QUOTE(Moonte @ 2007 09 03, 23:18)
Aš nekimbu prie žodžių, bet man pasidarė įdomu, prie ko bažnyčia. Mano galva bažnyčia yra žmonės, bet ne Dievas. Gal aš neteisingai tave supratau.
Antra. Kūdikio krikštijimas, ar tai nėra sprendimas už jį, kuo jis turi tikėti. Verčiau kokiai religijai priklausyti.
Trečia. Ką bendro turi su Dievu visos bažnytinės apeigos, turiu galvoje, tas visas surežisuotos ceremonijas. Tai žmonių išmįslas.
Kai sūnus buvo mažas, jis manęs klausė Mama, bet juk Dievui labai yra liūdna, jam visi sako tapati per tą pati, ar galima man savais žodžiais su Dievu pakalbėti?
Papildyta:
Aš dabar kalbu ne apie gyvenimą, o apie aklą tikėjimą nesusimąsčius. Todėl, kad tėtis ir mama tikėjo, kurie beje, tikėjo, kaip ir jis, dabar. Tikėjimas virsta rutina. Kaip higieniniai įgūdžiai.
1. Tu kalbėjai apie žmones už kuriuos kažkas nusprendžia kuo tikėti. Supratau, kad kalbi apie bažnyčia, nes kas gi kitas kalba žmonėms apie tikėjimą?
2. Apie krikštu atimamą laisvę rinktis jau labai daug diskutuota temoje krikštas ir krikštynų skyrelyje. Aš manau tėvai išvis viskuo įtakoja ir sprendžia viską už vaiką. Krikštydami sprendžia, kad bus katalikas, nekrikštydami sprandžia, kad kataliku nebus, o būna taip, kaip Dievas duoda.
3. Man tas žmonių išmislas padeda išreikšti tikėjimą, paliudyti jį, ugdyti ištikimybę. Būdama ištikima mažuose dalykuose mokausi būti ištikima dideliuose.
Poteriai kažkuo panašūs į mantras, juos kartojant mintys kyla į Dievą, jie tarsi pagalba koncentruojantis, automatiškas veiksmas atjungiantis nuo kasdienybės... Nors dažniausiai meldžiuosi savais žodžiais. Niekas man nesakė, kad kalbėti poterius geriau nei malda savais žodžiais, bet nedrįsčiau teigti ir atvirkščiai, kad malda savais žodžiais tikrai pranašesnė, svarbu melstis širdimi, tada tie žodžiai, ką bekalbėtum nelabai ką ir reiškia... O šiaip tai šiuo metu, kaip tik ir permąstau, tai kaip reikia melstis ir gan painu mano galvoje šiuo klausimu.