Taip tingiu, ką nors dirbti, kad geriau jau kelias paskutines knygas aprašysiu...
Stebėtinai greitai ir lengvai perskaičiau
K. Sabaliauskaitės ,,Silva rerum". Ir turiu prisipažinti, kad patiko. Aišku, būčiau gal visai išsilydžius, jei nebūčiau skaičius Waltari lengvu, švelniai ironišku stiliumi parašytų istorinių romanų, nešmėkščiotų kažkodėl S. T. Kondroto šešėlis... Bet knyga įtraukė. Ir siužetas įdomus, ir laikmečio atmosfera, kuriama iš smulkių detalių, būsenų, archaizmų. Pradžia pasirodė stipresnė, pabaigoje kai kas pasirodė per daug drąsu, netikėta XVII amžiui. Panašiai baroko epochą ir įsivaizdavau. Viskas, ko reikia istoriniam romanui yra, pagrindiniai epochos bruožai gal ir per daug tiesmukiškai akcentuojami, bet tikrai gražu... Kaip Waltari knygose...
S. Beauman ,,Rebekos istorija". Kad autorė turi literatūrinių ambicijų, supratau dar perskaičius ,,Meilės peizažą". Bet kad tokių
, tai tikrai nesitikėjau. ,,Rebeka" - mano kultinė, kasmet skaitoma knyga, o Dafnės de Morje tai iš viso net nebandau kritikuoti. Įžūlumas nesvietiškas rašyti tęsinį ir laukti, kol ,,Rebekos" gerbėjai tave suplėšys į gabalus. Ir derėtų. Pirmiausiai už ponios de Vinter pažeminimą, už visai nereikalingą bandymą kanonizuoti Rebeką ir dar daugybę dalykų. Bet... Nebuvo jau taip blogai. Interpretacijos gali būti visokios. O autorė sugebėjo pritraukti dėmesį ir nuo trečdalio knygos taip pritraukė, kad naktimis neskaičiau, bet knyga nuolat sukiojosi netoli manęs. Tik pasirodė, kad autorė ar ne per daug siužetinių linijų prigriebė, kurios vietom tiesiog viena kitą gožė ir beveik nė vienos taip iki galo ir nepavyko išrišti. Bet patiko mistika
a la Dafnė, patiko, kad pabaigoje logiškai išsirutuliojo pagrindinė mintis, kad gražiai aprašomi gamtovaizdžiai... Ir autorė labai stengiasi išlaikyti Dafnės stilistiką. Apibendrindama sakysiu, kad šios knygos pasirodymas yra daugiau provokacija, čia ne taip svarbu, gera ta knyga ar tik taip sau, čia reikėjo patraukti dėmesį, panašiai kaip nusifotografuoti nuogai ant viršelio vidutinybei...