Man irgi įdomu būt
Yra, kas lanko?
Visiškai sutinku.
Buvome interviu su mokyklos direktore. Direktorės žodžiai bei internete skelbiami mokyklos šūkiai, tokie, kaip "Jei manote, kad kiekvienas vaikas yra kitoks ir ugdymas yra individualus procesas..." labai skiriasi. Iš pokalbio, susidarė nuomonė, kad šioje mokykloje pageidaujami tik "patogūs", lengvai ugdomi vaikai ir prie kiekvieno čia tikrai mokyklos mokytojos nešokinės. Viskas gerai - mokykla turi savo taisykles, tvarką, kriterijus, tačiau mano judrų, aktyvų bei žingeidų vaiką (pokalbio metu buvo apie tai kalbėta), direktorė pavadino - iki mokyklos per mažai auklėtu, ugdytu bei gavusiu dėmesio. Suprask, tik dėl to jis dabar aktyvus. Ir apskritai labai daug kalbėjome apie vaikų auklėjimą, ugdymą ir beveik visose paliestose temose mūsų nuomonės kardinaliai išsiskyrė.
Direktorė kelis kartus paminėjo, jog tai yra klasikinio mokymosi mokykla. Ir kaip supratau, visiškai neprisileidžianti jokių naujovių. Džiaugiuosi, kad taip greitai išsiaiškinome pagrindinius mokyklos tikslus, kriterijus ir supratome, kad mums tikrai ne pakeliui.
Mano duktė šioje mokykloje lankė pirmą klasę. Daugiau vaiko joje nusprendėme neugdyti. Dėl keleto priežasčių:
1. Mokykla nėra atvira ir demokratiška. Joje yra vieno asmens autoritarinis valdymas. Direktorė priima sprendimus kasdieninio ugdymo klausimais, skiria vaikams bausmes ir apdovanojimus. Todėl vyrauja mikrovaldymas, mokykloje nepriimami sprendimai esminiais klausimais.
2. Vaikai šioje mokykloje patiria psichologinį smurtą. Vaiko orumas žeminamas kiekvieną dieną tokiais būdais kaip: (i) pirmokams dienos rezultatus atspindi mokytojos rašomi "voratinkliai", kurių per dieną vaikas gali gauti daugiausiai šešis. Jeigu voratinklių gauna mažiau, dienos pabaigoje vaikas eina aiškinti direktorei priežastis. Kartu su kitais voratinklių negavusiais vaikais. Voratinkliai nėra skiriami už tokius dalykus, kaip dainavimas tualete, pavėlavimas į mokyklą, sąsiuvinio neatsinešimas ir panašų kitokį nepageidaujamą elgesį. Mokytoja siekdama parodyti vaikams įdomų dalyką jį rodo tik visus voratinklius tą dieną surinkusiems vaikams. Tokio ugdymo rezultatas - vaikai pradeda siekti būtinai surinkti visus voratinklius ir būti pirmi klasėje (bet būti pirmi visi negali). Individuali pažanga nėra vertinama, tik mokymosi rezultatai ir elgesys. (ii) vaikams mokykloje yra skiriamos bausmės, siekiant juos padaryti paklusnius. Pvz., vieną rytą duktė pavėlavo į mokyklą. Po to karto daugiau nevėlavo. Vaikai į mokyklą turi atvykti 8.20. Tą kartą atvykome 8.23. Nes aš pavėlavau ją atvežti. Direktorė pasitiko vaiką prie klasės durų ir neįleido jos į klasę. Pasakė, kad ji negaus voratinklio. 8.30 atėjo mokytoja ir įleido visus pavėlavusius vaikus taip "prikalant" kiekvieną prie gėdos stulpo visai dienai. Bet juk dėl pavėlavimo kalta ne mano duktė, bet aš.
Kitas mus sudominęs bausmės atvejis buvo mokslo metų pabaigoje. Mokykloje mokslo metų pabaigoje skiriami apdovanojimai geriausiems klasės vaikams - geriausiam skaitytojui ir pan. Tarp apdovanojimų yra ir geriausias košės valgytojas, kurį gauna visi vaikai, išskyrus tuos, kuriuos direktorė nori dėl kokių nors priežasčių nubausti. Tėvai apie būsimus apdovanojimus ir konkursus nieko nežino. Sužino tik iš garsiai vonioje verkiančio vaiko, kad ji negavo jokio apdovanojimo, net už košės valgymą. Pastarasis apdovanojimas iš tiesų labai įdomus. Kas čia vertinama? Po šio atvejo kreipėmės į direktorę paaiškinimo. Gavome atsakymą, kad mokykloje siekiama ugdyti lyderius, ir apgailestavimą, kad mūsų duktė taip į viską emociškai sureagavo. Miela direktore, ugdote ne lyderius, bet visko bijančius žmones, siekiančius išgyventi Jūsų sukurtomis sąlygomis.
Dėl tokio ugdymo duktė pradėjo labai daug skaityti, kelis kartus pasitikrina, ar susidėjo visus sąsiuvinius, mus visus ragina greičiau važiuoti į mokyklą, kad ji nepavėluotų. Nes kitaip negaus voratinklio ir bus tokia pat nevykėlė, kaip Paulius, kuris gauna tik tris voratinklius per dieną ir bjauru į jį žiūrėti. Tokio nepakantumo ugdymo kitiems, vaikų orumo žeminimo negaliu toleruoti. Šios mokyklos nerekomenduočiau niekam - nei lyderiams, nei nevykėliams.
Sveiki,
netyčiom užklupau šį formumą ir pamačiau nuomones paskutinių mamyčių, kurios yra ne tik neatitinkančios sveikos nuovokos bet ir šmeižikiškos.
Šiais metais jau trečias mūsų vaikas pradės lankyti Žiniuką. Mes priėmėm mokyklos taisykles bei vertybes ir bandome jas įskiepyti savo vaikams. Labai svarbu suprasti, kad ši mokykla tikrai skirta vaikams, galintiems, norintiems ar siekiantiems daugiau. Tėvų vaidmuo šioje vietoje yra pagalbinikų, kurie dalyvauja visuose procesuose.
Dėja čia ne vieta supermamoms su jų neauklėjamais super vaikais, nes:
1. pavėlavę vaikai į mokyklą, trikdo kitų, PAREIGINGŲ vaikų pasiruošimą, emocijas bei suvokimą kodėl jie rytais turi būti punktualus, o kiti ne.
2. visada kažką pamirštantys vaikai, atima mokytojos dėmėsį, kuris galėtų būti skiriamas vaikų veiklai t.y. nesudėti kažkurio vaiko sąsiuviniai ar pamestas parkeris, užgožia mano vaiko laiką ir verčia jį abejoti, kad tai nėra jau taip svarbu susidėti kurpinę vakare, kaip kad sako mama.
3. vaikai, kurie maisto valandėlę paverčia sporto pertrauka, trukdo vaikams, kuriems yra suprantamos (ar bent jau aiškinamos) etiketo taisyklės prie stalo, kurie moka ramiai valgyti, eiti kartu, kai to prašoma, kuriems nesvetimas suvokimas kada ir kaip galima elgtis, kurie moka savarankiškai įvertinti padėtį, koks elgesys yra tinkamas.
4. bausmių mokykloje NĖRA, tai paskatinimas vaiko apsvarstyti dienos įvykius, suprasti jų pasekmes, priimti kas jiems yra svarbu ar ne. Voratinkliai leidžia man suvokti, kaip vaikui sekėsi, o vaikui papasakoti, kas nebuvo gerai tą dieną ar kuo ta diena buvo kitokia, kodėl jam norėjosi pastūmti kitą vaiką ir kaip galima buvo to išvengti.
5. vaikai kurie negerbia savo draugų, dažniausiai negerbia savęs, savo tėvų ar savo artimųjų. Tokiems vaikams įprastu elgesiu ar savo gabumais sunku užsitarnauti kitų pagarbą, todėl jie bando lyderiauti namie toleruojamu reikalaujančiu ar dažnai agresyviu elgesiu.
6. mokyklai patinka ne PATOGŪS vaikai, o vaikai kurie yra mylimi, girdimi, svarbūs savo šeimai. Tokie vaikai ankščiau ar vėliau suranda save, kokie jie iki tol buvo judrūs, nenuoramos ar išdykėliai.
Sąraša galėčiau tęsti be galo, bet jei iš pirmų sakinių netampa aiškiau kas kaip, vertės nebus.
Man prireikė nemažai laiko priimti, suprasti ir įsigilinti į šias vertybes. Ir deja karts nuo karto dar tyliai pabambu, kad mokyklos pozicija neteisi, bet taip aš neužmiegu ir neleidžiu vaikų gyvenimui mokykloje tekėti sava vaga. Mokykla vaikams leidžia daugiau, tuo pačiu iš tėvų reikalauja daugiau.
tai nervina juodai, ypač kai turi tris ne visai PATOGIUS vaikus, kaip įvertintų supermamos.