Įkraunama...
Įkraunama...

Disleksija

Nežinau, ar teisingai parašiau antraštėje, bet esmė tokia: neteisingai išgirsta žodžius, todėl neteisingai juos taria, o dabar ir neteisingai rašo. Lankė darželį, kuriame buvo neprigirdinčiųjų grupė, tai logopedė, man rodos, gera buvo. Ji ir pasakė, kad vaikas turi šią problemą. Lyg ir gerai jau viskas buvo, bet pradėjus lankyt mokyklą kuo toliau, tuo blogiau. Jis tiesiog negirdi iš kokių raidžių susideda žodžiai. Pvz. rašo žodį "klauso", o parašo "kaulo". Logopedė buvo nurodžius daryt tokius pratimus: pasakyt žodžio pirmą ir paskutinę raides, paskui antrą raidę ir pan. Jis daugumą žodžių išgirsta teisingai, sunku jam tik kai dvi priebalsės kartu eina (klauso, plaukia, traukia ir pan.) Dar dvibalsiai jam sunku. Ir kas labiausiai man neramu, jis norėjo eiti į mokyklą, nori gauti gerą raidelę (nes vertina žinias nuo A iki D raidėmis), o kuo toliau, tuo blogesnes raides parneša namo... Nebenori ruošt lietuvių kalbos. Bijau, kad neperaugtų į rimtas psichologines problemas. Skaito neblogai.
Kur kreiptis, mokykloje yra logopedė, bet ja nepasitikiu, nes atmetė mano vaiką, kaip neturintį problemų. Kai jau konkrečiai pasakiau kas yra, nurodžiau žodžius, kuriuos jis taria neteisingai (dinozauriukas -dinauzeriukas, majonezas-manojezas, mineralinis-mirerarinis), tai paėmė į grupę, bet pasakė kažką tokio, lyg ir ne problema visai tai. Mes Kaune.
Gal kokių pratimukų galima daryti, kad ugdytųsi ta klausa garsams?
Atsakyti
Nors ir turėdami normalią klausą kartais vaikai ne visai tiksliai suvokia kalbos garsus, sunkiai formuojasi žodžių garsinės analizės įgūdžiai, nes rašant reikia išskirti garsus, nustatyti jų nuoseklumą, nepainioti išskirto garso su panašiais. Todėl ir susiduriama su rašymo sutrikimais, kurie vadinami disgrafija (disleksija - skaitymo sutrikimas). Jei raidžių praleidimo, sukeitimo vietomis klaidas vaikas daro nuolat - disgrafijos požymis, todėl reikalinga logopedo pagalba.
Namuose galima būtų atlikti įvairias garsinės analizės užduotis:
- įrašyti praleistas raides žodžiuose, perskaityti;
- sugalvoti žodžių, turinčių nurodytą skaičių garsų ar skiemenų;
- sugalvoti žodžių, kuriuose nurodytas garsas (pvz. K) būtų trečias, antras ir pan.;
- sudėti visus galimus žodžius iš pateiktų raidžių, skiemenų;
- tęsti žodžių grandinę, kurioje kitas žodis prasidėtų pirmesnio paskutiniuoju skiemeniu, raide;
- perskaityti žodį iš kito galo ir t.t.
Įvairiausių užduotėlių galite rasti logopedinių pratybų sąsiuviniuose, kuriuos galima įsigyti knygynuose.
Atsakyti
Radau šią temą ir apsidžiaugiau, kad galėsiu pasitarti, nes mano 9 metų sūnus sunkokai skaito, ne itin gerai rašo, lankosi pas logopedą nuo 3 metukų iš pradžių darželyje, dabar jau ir mokykloje. Pagrindinė problema, ta kad sunku ištarti sudėtingesnį žodį, keičia skiemenis vietomis, gret susinervina, tuomet dar sunkiau skaityti. Sunkiai išmoksta eilėraščius mintinai. Beje ši situacija kartojasi, nes vaiko tėtis taip pat turi panašių sunkumų.
Patarkite kur galima būtų tiksliai nustatyti, kokia problema: disleksija, disgrafija ar kt.?
Ko be mokyklos logopedo užsiėmimų dar būtų galima imtis?

Dėkoju
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Laurita29: 09 spalio 2006 - 13:41
QUOTE(Laurita29 @ 2006 10 09, 13:34)
Radau šią temą ir apsidžiaugiau, kad galėsiu pasitarti, nes mano 9 metų sūnus sunkokai skaito, ne itin gerai rašo, lankosi pas logopedą nuo 3 metukų iš pradžių darželyje, dabar jau ir mokykloje. Pagrindinė problema, ta kad sunku ištarti sudėtingesnį žodį, keičia skiemenis vietomis, gret susinervina, tuomet dar sunkiau skaityti. Sunkiai išmoksta eilėraščius mintinai. Beje ši situacija kartojasi, nes vaiko tėtis taip pat turi panašių sunkumų.
Patarkite kur galima būtų tiksliai nustatyti, kokia problema: disleksija, disgrafija ar kt.? 
Ko be mokyklos logopedo užsiėmimų dar būtų galima imtis?

Dėkoju

As ne logopede, bet dukte turejo (nu dar siek tiek thumbup.gif tebeturi ) panasia beda. Jei yra galimybe eikit pas logopeda privaciai, maniske lanke mokykloj 3m. gal kazkiek ir padejo, nu bloget neblogejo, o kai padirbo su logopede namie iskart pasijaute. Mokykloj jie neturi laiko skirti kiekvienam, gal noro nezinau, bet po pernai pusmecio mokyklos logopede pareiske, kad jau galima dirbti namie. Ir tuo butu pasibaige - t.y. maisytu raides, sunkiai skaitytu. O dabar varo knygas ir klaidu diktante atsiranda tik jei nesusikaupia, o testus jau padaro be klaidu biggrin.gif
Atsakyti
Dėkoju už patarimą, tikrai juo pasinaudosiu, bet galvoju, gal yra konpetetinga tarnyba galinti tiksliai nustatyti problemą. Kažkaip pagalvojau Kaune Putvinskio g. yra kažkokia Švietimo įstaiga ar pan. kur yra logopedas, gal ten galėtų padėti?
Atsakyti
QUOTE(#Mia# @ 2006 10 09, 16:08)
As ne logopede, bet dukte turejo (nu dar siek tiek  thumbup.gif  tebeturi ) panasia beda. Jei yra galimybe eikit pas logopeda privaciai, maniske lanke mokykloj 3m. gal kazkiek ir padejo, nu bloget neblogejo, o kai padirbo su logopede namie iskart pasijaute. Mokykloj jie neturi laiko skirti kiekvienam, gal noro nezinau, bet po pernai pusmecio mokyklos logopede pareiske, kad jau galima dirbti namie. Ir tuo butu pasibaige - t.y. maisytu raides, sunkiai skaitytu. O dabar varo knygas ir klaidu diktante atsiranda tik jei nesusikaupia,  o testus jau padaro be klaidu  biggrin.gif


Pritariu, kad reikia individualios pagalbos, rezultatą pajusite žymiai greičiau. Mokyklų logopedai neturi sąlygų dirbti individualiai, nes labai didelis mokinių skaičius etatui. Pvz. logopedas, dirbantis vienu etatu, per savaitę turi 18 pamokų, per kurias turi aprėpti, t.y. padirbėti su 60 vaikų. Tad dažniausiai dirbama grupėmis, po 6-8 vaikus. Logopedas susidaro vieną programą visai grupei, per pratybas individualiai gali pateikti vaikui tik vieną kitą užduotėlę, o juk mokinių problemos skirtingos. Taigi, spręskite pačios, ar mokyklos logopedo darbas gali būti toks pat efektyvus, kaip dirbančio individualiai. Tiesiog tokia tvarka, tokia sistema. schmoll.gif
Atsakyti
QUOTE
Laurita29,2006 10 10, 09:05
Kažkaip pagalvojau Kaune Putvinskio g. yra kažkokia Švietimo įstaiga ar pan. kur yra logopedas, gal ten galėtų padėti?

Yra Pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT), Mickevičiaus g.54, registruotis galima tel. 424881. Tačiau ten tik įvertina vaiko specialiuosius poreikius, t.y., nustato diagnozę, ugdymo paslaugų neteikia, be to, reikia mokyklos Specialiojo ugdymo komisijos siuntimo.
Manyčiau, Jums reikia ieškoti logopedo, dirbančio privačiai. Pasidomėkite čia: KKC
Atsakyti
Dėkoju už patarimus, jau buvau pati pasikalbėti pas mokyklos logopedę. Logopedė kiek apramino mane, juolab , kad vaikas aktyviai dirba per užsiėmimus, nėra užsidaręs. Antra vertus nusipirkom papildomas pratybas, papasakojo, kaip papildomai padirbėti namuose. Na, mokyklos logopedės nuomone papildomo logopedinio lavinimo nereikia. Tai dabar ir pasimetusi, ar bandyt kokį pusmetį daugiau padirbėti namuose ir žiūrėti kokie bus rezultatai, ar griebt jautį už ragų ir kuo greičiau taisyt padėtį su privataus logopedo pagalba. Pabandysiu pasiskambinti į KKC, gal bent jau man patars, kokią literatūrą pasiskaityt smile.gif
Atsakyti

Sveiki, matau senai rasyta, bet gal jau turite kuo pasidalinti,kaip padeti vaikui, kaip minejot gal kokia literatura patare jum?

Atsakyti