pratęsiu ms mintį (bo po pasakymo, jog norėjai dar šviesesnius kadrus ant viršaus dėti leidžiu sau daryti išvadą, kad truputį susipainiojusi esi). grįžtu prie savo santechninės ekspozicijos teorijos. vertink kadrą kaip stiklinę vandens. pilna stiklinė - gera ekspozicija. per šviesi - perpildyta. per tamsi - nedapilta stiklinė. vat ką tu padarei eksponuodama juostelę pagal nominalą? jei gerai matavai šviesą tu pripylei tą stiklinę pilnai. o kas bus, jei dar ant viršaus "pilsi" šviesesnius kadrus? viskas lauk ištekės (peršviesi). o ką mes darom su 2expo? vienas fotografas "pripila" pusę stiklinės, ir kitas ją užpildo iki viršaus. tam mes ir daliname juostelės nominalų jautrumą per pusę (pvz. jei juostelė iso 400, tai eksponuojame ją kiekvienas kaip iso 800, kas suma sumarum padaro bendrą apšvietimą pagal iso 400 (čia skaičiavimas biški atvirkštinis, gal tai tave ir supainiojo).
todėl ir siūliau tau ant viršaus dėti ne šviesius kadrus, t.y. pilti minimaliai vandens. šviesųs tonai išsitaškys, bet ten, kur susilies du vidutiniškai pilki bus pakankamai daug vaizdo. žodžiu nori gilesnių teorinių žinių tai paskaityk praėjusių metų temą (kažkur praėjusios temos pabaigoje buvo nuoroda). ten paaiškinimai susieti su Adamso zonine teorija (ar pamenat dar tokią? ).
a jei tingi skaityti, pakvėpuok ramiai, susikaupk, užsimerk, įsivaizduok stiklinę, kurioje yra ne grynas vanduo, o...guašas koks juodas ištirpintas. apačioje nusėdo tamsiausisi, kylant į viršų skaidrėjair viršuje visai skaidrus vanduo. ir vat tu pildama dar vandens (šviesos) viską proporcinga atskiedi (skaidrini, šviesini) ir šviesiausias vanduo iš viršaus išbėga. kuo daugiau pilsi vandens - tuo skaidresnis vanduo bus stiklinėje (šviesesnis kadras). žinoma, iš negatyvo nieks niekus neišbėga, jame tiesiog nebelieka jokios informacijos, išryškinus bus tamsu, o pozityve vien balta. dar pakviepuok ramiai ir viską suprasi
o as dar pora pastebejimu:
1. ISO ir islaikymas du skirtingi dalykai. Kalbant apie ekspozicijos tiksluma - tai ju santykiu galima zaisti, bet rezultatas kai kuriais atvejais skiriasi. Jei trumpai, be tu visu tech teoriju, tai spalvos atvaizdas prie iso 400 ir 1/60 nebus toks pats kaip prie iso 200 ir 1/30. Todel, kad skirsis spalvos isgavimo technologija. Prie atitinkamu salygu tai matosi
2. Spalvotoj juostoj 2expo ar daugiau expo komponavimas labiau vyksta per spalvas. Todel nedaexponavimas "paliekant vietos" kitai spalvai nelabai tinkamas, nes nesigaus nieko-nei vienos spalvos, nei kitos. As asmeniskai grubiai taskau spalvas. Pvz, jei nori grazios sodrios melynos spalvos, tai ir turi ja iseksponuot, kad tokia butu. O toliau kaip ir sakiau, kad reiketu labai galvoti is anksto
1. ISO ir islaikymas du skirtingi dalykai. Kalbant apie ekspozicijos tiksluma - tai ju santykiu galima zaisti, bet rezultatas kai kuriais atvejais skiriasi. Jei trumpai, be tu visu tech teoriju, tai spalvos atvaizdas prie iso 400 ir 1/60 nebus toks pats kaip prie iso 200 ir 1/30. Todel, kad skirsis spalvos isgavimo technologija. Prie atitinkamu salygu tai matosi
2. Spalvotoj juostoj 2expo ar daugiau expo komponavimas labiau vyksta per spalvas. Todel nedaexponavimas "paliekant vietos" kitai spalvai nelabai tinkamas, nes nesigaus nieko-nei vienos spalvos, nei kitos. As asmeniskai grubiai taskau spalvas. Pvz, jei nori grazios sodrios melynos spalvos, tai ir turi ja iseksponuot, kad tokia butu. O toliau kaip ir sakiau, kad reiketu labai galvoti is anksto
QUOTE(andriuska @ 2011 01 18, 01:15)
...žodžiu nori gilesnių teorinių žinių tai paskaityk praėjusių metų temą (kažkur praėjusios temos pabaigoje buvo nuoroda). ten paaiškinimai susieti su Adamso zonine teorija (ar pamenat dar tokią? ).
Jei kam reikia, turiu išrinkusi ir nusikopinus į vieną failą pernykščias žinutes, susijusias su 2xEkspo... Ką domina, parašykit savo e-mail'ą man į AŽ, atsiųsiu
jo, dėl spalvų aš nepagalvojau ir rašiau viską iš savo BW varpinės. spalvos ir pilkos zonos yra skirtingi dalykai. ačiū -ms- kad paprotino.
p.s. graži sodri mėlyna - tai mažinti ekspoziciją per žingsnį-du? klausiu nes aktualu skaidrei. pastebėjau, kad jei nedaeksponuoju, tai dangus gražus būna. o jei pagal parodymų vidurkį - tai balsganas toks, bespalvis.
p.s. graži sodri mėlyna - tai mažinti ekspoziciją per žingsnį-du? klausiu nes aktualu skaidrei. pastebėjau, kad jei nedaeksponuoju, tai dangus gražus būna. o jei pagal parodymų vidurkį - tai balsganas toks, bespalvis.
sveiki, reiks man pačiai dar bandyti su ta double expo, nes kuo toliau į mišką tuo daugiau medžių.
Atrodo eksponavau taip kaip reikia, bet mano sluoksnis vos vos matomas
Ar dar yra neisfotkinusiu savo juostų ar čia aš paskutinė?
Atrodo eksponavau taip kaip reikia, bet mano sluoksnis vos vos matomas
Ar dar yra neisfotkinusiu savo juostų ar čia aš paskutinė?
QUOTE(_ms_ @ 2011 01 20, 11:01)
_ms_ , gražuma Laukiu papildymo
QUOTE(Armana @ 2011 01 20, 15:31)
_ms_ , gražuma Laukiu papildymo
aciu Armana, aha papildysiu
saulės kadre nėra, diena. dabasys balti arba jų nėra visai.
QUOTE(Kaktuke @ 2011 01 19, 11:08)
Ar dar yra neisfotkinusiu savo juostų ar čia aš paskutinė?
Mudvi su Rico kartosim, laukiu dabar juostelės ateinant QUOTE(_ms_ @ 2011 01 20, 13:01)
Pradejau ziema fotografuot, tai idesiu po truputi:
si man ypatinga, pasakysiu kodel paskui
As kaupiuosi, tvarkausi uki, griztu i ritma, planuojuosi darbus, bet dar sunkiai isivaziuoju reik pradeti dirbt
Parodykit dar nuotrauku, m?
Faina, ms