QUOTE(astoosab @ 2011 05 07, 17:14)
Laba diena,matau sioje temeleje yra specialistas,kuris gali pakomentuoti kai kuriuos garantinius niuansus

Noreciau suzinoti,kokiu atveju yra keiciama preke arba grazinami uz ja sumoketi pinigai? Daugiau kaip puse metu dar tik masinai,o ji genda ir genda. Po poros menesiu nuo pirkimo ja jau taise nes pradejo greziant baisus garsas skisti,pasirodo amortizatorius suluzes.kelis kartus skalbtos masinos!!!!!Atvaziavo meistras,pataise..iki kito skalbimo..vel issikvieciau,tai jau keite nauju. Dabar mano masinos programos strigti pradejo,ant grezimo sustoja ir grezia puse dienos,tenka stabdyt programa,ir va,siandien isvis nebegrezia.\tai jau manau cia rimtas gedimas,o masinai nera nei metu,tai kas bus kai garantinis baigsis?Is tiesu noreciau suzinoti kokios yra pinigu grazinimo galimybes uz daikta kuriuo neimanoma normaliai naudotis.Gal kas su tuo susidurete?
Pasak LR Civilinio kodekso:
6.334 straipsnis. Netinkamos kokybės daiktą nusipirkusio pirkėjo teisės
1. Jeigu parduotas daiktas neatitinka kokybės reikalavimų ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jo trūkumų, tai nusipirkęs netinkamos kokybės daiktą pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu pareikalauti:
1) kad daiktas, sutartyje apibūdintas pagal rūšį, būtų pakeistas tinkamos kokybės daiktu, išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl pirkėjo kaltės;
2) kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina;
3) kad pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti;
4) grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas.
Taigi, jei sugedo - galite išvis atsisakyti remonto ir reikalauti keitimo ar pinigų grąžinimo. Visgi iš patirties galiu pasakyti, kad vienas gedimas dar nereiškia, kad daiktas yra blogai pagamintas, nepatikimas ir t.t. Kadangi gamyboje naudojama daugelio skirtingų tiekėjų pateiktos atsarginės dalys, kartais pasitaiko, kad viena jų "pakiša kiaulę". Detalę pakeitus prietaisas dažniausiai veikia keletą metų be jokių problemų. Nepaslaptis, kad klientų atsisakytus prietaisus perka patys meistrai ir netgi konkuruoja dėl jų. Aš pats naudoju "defektuotą" šaldytuvą, skalbyklę, džiovyklę gal jau septynerius metus - manau toks laikotarpis kalba už save.
Kita kalba, jei daiktas genda dažniau - tuomet papraščiausiai nebesinori su juo terliotis ir daug papraščiau pakeisti nauju ar susigrąžinti pinigus ir įsigyti kitą prietaisą.
Dar vienas pastebėjimas dėl garantinio laikotarpio. Atkreipsiu jūsų dėmesį, kad pasak Civilinio kodekso:
6.338 straipsnis. Terminai reikalavimams dėl parduotų daiktų trūkumų pareikšti
5. Kai sutartyje nustatytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.
Taigi, jei prietaisui skirta trumpesnė, nei dviejų metų garantija, pretenzijas vis tiek galite teikti du metus...