Prašom
Dėl redagavimo apskritai
Na, reikėtų fotografo paklausti, nes niekad negalima atsakyti už visus tokiuose dalykuose
Jei neš spausdint pats fotografas ar spausdins pats, tai turbūt kažkiek koregavimų darys. Jei susitariat, kad fotografuoja ir iškart atiduoda kompaktą, būt gerai pasidomėti, kas tame kompakte bus - ar bus galima iškart spausdinti (fotografuojama JPEG, prastesnė kokybė, galima redaguoti, bet kenčia kokybė ypač vasarą, kai stipri, kontrastinga saulės šviesa, balta suknelė ir tamsus kostiumas), ar vadinamais RAW failais (reikia konvertuoti, maksimali kokybė po redagavimo, kokybiškiausi redagavimo rezultatai, bet iškart negalima spausdint). Jei atiduodama ne iškart, gali būti, kad fotografas pirmiausia redaguos ir atiduos tik redaguotus, sutvarkytus ir paruoštus spaudai failus - aš palaikau šį variantą
Jei fotografuojama į juostą, tikriausiai bus ribotai redaguojama tik fotolaboratorijos spausdinimo mašina.
Dėl juodai-baltų, sepia (rudo tono) ir kt.
Čia jau būtinai apsitarkit iš anksto, kad norėsite tokių fotografijų: fotografuodamas RAW galiu viską daryt, tačiau jei fotografas naudos gerą juodai-baltą juostą spalvotų fotogarfijų nebus; jei neudos spalvotą juostelę, bet kuri fotolabopratorija lengvai padarys juodai baltą / sepia fotografiją, sakykim, varnelės uždėjimu kur reikia, bet geriausiai žiūrisi iš tikros juodai baltos juostos darytos foto. Jei skatmena, žiūrėjimasis priklausys nuo fotografo akies ir sugebėjimų/žinių... ir skiriamo laiko.
Atskirai susitarkit, kaip/kokiu būdu pasirinksite, kurias daryt juodai baltas ar sepia. Na, ir jei norėsit dar kažkokių kvapą gniaužiančių efektų kaip kad nuotaka ant lelijos žiedo
, tik ne visi sutiks tokius daryti, o kitus reiks rimtai įspėti, kad tokių nedarytų
QUOTE(Žydraakė @ 2006 06 14, 11:50)
Leo, dėkui už paaiškinimą
Šiaip man labai padėjo suprasti pavyzdžiai, negu tavo protingas paaiškinimas
Dar noriu paklaust, kai pasirenki vestuvėms fotorafą, tai tokius pataisymus irgi reikai suderinti, ar čia jauir taip aišku, kad bus pataisymų
To photograph is to hold one's breath, when all faculties converge to capture fleeting reality. It's at that precise moment that mastering an image becomes a great physical and intellectual joy. -Henri Cartier-Bresson