QUOTE(Laukine25 @ 2010 12 27, 13:29)
Ir dar klausimas: patalpoj tamsoka. Kas geriau, kai jau visa kita padarai: kelt ISO labai labai ar vėliau šviesint su PS?
yra baziniai iso, "tikrieji" iso ir skaitmeniniai iso.
Bazinis iso yra vienas. Pvz., nikonui D90, d5000 jis yra 200. Canon 500d jis yra 100. Bazinis iso yra nestiprinamas, todel jis pagamina geriausia rezultata.
Toliau yra analoginis stiprintuvas, kurio pagalba is bazinio padaromi kiti "tikrieji" iso, jie paprastai buna per full stop - 100, 200, 400, 800, 1600, 3200. Fotiko specifikacijoj raso "tikruosius" iso apibrezia iso range pvz., 100-3200 (extendable nesiskaito, maziausias skaiciukas sitame intervale ir yra bazinis iso). Analoginis stiprintuvas stiprina signalą tiesiai is sensoriaus.
Toliau gautas galutinis (sustiprintas arba nestiprintas jei tai bazinis iso) analoginis signalas paverciamas i skaitmenine informacija. Ir tik po to pradedamos visos operacijos su tarpiniais ir isplestiniais iso (160, 320, H, L ar kokie ten jie velniai buna). Situ isplestuju ir tarpiniu iso naudojimas yra tas pats, ar netgi siek tiek blogiau, nei fotkinant su tikruoju iso ir paskui apdirbant kompu. Pvz., iso250 yra realiai fotkinama su iso200 ir skaitmeninej formoj dauginama is 1,25; iso320 yra realiai fotkinama su iso400 ir skaitemninej formoj dalinama is 1,25 - absoliuciai ta pati tu darai ir kompe sviesinant nuo iso200 arba tamsinant nuo iso400.
Velgi, jei su tarpiniu arba isplestiniu iso padaryta nuotrauka po to sviesini arba tamsini, gaunasi, kad darai tai antra karta (prigeneruojant papildomu triuksmu), kaip kad koreguojant WB is fotiko padaryto jpg formato.
isvada: geriausia naudoti "tikruosius" iso, o visa kita palikti apdirbimui kompu.