Na ką, tai žodžiu, rodausi, kas čia vakar pas mane gavosi... Žiūrėdama plika akimi į negatyvus kažkaip įsivaizdavau, kad viskas daug kontrastingiau bus, bet žiūriu, kad pilkoki tie kadrai...
Tai ar čia jau skaitmenos taip esu sugadinta (nes iš karto Photoshope norisi kai kuriuos kadrus "tvarkyti"), ar vis tik kitą kartą atidžiau ryškint reikėtų, ar čia viskas normaliai, tik su eksponavimu fotkinant nugrybauta?
Tiems, kam įdomu (jei įdomu), ko čia pridirbau:
Juosta Ilford FP4 PLUS, ISO 125
Ryškalas - Mikrophen (1+0), temperatūra nežinoma (pažadu netolimoj ateity nusipirkti termometrą), 8 min. įskaitant ryškalo išpylimą, agitacija kas 1 min. po 10 sek.
Fiksažas - Ilford Rapid Fixer (1+9), apie 15 min laikiau dėl visa ko...
Beje, toks klausimėlis dabar pasistojo - jei ryškalas būtų ne 1+0, bet 1+1 (na, ir atitinkamai ilginant laiką), kuo skirtųsi rezultatas? Grūdu, pustoniais ar kt...?
Aj, beje, o kur jūs išpilat panaudotą chemiją? Visur ant pakuočių nurodyta, kad negali pilti nei į kanalizaciją, nei į kokias kitas šiukšles su tara išmesti...
nz, sushi, man tai grazus pilkumas tavo fotkiu. kai kur gal kur l.sauleta matosi, kiek islaikyma ilginciau. ta FP4, man rodos, is saves nera l.kontrastinga, prie svelnesniu tokiu. ir pacios foto patiko - tikros tokios, be dideliu issidirbinejimu, bet kas reikia, apie tai pagalvota.
nez kas per skiedimas 1+0, bet bendras principas toks: kuo maziau koncentruota ryskalo koncentracija, kuo ilgesnis ryskinimo laikas, ir kuo maziau aktyviai agituoji, tuo svelnesnis, pilkesnis negatyvas su maziau grudo. ir atitinkamai atvirksciai - > kontrasto, didesnis grudas.
nez kas per skiedimas 1+0, bet bendras principas toks: kuo maziau koncentruota ryskalo koncentracija, kuo ilgesnis ryskinimo laikas, ir kuo maziau aktyviai agituoji, tuo svelnesnis, pilkesnis negatyvas su maziau grudo. ir atitinkamai atvirksciai - > kontrasto, didesnis grudas.
QUOTE(vienok @ 2010 09 08, 13:59)
nz, sushi, man tai grazus pilkumas tavo fotkiu. kai kur gal kur l.sauleta matosi, kiek islaikyma ilginciau. ta FP4, man rodos, is saves nera l.kontrastinga, prie svelnesniu tokiu. ir pacios foto patiko - tikros tokios, be dideliu issidirbinejimu, bet kas reikia, apie tai pagalvota.
nez kas per skiedimas 1+0, bet bendras principas toks: kuo maziau koncentruota ryskalo koncentracija, kuo ilgesnis ryskinimo laikas, ir kuo maziau aktyviai agituoji, tuo svelnesnis, pilkesnis negatyvas su maziau grudo. ir atitinkamai atvirksciai - > kontrasto, didesnis grudas
Ačiū, vienok nez kas per skiedimas 1+0, bet bendras principas toks: kuo maziau koncentruota ryskalo koncentracija, kuo ilgesnis ryskinimo laikas, ir kuo maziau aktyviai agituoji, tuo svelnesnis, pilkesnis negatyvas su maziau grudo. ir atitinkamai atvirksciai - > kontrasto, didesnis grudas
Jo, aš dabar irgi žiūriu, kad visai gal ir nieko tas pilkumas - pustoniai gražūs... Gal tiesiog reikia lįst lauk iš tos internetinės kontrastligės, ar kaip ten ji vadinama Dėl pačių kadrų tai per daug nieko ir negaudžiau, tiesiog pačią juostą išbandyt norėjau...
O dėl skiedimo, tai Makropheną pirkau miltelių pavidalu, tai pakelis tipo 1 litrui eina. Ir tai būtų kaip ir 1+0 tirpalas (bent jau taip išsiaiškinau pakelį studijuodama), bet taip pat galima būtų tą tirpalą skiesti perpus (vis tas lietuviškas taupumas lenda), tai gautųsi 1+1, t.y. per pusę silpnesnis tirpalas. Tai, kaip suprantu, kuo silpnesnis ryškalas, tuo švelnesnius pustonių perėjimus galima išgauti, taip? Ar kažką painioju?
QUOTE(sushi @ 2010 09 08, 22:12)
O dėl skiedimo, tai Makropheną pirkau miltelių pavidalu, tai pakelis tipo 1 litrui eina. Ir tai būtų kaip ir 1+0 tirpalas (bent jau taip išsiaiškinau pakelį studijuodama), bet taip pat galima būtų tą tirpalą skiesti perpus (vis tas lietuviškas taupumas lenda), tai gautųsi 1+1, t.y. per pusę silpnesnis tirpalas. Tai, kaip suprantu, kuo silpnesnis ryškalas, tuo švelnesnius pustonių perėjimus galima išgauti, taip? Ar kažką painioju?
a, supratau, cia tas pats principas kaip Kodak D76 ir kitu is milteliu skiedziamu, kurie iskart kaip stock'inis (nu paruostas naudojimui) ryskalas gaunasi. as suprantu, kad taip - kuo silpnesnis ryskalas (paprastai ta lydi ilgesnis ryskinimo laikas), tuo svelnesni pustoniai. techniskai tiksliai nepasakysiu, bet kzk panasaus i tai, kad aktyvus (stipriau koncentruotas) ryskalas greit isgrauzia sviesias vietas, o juodas pradirba maziau, tokiu budu gaunasi kontrastingesnis vaizdas. svelnesnis tirpalas dirba tolygiau.
siaip dar ir nuo paciu ryskalu priklauso, is mano bandytu tai Rodinalis pvz yra "astresnis" uz Ilforda. ir nuo juostos, kas be ko - adox pvz is principo yra kontrastinga, o rollei retro - svelni, minksta. ilfordai man dar prie minkstesniu. kodakines (Tmax, Tri-x) man tokios kzk labai tvarkingos, nemoku pasakyt, jeigu taip grubiai, arciausiai skaimenos, jeigu mazo ISO tai beveik begrudes, galima sakyt. bet as cia taip l.subjektyviai, be moksliskai ir techniskai pagristo priejimo prie ju skirtumu analizes
QUOTE(sillwio @ 2010 09 08, 11:44)
Andriuska, fomos nebandziau, bet bandziau kitoki geri ir su zaliu, ir su melynu pagrindu. Jo nelieka, jei juosta 5 minutes pamirkau vandeny pries ryskindamas. Kodakui tai irgi padeda, bet visvien rausvuma tenka ilgai plaut. Visi kiti atspalviai issiplauna visiskai. Nebent foma turi kazka specifinio.
mirkiau 5 minutes (visas dabar mirkau). išbėgo tokia zelionkė, kad galvojau unitazas žalias liks juosta absoliučiai mėlyna. po 5 min. fiksavimo. plovimo vanduo nei truputį spalvos nekeitė. matyt toks jų pagrindas.
QUOTE(Sansara @ 2010 09 08, 13:17)
andriuska, kvailai skamba, bet viena syki per klaida padarius ne 1+5, o 1+4 fiksažo tirpalą, kodak violetinumas moment nuejo. suprantu, kad chemijos koncentracijos didinimas gali turet kitokiu "pobočnų" efektų, bet nusiplovė... kiek turiu fomu, visos gražiai žydros
taip. šis bajeriukas su kodaku praeina. kaip ir ilgesnis fiksavimas. nerūgščiais fiksažais (o tokie yra praktiškai visi "rapidfikseriai") dėl ilgesnio fiksavimo nieko nesugadinsi perdaug. būk rami.
sushi jei skaitai rusiškai, tai čia tau atsakymas į klausimą: http://www.mformat.c...=...=16&mt=2778
jei nedraugauji su ta kalba, tai trumpai: šiuos ryškalus galima skėsti iki 1+4 arba net 1+5. tokiu atveju tirpalas naudojamas kaip vienkartinis (o tai savaime yra labai gerai, nes panaudotas tirpalas ilgai nestovi, jame vyksta negeri procesai, "išsibezda" tam tikros medžiagos ir po to nebesupranti, kodėl toks kontrastas, iš kur tas grūdas ir pan..... vienkartinis visą laiką šviežias, dirba vienodai). ryškinimo laikas ilgėja iki 45 min. (nuo proporcijų kiek priklauso). agitavimas: kelios minutės pastoviai, po to porą kartų kas minutę, porą - kas dvi, ir po to kas 5.
pirncipą tau vienok paaiškino. ryškalas prisisotina į emulsiją išsikvėpia ten, kur daug darbo (šviesios zonos, t.y. negatyve tamsios) ir toliau ramiai dirba ten, kur kadre buvo šešėliai. negatyvas gaunasi "plonas", toks be juodų ir skaidrių zonų. vaizdas išlygintas (pvz. portretai vidudienį be blikų ant kaktos ir gilių šešėlių paakiuose). skonio reikalas, man patinka. vienintelis nepatogumas - ilgas ryškinimo laikas. užtat procesas ne toks reiklus sekundiniam tikslumui.
dėl juostelių. kodako t-max absoliučiai nieko bendro neturi su trix. tmax su savo T-grain'ais iš ties kiek panašesnis į skaitmeną. kitų juostų charakteristikos vis tik labiau priklauso nuo ryškinimo būdo, ryškalo ir jautrumo. nepaslaptis, kad dabar vena gamykla lieja emulsiją įvairių brandų užsakymu. taip adox ik ilford juostos kiek girdėjau yra tas pats. smarkiai įtariu kad foma ir rolei yra 1:1. efke įtariu yra tas pats adox/ilford. čia mano nuomonė, pagrįsta stebėjimais, yžrašais ant juostų kraštų ir gandais internete.
eksperimentui išryškinau foma 400, pušintą iki 800 su savaite stovėjusiu fomadon exel stoku (jame jau buvo ryškintos 3 juostos).
čia gal nesimato, bet grūdelis yra ir jo daugiau, nei trix 400 (na ir keista būtų, jei nebūtų). bet visumoje ryškalu patenkintas. kaina gera (12 litų berods). stokas dirba gerai. stovi kurį laiką (o nedirbęs, anot gamintojo, metus gali stovėti). tai kad jei kam nepatinka rodinalis ir netingit milteliustirpdyti - rekomenduoju.
tiesa, didintuvas pas mane krokus (kažkuris paprastas). objektyvus naudoju rusiškus. didintuvui ko geri svarbiausia objektyvas ir kaip jis šviesą sklaido. pas krokusus su tuom yra visiška šik... problema.
andriuska, ačiū labai! Nors rusiškai skaitau (aišku, trigubai lėčiau, nei lietuviškai), bet labai vertinu, kad skyrei tam laiko ir išvertei
Ryškalus ir aš mėgstu šviežius, nes kai ryškini ne per dažniausiai, tai suk paskui galvą, kiek jau čia laiko tas panaudotas tirplas stovi...
Kai ryškini tik 1-2 juosteles viename bakelyje, tai tas laikas neturi tiek daug reikšmės reikės kitą kartą pabandyti su silpnu tirpalu pažaisti tas 45 minutes... Gal nusišypsos laimė, ir turėsiu progą savaitgalį prasinešti su fotiku per miestą, tai pasirodysiu, kas gausis
Ryškalus ir aš mėgstu šviežius, nes kai ryškini ne per dažniausiai, tai suk paskui galvą, kiek jau čia laiko tas panaudotas tirplas stovi...
Kai ryškini tik 1-2 juosteles viename bakelyje, tai tas laikas neturi tiek daug reikšmės reikės kitą kartą pabandyti su silpnu tirpalu pažaisti tas 45 minutes... Gal nusišypsos laimė, ir turėsiu progą savaitgalį prasinešti su fotiku per miestą, tai pasirodysiu, kas gausis
tik gerai paskaityk tą forumą, ypač RAE postus. jis 1-2 lape ten kaip tik ir rašo apie skiedimo santykį, laiką, berods minimalų ryškalo kiekį (bo santykis dar ne viskas, juostai turi būti minimalus ryškalo kiekis, kitaip jis išsikvėps dar nepadaręs darbo). bandyk. ryškinimas tuom ir smagus, kad pradžioje (o ir vėliau, jei gerai pagalvoji) visuomet būna tas laukimo malonumas ir rezultato stebuklas
rytas
gal galetumet pasidalinti savo fotografijos "favorite" nuorodom? parankiociau ka nors savo kursams. siaip domina ir klasikiniai zinomi fotografai, i kuriuos, jusu galva, verta atkreipt demesi, bet dar idomiau ne vien fotografiskai vertingi autoriai/projektai, bet ir asmeniskai idomus, kabinantys turiniu, trikdantys, netiketi, raminantys ir co darbai. aciu
gal galetumet pasidalinti savo fotografijos "favorite" nuorodom? parankiociau ka nors savo kursams. siaip domina ir klasikiniai zinomi fotografai, i kuriuos, jusu galva, verta atkreipt demesi, bet dar idomiau ne vien fotografiskai vertingi autoriai/projektai, bet ir asmeniskai idomus, kabinantys turiniu, trikdantys, netiketi, raminantys ir co darbai. aciu
Nebloga kompanija susirinkus http://www.filmwaste...folios/main.php
Turbut pazistama http://www.styush.com/
Ramybe http://www.strand-ph.../Portfolios.htm
Idomus poziuris http://alexanderbergstrom.com/
Istorija http://static.scanpi..._web/index.html
Savo gamybos kamera darytos nuotraukos http://www.susanburn...e.com/index.htm
Turbut pazistama http://www.styush.com/
Ramybe http://www.strand-ph.../Portfolios.htm
Idomus poziuris http://alexanderbergstrom.com/
Istorija http://static.scanpi..._web/index.html
Savo gamybos kamera darytos nuotraukos http://www.susanburn...e.com/index.htm
QUOTE(vienok @ 2010 09 10, 08:21)
rytas
gal galetumet pasidalinti savo fotografijos "favorite" nuorodom? parankiociau ka nors savo kursams. siaip domina ir klasikiniai zinomi fotografai, i kuriuos, jusu galva, verta atkreipt demesi, bet dar idomiau ne vien fotografiskai vertingi autoriai/projektai, bet ir asmeniskai idomus, kabinantys turiniu, trikdantys, netiketi, raminantys ir co darbai. aciu
gal galetumet pasidalinti savo fotografijos "favorite" nuorodom? parankiociau ka nors savo kursams. siaip domina ir klasikiniai zinomi fotografai, i kuriuos, jusu galva, verta atkreipt demesi, bet dar idomiau ne vien fotografiskai vertingi autoriai/projektai, bet ir asmeniskai idomus, kabinantys turiniu, trikdantys, netiketi, raminantys ir co darbai. aciu
tau kaip psichologei ir dėstant tokį dalyką galėtų būti įdomi Sally Mann. Mane tai sužavėjo. Kitą savaitę jos parodoje apsilankysiu Ypač ta parodos dalis apie irstančius kūnus..
idomios paraleles:
cituoju - my work has been infuenced by some of the greatest photographers such as Helmut Newton, Richard Avedon, David Hamilton, and especially, Sally Mann.
paroda ne LT, speju?
QUOTE(sillwio @ 2010 09 10, 09:42)
cituoju - my work has been infuenced by some of the greatest photographers such as Helmut Newton, Richard Avedon, David Hamilton, and especially, Sally Mann.
QUOTE(sayonara @ 2010 09 10, 10:59)
tau kaip psichologei ir dėstant tokį dalyką galėtų būti įdomi Sally Mann. Mane tai sužavėjo. Kitą savaitę jos parodoje apsilankysiu Ypač ta parodos dalis apie irstančius kūnus..
paroda ne LT, speju?
Sansara ir Andriuska, Aciu labai
reikes ir man nupuskuot iki Sally's parodos,kaip tik kita sav. paskutine iki darbo pradejimo o kada jus Sayonara einat?
reikes ir man nupuskuot iki Sally's parodos,kaip tik kita sav. paskutine iki darbo pradejimo o kada jus Sayonara einat?