nepatikėsit, bet gal antrą kartą gyvenime skaitau fotiko instrukcijas. pirmas kartas buvo dalinis - skaičiau apie mamiyos atidarymą vieną kartą.. dabar apie agfa isolette
nepatikėsit, bet gal antrą kartą gyvenime skaitau fotiko instrukcijas. pirmas kartas buvo dalinis - skaičiau apie mamiyos atidarymą vieną kartą.. dabar apie agfa isolette
taigi. parsisiunčiau tą aplikaciją ryškinimui. gal ir neblogas dalykas, jei ryškini stokais ar koncentruotais ryškalais. vakar kaip tik bandžiau fomadon exel (kažkokį naują ryškalą Dovilis iš fotofanų atsivežė, davė pabandyti). ryškalas, anot gamintojo, turi užtikrinti kontūrų ir detalių aštrumą. šiek tiek pavargau su jo gamyba, mat jis miltelinis, į du pakelius fasuotas. sunkiai tirpo. ryškinimo laikas 7 min. ir kaip bebūtų keista, aplikacijoje yra jo kombinacija su kodak tmax 100. o vat su triX 400 nebuvo. tai išryškinau pagal tą patį laiką. vizualiai neblogai gavosi.
apie ryškinimą stoke galiu pasakyti tiek, kad labai tauposi laikas. kol kas tik tiek. skanų nepadariau, bo teko juosteles perplauti. naudojau fomos skalavimo skystį. ale vis vien liko kažkokios juostos per visą juostelės ilgį. perskalavau osmosintame vandenyje, berods nesimato jų dabar.
pati aplikacija tokiam ryškinimui labai patogi, garsinis signalas labai naudingas. gal tik neblogai būtų, kad paskutinę ryškinimo minutę kaip nors kitaip tas garsas būtų, kad žinoti, jog reikia ruoštis išpilti ryškalą. taip pat radau, kad galima pačiam suvesti ryškinimo algoritmą. tik gaila, kad tarpai tarp agitacijų galimi tik vienodi. negalima sudėlioti taip, kad būtų 2 min, po to 3, po to 5 ir galiausiai 10. to trūksta.
ir dar. kadangi ryškinau 3 juosteles, o spirales turiu tik 2, tai teko padžiovinti vieną (žinia, kad į drėgną spiralę juostelė niekaip nenori lįsti, bo pabrinkusi emulsija padidina trinties koeficientą. lyg ir buvau pradžiovinęs, juostelę šiap ne taip suvyniojau. ale jau praskalavęs pamačiau seniai regėtą dalyką: toje vietoje, kur juostelė liečiasi su spiralės apvyjomis, chemija nepateko. irkeisčiausiai, kad vietomis nepateko ryškalas (ant perforacijos užrašų nėra fragmentų), o kartasis fiksažas (liko neišsiplovusi emulsija). aš manau, kad taip atsitiko dėl to, kad juostelė, pabaigoje labai sunkiai susukta dėl nepilno apvijų išdžiuvimo, "neatsipalaidavo" mirkymo skysčiuose metu ir taip ir išliko prispausta prie apvijų šonų. dabar svarstau, ar atfiksuoti dar kartą, ar nekreipti dėmesio į tuos gal 1 mm pločio neišplautos emulsijos atkarpėles juostos pakraščiuose. iki pačio kadro jas skiria po kokius 2-3 mm nurmalaus ploto (visas tas kiauras "kvadratėlis"). kaip manot, ar gali ilgainiui kas nors negero nutikti, jei juostelę gerai išploviau?
p.s. sillwio, o toje nuotraukoje, kur rodžiau, procesas greitėja. ir labai labai. įtariu, kad šviesa ir karštis gerokai prisidėjo.
andriuska, jei viska pdarei pagal taisykles, tai visi cheminiai procesai baigti ir itakos neturi buti kitokios, nei nuo laiko, laikymo salygu ir pan
Tokiu pat principu gaminasi Xtol stockas. Kai ji gaminausi irgi nustebes vienu metu buvau - kai i vandeni supyliau miltelius, viskas paeme ir pavirto i labai letai tirpstantu kristalo gabala gera pusvalandi teliuskavau, kol istirpo
Andriuska, nieko nenutiks. Kelis kartus man yra nutike lygiai taip, kaip tau - juosta prilimpa prie ne visiskai sausos rites. Nieko baisaus su negatyvais dar nenutiko, net pokyciu nematyti
Kuria prasme greiteja? Labiau ryskeja konturai ar procesas pleciasi ir uzima naujus plotus?
As gavau vakar Kodak Retina II dovanu. Puikus tolimatis su sviesiu objektyvu puikiam stovy, isskyrus tolimacio mechanizma, kuris rodo temperatura. Reiks reguliuot, bet niekur nerandu padorios instrukcijos, kaip isardyt aparata jo nesulauzius Gal kam uzkliuvo?
"Forcing yourself to use restricted means is the sort of restraint that liberates invention. It obliges you to make a kind of progress that you can't even imagine in advance." - Picasso
jo, x-tolą ir aš kelis kartus skiedžiau (dabar turiu dar poką, bet vat dėl tų pačių bėdų vis kitą ryškalą renkuosi, nors x-tolas man laabai patinka). imdavau kokios žalios girios vandens bakelį 5 l ir jame maišydavau, po to spardydavau kaip futbolo kamuolį koridoriuje. galiausiai vis vien per kavos filtrus filtruodavau....
procesas plečiasi ir kaip virusas užima vis nauhus plotus. jau nebeapsiriboja vien kontrastinėm zonom. kalbėjau apie tai su Doviliu. jis papasakojo kelias graudžias istorijas, kad ir juostos lygiai taip pat mutuoja. ir procesas vyksta ne po kelių dienų ara savaičių, o po kelerių metų. prasideda ir tada kaip vėžys žmogų, suėda greitai ir negrįžtamai. pradėjau daugiau dėmesio skirti fiksavimui (dabar laikau 5 minutes, o ne 2 kaip anksčiau) ir praplovimui.
vis dar neatsidžiaugiu konicos eksponometru. labai tikslus.
taigi, atskanavau tas juosteles, ryškintas fomadon extra. man rezultatas tikrai panašus į xtolą. negatyvas tikrai "aštrus", kiek apie tai galima spręsti iš planšetinio siauros juostos skano. popierius parodys tiesą (jau laukiu nesulaukiu, kada pamerksiu ryškalan popierių. tiek prisikaupė negatyvų...)
pvz. čia tmas 100
o čia tri X 400
visas foto galima pamatyti čia http://www.facebook....mp;l=bdff06f425 ten nuo albumo vidurio (veiksmas prie pavėsinės ir joje, daug vaikų, tortadienis) yra triX, plaukimas - tmas