Sveikos, mamytės. Savo nei vieno vaiko taip jau sąmoningai neugdžiau "montessoriškai" ir į darželį paprastą leidau, tad supratimo nedaug apie tai turiu. Gal padesit? Situacija tokia: girdėjau, kad Montessori buvo (ir yra ) labai stipri matematikoj. Mano sūnui, kuris jau mokosi 3-čioj kl., matematika - sudėtingas dalykas (matyt savo laiku kažką praleidom ). Iki šiol mielai ant pirštų skaičiuoja, o daugybos lentelė - tai iš vis... .
Girdėjau kažką apie Montessori "Pitagoro lentelę", kaip supratau - ten kalba eina apie daugybą, bet kas tai per dalykas ir kokiu principu ten reikia mokytis? Gal ją galima pasidaryt?
Apšvieskit neapsišvietusį, prašau
QUOTE(JO/NE @ 2007 03 31, 20:31)
Oi, AVEDA, ne ne ne. Jau ten kur jus uzejot tai tam darzely betvarke. Kai maniske pradejo lankyti darziuka, as 2men.uzeidavau jos pasiimti vis kitu laiku. Ir NIEKADA neradau aukletoju nieko nedaranciu ir vaiku be uzsiemimo slankiojanciu. Dienotvarke taip pat yra, ir net labai aiskiai apibrezta. Tik, kad pamokeliu metu vaikuciai pasirenka ko tuo metu nori mokytis. Nu kas cia nenormalaus ir ka cia reikia lyginti su mokykla? Imkim vaika kuris nelanko darzelio ir auga namuose pvz iki pirmos klases. Tai aukle ar mama neliepia kasdien tuo pat metu mokytis skaiciuoti, po to piesti ir sportuoti. Nesako vaikui: "brangusis, jau 10.00val. prasau eiti lieti akvarele." Vaikas namuose pasirenka ar tuo metu karpyti nori, ar su zaislais zaisti, ar mamai padeti grindis plauti. O ateina laikas eiti i mokykla ir pripranta jie prie tu pamoku tvarkarasciu.
Na o ta mergaite su demesio sutrikimu gal tiesiog tokia yra, ne montesori sistema ja tokia padare. Negi dabar visi 'montesoriniai' nedemesingi? Maniske 3m mergaite net labai gerai ir gan ilgam susikoncentruoja i uzduotis...
Na o ta mergaite su demesio sutrikimu gal tiesiog tokia yra, ne montesori sistema ja tokia padare. Negi dabar visi 'montesoriniai' nedemesingi? Maniske 3m mergaite net labai gerai ir gan ilgam susikoncentruoja i uzduotis...
As tau pritariu .
Savo suneli irgi leidziu i tokia grupe, kur yra Montesori programa. Esu labai, labai patenkinta. Mano vaikas yra labai aktyvus, as jo namuose sarmata, bet nesusitvarkydavau. Dabar viskas kitaip: labai vaikas pasidare demesingas, daug greiciau susikaupia, sutelkia demesi, visokiu zaidimuku daug moka, eilerastuku, skaiciuoti ir raideles jau pazista, labai sakyciau pareigingas, vis sako einam darbeliu daryti, einam pamokeliu ruosti. Kai sedame prie stalo visada pasko gero apetito. Daznai pradejo kartoti mama tu man brangiausia, as tave labai myliu, taip paciai ir teciui sako. Kai buna konfliktine situacija jis viska ramiai isdesto, paaiskina kas jam netinka, ko jis noretu ir juokingiausia, kad pabaigoje sako ,,nu va mama kokia padetis ir kaip ja dabar ispresti". Arba kai reikia kazka pasirinkti daznai sako ,,nu mama ar apsisprendei, ar priemei teisinga sprendima". Taip aukletoja vadina vardu, bet tai man parodo tik labai siltus tarpusavio santykius. Aukletoja ir vaikas jie yra draugai, vienas kita gerbia, sutaria, bendrauja, priima sprendimus. Vaikas vertina aukletoja ir, kad ja vadina vardu tai nereiskia, kad negerbia. As nematau nieko blogo sioje programoje. Pliusu ir minusu jai noresime visur rasime.
Pries tai mes lankeme paprasta darzeli. Todel turiu su kuo palyginti. As manau visur yra gerai, kur yra kompetentinga aukletoja.
Sveikos, mamos Oi kaip seniai čia bebuvau užsukusi
Taip jau susiklostė, kad teko savo mergičką iš montesorinio į paprastą darželį pervesti Pasirinkau parengiamąją grupę, nors pagal amžių gal ankstoka Tai vat labai įdomu stebėt kaip vaikas pratinasi prie naujos metodikos. Kol kas mano lūpos surakintos, nekomentuosiu, o išvadas padarysiu metų gale Galiu pasakyt tik tiek, kad į naują kolektyvą įsiliejo labai greitai ir lengvai,o dėl mokymosi tai nzn, dar anksti spręst Kolkas mokosi abėcėlės raides, kurias maniškė nuo 2m moka gerai, kad nors namo grįžusi rodo norą sužinot kažką naujo...
Papildyta:
[quote=Krisliukas,2008 10 14, 15:57]
Kai buna konfliktine situacija jis viska ramiai isdesto, paaiskina kas jam netinka, ko jis noretu ir juokingiausia, kad pabaigoje sako ,,nu va mama kokia padetis ir kaip ja dabar ispresti". Arba kai reikia kazka pasirinkti daznai sako ,,nu mama ar apsisprendei, ar priemei teisinga sprendima".
Taip jau susiklostė, kad teko savo mergičką iš montesorinio į paprastą darželį pervesti Pasirinkau parengiamąją grupę, nors pagal amžių gal ankstoka Tai vat labai įdomu stebėt kaip vaikas pratinasi prie naujos metodikos. Kol kas mano lūpos surakintos, nekomentuosiu, o išvadas padarysiu metų gale Galiu pasakyt tik tiek, kad į naują kolektyvą įsiliejo labai greitai ir lengvai,o dėl mokymosi tai nzn, dar anksti spręst Kolkas mokosi abėcėlės raides, kurias maniškė nuo 2m moka gerai, kad nors namo grįžusi rodo norą sužinot kažką naujo...
Papildyta:
[quote=Krisliukas,2008 10 14, 15:57]
Kai buna konfliktine situacija jis viska ramiai isdesto, paaiskina kas jam netinka, ko jis noretu ir juokingiausia, kad pabaigoje sako ,,nu va mama kokia padetis ir kaip ja dabar ispresti". Arba kai reikia kazka pasirinkti daznai sako ,,nu mama ar apsisprendei, ar priemei teisinga sprendima".
Vyresnėlė lankė Montessori darželį (Montessori metodo centrą). Apie darželį ir metodiką mūsų atsiliepimai labai labai geri. Mažąją atėjus laikui irgi leisim ten pat.
Šiaip apie kitokias nei įprasta ugdymo metodikas Lietuvoj kyla daug diskusijų, jos dažnai yra "apaugintos" įvairiausiais, egzotiškiausiais mitais. Kartais kyla toks jausmas, kad "tradicinė" švietimo sistema taip priešinasi bet kokiai konkurencijai. Na, gal aš klystu, čia toks mano įspūdis
Vienas iš tokių mitų yra apie Montessori vaikų integraciją paprastoj pradinėj ar vidurinėj mokykloj. Ir laiks nuo laiko vis kur nors išgirstu frazę, kaip montesoriukai vaikai atėję į paprastą mokyklą vaikšto klasėje ir nesupranta, kad dabar reikia su visais dirbti. Na, nesiginčysiu, gal kur nors kam nors taip yra nutikę, tačiau iš pavienio fakto, jei jis toks ir buvo, daryti apibendrinimo negalima.
Pati matau savo dukrą, be to, pažįstu nemažai montesoriukų vaikų ir neteko girdėti, kad kam nors būtų kilę panašių problemų. Sakyčiau atvirkščiai, Montessori vaikai yra labai dėmesingi, žingeidūs, drausmingi. Beje, vienas iš Montessori metodikos principų yra "laisvė drausmėje". Vaikas laisvai renkasi veiklą, tačiau negali nepaisyti bendrų taisyklių (mandagumo, saugumo, dienos režimo ir pan.).
Mūsų dukros adaptacija po Montessori darželio paprastoje pradinėje mokykloje nesukėlė jokių papildomų problemų. Tačiau adaptacija kaip tokia buvo, nes pradėjom lankyti mokyklą. Teko anksti keltis, nešiotis kuprinę, būti atsakingai už tai, kas joje sudėta, susidraugauti su naujaisiais klasiokais ir t.t. Tačiau tikrai nesusidūrėme su jokiomis problemomis, kurios galėtų kilti iš neva per didelės laisvės darželyje ar kitokios ugdymo sistemos. Beje, dukra nelankė parengiamosios grupės, nes mūsų darželyje bendroje grupėje vaikai išmoksta visko, kas reikalaujama rengiantis pirmai klasei, tačiau jie neatskiriami nuo kitų kito amžiaus vaikų.
Žinoma, būtų puiku, jei būtų galimybės po Montessori darželio leisti vaiką toliau į pradinę ir vėliau - į vidurinę Montessori mokyklą... Gal ateity, anūkams taip pasiseks
Labai tikiuosi, kad po truputį šią metodiką atras vis daugiau tėvų ir vaikų Lietuvoj
Šiaip apie kitokias nei įprasta ugdymo metodikas Lietuvoj kyla daug diskusijų, jos dažnai yra "apaugintos" įvairiausiais, egzotiškiausiais mitais. Kartais kyla toks jausmas, kad "tradicinė" švietimo sistema taip priešinasi bet kokiai konkurencijai. Na, gal aš klystu, čia toks mano įspūdis
Vienas iš tokių mitų yra apie Montessori vaikų integraciją paprastoj pradinėj ar vidurinėj mokykloj. Ir laiks nuo laiko vis kur nors išgirstu frazę, kaip montesoriukai vaikai atėję į paprastą mokyklą vaikšto klasėje ir nesupranta, kad dabar reikia su visais dirbti. Na, nesiginčysiu, gal kur nors kam nors taip yra nutikę, tačiau iš pavienio fakto, jei jis toks ir buvo, daryti apibendrinimo negalima.
Pati matau savo dukrą, be to, pažįstu nemažai montesoriukų vaikų ir neteko girdėti, kad kam nors būtų kilę panašių problemų. Sakyčiau atvirkščiai, Montessori vaikai yra labai dėmesingi, žingeidūs, drausmingi. Beje, vienas iš Montessori metodikos principų yra "laisvė drausmėje". Vaikas laisvai renkasi veiklą, tačiau negali nepaisyti bendrų taisyklių (mandagumo, saugumo, dienos režimo ir pan.).
Mūsų dukros adaptacija po Montessori darželio paprastoje pradinėje mokykloje nesukėlė jokių papildomų problemų. Tačiau adaptacija kaip tokia buvo, nes pradėjom lankyti mokyklą. Teko anksti keltis, nešiotis kuprinę, būti atsakingai už tai, kas joje sudėta, susidraugauti su naujaisiais klasiokais ir t.t. Tačiau tikrai nesusidūrėme su jokiomis problemomis, kurios galėtų kilti iš neva per didelės laisvės darželyje ar kitokios ugdymo sistemos. Beje, dukra nelankė parengiamosios grupės, nes mūsų darželyje bendroje grupėje vaikai išmoksta visko, kas reikalaujama rengiantis pirmai klasei, tačiau jie neatskiriami nuo kitų kito amžiaus vaikų.
Žinoma, būtų puiku, jei būtų galimybės po Montessori darželio leisti vaiką toliau į pradinę ir vėliau - į vidurinę Montessori mokyklą... Gal ateity, anūkams taip pasiseks
Labai tikiuosi, kad po truputį šią metodiką atras vis daugiau tėvų ir vaikų Lietuvoj
Na ir aš įsiterpsiu dėl Montessori metodo. Mūsų mažė dar tik pilve vartaliojasi, bet mes jau esame apsisprendę kad jeigu bus galimybės ir viskas OK, tai ją būtinai leisime į Montessori grupę.
Pagrindinis argumentai prieš.
- kurį reiškia aplinkiniai, tai ką po to su tuo vaiku daryti, nes bet kokiu atveju jis atsidurs toje pačioje mokykloje, suformuotoje kalėjimo tipo 19 a. disciplinos principu (čia aš sutinku su Foucault )), bet manau kad laikai keičiasi, ir tol kol mažė pradės eiti į mokyklą negali prognozuoti koks bus gyvenimas ir galimi pasirinkimai.
- Montessori metodika buvo sukurta 20 a. pradžioje, dėl to bet kokiu atveju ji turi būti adaptuota pasikeitusiai visuomeniniai situacijai. Gal tai nėra tiek aktualu darželyje, bet kiek teko domėtis, tai Montessori metodika turi būti modifikuojama tam kad pritaikyti muzikiniaim ar techniniam vaiko ugdymui, dėl to kyla klausimas ar Lietuvoje yra atsižvelgiama į šiuos metodikos patobulinimo, išplėtimo poreikius.
Už argumentai.
- Sveikas požiūris į vaiką. Juk vaikystės sąvoka yra gana nesenas išradimas, ir manau tai yra savaime suprantama į savo vaiką žiūrėti kaip į naują asmenybę, kuri yra šeimos ir visuomenės narys, dėl to nuo ankstyvų dienų ji pati yra suinteresuoti gyventi ir pritapti visuomenėje. Būnant Azijos, Pietų Amerikos šalyse, skaitant antropologinę literatūrą mane stebindavo vaikų savarankiškumas ir jų natūrali integraciją į šeimą ir aplinką. Kadangi aš pati mačiau kad 1 m. sugeba išreikšti savo kūno poreikius, o 3 m. lialiakai gražiai sėdi ir valgo prie stalo, 4 m. tvarkingai ištveria ilgas keliones, nes taip reikia, dėl to man atrodo kad vaikystės sakralizavimas yra kiek perdėtas pastaruoju metu. Man atrodo tai yra patologija ir vaiko žalojimas, kai mama visada lyti savo 10 m. dukrytę į baseiną, surenka jos tašę, paduoda rūbelius ir laukia už durų kad ją po to vėl aprengtų.
Na bet savo vaiko aš ant rankų dar neturiu, tai klausimas kaip ten bus, kaip mėginsiu su vaiku elgtis taip, kaip manau kad yra teisinga, o ne kaip patarinės aplinkiniai geranoriškai konsultantai:))
Pagrindinis argumentai prieš.
- kurį reiškia aplinkiniai, tai ką po to su tuo vaiku daryti, nes bet kokiu atveju jis atsidurs toje pačioje mokykloje, suformuotoje kalėjimo tipo 19 a. disciplinos principu (čia aš sutinku su Foucault )), bet manau kad laikai keičiasi, ir tol kol mažė pradės eiti į mokyklą negali prognozuoti koks bus gyvenimas ir galimi pasirinkimai.
- Montessori metodika buvo sukurta 20 a. pradžioje, dėl to bet kokiu atveju ji turi būti adaptuota pasikeitusiai visuomeniniai situacijai. Gal tai nėra tiek aktualu darželyje, bet kiek teko domėtis, tai Montessori metodika turi būti modifikuojama tam kad pritaikyti muzikiniaim ar techniniam vaiko ugdymui, dėl to kyla klausimas ar Lietuvoje yra atsižvelgiama į šiuos metodikos patobulinimo, išplėtimo poreikius.
Už argumentai.
- Sveikas požiūris į vaiką. Juk vaikystės sąvoka yra gana nesenas išradimas, ir manau tai yra savaime suprantama į savo vaiką žiūrėti kaip į naują asmenybę, kuri yra šeimos ir visuomenės narys, dėl to nuo ankstyvų dienų ji pati yra suinteresuoti gyventi ir pritapti visuomenėje. Būnant Azijos, Pietų Amerikos šalyse, skaitant antropologinę literatūrą mane stebindavo vaikų savarankiškumas ir jų natūrali integraciją į šeimą ir aplinką. Kadangi aš pati mačiau kad 1 m. sugeba išreikšti savo kūno poreikius, o 3 m. lialiakai gražiai sėdi ir valgo prie stalo, 4 m. tvarkingai ištveria ilgas keliones, nes taip reikia, dėl to man atrodo kad vaikystės sakralizavimas yra kiek perdėtas pastaruoju metu. Man atrodo tai yra patologija ir vaiko žalojimas, kai mama visada lyti savo 10 m. dukrytę į baseiną, surenka jos tašę, paduoda rūbelius ir laukia už durų kad ją po to vėl aprengtų.
Na bet savo vaiko aš ant rankų dar neturiu, tai klausimas kaip ten bus, kaip mėginsiu su vaiku elgtis taip, kaip manau kad yra teisinga, o ne kaip patarinės aplinkiniai geranoriškai konsultantai:))
Na, mano mažasis į darželį pradės keliauti nuo kitų metų rugsėjo, jei viskas bus tvarkoje.Daug galvojome su vyru, kokią ugdymo metodiką pasirinkti.Aš labiau simpatizuoju Valdorfui, nei Montessori.Tačiau galiausiai nusprendėme, kad pasirinksime įprastą, tradicinį darželį ir įprastą ugdymo metodiką.Pagalvojome, jog vaikui juk reikės pereiti į mokyklą.Už mokslus specializuotoje mokykloje visą laiką mokėti galima ir neišgalėti, o vaikui bus didžiulė trauma, kuomet reikės adaptuotis naujoje aplinkoje.Taigi kol kas mes tradicinukai...
QUOTE(_Tabata_ @ 2008 12 17, 17:38)
Na, mano mažasis į darželį pradės keliauti nuo kitų metų rugsėjo, jei viskas bus tvarkoje.Daug galvojome su vyru, kokią ugdymo metodiką pasirinkti.Aš labiau simpatizuoju Valdorfui, nei Montessori.Tačiau galiausiai nusprendėme, kad pasirinksime įprastą, tradicinį darželį ir įprastą ugdymo metodiką.Pagalvojome, jog vaikui juk reikės pereiti į mokyklą.Už mokslus specializuotoje mokykloje visą laiką mokėti galima ir neišgalėti, o vaikui bus didžiulė trauma, kuomet reikės adaptuotis naujoje aplinkoje.Taigi kol kas mes tradicinukai...
O kodėl taip iš anksto manote, kad vaikui bus didžiulė trauma? Juk ir paprasta mokykla nuo paprasto tradicinio darželio stipriai skiriasi, jei jau taip galvoti Vaikui bet kokiu atveju reiks adaptuotis ir ne vieną kartą: iš namų išėjus į darželį, iš darželio - į mokyklą, iš pradinės - į vidurinę ir t.t. Tik tiek, kad skiriasi, ką gero, pozityvaus, vertingo vaikas kiekvienu savo raidos etapu gauna. Juk augindamos namuose mažą vaiką nesistengiame juo visaip tyčia blogai rūpintis motyvuodamos tuo, kad ai, išeis paskui į paprastą darželį, nenoriu, kad vaikui būtų didelė trauma.
Aš jokiu būdu nenoriu pasakyti, kad tradiciniai darželiai blogai ar juose kaip nors vaikus skriaudžia. Bet toks motyvas neatrodo pagrįstas renkantis vieną ar kitą ugdymo sistemą.
Bet kokiu atveju, sėkmės
Sveikos mamos aš pritariu Medeleinos ir kitų mamų nuomonei. Apie Montessori sistemą kalbama daug, bet kartais neįsigilinus. Studijuodama apsigyniau bakalaurą ir magistrą iš Montessori sistemos. Teko pabuvoti ir pasidarbuoti ugdymo centre,kuris yra vln. Buvau sužavėta, kaip tie maži pipiriukai uoliai savarankiškai darbuojasi, kaip tvarkosi ir juda lyg skruzdėlyne Pastudijavus giliau šią pedagogikos sistemą - ji tapo man labai artima. Ir dabar augindama dukrytę labai norėčiau vesti ją į šį daželį. Kaip ten bus toliau - niekas nežino. Negalima lyginti savus vaikus su kitais - kiekvieno vaiko adaptacinis periodas skirtingas: vienas jautrus pasikeitimams, kitas žiūrėk nieko nepajaus.
kokie geri atsiliepimai jusu... as keik eu perziurejusi vaizdajuociu Montesoriuku, praktikas tlikinejau tokiuose darzeliuose tai ka zinau... savo vaika tikrai neleisciau, vaikai ten man atrodo uzguiti
QUOTE(Cherry_ @ 2009 03 18, 12:03)
kokie geri atsiliepimai jusu... as keik eu perziurejusi vaizdajuociu Montesoriuku, praktikas tlikinejau tokiuose darzeliuose tai ka zinau... savo vaika tikrai neleisciau, vaikai ten man atrodo uzguiti
Užguitas , Oj ne, tikra netiesa. Vaikas tiesiog tryksta energija, jis dirba darbelius, kurie jam mieli. Kiekviena diena turi papasakoti kazka naujo, idomaus, tikrovisko. Nespeji ižengti i klase pasiimti, tuoj pribega, o ka as tau papasakosiu, ka mes siandien suzinojom, ka mums prode....................ir net paciai kartais geda, nes tikrai ne viska zinau, o mazylis jau zino. Tikiu, kad iki mokyklos paimirs, bet bent girdejes tikrai bus...........