Sayonara - ta "juosta" eina kadro šone, bo TLR ( o toks ir turi būti yashica D) kadrai juostoje išsidėstę horizontalioje padėtyje. tai, kas žiūrint į vieną kadrą atrodo "šonas", juostoje yra viršus arba apačia. tai kad problemos šaknys manau tos pačios, kaip ir anuomet: arba vynas ir laiko nuovokos praradimas, arba bakelį tavo naudojo koks hogvartso (ar kur ten poteris mokėsi) studentas
tas juostos ištraukėjas saugiai guli pas mane darbe stalčiuje, tai kad viskas o.k.
aš už pietus, jei bent prieš dieną susitarsim. aš tradiciškai pietauju penktadieniais žvėryno smuklėje. gera ir nebrangi virtuvė plius labai skanus tamsus vilkmergės
galit prisijungti kas norit.
dėl vaikų įtraukimo. aš savo dukros per daug nespaudžiu. kai jai įdomu, ji paklausia. aš atsakau, parodau. daugumą procesų ji jau žino ir suvokia kas maždaug prie ko. buvo ir tamsiam kambaryje. dėmesio užteko lygiai tiek, kiek -ms- atveju.
Paparčiuose ten jau kiek kryptingiau informaciją pateikiu, bo būnu ten nedažnai ir negaliu atsakyti į klausimus kada kam šaus į galvą paklausti. šiaip po pirmo teorinio užsiėmimo, atskiesto aparatų ir kitokios technikos rodymu, supratau, kad dėmesio koncentracija pas vaikus labai rezervuota ir proporcinga dalyko įdomumui. tai kitą kartą jau daviau fotiką ir jie išpleškino juostelę bet kaip. išryškinau prie jų, po to atsiunčiau skanuotus rezultatus. daug nefokuso. antrą kartą paskirsčiau į dvi grupes, daviau po fotiką, pamatavau šviesą ir jie fotografavo. šį kartą ypač akcentavau būtinybę gerai fokusuoti ir neskubėti. tuo pačiu keičiau objektyvus, kad pamatytų skirtingo fokusinio atstumo skirtumus. taip pat kartu ryškinome juosteles. rezultatą atskanavęs išsiunčiau, dar neaptarėme. sekantį kartą jau žadu spausti. taip pat pagalvojau apie rankos atspaudą, skirtumus tarp ryškalo ir fiksažo rodyti apšviečiant popierių vonelėje (a pamenat kaip darėm nuotraukas pas mane? vat irgi taip pat kaip vaikam aiškinama buvo
). geriausias dalykas tame, kad procesas visas labai ilgas ir yra daug laiko pokalbiams. vaikai, kurie šiaip gan sunkiai prisileidžia suaugusius ( o kaip gi gali būti kitaip, jei kai kuriuos globėjai jau po du kartus "grąžino", kaip nepatenkinusius jų lūkesčių?), po truputi vis daugiau bendrauja ir pradeda diskutuoti. kažkaip matyt raminančiai veikia tai, kad procesas reikalauja tikslumo, kantrybės, aiškios ir nuoseklios tvarkos, jokio skubėjimo, parkių.... pagalvojau kaip pats iš šono atrodau? kažkaip laikrodininkas galvoje iškilo. ramiai sau susuku jų senas juosteles, ramiai keičiu objektyvus, leidžiu daryti klaidas ir nebaru už tai, vėl sukišęs rankas į juodą maišą kažką ramiai darau, išimu bakelį, pilu vandenį, maišau visokius skystimėlius, darau viską pagal laikrodį, leidžiu jiems pasukti (eilė susidaro). tada ištraukiame juostelę ir ten - stebuklingas rezultatas. aš ir pats norėčiau su savimi bendrauti, jei gyvenčiau mažame miestelyje ir mane prižiūrėtų tik auklėtojos moterys, daugiausia dėmesio skiriančios mažiesiems, kurie nesuteikia pagrindo išlaikyti stabilią nervų sistemą.....
nu nukrypau biški. ale paskutiniu metu į senatvę mane pradėjo traukti fotografinė pedagogika. matyt vis aiškiau suvokiu, kad dydis fotomenininkas iš manęs nesigaus, o juk visi žino, kad kai pats nesugebi kažko, tai eini mokyti to dalyko kitų