Mūsų kelionė tęsiasi toliau:
Pasivaikščiojome kalnų takeliais, pakvėpavome tyru kalnų oru, pasigrožėjome dar nematytais vaizdais, vyrai net išsirengė -taip saulytė kaitino
ir laikas žemyn - iki vakarienės norime suspėti dar šiek tiek geriau pažinti Elšani kaimelį
Kadangi mūsų svečių namai kaimelio pabaigoje, tad grįžtame iki jų ir pirmyn Elšani siauromis vingiuotomis gatvelėmis.
Jos tokios siauros, kad dvi transporto priemonės jau tikrai neprasilenktų, mūsų automobilis jau vos išsiteko vienas kelyje tačiau ten toks vaizdas ko gero retokas kai du automobiliai neprasilenkia , dažniau gali pamatyti vaizdą kaip automobilis traukiasi į šoną praleisti asiliuką, tačiau jei ant šio nugaros nešulys, tad saugokitės -matėme kaip asiliukas su šieno nešuliu ant nugaros jo nepraleidusio automobilio veidrodėlius užlenkė-vietos gi nebuvo kur trauktis.
Mes jau Elšani centre:
Pro kaimelio centrą iš kalnų atiteka upelis, jo vanduo toks šaltas, galima ir atsigaivinti:
Šalia įrengta poilsio zona su pavėsine, stalu ir suolais. Nueiname į šalia esančią parduotuvėlę, nusiperkame ledų, gaivių gėrimų , prisėdame ir mes pailsėti, o po to tęsiame pasivaikščiojimą toliau.
Tačiau Jau mums laikas grįžti-būtinai turime suspėti vakarienės iki saulėlydžio: ji mums pažadėta terasoje su nepakartojamu vaizdu į Ohrido ežerą.Ir štai mes jau prie savo namučių.P.S.Nuotraukoje matosi terasa su valgomuoju.
Iki kol vakarienė bus patiekta, dukrytė dar gali kieme pažaisti
Na ir pagaliau mūsų lauktoji vakarienė.Na kažkaip nesinorėjo bėgti ir neštis fotoaparatą stalą fotografuoti ( galvoju o tikrai galėjau ir šeimininkai nebūtų prieštaravę tikrai ), bet skaitantiems galiu pasakyti - stalą vien tik pamačius, kad ir po sočių pietų tokio maisto paragauti iš karto užsigeistumėte.
Mūsų vakarienė buvo nepakartojama ir labaaai skani.....skaniai valgėme ir Serbijoje, ir Graikijoje, bet čia na dar kas dabar leistų nors gabalėlį nuo stalo pasičiupti Ko gero mūsų skrandžiai jau buvo išsiilgę natūraliai išaugintų ir tik ką nuskintų daržovių, virtų bulvyčių-čia jos buvo patiektos išvirtos gabalėliais tame pačiame sirupe su žolelėmis ( kokia gėda iš pradžių pamanėme, kad dubenėlyje konservuoti ananasai, gerai, kad kažkuriam belaukiant prie karštų patiekalų tradicinių bulvyčių atėjo protinga mintis-kad jos gal čia ), kur dar šviežios daržovių sriubytės didžiulis indas, keptos krosnyje paprikos su prieskoniais, šviežio sūrio užkandėlės , desertui ledai, na gal dar ką pamiršau paminėti ir žinoma, vaišinkitės į sveikatą- du asotėliai pripildyti tradicinių Makedonijos namų gamybos gėrimų rakijos ir vyno,... o gal dar papildyt ąsotėlius ??? Na neee- taip galime ir saulėlydžio iki pabaigos nepamatyti. Oi dar pamiršau paminėti-sultis, čia jos tokios buvo skanios, kad net buvo gėda vis prašyti papildyti ąsotėlius, bet vien viena dukrytė kiek jų išgėrė. Bandėme išsiaiškinti, kokių vaisių ar uogų tas nuostabus raudonas skystis ąsotyje, nepavyko-sužinojome tik tiek, kad sultys išspaustos iš šviežiai kalnuose surinktų kažkokių vaisių ar tai uogų, šeimininkai nežinojo jų vertimo į anglų kalbą, čia tik pas juos auga. Arbata, kuria buvome vaišinami taip pat buvo tik iš natūralių kalnuose surinktų kelių rūšių žolelių, na tik kava jau ne "home made product" P.S. pamiršau paminėti, kad kavą, arbatą ir sultis čia galėjome gerti kiek širdis geidė, pasirodo užsisakant nakvynę su pusryčiais šie gėrimai taip pat buvo taip pat įskaičiuoti be ribojimo. O jei prie viso šio aprašymo dar pridėsiu vaizdą į kalnus ir Ohrido ežerą , besileidžiančią saulę ir šiltą orą, manau jau bus mūsų vakarienės aprašymas pabaigtas.
Vakarienė su gausybe valgių ir gėrimais galėjo tęstis ir iki vėlumos, bet mums reikia pajudėti, negalime gi kaip tikri lietuviai prie stalo tik sėdėti.Taigi laikas pamatyti Ohrido ežerą iš arčiau, o vyrai dar turi minčių ir išsimaudyti Mus šeimininkai perspėja, kad vanduo dar per šaltas maudynėms šiuo metų laiku - gal tik iki 15 laipsnių įšilęs ( maudynėms vanduo tinkamiausias liepos-rugpjūčio mėnesiais).Bet mums - šiauriečiams toks vanduo įprastas-paprastai Baltijos jūra pas mus Lietuvoje tokiu laiku ir daugiau nebūna įšilusi.Aišku šeimininkas prisiminė-prieš mus jau jie matę vienus tokius pat drąsuolius-tai buvo turistai iš Rusijos gilumos. Šeimininkė parodo takelį pro vieną gyventojo sodybą ir mes jau pasiruošę.
Pasižiūrėjus į apačią-Ohrido ežeras atrodo čia pat- tik apie 300 metrų iki kranto, sparčiu žingsniu praeiname gyventojų sodybas, jų dirbamas žemes, kaimelis pradeda tolti nuo mūsų:
Pradedame leistis takeliu per miškelį žemyn, na ir tuomet galva pradeda "blaivėti"- mums su dukryte Ohrido pakrantės nepamatyt : takas per miškelį taip pradėjo suktis su pakilimais ir vėl nusileidimais, kad geriausiu atveju nusileidus žemyn-atgal mes jau su dukryte ant rankų nesugebėsime užkilti. Ką gi- fotoaparatą vyrui į rankas nuostabiojo ežero įamžinimui, o aš atgal. Oi sunkiai kilau-kokius 20 m., kas 2 metrai poilsio, kai grįžau į namus, tai visa vakarienė su vynu seniai jau buvo suvirškinta.
Na o štai Jums prieš akis vyro įamžintas giliausias ir seniausias ežeras Balkanuose-OHRIDAS, susiformavęs maždaug prieš 4 milijonus metų!!!
Čia dar keletas faktelių apie Ohrido ežerą:
Ochrido ežeras yra ne vien Makedonijos teritorijoje, dalis jo priklauso Albanijai (per ežerą eina Makedonijos valstybės siena su Albanija).Ežeras telkšo tektoninėje tarpukalnių dubumoje, 693 m aukštyje virš jūros lygio, jo ilgis 30,4 km, plotis iki 14,8 km. Giliausia vieta siekia net 288 m . !!!Ohrido ežeras yra vienas iš seniausių ežerų pasaulyje, jis ir jo pakrantės dėl unikalios gyvosios gamtos bei istorinio palikimo įtrauktos į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
:
Na o mano vaikinai nepabūgę nei šalto vandens , nei didžiulių akmenų pakrantėje bei dugne, įbrido į gaivų ežero vandenį, nuplaudami ne tik dulkeles nuo nepakartojamo leidimosi žemyn, bet ir pradėjusį atsirasti nuovargį įveikus tokią trasą !!! Na bet jie tik numanyti galėjo, kas jų laukia grįžtant-dabar jau reikės tik kilti.
Vakarienė su gausybe valgių ir gėrimais galėjo tęstis ir iki vėlumos, bet mums reikia pajudėti, negalime gi kaip tikri lietuviai prie stalo tik sėdėti.Taigi laikas pamatyti Ohrido ežerą iš arčiau, o vyrai dar turi minčių ir išsimaudyti Mus šeimininkai perspėja, kad vanduo dar per šaltas maudynėms šiuo metų laiku - gal tik iki 15 laipsnių įšilęs ( maudynėms vanduo tinkamiausias liepos-rugpjūčio mėnesiais).Bet mums - šiauriečiams toks vanduo įprastas-paprastai Baltijos jūra pas mus Lietuvoje tokiu laiku ir daugiau nebūna įšilusi.Aišku šeimininkas prisiminė-prieš mus jau jie matę vienus tokius pat drąsuolius-tai buvo turistai iš Rusijos gilumos. Šeimininkė parodo takelį pro vieną gyventojo sodybą ir mes jau pasiruošę.
Pasižiūrėjus į apačią-Ohrido ežeras atrodo čia pat- tik apie 300 metrų iki kranto, sparčiu žingsniu praeiname gyventojų sodybas, jų dirbamas žemes, kaimelis pradeda tolti nuo mūsų:
Pradedame leistis takeliu per miškelį žemyn, na ir tuomet galva pradeda "blaivėti"- mums su dukryte Ohrido pakrantės nepamatyt : takas per miškelį taip pradėjo suktis su pakilimais ir vėl nusileidimais, kad geriausiu atveju nusileidus žemyn-atgal mes jau su dukryte ant rankų nesugebėsime užkilti. Ką gi- fotoaparatą vyrui į rankas nuostabiojo ežero įamžinimui, o aš atgal. Oi sunkiai kilau-kokius 20 m., kas 2 metrai poilsio, kai grįžau į namus, tai visa vakarienė su vynu seniai jau buvo suvirškinta.
Na o štai Jums prieš akis vyro įamžintas giliausias ir seniausias ežeras Balkanuose-OHRIDAS, susiformavęs maždaug prieš 4 milijonus metų!!!
Čia dar keletas faktelių apie Ohrido ežerą:
Ochrido ežeras yra ne vien Makedonijos teritorijoje, dalis jo priklauso Albanijai (per ežerą eina Makedonijos valstybės siena su Albanija).Ežeras telkšo tektoninėje tarpukalnių dubumoje, 693 m aukštyje virš jūros lygio, jo ilgis 30,4 km, plotis iki 14,8 km. Giliausia vieta siekia net 288 m . !!!Ohrido ežeras yra vienas iš seniausių ežerų pasaulyje, jis ir jo pakrantės dėl unikalios gyvosios gamtos bei istorinio palikimo įtrauktos į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
:
Na o mano vaikinai nepabūgę nei šalto vandens , nei didžiulių akmenų pakrantėje bei dugne, įbrido į gaivų ežero vandenį, nuplaudami ne tik dulkeles nuo nepakartojamo leidimosi žemyn, bet ir pradėjusį atsirasti nuovargį įveikus tokią trasą !!! Na bet jie tik numanyti galėjo, kas jų laukia grįžtant-dabar jau reikės tik kilti.
O mes su dukryte pakilę į kaimelį, neskubėdamos, stebėdamos vietinių gyventojų kasdienybę,grįžome pas savo svetingus šeimininkus.Eidamos sutikome dar porą sunkiai krovinį gabenančių asiliukų , matėme kaip mūsų gretimo namo kaimynė iš lauke esančio pečiaus ištraukė ką tik iškeptą pyragą-na taip norėjosi paragauti: tokio tradicinio ir šviežio ,ir kol vyrai nuo ežero grįžo gerokai paprakaitavę į namus, su dukryte žaidėme sodelyje, kalbėjomės su namų šeimininku.P.S.Būtų buvę įdomu pabendrauti ir su jo žmona, bet ji silpniau kalba angliškai, tad mums ir tuo metu, ir vėliau kompaniją palaikė jos vyras.Rusiškai jie ne tik, kad nekalba,bet ir nesupranta absoliučiai nieko.
O vakare, saulei nusileidus ir sumigus vaikams, buvo labai smagu ir įdomu sėdėti terasoje prie kavos puodelio ir šnekučiuotis su namų šeimininku. Jis ir dabar parodė savo vaišingumą:vėl mus pavaišino savo tradicine rakija iš ąsotėlio ir jo mėgstamiausiais želiniais saldainiais su pudra (panašių mes ragavome ir Graikijoje ).Ir taip porą valandų mes "keliavome" po jo gimtąjį kaimelį ir šalį, o jis po mūsų Lietuvą. Lietuvą jam atmintyje atgaivinti padėjo visagalis krepšinis!!!Iki mūsų -šiuose svečių namuose lietuvių užklydusių nebuvo, ir aplamai turistų iš Pabaltijo šalių.Tačiau mums buvo malonu girdėti, kad ne mes vieni su tokiomis naujų pojūčių ir atradimų ieškančiomis sielomis.Iki mūsų šiuose namuose svečiavosi turistai ne tik iš Europos, bet ir Amerikos, Japonijos, Honkongo.Turistams čia yra organizuojami žygiai pėsčiomis arba su asiliukais į kalnus, Ohrido ežero apylinkes, vaišinama nacionaliniais patiekalais ir gėrimais ir kt.Ir iš tiesų-paklausius šeimininko kiek čia aplinkui yra lankytinų įdomių vietų, taip norėjosi pasilikti dar bent vienai nakčiai. Labai gaila-mano atostogos dar tęsiasi, tačiau vyro dienos iki atostogų pabaigos suskaičiuotos. Sužavėti aplink esančių vaizdų, aplinkos, žmonių nuoširdumo-pažadame čia sugrįžti, gal būt net kitais metais!!!
Kitos dienos rytas išaušo saulėtas, bet šiek tiek vėsokas-šiai vietovei tai būdinga .Ryte atsibudus sužavėta stebėjau saulės tekėjimą iš už kalnų , klausiausi paukščiukų čiulbėjimo... vienu momentu net pagalvojau, kad ko gero dar miegu-čia tik sapnas, miražas...
O po tokio nuostabaus prabudimo, mūsų laukė nuostabūs , sotūs pusryčiai su viduryje stalo tokiu pačiu mano matytu naminiu pyragu !!! Manau dar įdomu skaitytojams-kas pyrago viduje??? Tuoj patikrinsime... taigi- svogūnų laiškai.Mano sūnus iš karto nusivilia jis jų nevalgo,... bet paragavęs -negalėjo sustoti ...taip skanu buvo.
Ką gi-metas jau mums atsisveikinti su šiais nuostabiais namais, jų nuoširdžiais ir draugiškais šeimininkais, kaimeliu, kuris toks nedidelis, turintis tik apie 700 pastovių gyventojų (vasarą jų padaugėja dėl atvažiuojančių ilsėtis į čia esančius antrus namus), tačiau sugebančiais saugoti ir puoselėti šimtmečius menančias tradicijas. O mano dukrytė dar spėja prasprukti pro vartelius ir nubėga atsisveikinti su kitoje gatvelės pusėje pailsėti stabtelėjusi asiliuku. Jo šeimininkas parodo savo draugiškumą ir besišypsodamas užkelia dukrytę ant asiliuko į sostą. O aš greitai į kambarį ir už fotoaparato-šios akimirkos nė už ką negaliu praleisti :
Su šeimininkais atsisveikiname kaip su geriausiais bičiuliais- ne tik su rankų paspaudimais ....ir į kelionę:šiandien mūsų laukia Ohridas-septintas pagal dydį Makedonijos miestas, kuriame yra net 365 bažnyčios !!!
Iš lėto nusileidžiame vingiuotomis Elšani gatvelėmis į pagrindinį kelią ir važiuojame Ohrido kryptimi. Per langą akimis ilgesingai nulydžiu Ohrido ežero apylinkes-kaip gaila, kad čia ilgiau nepasilikome: pakrantėje tiek gražių paplūdimių.
O vakare, saulei nusileidus ir sumigus vaikams, buvo labai smagu ir įdomu sėdėti terasoje prie kavos puodelio ir šnekučiuotis su namų šeimininku. Jis ir dabar parodė savo vaišingumą:vėl mus pavaišino savo tradicine rakija iš ąsotėlio ir jo mėgstamiausiais želiniais saldainiais su pudra (panašių mes ragavome ir Graikijoje ).Ir taip porą valandų mes "keliavome" po jo gimtąjį kaimelį ir šalį, o jis po mūsų Lietuvą. Lietuvą jam atmintyje atgaivinti padėjo visagalis krepšinis!!!Iki mūsų -šiuose svečių namuose lietuvių užklydusių nebuvo, ir aplamai turistų iš Pabaltijo šalių.Tačiau mums buvo malonu girdėti, kad ne mes vieni su tokiomis naujų pojūčių ir atradimų ieškančiomis sielomis.Iki mūsų šiuose namuose svečiavosi turistai ne tik iš Europos, bet ir Amerikos, Japonijos, Honkongo.Turistams čia yra organizuojami žygiai pėsčiomis arba su asiliukais į kalnus, Ohrido ežero apylinkes, vaišinama nacionaliniais patiekalais ir gėrimais ir kt.Ir iš tiesų-paklausius šeimininko kiek čia aplinkui yra lankytinų įdomių vietų, taip norėjosi pasilikti dar bent vienai nakčiai. Labai gaila-mano atostogos dar tęsiasi, tačiau vyro dienos iki atostogų pabaigos suskaičiuotos. Sužavėti aplink esančių vaizdų, aplinkos, žmonių nuoširdumo-pažadame čia sugrįžti, gal būt net kitais metais!!!
Kitos dienos rytas išaušo saulėtas, bet šiek tiek vėsokas-šiai vietovei tai būdinga .Ryte atsibudus sužavėta stebėjau saulės tekėjimą iš už kalnų , klausiausi paukščiukų čiulbėjimo... vienu momentu net pagalvojau, kad ko gero dar miegu-čia tik sapnas, miražas...
O po tokio nuostabaus prabudimo, mūsų laukė nuostabūs , sotūs pusryčiai su viduryje stalo tokiu pačiu mano matytu naminiu pyragu !!! Manau dar įdomu skaitytojams-kas pyrago viduje??? Tuoj patikrinsime... taigi- svogūnų laiškai.Mano sūnus iš karto nusivilia jis jų nevalgo,... bet paragavęs -negalėjo sustoti ...taip skanu buvo.
Ką gi-metas jau mums atsisveikinti su šiais nuostabiais namais, jų nuoširdžiais ir draugiškais šeimininkais, kaimeliu, kuris toks nedidelis, turintis tik apie 700 pastovių gyventojų (vasarą jų padaugėja dėl atvažiuojančių ilsėtis į čia esančius antrus namus), tačiau sugebančiais saugoti ir puoselėti šimtmečius menančias tradicijas. O mano dukrytė dar spėja prasprukti pro vartelius ir nubėga atsisveikinti su kitoje gatvelės pusėje pailsėti stabtelėjusi asiliuku. Jo šeimininkas parodo savo draugiškumą ir besišypsodamas užkelia dukrytę ant asiliuko į sostą. O aš greitai į kambarį ir už fotoaparato-šios akimirkos nė už ką negaliu praleisti :
Su šeimininkais atsisveikiname kaip su geriausiais bičiuliais- ne tik su rankų paspaudimais ....ir į kelionę:šiandien mūsų laukia Ohridas-septintas pagal dydį Makedonijos miestas, kuriame yra net 365 bažnyčios !!!
Iš lėto nusileidžiame vingiuotomis Elšani gatvelėmis į pagrindinį kelią ir važiuojame Ohrido kryptimi. Per langą akimis ilgesingai nulydžiu Ohrido ežero apylinkes-kaip gaila, kad čia ilgiau nepasilikome: pakrantėje tiek gražių paplūdimių.
Iki Ohrido atvažiuojame labai greitai ir sukame mūsų draugiškų šeimininkų nurodyta kryptimi-link uosto, kur yra geras parkavimasis ir iš čia geriausia pradėti kelionę po istorinį Ohrido senamiestį. Atvažiavus sumokame už automobilio saugojimą ir nedelsdami einame link uosto. P.S. Jei kas turėsite planų aplankyti šį miestą, manau problemų su nakvyne atvažiavus neturėtų kilti -kol mes pastatėme automobilį ir iš jo išlipome, du vietiniai gyventojai spėjo prieiti ir pasiūlyti nakvynę, tas pats buvo ir išvykstant.Aišku mes mandagiai atsisakėme.
Štai jau mes aikštėje prie uosto:
Čia yra didelis paminklas Šv.Klementinui:
O iš čia - dešinėje pusėje mums reikalinga gatvelė, kuria galėsime pasivaikščioti senamiesčiu, apžiūrėti lankytinas vietas ir objektus.Aišku sveiku protu suvokiame, kad visko tikrai neapžiūrėsime, bet pabandyti pakilti ant kalvos, kurs stūkso Samuelio tvirtovė-"misija įmanoma" :
Toliau mūsų kelionė tęsiasi vaizdingomis siauromis senamiesčio gatvelėmis, iš lėto kylant aukštyn.Orientuotis paprasta-visur yra ženklai su lankytinų objektų pavadinimais.
Papildyta:
Kairėje gatvelės pusės mums prieš akis atsiveria Šv.Sofijos bažnyčia:
Gaila, bet į vidų neužeiname, tad tęsiame kelionę į tvirtovę toliau
Papildyta:
Papildyta:
Praeiname nedidukes cerkves:
Papildyta:
Prieš akis išvystame Antikinį teatrą, pastatytą 200 m. pr.m.e. :
Papildyta:
Jau ir aukštutiniai pilies vartai:
Pakankamai pakilus mums atsiveria nuostabūs vaizdai į apačioje esantį Ogrido miestą ir ežerą:
Papildyta:
Praeiname archeologinio kasinėjimo vietą:
Papildyta:
Praeiname miškelį ir mes jau prie Samuelio tvirtovės vartų:
Kasoje nusipirkę bilietus, įeiname į vidų apsižvalgyti:
Papildyta:
Kol mes žvalgomės, dukrytė šiek tiek pailsi:
O mes dairomės toliau...štai driežiukas ropinėja:
O štai koks vaizdas atsiveria pasikėlus siaurais akmeniniais laipteliais aukštyn:
Papildyta:
Laikas jau leistis žemyn...ir grįžtame atgal į savo kelionės po Ohrido senamiestį pradinį tašką tik kita gatvele:
Štai jau mes aikštėje prie uosto:
Čia yra didelis paminklas Šv.Klementinui:
O iš čia - dešinėje pusėje mums reikalinga gatvelė, kuria galėsime pasivaikščioti senamiesčiu, apžiūrėti lankytinas vietas ir objektus.Aišku sveiku protu suvokiame, kad visko tikrai neapžiūrėsime, bet pabandyti pakilti ant kalvos, kurs stūkso Samuelio tvirtovė-"misija įmanoma" :
Toliau mūsų kelionė tęsiasi vaizdingomis siauromis senamiesčio gatvelėmis, iš lėto kylant aukštyn.Orientuotis paprasta-visur yra ženklai su lankytinų objektų pavadinimais.
Papildyta:
Kairėje gatvelės pusės mums prieš akis atsiveria Šv.Sofijos bažnyčia:
Gaila, bet į vidų neužeiname, tad tęsiame kelionę į tvirtovę toliau
Papildyta:
Papildyta:
Praeiname nedidukes cerkves:
Papildyta:
Prieš akis išvystame Antikinį teatrą, pastatytą 200 m. pr.m.e. :
Papildyta:
Jau ir aukštutiniai pilies vartai:
Pakankamai pakilus mums atsiveria nuostabūs vaizdai į apačioje esantį Ogrido miestą ir ežerą:
Papildyta:
Praeiname archeologinio kasinėjimo vietą:
Papildyta:
Praeiname miškelį ir mes jau prie Samuelio tvirtovės vartų:
Kasoje nusipirkę bilietus, įeiname į vidų apsižvalgyti:
Papildyta:
Kol mes žvalgomės, dukrytė šiek tiek pailsi:
O mes dairomės toliau...štai driežiukas ropinėja:
O štai koks vaizdas atsiveria pasikėlus siaurais akmeniniais laipteliais aukštyn:
Papildyta:
Laikas jau leistis žemyn...ir grįžtame atgal į savo kelionės po Ohrido senamiestį pradinį tašką tik kita gatvele:
Koks pavadinimas jūsų naklvynės vietos prie Ohrido? Niekada negali žinot, kur kada gali atsidurt- gal vėl teks kada per Makedoniją važiuot, tai gali praverst.
Gaila bet tai paskutinė mūsų atostogų diena...miesto aikštėje prisiminimui apie šią nuostabią šalį nusiperkame kriauklelėmis įrėmintą žuvies formos Ohrido miesto paveikslėlį, tradicinių pyragėlių ir į kelionę.Iki namų mūsų laukia 2060 kilometrų, kuriuos pasiryžę įveikti be jokios nakvynės!!! Jei atvirai-iš pradžių mes ir patys turėjome abejonių, kad juos pavyks įveikti-bet jei ką, pakeliui tikrai surasime kur pailsėti.
Mūsų maršrutas per Makedoniją iki sostinės Skopjė taip pat dar nebuvo išbandytas: nuo Ohrido kelias ėjo per kalnus -vis kilome ir leidomės, o prieš akis atsiverdavo nerealaus grožio vaizdai.Aišku pro mano akis nepraslydo ir pakelės aikštelėse stovintys prekiautojai su tradiciniais molio dirbiniais ir medumi Apsisprendžiau, kad man būtinai reikia medaus-kai tik bus aikštelė, stosime.Na ir mano dideliam nusivylimui-prapliupo toks lietus, tad teko laukti kol baigsis...bet kilometrai ir nestovėjo vietoje-baigėsi lietus, baigėsi ir medus Na ką gi apsieisim, bet už tai Serbijoje nė už ką nepraleisime progos pasigardžiuoti jų taip pamėgtomis šviežiomis duonelėmis. Gerai, kad nors šiai svajonei buvo lemta išsipildyti net du kartus vyras stojo, kad galėtume pasistiprinti ir pasigardžiuoti duonele ir kitais nacionaliniais patiekalais.Labai patiko tad Vengriją galėjome pralėkti nesustodami (P.S. čia jų pardavėjams) . Kilometrai vis bėgo, o mūsų namai artėjo...ir ką gi-įveikėme juos tik su trumpu snustelėjimu netoli Slovakijos sienos.Labai didžiavausi savo vyru, kuris turėjo tiek kantrybės ir valios.Aš jį tik vieną vienintelį kartelį pavadavau už vairo- Lenkijoje- net 100 km. gyvenvietėmis pravažiavau, kol jis snustelėjo
Išvažiavome iš Ohrido po pietų-13,00-14,00 val., o namučiuose buvome sekančią dieną apie 21,00 val. Nuovargis šiek tiek jautėsi, bet pasiekus namus- po dienos vėl galėjome keliauti. J
Viso mūsų kelionė truko 12 dienų, o nuvažiavome ne taip ir daug-TIK 5000 kilometrų.
Man labai patiko rašyti šį reportažėlį , dalintis įspūdžiais su Jumis ir tuo pačiu mintimis sugrįžti į tas neužmirštamas nuostabias atostogas su visa šeima. Ačiū Jums
Mūsų maršrutas per Makedoniją iki sostinės Skopjė taip pat dar nebuvo išbandytas: nuo Ohrido kelias ėjo per kalnus -vis kilome ir leidomės, o prieš akis atsiverdavo nerealaus grožio vaizdai.Aišku pro mano akis nepraslydo ir pakelės aikštelėse stovintys prekiautojai su tradiciniais molio dirbiniais ir medumi Apsisprendžiau, kad man būtinai reikia medaus-kai tik bus aikštelė, stosime.Na ir mano dideliam nusivylimui-prapliupo toks lietus, tad teko laukti kol baigsis...bet kilometrai ir nestovėjo vietoje-baigėsi lietus, baigėsi ir medus Na ką gi apsieisim, bet už tai Serbijoje nė už ką nepraleisime progos pasigardžiuoti jų taip pamėgtomis šviežiomis duonelėmis. Gerai, kad nors šiai svajonei buvo lemta išsipildyti net du kartus vyras stojo, kad galėtume pasistiprinti ir pasigardžiuoti duonele ir kitais nacionaliniais patiekalais.Labai patiko tad Vengriją galėjome pralėkti nesustodami (P.S. čia jų pardavėjams) . Kilometrai vis bėgo, o mūsų namai artėjo...ir ką gi-įveikėme juos tik su trumpu snustelėjimu netoli Slovakijos sienos.Labai didžiavausi savo vyru, kuris turėjo tiek kantrybės ir valios.Aš jį tik vieną vienintelį kartelį pavadavau už vairo- Lenkijoje- net 100 km. gyvenvietėmis pravažiavau, kol jis snustelėjo
Išvažiavome iš Ohrido po pietų-13,00-14,00 val., o namučiuose buvome sekančią dieną apie 21,00 val. Nuovargis šiek tiek jautėsi, bet pasiekus namus- po dienos vėl galėjome keliauti. J
Viso mūsų kelionė truko 12 dienų, o nuvažiavome ne taip ir daug-TIK 5000 kilometrų.
Man labai patiko rašyti šį reportažėlį , dalintis įspūdžiais su Jumis ir tuo pačiu mintimis sugrįžti į tas neužmirštamas nuostabias atostogas su visa šeima. Ačiū Jums
QUOTE(Aruna @ 2011 08 29, 14:46)
Koks pavadinimas jūsų naklvynės vietos prie Ohrido? Niekada negali žinot, kur kada gali atsidurt- gal vėl teks kada per Makedoniją važiuot, tai gali praverst.
Jų lankstinuką garbingai saugau prie mūsų kelionių literatūros , manau, kad dar ir pačiai prireiks, tuo labiau nuo ten Albanija (viena iš šalių kurią artimiausiu metu norėčiau aplankyti )-ranka pasiekiama, TIK 20 KM., na štai:
Risto Stojoski's Guest Houses 23, Village of Elshani Ohrid, Macedonia. P.S. Ši šeima kaimelyje vieninteliai teikia apgyvendinimo paslaugas, tačiau apačioje pakrantėje prie pagrindinio kelio yra daugiau nakvynės vietų .
grazus pasakojimas, nuostabios ir siltos nuotraukos
tik gaila pasigedau informacijos apie lankytinu vietu, parkingu, viesbuciu kainas. Asmeniskai man tai labai svarbu renkant informacija savajai kelionei
tik gaila pasigedau informacijos apie lankytinu vietu, parkingu, viesbuciu kainas. Asmeniskai man tai labai svarbu renkant informacija savajai kelionei
Labai siltas pasakojimas. Aciu Makedonija uzkabino
Thea! , Cobre, jolanda.baka ačiū Jums už gražius žodžius. Makedonija iš ties žavi, tik reikia susirasti pačius gražiausius jos kampelius... o kiek mums dar jų daug liko nepamatytų
Atsiprašau Thea! ir kitų skaičiusiųjų už informacijos stoką - taip įsijaučiau rašydama į nuostabią mus supusią aplinką ir tuo metu buvusią puikią nuotaiką, kad visai pamiršau apie praktiškus žemiškus dalykus.
Bandau ištaisyti klaidą:
Pirmiausia apie nakvynės kainas. P.S. Pabandysiu tai paįvairinti keletu nuotraukų (paprastai išvykdama iš viešbučio padarau nors porą kambario kadrų).
Taigi:
1.Mūsų šeima atostogų niekada neplanuoja pačiu "karščiausiu" sezonu;
2. Viešbučius visuomet rezervuojame iš anksto;
3.Apie viešbučius daug informacijos prisirenku per "bookingo" sistemą, tačiau niekada per ten nerezervuoju-TIK tiesiogiai per viešbutį.
REZULTATAS- tai mums padeda sutaupyti nemažai pinigų.
4.Visuomet stengiamės surasti optimaliausią variantą-neužsisakome pigiausios nakvynės, bet nesisakome ir brangiausios, vienu žodžiu atlikus "analitinį" darbą-išvedu vidurkį.
Mūsų išlaidos nakvynei(Pastaba: už dukrytę nė viename viešbutyje nemokėjome. Kainos už tris suaugusius asmenis su pusryčiais.
)
Serbijoje už šį trivietį kambarį su balkonu, baru, seifu 4 žv.viešbutyje mokėjome 50 EUR už parą.Jokio rezervavimo mokesčio nereikėjo mokėti. P.S. užsisakant per booking sistemą kambarys mums būtų kainavęs -60 EUR (sutaupėme 10 EUR) Viešbučio teritorija rakinama, stebima filmavimo kameromis, parkavimasis nemokamas.
Paralijoje buvo mano nuomone iš vis labai pigių variantų, sakykime naujame tik metus veikiančiame dideliame viešbutyje toliau nuo centro, su šalia esančiu naktiniu klubu už 7 paras be pusryčių būtų reikėję mokėti tik 215 EUR.
Mes už trivietį kambarį 3 žv. viešbutyje su balkonu, šaldytuvu, kondicionieriumi , seifu mokėjome 45 EUR už parą, viso 315 EUR.Rezervavimo mokestis-100 EUR. P.S. užsisakant per booking sistemą kambarys mums būtų kainavęs - 415 EUR už 7 paras.(sutaupėme net 100 EUR !!! )Nors kambarys galėjo būti gal ir kiek didesnis, bet mus gelbėjo didelis balkonas su gražiu vaizdu ir be to, kambarys galima sakyti buvo reikalingas tik daiktams susidėti ir išsimiegoti Hole buvo kompiuteris ir nemokamas prisijungimas prie interneto. Kadangi buvome su mažu vaiku kambarį mums skyrė patogiame-antrame aukšte (nors viešbutyje veikė ir liftas).Šis viešbutis , kaip ir daugelis kitų aplinkui neturėjo savo parkingo (labai jau ten taupoma vieta )-tačiau jie kaip ir išsipirkę ar išsinuomavę gatvės plotus aplink viešbučio teritoriją , ten parkuotis gali tik viešbučio svečiai.Už parkavimąsi mokėti nereikėjo.Tarp kitko, atkreipiau dėmesį-jog pačiame miestelyje ko gero nėra viešbučių su baseinu čia gal dėl to, kad jūra jau taip arti, o žemės plotai labai išnaudoti viešbučių pastatams.
Makedonijoje už 40 EUR. mūsų šeimą apgyvendino apartamentuose su dviem miegamaisiais, didele vonia. Svečiams čia yra skirta atskira svetainės patalpa su televizoriumi ir nemokamu prisijungimu prie interneto.Bet taip buvome užimti, kad ten net neapsilankėme.Parkavimasis nemokamas.
P.S. užsisakant per booking sistemą kambarys mums būtų kainavęs -50 EUR (sutaupėme 10 EUR)
Šiuose namuose įdėta tiek daug meilės, šilumos, rankų darbo, kad fotografavau net vonioje pakabintas gėlytes:
Taigi, užsisakydami 9 nakvynes viso sutaupėme 120EUR.!!!
QUOTE(Thea! @ 2011 08 29, 19:54)
tik gaila pasigedau informacijos apie lankytinu vietu, parkingu, viesbuciu kainas. Asmeniskai man tai labai svarbu renkant informacija savajai kelionei
Atsiprašau Thea! ir kitų skaičiusiųjų už informacijos stoką - taip įsijaučiau rašydama į nuostabią mus supusią aplinką ir tuo metu buvusią puikią nuotaiką, kad visai pamiršau apie praktiškus žemiškus dalykus.
Bandau ištaisyti klaidą:
Pirmiausia apie nakvynės kainas. P.S. Pabandysiu tai paįvairinti keletu nuotraukų (paprastai išvykdama iš viešbučio padarau nors porą kambario kadrų).
Taigi:
1.Mūsų šeima atostogų niekada neplanuoja pačiu "karščiausiu" sezonu;
2. Viešbučius visuomet rezervuojame iš anksto;
3.Apie viešbučius daug informacijos prisirenku per "bookingo" sistemą, tačiau niekada per ten nerezervuoju-TIK tiesiogiai per viešbutį.
REZULTATAS- tai mums padeda sutaupyti nemažai pinigų.
4.Visuomet stengiamės surasti optimaliausią variantą-neužsisakome pigiausios nakvynės, bet nesisakome ir brangiausios, vienu žodžiu atlikus "analitinį" darbą-išvedu vidurkį.
Mūsų išlaidos nakvynei(Pastaba: už dukrytę nė viename viešbutyje nemokėjome. Kainos už tris suaugusius asmenis su pusryčiais.
)
Serbijoje už šį trivietį kambarį su balkonu, baru, seifu 4 žv.viešbutyje mokėjome 50 EUR už parą.Jokio rezervavimo mokesčio nereikėjo mokėti. P.S. užsisakant per booking sistemą kambarys mums būtų kainavęs -60 EUR (sutaupėme 10 EUR) Viešbučio teritorija rakinama, stebima filmavimo kameromis, parkavimasis nemokamas.
Paralijoje buvo mano nuomone iš vis labai pigių variantų, sakykime naujame tik metus veikiančiame dideliame viešbutyje toliau nuo centro, su šalia esančiu naktiniu klubu už 7 paras be pusryčių būtų reikėję mokėti tik 215 EUR.
Mes už trivietį kambarį 3 žv. viešbutyje su balkonu, šaldytuvu, kondicionieriumi , seifu mokėjome 45 EUR už parą, viso 315 EUR.Rezervavimo mokestis-100 EUR. P.S. užsisakant per booking sistemą kambarys mums būtų kainavęs - 415 EUR už 7 paras.(sutaupėme net 100 EUR !!! )Nors kambarys galėjo būti gal ir kiek didesnis, bet mus gelbėjo didelis balkonas su gražiu vaizdu ir be to, kambarys galima sakyti buvo reikalingas tik daiktams susidėti ir išsimiegoti Hole buvo kompiuteris ir nemokamas prisijungimas prie interneto. Kadangi buvome su mažu vaiku kambarį mums skyrė patogiame-antrame aukšte (nors viešbutyje veikė ir liftas).Šis viešbutis , kaip ir daugelis kitų aplinkui neturėjo savo parkingo (labai jau ten taupoma vieta )-tačiau jie kaip ir išsipirkę ar išsinuomavę gatvės plotus aplink viešbučio teritoriją , ten parkuotis gali tik viešbučio svečiai.Už parkavimąsi mokėti nereikėjo.Tarp kitko, atkreipiau dėmesį-jog pačiame miestelyje ko gero nėra viešbučių su baseinu čia gal dėl to, kad jūra jau taip arti, o žemės plotai labai išnaudoti viešbučių pastatams.
Makedonijoje už 40 EUR. mūsų šeimą apgyvendino apartamentuose su dviem miegamaisiais, didele vonia. Svečiams čia yra skirta atskira svetainės patalpa su televizoriumi ir nemokamu prisijungimu prie interneto.Bet taip buvome užimti, kad ten net neapsilankėme.Parkavimasis nemokamas.
P.S. užsisakant per booking sistemą kambarys mums būtų kainavęs -50 EUR (sutaupėme 10 EUR)
Šiuose namuose įdėta tiek daug meilės, šilumos, rankų darbo, kad fotografavau net vonioje pakabintas gėlytes:
Taigi, užsisakydami 9 nakvynes viso sutaupėme 120EUR.!!!
Kaip skaitėte mano reportažėlyje, šioje kelionėje į lankytinas vietas nebuvo įtraukti muziejai, parkai ar pan., tad mokėjome TIK:
- už įėjimą į Didįjį Megalo vienuolyną Meteorose-2 EUR. žmogui (mokėti reikėjo tik už du suaugusius)
- apsilankymas Diono archeloginame parke mums nekainavo- sekmadieniais yra nemokamas įėjimas ( gal ir šeštadieniais taip pat)
- Makedonijoje-už įėjimą į Samuelio tvirtovę, tik ten buvo tokia simbolinė kaina, kad sunku prisiminti kiek ten gavusi jų denarus išvertus į eurus-arba 1 arba 2 EUR., greičiausiai pirmas variantas (mokėti reikėjo taip pat tik už du suaugusius)
Už visą kitą ką pamatėme-nemokėjome nieko.!!!
Parkavimasis:
-Salonikuose, kaip jau rašiau, ant gatvių sužymėtų zonų vietos parkuotis neradome-čia yra pigiau, bet kainos tiksliai nepamenu 1 EUR ar 1,5 EUR valanda ( gal yra geriau žinančių už mane ???), požeminiame parkinge mes mokėjome daug brangiau-3,5 EUR už valandą.
-Parkavimasis Litochoro miestelyje prie centrinės aikštės, prie Olimpo kalno apžvalgos aikštelės, aikštelėse prie Meteoros vienuolynų buvo nemokamas.
-Už parkavimąsi Ohride mokėjome, tačiau suma buvo tokia nedidelė, kad negaliu niekaip prisiminti, tad nenoriu klaidinti-jei rasiu kurs nors užsilikusį kvitą, parašysiu būtinai !!!
Ir dar-pamiršau reportažėlyje paminėti, jog už kelius Makedonijoje taip pat reikia mokėti.Mokama už nuvažiuotas atkarpas, tačiau sumos labai menkos, mokėjome denarais-į priekį viso gal 12 Lt., o atgal šiek tiek daugiau. Ir dar-jei važiuosit per Makedoniją ir norėsite užsipilti degalų, galite nesidairyti ir neieškoti kurioje degalinėje pigiau- visose degalinėse kaina VIENODA. !!!
Galvoju gal dar ką pamiršau paminėti... na bet jei kas bus įdomu, klauskite-pasistengsiu atsakyti kuo detaliau.
- už įėjimą į Didįjį Megalo vienuolyną Meteorose-2 EUR. žmogui (mokėti reikėjo tik už du suaugusius)
- apsilankymas Diono archeloginame parke mums nekainavo- sekmadieniais yra nemokamas įėjimas ( gal ir šeštadieniais taip pat)
- Makedonijoje-už įėjimą į Samuelio tvirtovę, tik ten buvo tokia simbolinė kaina, kad sunku prisiminti kiek ten gavusi jų denarus išvertus į eurus-arba 1 arba 2 EUR., greičiausiai pirmas variantas (mokėti reikėjo taip pat tik už du suaugusius)
Už visą kitą ką pamatėme-nemokėjome nieko.!!!
Parkavimasis:
-Salonikuose, kaip jau rašiau, ant gatvių sužymėtų zonų vietos parkuotis neradome-čia yra pigiau, bet kainos tiksliai nepamenu 1 EUR ar 1,5 EUR valanda ( gal yra geriau žinančių už mane ???), požeminiame parkinge mes mokėjome daug brangiau-3,5 EUR už valandą.
-Parkavimasis Litochoro miestelyje prie centrinės aikštės, prie Olimpo kalno apžvalgos aikštelės, aikštelėse prie Meteoros vienuolynų buvo nemokamas.
-Už parkavimąsi Ohride mokėjome, tačiau suma buvo tokia nedidelė, kad negaliu niekaip prisiminti, tad nenoriu klaidinti-jei rasiu kurs nors užsilikusį kvitą, parašysiu būtinai !!!
Ir dar-pamiršau reportažėlyje paminėti, jog už kelius Makedonijoje taip pat reikia mokėti.Mokama už nuvažiuotas atkarpas, tačiau sumos labai menkos, mokėjome denarais-į priekį viso gal 12 Lt., o atgal šiek tiek daugiau. Ir dar-jei važiuosit per Makedoniją ir norėsite užsipilti degalų, galite nesidairyti ir neieškoti kurioje degalinėje pigiau- visose degalinėse kaina VIENODA. !!!
Galvoju gal dar ką pamiršau paminėti... na bet jei kas bus įdomu, klauskite-pasistengsiu atsakyti kuo detaliau.