QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Kodėl jūs manote, kad tas pats oras, kurį jūs įsileidžiate per langą, bus blogesnis tik dėl to, kad praėjo per filtrus, neteko dulkių, faunos ir floros?
Aš nemanau, kad oras bus blogesnis. Gal net geresnis, jei, tarkim, kietų dalelių koncentracija lauko ore viršija normas, tai po filtravimo tą bėdą galima pašalinti.
Tiesiog man to nereikia. Bet reikia skersvėjų, vėjo dvelksmo, lietaus kvapo, žiogų čirpimo, lakštingalų čiulbėjimo. Na, kiekvienam savo. Mūsų namai yra vėjo perpučiami ir pilni gamtos garsų, kol tik oro sąlygos tai leidžia.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Be 6 žiemos mėnesių turim dar ir bent 3 vasaros, o jei prisiminsite praeitą su subtropinėm temperaturom - taupytumėt vėsinimui.
Na, iki subtropikų dar toli šaukia. Labai jau neilgai ta temperatūra laikėsi. Mūsų mūrinuko su plačia pastoge ir į grindis paduodamu +20 vandenuku vėsinimui nespėjo perkaitinti.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Jei pavyks užsandarinti - priartėsit prie PN ir teks pagalvoti apie RVS
Matyt nepakankamai paaiškinau. Tie plyšiai yra ne brokas, o langų varčiose sudėtos vėdinimo dėžutės, vokiečių patentuotos. Prieš dėdama skaičiau jų DIN'us ir aiškinausi parametrus (nes visur pateikė parametrsu pagal DIN kažkokį tai, tai kol susigaudžiau kaip ten jie matuoja
)
Vėdinimas pas mus natūralus, bet ne toks, kaip įsivaizduojama, kai langus atidarinėjama. Projektuotos oro padavimo angos (skaičiuotas oro poreikis, darant namo projektą su architektu derinta langų vieta, taip pat languose dėtos varčios, o ne vitrinos taip, kad varčiose sumontavus oro padavimą susidarytų reikalingi srautai iš kampų link patalpų, kuriose yra ištraukimas). Baldų išdestymas irgi projektuotas taip, kad lovos ir stalai būtų ne tiesiai prie angų, bet ant gryno oro sklaidos kelio. Oro ištraukimo kanalas papildomai uždengtas vėjo turbina.
Gravitacinė vėdinimo sistema veikia gerai. Dar papildomai žiemą noriu keletą parametrų pasitikrinti, bet kol kas nieko keisti neplanuojam. Papildomai tik noriu patikrinti oro pasiurbimo kiekį, kiek jis atitinka gamintojo deklaruotus parametrus. Ir jeigu pasirodys perteklinis pagal vėdinimo poreikį, tiesiog pašalinti kai kurias angas, kur vienoje varčioje yra dubliuojamos po dvi.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Niekaip negaliu sutikti, kad ką sutaupėt ant vėdinimo atsigrojate šildymu. Šios sistemos tik papildo viena kitą, jokiu būdu ne pakeičia.
Taip, šiluma pas mane išeina su išmetamu oru kol kas be jokio panaudojimo, tiesiog švaistoma. Būtų gerai pasimatuoti greitį kanale, kad sužinočiau, kiek iššvaistau
Na bet tingiu dabar su pito vamzdeliais terliotis (aš tik taip moku). O kviesti vienkartiniam pamatavimui jokios naudos - vis tiek keičiasi priklausomai nuo atmosferos sąlygų, reikia aibės matavimų, kad nustatyti tendencijas ir paskaičiuoti vidurkius.
Tiesiog aš skaičiuoju taip - geresniu šildymo reguliavimu aš pasiekiu komfortines sąlygas su mažesniu kW kiekiu. Tai tie sutaupyti kW kažkiek kompensuoja nuostolius dėl iššvaistytų per ventiliaciją.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
2 Laipsniai - RVS tai suniveliuotų iki 0,00...1 laipsnio. Matau akivaizdžią didelių pietinių langų naudą, tai atitinka PN sampratą.
Kol kas neįsivaizduoju kaip rekuperacinė sistema gali kompensuoti netolygų namo šilimą dėl saulės.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Šildymo poreikį reikėtų vertinti ne laipsniais, bet kilovatais. Ar bandėte paskaičiuoti kiek kw reikia palaikyti geram klimatui?
Laipsniai ir srautas (kubai/per valandą) būtent ir apibrėžia, kiek tų kW galima maksimaliai gauti.
Prieš projektuojant šildymą skaičiavau teorinį šilumos poreikį - gavau maksimalų reiklaingą 10 kW (lauko ir oro temperatūrų skirtumui esant 50 laipsniu).
Dabar pagal srauto ir temperatūrų pokyčio tarp paduodamo ir grįžtamo duomenis pasiskaičiavau faktinį - 2,5 kW prie 15 laipsnių lauko ir vidaus temperatūrų skirtumo, kas būtų 8,5 kW prie 50 laipsnių lauko ir vidaus temperatūrų skirtumo. Greičiausiai yra kokia nors paklaida skaičiavimuose vertinant atitvarų nuostolius, nors reikės dar papildomai patikrinti faktinius duomenis žiemą. Praėjusią žiemą dar nebuvo sudėti matuokliai, tai patikrinti negalėjau.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Šilumos siurblys: mano manymu, jei pirkti siurblį, tai tik R477(CO2) kuris puikiai dirba prie labai žemų temperatūrų. Toks LT kainuoja apie 20.000Lt - visiškai nesamoningą sumą. Pigūs freoniniai(R407 ir pan) turi didelį minusą - prie -15...-20 jie nustoja visai veikti, įsijungia elektriniai tenai. Siūlau pakaitalą siurbiui - vėjo jėgainę. Čia labai svarbu jūsų namo šildymo poreikis kw - vėjų temoj yra informacijos, kad 2kw jėgainę galima pastatyti už 5000Lt. Jei 2kw yra ženkli dalis jūsų šildymo poreikio - galėtumėte drąsiai atsisakyti brangaus siurlio ie šildytis vėju. Pats bandau susisiekti su gamintojais, bet iš marmaliavimo ragelyje darau išvadą, kad išvykę kažkur Skandinavijon... Jei pavyks - pasidalinsiu rezultatais.
ŠS yra kitas vyro trokštamas kūrinys. Stalčiuje jau guli schemos. O apie kompresorius, nešiklių charakteristikas galėtų pasakoti nesustodamas. Kol tik schemos, tai neverta plėsti kas ten svajojama. Va jei bus kada gaminys, tada ir papsakosiu j ei kam bus įdomu. Dabar vyrui duotas metų terminas "atvėsimui". Perdegs noras, galėsim kažką kitą galvoti. Neperdegs - ką dabar padarysi, žmogus negeria, nerūko, gali sau leisti šilumos siurblį konstruoti
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Kokio dydžio jūsų akumuliacinė? Teko matyti labai įdomių sprendimų Lenkijoje(konkrečiai Galmet gamintojo) - daugiafunkcinė talpa akumuliacinė ir buitinio vandens boileris viename, jungiasi viskas, ką tik galim sugalvot: tenas vėjui, šilumos siurblys, katilai, kolektoriai...
Į Lenkiją važiuoti dėl kombinuotos talpos apžiūrėimo nebūtina. Prieš pusę metų celsyje galima buvo apžiūrėti su vidiniu boileriu. Buvo parsivežę dvi po 800 l iš čekų, ir kadangi vienos panašu kad užsakovas atsisakė, tai siūlė labai palankiom kainom, tik šike tiek brangiau nei mokėjom už savo akumuliacinė ir boilerį. Sujungti ten irgi galima beveik viską, gal tik dėl tenų negarantuočiau
Jie neklystu, tai Durupis platina tokio tipo talpas italų gamintojo (senokai buvo, tai neberpisimenu visko).
Mes pirkom vokišką akumuliacinė talpą 800 l. Jie turi modelius ir su integruotu boileriu, ir su integruotu momentiniu šildytuvu. Bet kainos vokiškų integruotų jau didesnės maždaug dvigubai.
Viską apgalvoję mes nusprendėm imti patikimą vokišką talpą ir atskirą čekišką boilerį. Tokiame sprendime didesni šilumos nuostoliai, bet mažesnė rizika. Boileris eksploatuojamas labiau nepalankiom salygom (didesnis slėgis, agresyvesnis vanduo dėl iš vandentekio nuolat ateinančio deguonies). Jo garantinis tarnavimo laikas yra mažesnis nei akumuliacinės. Atskiro boilerio kaina gerokai mažesnė ir jį pakeisti paprasčiau, nei integruotą sprendimą.
QUOTE(Vilienė @ 2010 11 11, 13:30)
Vamzdis aplink pamatą: tik nenaudokite standartinio kanalizacijos vamzdžio - jo šiluminė varža yra visiškai neprasta. Jei jau vamzdis - pasidomėkite Rehau awaduct. Arba mano įsirengta žvyrine sistema.
Ištraukiamo oro: jei nepersigalvosite dėl rekuperatoriaus, pabandykite šilumos siurblį, dirbantį su šalinamu oru. Bet rekuperatorius bus daug pigiau ir efektyviau.
Aplink pamatą pas mus vandens vamzdis. Jis jau tarnauja savo pradiniam tikslui - vėsinimui vasarą.
Nors žadėjau nesiplėsti apie svajones dėl šilumos siurblio, bet tiek to.
Vyras panagrinėjo Europa mini ištraukiamo oro siurblio vidinę konstrukciją (platintojai kaune turi šio modelio atidarytą maketą). Siūliau pirkti ir pamiršti visus tuos konstravimus. Bet jam netiko.
Jo noras yra apjungti į vieną šilumos siurblį ištraukiamą orą ir vandenį iš vamzdžio aplink pamatą. Turi dvi schemas, kaip tai galima būtų padaryti. Žinau kad vienoje eina šilumokaičiai oras-vanduo ir vanduo-freonas, o kitoje oras-freonas ir vanduo-freonas. Daugiau nesigilinau, vis dar tikiuosi, kad persigalvos