnes" vietas klaseje, o Montessori ugdytinis stovi ir ziuri, nes nesupranta,kodel reikia skubeti; arba kai vaikas ugdomas minetame centre, namie eina ,,sienom ir lubom" nes tokiu budu iskrauna energija. Galeciau pateikti begale praktiniu pavyzdziu, bet, manau,kad nebus idomu skaityti. Vat butent praktikoje ir isryskeja kitoks nei ,,pilkosios mases" ugdytinis. Musu visuomeneje tikrai yra problema, nes ,,kitokiam" issiskirianciam zmogui sunku prisitaikyti, ir dar daug vandens nutekes kol situacija pasikeis i gera puse. Bet siuo metu yra kaip yra.
Jokiu budu neprimetu savo nuomones. Kiekvienas renkasi tai,kas jam priimtina. Be abejo, sis metodas turi ir daug privalumu, bet kadangi juos minejau anksciau, nebesikartosiu.
Dauguma is cia pasisakiusiuju, kaip supratau, nedirba su vaikais ir apie metoda kalba daugiau is tevu puses. O kokia jusu nuomone siuo atveju? :kai vaikas atejes is Montessori centro (Vilniuje,darzelis ir pradine mokykla) i penkta klase diktanto metu uzsinori staiga paziureti pro langa,arba nebe sprendzia uzdaviniu, nes nori guleti ant kilimo arba nori sedeti vienas (kaip zinia, stalai daug kur dvivieciai),arba kai atrakinamas kabinetas 5okeliai lekia ,,uzsiimti" ,,geresnes" vietas klaseje, o Montessori ugdytinis stovi ir ziuri, nes nesupranta,kodel reikia skubeti; arba kai vaikas ugdomas minetame centre, namie eina ,,sienom ir lubom" nes tokiu budu iskrauna energija. Galeciau pateikti begale praktiniu pavyzdziu, bet, manau,kad nebus idomu skaityti. Vat butent praktikoje ir isryskeja kitoks nei ,,pilkosios mases" ugdytinis. Musu visuomeneje tikrai yra problema, nes ,,kitokiam" issiskirianciam zmogui sunku prisitaikyti, ir dar daug vandens nutekes kol situacija pasikeis i gera puse. Bet siuo metu yra kaip yra.
Jokiu budu neprimetu savo nuomones. Kiekvienas renkasi tai,kas jam priimtina. Be abejo, sis metodas turi ir daug privalumu, bet kadangi juos minejau anksciau, nebesikartosiu.
Matosi kad raso zmones tikrai nezinantys montessori metodu ir tikslu. Musu visuomenes suvokimas kad vaikai turi butinai turi eiti galvom yra labai klaidingas, vaikai megsta tyla o tevai dazniausiai patys iserzina vaikus lakstydami , dukdami ir isivaizduoja kad cia yra tai ko vaikam reikia. Manau pedagogai kurie mokesi tos specialybes zino tikrai daugiau nei tevai isivaizduoja,tai kad tu tapai tevu nereiskia kad tau automatiskai atsirado ziniu apie vaiko psichologija ir poreikius formuojantis. Kazkaip bunant pacientais kazkaip nekyla noras gydytojui aiskinti kaip reik gydyti. O kas is tevu tikrai studijavo montessori metoda, pasiklausyti ka vaikai pasakoja ar kas kitas pasakojo tai tkrai neuztenka. Reikia dometis ka vaikai daro ten ir kaip jie issilaksto kai 2 kartus dienoje eina i lauka ir kaip yra lavinama koncentracija ko siaip vaikams labai truksta. Ir siaip nesamone kad ten nera disciplinos jos suvokimas visai kitoks nei musu tarybinis kad reik kaip konslageryje tvarkos. O jei vaikas turi problemu ir yra kitoks tai nesvarbu kur tu ji vesi jis niekur nepritaps. Ten bent jau mokytojos kreipia demesi i kiekviena vaika, o ne sedi ir tik atlieka priziuretojos funkcijos. Ir dar daug daug dalyku kuriu tikrai nei viena nezinot, o snekat. Teko man ne vienus metus stebeti ju darba ir su didziausiu dziagsmu vedu savo.
Pirma perskaitykite ne viena montessori knyga o po to rasinekite nesamones apie flegmas ir visokius kitokius vaikus.
O vat butent visur kitur ir gamina ta pilka mase, nesusikoncentruojancius be fantazijos, nemokancius laisvai mastyti kompleksuotus zmones. Ziauru kai zmones dziaugiasi pilka mase.
labai jau kategoriskai savo nuomuone issake paskutines mamos, tiek nuomuone uz tiek nuomuone pries
nera jokios ten baisios tylos...kas nenori gali tiesiog stebet kitus, zaisti... bet tai, kad dirba visi, nes jie ten tikrai dirba ir tinginukus ipareigoja kazkuo uzsiimt.
Metodika tikrai gera
nera jokios ten baisios tylos...kas nenori gali tiesiog stebet kitus, zaisti... bet tai, kad dirba visi, nes jie ten tikrai dirba ir tinginukus ipareigoja kazkuo uzsiimt.
Metodika tikrai gera