Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas - 9

QUOTE(mintas @ 2011 09 20, 18:35)
Skaičiuoklė tikrai patogi. Nėmėgstu daug skaičiuoti, nes reikia formulių ieškoti, vėliau visokių reikšmių, o skaičiuoklėj tik tave dominančius parametrus suvedinėt tereikia, super dalykas. Tik vat su ventiliacija tai iki galo ir neišsiaiškinau.

Kuo užkliuvo man pacituotos mintys. Narvid siūlo susivesti visus dydžius ir skaičiuotis, pamatysi, kur daugiausiai nuostolių patiri ir ten daugiau šildykis. Tesingai supratau tavo mintį Narvid?

Jei taip, tai atitvarų plotų skirtumai gali skirtis ženkliai, atitinkamai išvados gali gautis neteisingos.
Kad vaizdžiau būtų pabandysiu pateikti įsivaizduojamą pavyzdį. Sakykim nuosavas namas yra 4 aukštų su plokščiu stogu. Vieno aukšto plotas 5m2. Sienų aukštis 3m. Taigi stogo ir pamatų plotai bus po 5 metrus, o sienų plotas bus 144 kvadratiniai metrai.
Jei suvedinėsi gautus plotus, nuostoliai per stogą ir pamatus bus kapeikos, o visi nuostoliai bus per sienas. Taigi, vadovaujantis logika, kad reikia suvienodinti nuosotolius per skirtingas atitvaras, stogą  ir grindis apšiltini mizernai, o sienas apšiltini labai labai stipriai. Pagal skaičiuoklę gausis, kad visos atitvaros praleidžia vienodai. Tingiu skaičiuot bet sakykim stogas ir grindys gausis po R0,1, o sienos R20. Pagaunat mintį? Su tokiu apšiltinimu per sienas galima sakyti iš vis jokių šilumos nuostolių nebus, nes stogas ir grindys bus termo (jau norėjau rašyti šilumos smile.gif ) tiltelis.
Mano manymu, kai ieškai kokiais sluoksniais reikėtų parinkti šiltinimo sluoksnius, visų atitvarų plotą reikia paimti vienodą, sakykim 1m2, ir formulėje keisti tiktai lauko ir vidaus temperatūras (sakykim nešildomos gridys ties jomis vidaus temperatūra 18 laipsnių, lauko 8, sienos - vidaus temperatūra 20 lauko -20, stogas - vidaus temperatūra 22, lauko -20. ir tokiu principu ieškoti namo apšiltinimo sluoksnio storio, o plotus suvesti reikėtų tik norint išsiaiškinti reikalingo šildymo prietaiso galingumą.

Tokie būtų mano pamąstymai, dėl minčių pacituotame tekste.

tai gali ivest į ta stulpeli kur atitvaru m2 vienetus ir skaičiuotis pagal tai arba žinai savo atitvaru m2 primeti arba klausi tarkim rangovo kiek kainuos tas ar tas atitvaras pastorint tarkim 5cm žinai kaina. pakeiti 5cm ta atitvara matai kiek sutaupai. viena padalini iš kito ir turi metus per kuriuos atsipirks. su 1m2 ne taip vaizdžiai atrodo idedi 10lt sutaupai tarkim 0,86lt o kai moduliuoji su visu namu jau matai kaip keičiasi bendros išlaidos(kartai net nesusimastai permokėdamas tarkim už kelis m2 tarkim pliteliu nes tai neesminė suma o kai kalba eina apie šimtus m2 pradedi rimčiau skaičiuoti ar tikrai tau jos tokios gražios, šiuo atveju kalbu apie šiltala ar jis atsipirks) kitas momentas šilodimo budas aš savo atveju ten imečiau dujas, kitiem ypač keno m2 mažesnis (bet irgi tikslingiau skaičiuoti ne namo m2 bet atitvaru nes 100m2 3m aukščio taisiglingas 10x10 namas 120m2 sienu netaisiklingas su išsikišimais gali net dvigubai daugiau m2 sienu buti) geriau rinktis elėktrini šildima ir investuoti likiusius pinigus į atitvarų šiltinima. ir atvirkščiai su dideliais atitvarų m2 gal pigiau bus su geru cop žv pastatit ir mokėt už šildima tiek pat mažai.
skaičiuojant sienu ir lubu metinius nuostolius vesti reik ne -20 o 0 (lt šildimo sezono vidurkis, gali pasiieškoti tikslesnio savo miesto. jei gerai pamenu kl. +3 kn. +1 ut. -1) o jei maksimalia galia skaičiuoji tada kokius -25 bet vėl gali kisti kuriamia mieste.
ventiliacija ten nuėjau lengvesniu keliu ir palikau iš lauko grižtanti ora pasiskaičiuoti patiems pagal savo irengini ar be jo.
t2 vidus +20; t1 laukas 0 be rekupo
ten ivesta t2 +20; t1 +18 rekupas 90proc
bet nutarėm kad realei rekupai duos 80proc tai reikėtu t2 +20; t1 +16 čia metinėm nuostoliam skaičiuoti.
galei skaičiuoti t2 tas pats +20; t1 be recupo -25 ir atitinkamai pagal rekupa. jei 80proc tai t1 +11
jei apie tai nesupratai, arba patikslink kurios vietos.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo narvid: 20 rugsėjo 2011 - 20:36
QUOTE(narvid @ 2011 09 20, 20:35)
jei apie tai nesupratai, arba patikslink kurios vietos.


Pasigilint su ventiliacia reikėjo šiek tiek daugiau nei su atitvarom. Bet dabar aišku. Nesimato rekupo oro srautas kubais. Galima būtų įmesti langelį kuriame būtų rodomas oro srauto dydis.

Dar tokia idėja. Padarai langelį, į kurį įmeti šiltalo kainą, ir iškart gali lyginti sutaupytų Lt dydį ir išleistų ant šiltalo litų dydį.

Mes tiek idėjų sugeneruosim, kad galutinis produktas bus dar geresnis už PHPP smile.gif
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2011 09 20, 23:30)
Pasigilint su ventiliacia reikėjo šiek tiek  daugiau nei su atitvarom. Bet dabar aišku. Nesimato rekupo oro srautas kubais. Galima būtų įmesti langelį kuriame būtų rodomas oro srauto dydis.

Dar tokia idėja. Padarai langelį, į kurį įmeti šiltalo kainą, ir iškart gali lyginti sutaupytų Lt dydį ir išleistų ant šiltalo litų dydį.

Mes tiek idėjų sugeneruosim, kad galutinis produktas bus dar geresnis už PHPP smile.gif

d14 kiek kartu pasikeičia oras per h
e14 vedinamo ploto m3 skaičiuoja auto pagal grindu m2 naudojant 2,7m aukšti, atskirai gauto rezultato nesimato.
na čia ant greito babandžiau trumpai ar bent jau ne į pievas ir išgirst ko truksta. o pasisėmus idėju kada galimės ir pabandit patobulinti. pvz kad parinktu koks oro kiekis reikalingas pagal žmoniu kieki ar kambariu kieki ar m3 invidualiu atveju. g.gif
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2011 09 20, 08:23)
Apie PP galiu pasakyti vieno architketo nuomonę. Anot jo, tokie pamatai tinkami primityviam dėžutės namui be jokių išsikišimų, balkonų ir kitų geometrinių formų. Nes kuo namas paprastesnės formos, tuo tolygiau pasiskirsto svoris į pamatą.

Vat., pvz., Vilienės namas turi balkoną, todėl svoris per visą namo perimetrą nėra vienodai paskirstomas. Svoris nedidelis, bet visgi vienas PP taškas yra veikiamas didesne jėga (pusė su balkonu), nei kiti šonai.

Dar, žinoma, įtakos turi ir kur eina laikančioji vidinė siena. Jei maždaug per namo vidurį, tai OK. O jei ne ir vėl skirtingos apkrovos.


Paantrinsiu Mintui - labai kreipti dėmesį į meniokų (būtent - meno žmonių) sapaliones apie konstrukcinius sprendimus nevertėtų... šioje temoje ne kartą buvo išsakytos mintys apie architektų žudančią įtaką PN konstrukcijai. Šį kartą gerb. Rytis irgi prašovė.

Mano balkonas remiasi ant tambūro sienų, jis nekerta šiltinimo sluoksnio - būtent tai pabrėžiau bloge. Jei įsižiūrėsite į nuotraukas, ir be plano aiškiai matyti, kad tambūras vos ne plokštės vidury, ir tos sienos tikrai mažiau apkrautos nei gyvenamo tūrio sienos. Todėl apie ne vienodas apkrovas yra tik mitas. Bet kuris ne simetriškas namas (sutikite, tokių labai retai pasitaiko) apkrovas į pamatus perduoda tikrai ne vienodai 4u.gif O to ir nereikia, jei apkrovos neviršija laikančios galios jų pasiskirstymas nėra tragedija, ypač plokštei.
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2011 09 22, 08:43)
Paantrinsiu Mintui - labai kreipti dėmesį į meniokų (būtent - meno žmonių) sapaliones apie konstrukcinius sprendimus nevertėtų... šioje temoje ne kartą buvo išsakytos mintys apie architektų žudančią įtaką PN konstrukcijai.

O jus pats ka moketes, kazkur lyg apie ktu statybos faka minejot, ar maisau?
Atsakyti
http://inhabitat.com...e-eye-of-horus/
idomus projektas fantazijai pazadinti biggrin.gif ir truputi nuo skaiciuku atitrukti
Atsakyti
QUOTE(madwifi @ 2011 09 22, 10:43)
O jus pats ka moketes, kazkur lyg apie ktu statybos faka minejot, ar maisau?

Taip, teisingai, nemaišote. Su architektais bendros paskaitos buvo tik kalbos ir visokia bendro išsilavinimo beletristika doh.gif todėl talentingam architektui būtinas techniškas parankinis - konstruktorius su inžinieriniu išsilavinimu, jiedu privalo rasti kompromisą tarp labai gražu, patogu ir naudinga, racionalu. Manau idealūs statiniai gali gimti tik tokiam duetui, kaip konstruktoriai neturėtų savarankiškai priiminėti sprendimų dėl fasadų/išplanavimo/proporcijų taip architektai neturi lemti konstrukcijų/detalių.
Papildyta:
QUOTE(narvid @ 2011 09 21, 00:17)
pabandit patobulinti. pvz kad parinktu koks oro kiekis reikalingas pagal žmoniu kieki ar kambariu kieki ar m3 invidualiu atveju.  g.gif

Siūlau panaudoti mano nurodytą vėdinimo poreikio skaičiavimo metodiką, bent kaip alternatyvą 4u.gif
O jūsų kompiuteriniai sugebėjimai, kaip traktoristui-staliui, yra labai tobuli biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2011 09 22, 12:18)
Taip, teisingai, nemaišote. Su architektais bendros paskaitos buvo tik kalbos ir visokia bendro išsilavinimo beletristika doh.gif  todėl talentingam architektui būtinas techniškas parankinis - konstruktorius su inžinieriniu išsilavinimu, jiedu privalo rasti kompromisą tarp labai gražu, patogu ir naudinga, racionalu. Manau idealūs statiniai gali gimti tik tokiam duetui, kaip konstruktoriai neturėtų savarankiškai priiminėti sprendimų dėl fasadų/išplanavimo/proporcijų taip architektai neturi lemti konstrukcijų/detalių.

na taip, tai as isivaizduoju kad architektai neikada vieni nedirba, o tik su konstruktoriais, nors patys reik manyt pakankai gerai raukia apie konstrukcijas ir kitus tch dalykus, nes toj pacioj archtekturoj ne daile gi desto.
Atsakyti
QUOTE(madwifi @ 2011 09 22, 14:18)
na taip, tai as isivaizduoju kad architektai neikada vieni nedirba, o tik su konstruktoriais, nors patys reik manyt pakankai gerai raukia apie konstrukcijas ir kitus tch dalykus, nes toj pacioj archtekturoj ne daile gi desto.

Dailė be reikalo nustumta - būtent meno, ne techniniai dalykai vyrauja! Todėl būtinas techninis konsultantas - protingi architektai dažniausiai patys net neužsiima.
Atsakyti
Radau labai įdomią Anglijoje PN pritaikytą šildymo sistemą. Apie patį namą galite paskaityti čia:
http://www.passivhau...php?detail=1787

Ten rašoma: Heating installation: "woodfire F12" Passive House wood stove with back boiler plus 2000 litre thermal storage. Two post heaters in supply air ducts.

O čia yra visa schema:
http://www.sphc.co.u...r-solar-thermal

O čia pati krosnelė, nors greičiau krosnelė/židinys.
http://www.stovesonl...iler-stove.html

Kur visas įdomus: kūreni židinį, kuris drauge pašildo ir karštą vandenį boileryje. Tas vanduo šildo įeinantį rekuperatoriaus orą, o taip pat karštą vandenį. Be to, atrodo, kad sistema nebus labai brangi: krosnelė Anglijoje kainuoja 6220 Lt. Su atvežimu tebūnie kokie 6500 Lt. Dar apie 3500 Lt kainuos 1000-2000 litrų boileris. Plius kokiek 10-15 000 Lt geri saulės kolektoriai. Dar visos sistemos pajungimas apie kokius 5000 Lt. Taigi už 21-25 (mas. - 30 000 Lt) turim sistemą, kuri šildo namus, ruošia karštą vandenį, padeda rekuperatoriui (taupo elektrą) ir suteikia jaukimo.

Ką manote?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 23 rugsėjo 2011 - 12:07
QUOTE(cibulis @ 2011 09 23, 12:04)
Radau labai įdomią Anglijoje PN pritaikytą šildymo sistemą. Apie patį namą galite paskaityti čia:
http://www.passivhau...php?detail=1787

Ten rašoma: Heating installation: "woodfire F12" Passive House wood stove with back boiler plus 2000 litre thermal storage. Two post heaters in supply air ducts.

O čia yra visa schema:
http://www.sphc.co.u...r-solar-thermal

O čia pati krosnelė, nors greičiau krosnelė/židinys.
http://www.stovesonl...iler-stove.html

Kur visas įdomus: kūreni židinį, kuris drauge pašildo ir karštą vandenį boileryje. Tas vanduo šildo įeinantį rekuperatoriaus orą, o taip pat karštą vandenį. Be to, atrodo, kad sistema nebus labai brangi: krosnelė Anglijoje kainuoja 6220 Lt. Su atvežimu tebūnie kokie 6500 Lt. Dar apie 3500 Lt kainuos 1000-2000 litrų boileris. Plius kokiek 10-15 000 Lt geri saulės kolektoriai. Dar visos sistemos pajungimas apie kokius 5000 Lt. Taigi už 21-25 (mas. - 30 000 Lt) turim sistemą, kuri šildo namus, ruošia karštą vandenį, padeda rekuperatoriui (taupo elektrą) ir suteikia jaukimo.

Ką manote?

kodel butent sita krosnele-zidinys ir dar is UK? negi lietuvoj naujiena tokios krosneles ar zindiniai galintys sildyt vandeni?
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2011 09 23, 12:04)
Radau labai įdomią Anglijoje PN pritaikytą šildymo sistemą. Apie patį namą galite paskaityti čia:
http://www.passivhau...php?detail=1787
Ką manote?



Labai teisinga, malkas naudojant PN šildymui, pasitelkti ir akumuliacinę talpą. Iš esmės, šildymosi savikaina turėtų būti pati pigiausia, bet... vis tik nemažai gaunasi mokėti už malkinio šildymo įrengimą, o įsirengus pastoviai reikės dirbti kūriku.

Tiesa, su tokiom talpom, net šalčiausiomis žiemos paromis, reiks pakurti pečiuką tik kartą į kelias dienas. Tai iš tikrųjų pakankamai neblogas sprendimas, nors man labiau prie širdies limpa automatiškai veikiančios šildymo sistemos, pavyzdžiui elektriniai radiatoriai, ar elektrinės šildomos grindys.


QUOTE
O čia yra visa schema:
http://www.sphc.co.u...r-solar-thermal

Kur visas įdomus: kūreni židinį, kuris drauge pašildo ir karštą vandenį boileryje. Tas vanduo šildo įeinantį rekuperatoriaus orą, o taip pat karštą vandenį.


Truputį netiksliai parašei, skaitydamas pacituotą tekstą, supratau, kad taip pašildomas oras patenkantis iš lauko į rekuperatorių, kad pastarasis neužšaltų. Iš esmės, šildantis malkom tai turbūt teisingas sprendimas, tik spiralės reikėtų labai mažo galingumo, kad orą pašildytų tiktai iki rekuperatoriui nekenkiančių mažiausių temperatūrų.

Bet žvilgtelėjęs į schemą supratau, kad spiralė šildo iš rekuperatoriaus į patalpas paduodamą orą. Mano nuomone, PN tai pats teisingiausias šilumos perdavimo būdas iš šilumą nešančio vandens į patalpų orą. Tokia šilumos perdavimo sistema tikrai turėtų būti pigesnė nei šildomų grindų montavimas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 23 rugsėjo 2011 - 17:15