****Naudingos nuorodos****
blogas
Fokusavimas
Išlaikymas
Ryškumo zona
''Triukšmai''
Trečdalių taisyklė
Kaip pasigaminti Light box
Svarbus foto prametrai ir terminai
blogas
Fokusavimas
Išlaikymas
Ryškumo zona
''Triukšmai''
Trečdalių taisyklė
Kaip pasigaminti Light box
Svarbus foto prametrai ir terminai
Apie nuotraukas: prieš dedant nuotrauką pravartu būtų pagalvoti, ką ja nori parodyti ar kokį patarimą gauti. Nepageidaujamos kategorijos ,,tiesiog gražu'' nuotraukos, tam yra kita fotografijų tema. To išvengti padės Blog'o ir ankstesnių temų studijavimas.
Apie kritiką - perskaityti privaloma
Mes išsakom tik savo nuomonę. Jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta menko pakadravimo, sulauksite tokios ar panašios kritikos: nukirpčiau tą pusę arba pvz. pašviesinčiau, padidinčiau kontrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia ir bandom kuo labiau įvaldyt ir turėti omenyje kitą karta fotografuojant). O jei nuotrauka yra tiesiog nuotrauka, kuriai joks techninis pataisymas nepadės nei apkarpius, nei pakontrastinus (pvz., siužetas nuobodus nepasikeis), tą irgi, deja, išgirsite.
Kaip padaryti, kad nuotrauka būtų įdomi - asmeninės išmonės, noro išmokti ir pajautimo dalykas... Niekas Jums nepasakys "pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk". Juk geri kūriniai atsiranda, kai sugalvoji, kaip fotografuojamus objektus parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai kaip galima, nepagalvojau". Mes galime padėti vieni kitiems ir pasiūlyti, ką daryt techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - tai turi pajusti pats fotografuojantysis.
SAVAITĖS TEMA
RAŠTAI trukmė nuo 04.11 iki 04.18
Temoje vyks aktyvus nuotraukų aptarimas ir mokymasis iš klaidų
RAŠTAI trukmė nuo 04.11 iki 04.18
Temoje vyks aktyvus nuotraukų aptarimas ir mokymasis iš klaidų
Fotografijos pradžiamokslių BLOG_as
Naudinga literatūra apie fotografija:
5 fotografu tobulėjimo stadijos
Daug literatūros apie fotografija
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Dėmesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)
Pamokėlės
Kompozicija ir įtaiga (ačiū peperoni už vertimą) Pamokėlė apie kompoziciją (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
4 pamoka.ISO, grudas (triuksmas), skaidres, negatyvai ir kt. fotojuostu ypatybesdoc.doc (aciu Ediper uz vertima)
3 pamoka. Objektyvai, ryskumo gylis ir diafragma (aciu Edevai)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Kompozicijos_reiksme_vertimas (aciu Baccardi)
6 pamoka. PEIZAŽŲ, GAMTOS IR KELIONIŲ FOTOGRAFIJA
10 pamoka_Specialus_pageidavimai
Ankstesnes temos
1 tema 2 tema 3 tema 4 tema 5 tema 6 tema 7 tema 8 tema 9 tema 10 tema 11 tema 12 tema 13 tema 14 tema 15 tema 16 tema 17 tema 18 tema 19 tema 20 tema 21 tema 22 tema 23 tema 24 tema 25 tema 26 tema 27 tema 28 tema 29 tema 30 tema 31 tema 32 tema 33 tema
Plepalai cia
Apie nuotraukų apdirbimą PS kalbame čia
Norintiems prisijungti prie mūsų, rekomenduojama pasiskaitinėti ankstesnes temas, bei pasipraktikuoti atliekant techninius namų darbus:
1. Trys daiktai. Fotografuojame tris, priešais fotoaparatą padėtus daiktus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Geriausia juos deti viena uz kito, taip isdeliojant visus tris. Viso turi būti trys foto. Pavyzdžių galima pamatyti cia
2. Fotografuojam kokį nors daiktą nekeisdami atstumo iki objekto, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą. Didžiausia, mažesnė, dar mažesnė... (Mažindami diafragmą didinkit iso).
3. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį. Pasirenkat fotografavimo tašką, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą. Pasirinkite marga nuotrauku fona, jame geriausiai matysis kaip keiciasi fonas, keiciant zidinio nuotoli. Kuo didesnis zidinio nuotolis tuo labiau issiliejes fonas turi gautis.
4. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau iš visai arti. Cia irgi siulomas kuo margesnis fonas, kad aiskiai matytusi kaip jis keiciasi fotografuojant is skirtingu atstumu.
5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojam 2-jose aplinkose: natūraliam apšvietime ir dirbtiniam apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytumėm skirtumą, darom po 3 foto kiekvienam apšvietime - automatiniu wb, pusiau automatiniu, rankiniu wb.
6.Kūrybinis darbas: Balto daikto fotografavimas baltame fone, (pageidautina, kad tai būtų baltas kiaušinis baltame fone, gražiai apipavidalintas, įdėta fantazijos ir kūrybiškumo, laikantis fotografavimo taisyklių).
7. Kūrybinis darbas: Lašai lašiukai. Šiam darbe galima naudoti blykstę, lašai turi būti tyškantys, varvantys ir t.t.
(1-5 užduotis privalomi)
Siek tiek naudingos teorijos (ačiū Raigei ):
ISO
ISO (ISO speed) - matricos arba foto juostos jautrumas šviesai. Kuo didesnė ši reikšmė (100, 200, 400 ir t.t.), tuo jautriau matrica reaguoja į šviesą, tuo mažiau šviesos užtenka nuotraukai gauti.
Galimybė padidinti matricos jautrumą šviesai padeda dirbti prasto apšviestumo sąlygomis, bet to kaina - padidėjęs triukšmų kiekis.
Labai didelę įtaką nuotraukos triukšmingumui keliant ISO turi matricos dydis. Mažoje matricoje pikseliai mažesni ir arčiau vienas kito, todėl keliant ISO ima "trukdyti" vienas kitam. Štai kodėl kompaktiniais aparatais (muilinėmis) fotografuotose fotografijose triukšmai gana ryškūs net nelabai žymiai pakėlus ISO.
Išlaikymas
Išlaikymas (shutter speed) parodo, kiek laiko šviesa pro objektyvą ir atvertą diafragmą kris ant matricos (arba juostos). Laikas paprastai skaičiuojamas nuo dešimčių sekundžių (tamsoje) iki kelių tūkstantųjų sekundės dalių.
Nesunku suprasti, kad kuo ilgesnis išlaikymas, tuo ilgesnį laiko tarpą šviesa pro objektyvą apšviečia kadrą, tuo šviesesnis bus atvaizdas matricoje/juostoje.
Jei prisiminti čia jau minėtą analogiją su į dubenį iš čiaupo bėgančiu vandeniu, tai išlaikymas bus tas laikas, kurį bėgs vanduo (šviesa). Vanduo turi bėgti tiek laiko, kad dubuo būtų pilnas (teisingai išeksponuota nuotrauka). Jei vanduo bėgs per trumpai - dubuo nebus pilnas (nuotraukoje trūks šviesos), jei per ilgai - dubuo persipildys ir vanduo bėgs per krastus (gausime peršviestą kadrą).
Ekspozicija
Ekspozicija ir išlaikymas - dažnai painiojamos ir net tapatinamos sąvokos.
Ekspozicija (exposure) - bendras šviesos kiekis, patenkantis ant matricos/juostos fotografavimo metu.
Taigi - išlaikymas tai laikas, per kurį šviesa krito ant matricos, o ekspozicija - šviesos kiekis per tą laiką patekęs ant matricos. Grįžtant prie mūsų analogijos - vandens kiekis per tam tikrą laiką pritekėjęs į dubenį.
Ryškumo zona ir ją įtakojantys faktoriai
Ryškumo zona arba gylis (angl. DOF -Depth Of Field) - atstumų zona, kurioje fotografuojamas objektas yra ryškus. Atstumų zona, kaip ir bet koks atstumas, matuojamas ilgio vienetais. Todėl ir sakom - ryškumo zona labai maža, vos keli mm, arba atvirkščiai - didelė, siekianti kelis metrus.
Yra trys pagrindiniai faktoriai įtakojantys ryškumo gylį:
1) Diafragmos reikšmė
Kuo plačiau atverta diafragma, t.y. kuo f reikšmė mažesnė, tuo ryškumo zona mažesnė. Čia buvo pirmoji mūsų eksperimento dalis.
f/8.0 f/5.6 f/2,8
2) Objektyvo židinio nuotolis.
Kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo ryškumo zona mažesnė.
Židinio nuotolis matuojamas milimetrais, o objektyvai skirstomi į fiksuoto židinio nuotolio ir kintamo židinio nuotolio objektyvus. Pastarieji žargonu dar vadinami zoomais. Ir ko gero dauguma jūsų tokius ir turit išskyrus keletą mergaičių, kurios fotografuoja su 50 mm objektyvais. Konkretaus objektyvo židinio nuotolis ar jo galimos kitimo ribos nurodytos ant paties objektyvo.
Taigi labai paprastai kalbant, norint kuo mažesnės ryškumo zonos reikia didinti mm skaičių, t.y. zoominti.
Aiškumo dėlei dar šis tas. Objektyvai pagal tai kokiame mm diapazone dirba, skirstomi į plataus kampo objektyvus, tele objektyvus ir standartinius objektyvus.
Čia jums šiokia tokia lentelė, skirstymas tas toks gana sąlyginis, bet maždaug:
Ir vat čia yra atsakymas į tą dažnai skyrelyje girdėtą klausimą: kodėl su paprasta muilinuke sunku ar net neįmanoma gauti gražiai sulieto fono. Paprastai tokių aparatų objektyvai plačiakampiai, t.y. su mažai mm (pasiimkit, pažiūrėkit). Taigi šitas faktorius ir nulemia didelę ryškumo zoną. Ir kartais kiti du faktoriai jau nebegelbėja.
Tiesa, yra dar vienas aspektas - matricos dydis. Kompaktinių aparatų matricos mažesnės lyginant su veidrodinių aparatų matricomis. Taigi: kuo aparato matrica didesnė, tuo prie tų pačių likusių parametrų (diafragmos, židinio nuotolio, atstumo iki objekto) ryškumo zona bus mažesnė.
3) Atstumas iki objekto.
Kuo mažesnis atstumas iki objekto, tuo ryškumo zona mažesnė.
Čia buvo mūsų trečioji eksperimento dalis.
Taigi: kuo plačiau atverta diafragma, kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis ir kuo fotografuojamas objektas arčiau objektyvo tuo ryškumo gylis bus mažesnis.
Jei dar kas neaišku - laukiu klausimų. Yra visokių DOF skaičiuoklių, pažaidimui galit pabandyt: pakaitaliokit diafragmą, židinio nuotolį, atstumą iki objekto ir įvertinkit gautą rezultatą:
http://www.cambridge...th-of-field.htm
http://www_dofmaster_com/dofjs.html
Baltos spalvos balanso koregavimas
Tuomet galima baltos spalvos balansą nustatyti rankiniu būdu. Šiuolaikiniuose modeliuose paprastai būna keletas tipinių baltos spalvos balanso režimų, kurių mėgėjiškai fotografijai tikrai užteks. Dažniausiai galima pasirinkti parametrus, skirtus fotografuoti saulės šviesoje (Daylight), debesuotą dieną (Cloudy), esant įjungtoms kaitrinėms lemputėms (Tungsten), dienos šviesos (Fluorescent) lempoms ir apšviečiant blykstei (Flash).
Profesionaliuose fotoaparatuose įmanoma baltos spalvos balansą nustatyti pačiam fotografui nurodant kokios kombinacijos RGB derinuką laikyti balta spalva.
Įmanomas ir dar vienas būdas baltos spalvos balansui parinkti. Meniu pasirinkus baltos spalvos nustatymo balansą, nukreipkite objektyvą į balto popieriaus lapą (arba bet kokį baltos spalvos paviršių) taip, kad visas kadras būtų užpildytas balta spalva be šešėlių ar atspindžių. Spalvos balansas nustatomas paspaudus užraktą. Skirtinguose modeliuose ši procedūra gali skirtis, dar reiktų atidžiau paskaityti naudojimosi instrukciją.
Nepamirškite, jog koreguodami baltos spalvos balansą galima padaryti geresnę nuotrauką. Manipuliuodami juo kaip menine priemone, galite iš karto atlikti nesudėtingus nuotraukos korekcijos veiksmus netgi be specialių grafikos programų. Akimirksniu pakeisite nuotraukos nuotaiką, siužetą taip nedideli skaitmeninių fotoaparatų trūkumai, lyginant juos su analoginiais, virsta į didelius privalumus.
Išvados
* Nesuderinus baltos spalvos balanso, nuotraukos gali gautis su nepageidaujamu fonu (melsvu, rausvu ir pan.).
* Baltos spalvos balansas nurodo, kokį spalvų derinį fotoaparato procesoriui laikyti balta spalva pagal ją interpoliacijos principu atkuriamos visos kitos nuotraukos spalvos ir atspalviai.
* Patogiausias būdas suderinti baltos spalvos balansą - panaudoti tipinius baltos spalvos režimus, įdiegtos pačio gamintojo.
* Profesionalūs fotoaparatai leidžia baltos spalvos balansą suderinti rankiniu būdu, nustatant kokią spalvų kombinaciją laikyti balta spalvą.
* Baltos spalvos balansą galima išderinti ir naudoti kaip meninę priemonę nuotraukos nuotaikai ir siužeto pakeitimui.
paėmiau iš: foto.plius straipsnio...
WB nustatymas:
Skaitom fotoaparato instrukciją ir ieškom, kaip nustatomas custom wb
Su CANON EOS 350D taip:
1.nusistatau auto wb
2. toje aplinkoje, kurioje noriu fotkint (pvz. pas mus kambariuose skiriasi apšvietimas, tai kiekviename kambaryje procedūrą kartoju) nufotkinu baltą lapą (jis neturi būt didelis, svarbu, kad užimtų visą kadrą, fokusuoju rankiniu rėžimu, nes autofokusas neranda i ka fokusuot ir fotikas nefotkina)
3. einu i wb meniu, nusistatau custom wb
4. tada nufotkinta kadrą pasirenku, kaip baltos spalvos pagrindą
5. fotkinu tai, ką norėjau...
NIKON D50
1.per MENU susirandu, kur yra Wite Balance --->
2.toliau pasirenku PRE(preset) --->
3.toliau MEASURE (pamatuok). Spaudziu uzrakto mygtuka iki puses, kad gryzti is meniu i fotografavimo rezima.
4.Tada fotiko nugaroje yra knopke WB, kuria nuspaudziu ir laikau tol kol virsutineme ekranelyje atsiranda uzrasas Pre. Balta popieriaus lapa kadruoju taip , kad uzimtu visa vaizdo ieskikli ir nufotkinu. Jei viskas gerai, tai ekranelyje dega uzrasas Good, jei blogai tai no Gd, ir reikia bandyti matuoti dar karta.
5. Jeigu sumatavom teisingai, tai nuspaudziam dar karta mygtuka WB (fotiko nugaroje) ir viskas
Arba vietoj vaikščiojant po meniu, galima naudotis WB mygtuku, esančiu ant fotoaparato.
neturint spec.kortele wb balansui nustatyti, galima pabandyti panaudoti plastmasinį stiklaines dangteliį, pusiau permatomu.
Laukiami visi norintys išmokti fotografijos elementoriaus ir ne tik Aukščiau išvardintose nuorodose yra visas teorijos lobynas, taigi tik noro ir kantrybes kelyje savo tikslo link
Mokiniai pagal fotoaparatus:
CANON
Akasha---------Canon 450d ir 50mm f/1,8
BElge ----- Canon EOS 1000D
Bjaurastis-----Canon EOS400D 18-55mm
Boruzka --------Canon EOS 450D
Ich - -------------Canon EOS 450D
Kerolli----------Canon D450
Kūlverstukas----Canon EOS 1000D
Medona FK---Canon 1000D, 18-55 mm
Melodi --- Canon1000D + 18-55 mm
Olive* --------Canon EOS 50D
Pelenė.- -------Canon EOS 500D
Rasycte-----canon 50D
Rico ----------- Canon Powershot SX100 IS PGM
Valkiria ------- canon EOS 40D
Vijja ---------Canon EOS 500D
Will- ---------Canon EOS 350D + 24-85 mm
<emigrante> ------- Canon Eos 1000D + 28-105 ir 75-300mm
fotodizain ---------Canon EOS 500D
forgete ---------Canon EOS 500D + Tamron AF 17-50mm F/2.8 VC
Kokere ---------Canon EOS 400D
Liamuna- ---------Canon 50D
NIKON
Antajo---------- Nikon d200 + kitinis 18-55 + 50mm f1.8
ASTYT------ Nikon D90 18-105 VR
*Citra* --------Nikon D80 + 50mm f1.8
DI ----- Nikon D80
Fea --------- D3000 + 18-55mm
Ievosius -------Nikon D80 + 85mm f1.8
Kitten-----Nikon D40
Olo ----------Nikon D50 V
Padangė --------- Nikon D300
rarity ------- Nikon D80 + 18-55mm +50mm f1.8
Solo - --------- Nikon D80 + 50mm f1.8
Tiny----------Nikon D60 + NIKKOR 18-55 mm AF-S DX VR + Nikkor 35mm f1.8
Zana4 ---Nikon D60 + NIKKOR 18-55 mm AF-S DX VR
Ztlali-----------Nikon D80 V + Sigma 50mm f1.4
Žmogiukas --------- Nikon D80 + Nikkor 50mm ir 18-135
*Demettriuke*--------- Nikon D700 + Nikkor 24-70mm f/2.8 + Sigma 50mm f/1.4 DG HSM ir ZENITAS
Noctua --------- Nikon D3000
Adeks --------- Nikon D5000+AF-S DX VR Nikkor 18-55mm f3.5-5.6 +AF-S DX VR Nikkor 55-200mm f4-5.6
Ohara --------- Nikon D5000+AF-S DX VR Nikkor 18-55mm f3.5-5.6
KITI
Bonda---------Sony DSC H50 PGM
Josephin------------ Pentax K10
InesaS-----------Panasonic DMC FZ50
Ievukis----------- pentax k20d + 16-45mm f4 + 50mm f1.4
SpaNguolė ------- Pentax K200D + Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO makro
Brumbrumai --------Sony DSC-F828