Sveikutes kaip senai buvau cia kazkaip pabaigus Wassmo ''Tora'',tai nelabai turejau kada skaityti,bet va sendien pradesiu skaityti Romualdas Granauskas''Duburys'',patinka man paskaityti apie lietuvius sovietmecio laikotarpiu,bet be jokiu filosofiju. Nelabai as megstu knygu kur dauug filosofuojama
Žmonės bijo tamsos, vandens.
Žmonės bijo žiūrėti į akis, paduoti ranką, kalbėti viešai.
Žmonės bijo nežinomybės. Kiekviena nežinoma patirtis baugina, kelia paniką. Kitus jaudina, užveda beprotiškiems poelgiams.
Pastarieji, tikėtina, praplečia savo galimybes arba baigia liūdnai.
Iš kur tokios žinios? (Dirbi kalėjime? Ar kitaip ten "dirbi" už mokesčių mokėtojų pinigus? )
Mokslininkai (sociologai, psichologai, kriminologai ir kt.) studijuoja tuos santykius įvairiais aspektais ir sako, kad tai - neišsemiama ir sunkiai paaiškinama sritis.
Pabaigiau Saramago "Aklumą". Ir ne kažin ką turiu pasakyti. Pirmiausia- man atrodo, kad negaliu knygos objektyviai vertinti, nes mačiau filmą, kurį dar labai neblogai prisimenu. Todėl ne tik nereikėjo įsivaizduoti knygos herojų ir aprašomų vietų, nes galvoj jau viską turėjau, bet nebeliko ir įtampos, noro sužinoti, kas bus toliau, kokie baisumai laukia visų veikėjų. O jei filmo būčiau nemačiusi, esu tikra, kad knyga man būtų padariusi didelį įspūdį.
Kas dar- truputį bijojau rašymo stiliaus, tai nustebau, kad visai nesunku tokią knygą skaityti. Patiko pasakotojo aiškinimai ir pastabos (nežinau, kaip kitaip pasakyti, kas skaitėt, turbūt suprasit). Psichologiniu požiūriu man ji pasirodė labai įtikinama, visi žmonių veiksmai, atrodo, ir tikrovėje tokie būtų, esant panašiai situacijai. Ir pabaiga tenkino.
Nežinau, ką tiksliai pats autorius šia knyga norėjo pasakyti. Aš didelių paslėptų minčių joje neieškojau. Juk aišku, kad žmonės vienas kitą pirmiausia vertina akimis, o kai to padaryti nebeįmanoma, tenka savo mąstymą keisti. Aišku, kad subyrėjus esamai visuomenės santvarkai ir įprastom gyvenimo taisyklėm, kuriamos naujos ir prasideda kova dėl išgyvenimo. Kad labai lengva tokiu atveju, net ir visai nenorint, prarasti bet kokį žmogiškumą (o tuo labiau norint).
Nežinau, ką tiksliai pats autorius šia knyga norėjo pasakyti. Aš didelių paslėptų minčių joje neieškojau. Juk aišku, kad žmonės vienas kitą pirmiausia vertina akimis, o kai to padaryti nebeįmanoma, tenka savo mąstymą keisti. Aišku, kad subyrėjus esamai visuomenės santvarkai ir įprastom gyvenimo taisyklėm, kuriamos naujos ir prasideda kova dėl išgyvenimo. Kad labai lengva tokiu atveju, net ir visai nenorint, prarasti bet kokį žmogiškumą (o tuo labiau norint).
O aš kuo toliau, tuo labiau galvoju, kad šioji knyga man visiškai nieko naujo nesuteikė Saramago stilius po Evangelijos jau žinomas ir tapęs įprastu O turinys... Turbūt negaliu sugalvoti nei vieno dalyko, kas šioje knygoje būtų mane nustebinę
Sveikutes kaip senai buvau cia kazkaip pabaigus Wassmo ''Tora'',tai nelabai turejau kada skaityti,bet va sendien pradesiu skaityti Romualdas Granauskas''Duburys'',patinka man paskaityti apie lietuvius sovietmecio laikotarpiu,bet be jokiu filosofiju. Nelabai as megstu knygu kur dauug filosofuojama
ei, taigi, nebutinai knyga turi kazkuo stebinti - galima tiesiog maloniai ja perskaityti ir tiek. arba dar gauti kazkokio peno apmastymams. man atrodo ne nustebinimui knygas raso, nustebinimui reiktu kokius mokslinius straipsnius-disertacijas skaityti
ei, taigi, nebutinai knyga turi kazkuo stebinti - galima tiesiog maloniai ja perskaityti ir tiek. arba dar gauti kazkokio peno apmastymams. man atrodo ne nustebinimui knygas raso, nustebinimui reiktu kokius mokslinius straipsnius-disertacijas skaityti
cia kalba dar neskaiciusi Saramago
Tai kad tame ir esmė - peno apmąstymams toje knygoje deja neradau O ir apie ką ten labai mąstyt - kaip ten kas būtų tokioje situacijoje, kiekvienas turintis vaizduotę daugiau mažiau gali numanyti. Aišku, ne iki tokio lygio , kad romanus rašyt
O ir skaitymo malonumo negavau tiek, kiek tikėjausi atsižvelgiant kiek ši knyga buvo išgirta. Deja perdaug iš jos tikėjausi.
Va taip kartais ir būna (bent man) su kitų labai išliaupsintomis knygomis