Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas ir jo variacijos III

QUOTE(kaban @ 2010 09 07, 18:07)
Toks jausmas, kad tiesiog terminologinis zaidimas: statyti garaza atskirai bet po bendru stogu.. mano supratimu tai kartu.. jei atskirai tai kokiu atstumu? 2m? 5m? ar 0,01m? gal vertetu kalbeti apie atskira apsiltinima - namas turetu buti apsiltintas atskirai nuo garazo.. ir vietoj apdailos prie vienos sienos prilipdyti garaz?

Vis tik atskirai (bent jau šilumos izoliacijos požiūriu). Neturiu ką parodyti (archyve buvusių namų jau neatidaro)- o ieškoti tingisi. Atstumai įvairūs- kartais visa aikštelė, kartais tik praėjimas į kiemą (terasą). Tarpe pakilimas, durys į garažą ir į namą. Stogas- kartais per visą garažą su patalpomis virš garažo, kartais tik jungiantis stogelis. Žodžiu: tai tik fantazijos klausimas. Šiaip- gražus vaizdelis.

P.S. Norint neperšlapti ir turėti šiltą mašiną- garažą galima įsirengti ir prieš pat lauko duris.
Atsakyti
bent jau šilumos izoliacijos požiūriu

- įdomu pamatyti argumentus kodėl? Kur čia prarandam šilumą sublokavę?
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2010 09 08, 08:03)
bent jau šilumos izoliacijos požiūriu

- įdomu pamatyti argumentus kodėl? Kur čia prarandam šilumą sublokavę?

Visa esmė tame, kad statantis Pasyvų namą, reikalavimai lauko sienoms gerokai išbrangina statybas. Tokių reikalavimų garažams nėra, ir jį galima statytis iš ko tik šaus į galvą (pigiai). Jei ne tautiškos maržos (konkurencijos nebuvimas), dažniausiu pasirinkimu taptų: prasikasti du griovius, užpilti betoną, ir ant tokių „pamatų“ išsikrauti pilnai įrengtą betoninį garažą. Bendrai paėmus: pusdienis darbo- keliolikai/keliasdešimčiai papildomų m².
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo EVOY©: 08 rugsėjo 2010 - 07:46
QUOTE(EVOY© @ 2010 09 08, 08:45)
Visa esmė tame, kad statantis Pasyvų namą, reikalavimai lauko sienoms gerokai išbrangina statybas. Tokių reikalavimų garažams nėra, ir jį galima statytis iš ko tik šaus į galvą (pigiai). Jei ne tautiškos maržos (konkurencijos nebuvimas), dažniausiu pasirinkimu taptų: prasikasti du griovius, užpilti betoną, ir ant tokių „pamatų“ išsikrauti pilnai įrengtą betoninį garažą. Bendrai paėmus: pusdienis darbo- keliolikai/keliasdešimčiai papildomų m².


Nukrypot nuo temos - pirminis klausimas buvo energetiniu požiūriu kas teisingiau: blokuotas ar atskiras? Pasigedau jūsų poste šios problemos nagrinėjimo - būtų įdomi nuomonė.
Galim panagrinėt "blokuotas-neblokuotas" ir kitais aspektais. G/b garažas aišku bus pigiau, bet labai "estetiškas" (apdaila stipriai pabrangins g/b dėžutę) bei "patogus" dėl ribotos galimybės gabenti autokeliais (spec leidimai negabaritiniam kroviniui bei policijos palyda) jo plotis (kažkada gamino "Aksa") 3000mm tai viduje švaraus gal 2700mm - mažoka. Su ilgiu kiek lengviau, bet gamindavo 6000mm, nesunku būtų kepti ir ilgesnius. Jei name 2 automobiliai - su g/b garažais "pravalas", nekokie prisiminimai apie sovietinius garažų boksus...
Pateiktam pvz garažas atrodo jau su grindim - tuomet pamatų visai nereik, paslausksnį žvyro, kranu tep i stovi smile.gif Formuotas vertikaliai, vartų anga į viršų? Dizainas: gal gerai atrodytų rytų Berlyno rajone, ar tarp "chruščiovkių" Partizanų g. Kaune... Ar ryšis tautiečiai tokį pasistatyti šalia lietuviško dizaino namų?
Jei garažą statome nešildomą (su niekine varža kaip g/b) tai ne ką brangiau būtų medžio karkasas su osb viduje ir apdailine danga išorėje, atpigtų jei ilgaja sieną sublokuosim su namu (namo blokuojama siena tokia pat šilta kaip ir likusios). Tokiu atveju išsisprendžia komfortiško susisiekimo problema, matmenys neberiboja (be auto tilps ir dviračiai bei pvz lauko baldai žiemą).
Mano garažas šiltas bet nešildomas, užteks lango saulės energijai bei automobilių įkaitusių variklių, tikrai bus šilčiau nei išorėje. Papildomi įdėjimai aišku yra, bet už prabangą visad reik mokėti... smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2010 09 08, 10:12)
Nukrypot nuo temos - pirminis klausimas buvo energetiniu požiūriu kas teisingiau: blokuotas ar atskiras?

Vis tik pasistengsiu nesigilinti į detales, o siūlau žvilgtelėti truputi kitu kampu. Pradėkime nuo pinigų.
Truputi rimtesnis garažas- ir automobilis gali netekti šildomą garažą pilnai pakeičiančio navaroto. Teko kurį laiką tokiu naudotis: nuspaudi arbatinuką ir pultelį- sušyla ir arbata, ir automobilis. Aplamai: garažas dažniausiai (ne visiems) gerokai apkramtys (ne tik paminėtą) navarotų kiekį automobilyje. Kas kam labiau patinka- tas tą ir renkasi. Besirenkantiems tereikia nepamiršti, kad alternatyvų, visiems garažui priskiriamiems privalumams- pakanka, ir jos dažniausiai bus nepalyginamai pigesnės. Žodžiu: jei pats nesikrapštai su automobiliu- ar tikrai garažas būtinas? Stogelis nuo saulės ar sniego- kodėl gi ne.

Pasyvus namas ir garažas
Namas yra žmonėms- garažas yra automobiliui. Kokybiškai apjungti į vieną visumą šiuos skirtingos paskirties statinius įmanoma, tačiau garažas namui vis vien bus kaip šuniui penkta koja. Tuo pačiu: niekados nepavyks tai padaryti iki galo kokybiškai (kad tai visiškai neatsilieptų namo charakteristikoms). Visada teks rinktis kompromisinius variantus pvz. dėl šalčio tiltelių ir pan.- arba gerokai pakratyti piniginę. Nesigilinant į apjungimo išpildymo detales- ar visada garažas bus kuo tai „bjauresnis“ už statomą namą, jei tai bus tik didesnis kubas?
Nekalbu apie šildomus garažus: tai beprasmis eksploatacinių kaštų didinimas, kai automobiliui tai net ir nėra būtina. Gal kaip tik šių faktorių visuma įtakoja, kad pirmojo psl. nuorodose, kurios nukreipia į jau pastatytus Pasyvius namus- garažų dažnai nerasta. Nors yra. Jei žmogui taip patogiau, ir kišenėje laisvas litas- kodėl gi ne. Tačiau, jei dėl garažo teks atsisakyti Taupaus/Sveiko namo ar komfortą užtikrinančių navarotų- nežinau...

Betoniniai garažai
Kaip teisingai pastebėjote- garažai gali būti įvairūs: ir karkasiniai/skydiniai, ir skardiniai, ir t.t.
Kad „Alsa“ pradėtų gaminti betoninius garažus- savo laiku teko nemažai pabarškinti klaviatūrą. Pradinis sumanymas buvo kitoks, tačiau jie gana kultūringai apėjo žodinį susitarimą, ir nusprendė su jais pilnai tvarkytis patys. Beliko džiaugtis, kad bendraudamas prilaikydavau liežuvį už dantų, ir patylėdavau apie esminius momentus. Užėjus krizei, nebeieškojau kito gamintojo- todėl betoniniai garažai tebestovi nebaigtų darbų sąraše.
Jei trumpai: betoninių garažų galimybės praktiškai beribės, ir visi galintys kilti klausimai- nėra absoliučiai jokia problema.
Atsakyti
[quote=EVOY©,2010 09 08, 14:54]
Kokybiškai apjungti į vieną visumą šiuos skirtingos paskirties statinius įmanoma, tačiau garažas namui vis vien bus kaip šuniui penkta koja. Tuo pačiu: niekados nepavyks tai padaryti iki galo kokybiškai (kad tai visiškai neatsilieptų namo charakteristikoms). Visada teks rinktis kompromisinius variantus pvz. dėl šalčio tiltelių ir pan.- arba gerokai pakratyti piniginę. Nesigilinant į apjungimo išpildymo detales...



O taip norisi pasigilinti į išpildymo detales, ir sužinoti kodėl "niekados nepavyks tai padaryti iki galo kokybiškai (kad tai visiškai neatsilieptų namo charakteristikoms)" bet, matyt, nelemta...Taip norisi konkrečių detalių šiame klausime, o gal dar yra vilties? smile.gif

"Kad „Alsa“ pradėtų gaminti betoninius garažus- savo laiku teko nemažai pabarškinti klaviatūrą. "

Ne "Alsa"(apie Alsą neteko nieko girdėti; šūdžiai jei taip pasielgė) bet Kaune "Aksa" (buvus GKG3) garažus kepė, tikrai žymiai seniau nei prieš krizę, dar praeitam amžiui smile.gif . Dar manyčiau, kad jų garažas "išsigimė" į baseiną 3x6, panašu tai buvo žymiai komerciškai sėkmingesnis projektas...

Pateiktos stoginės automobiliams: tokia liuks prie biuro durų kad neapsnigtų automobilio, dar kažkuris "Senukų" tipo prekybos tinklas Lenkijoje savo parkingus pridengęs ištisai... Bet Lietuvos klimatui tai netinka (žr. automobilių reg.Nr - vien pietiniai štatai, Prancūzija) , niekada neprilygs jokiam garažui. Kas rytą į šiltą, nutirpusį ar net nudžiūti spėjusį automobilį - puiku! Aišku jei gali sau leisti tokią prabangą.
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2010 09 08, 21:18)
O taip norisi pasigilinti į išpildymo detales...

Nedalinu nurodymus, o tik pateikiu dar vieną nuomonę pasvarstymui planuojantiems statybas. Jei finansai leidžia „viską viename“- kodėl gi ne. Vis tik patirtis sako, kad mažiausiai 99,99 % atvejų- egzistuoja švelnesnis arba griežtesnis finansinis pavadėlis, ir žmogus priverstas rinktis kurioje vietoje pataupyti. Viskas tvarkoje, jei pataupys ant grindų dangos. O jei ant šiltinimo?

Dominuojanti statybos technologiją LT bent jau šiandienai- mūras. Praktikoje- pastatoma dėžutė, ir tik po to pradedama sukti galvą kaip pigiau apšiltinti. Kiek besistatančių rimčiau žiūri į šiltinimą? Vienetai! Atmetus visus teorinius išvedžiojimus kaip galima būtų padaryti- kiek praktikoje bus tinkamai išspręstų pvz.? Kai teorija sau- praktika sau, kaip ir nebelieka argumentų diskusijai apie garažą ne šalčio tiltelių gamintoją.
"Niekados nepavyks tai padaryti iki galo kokybiškai (kad tai visiškai neatsilieptų namo charakteristikoms)"- gal ir kiek perlenkiau. Teoriškai- įmanoma, jei finansai nėra galvos skausmu. Tačiau esmė išlieka- praktikoje tokių variantų vargu ar atsiras bent vienas. Todėl būkime realistais. Garažas visada bus parazituojančiu namo eksploatacinių kaštų sąskaita. Negali būti kitaip, kol tautiškųjų statybos tradicijų esmę sudaro totalus taupymas namo charakteristikų sąskaita.

Karkasinėjėje/skydinėje statyboje sprendimai paprastesni. Liktiniai klojiniai garažams diktuoja vienintelį sprendimą- viską šiltinti! Kartu su pamatais ir toliau seksiančiais apdailos bei kt. darbais- riebus pliusas galutinei statybos kainai.
Automobiliui to reikia? Ne! Ar garažas išspręs visas problemas ir suteiks su niekuo nepalyginamą komfortą? Ne! Po darbo greičiausiai vis vien gramdysite langus, ir sėsite į šaltą automobilį. Kaip ir aplankęs toliau gyvenančią giminę/draugus. 100 % komfortą užtikrina toli gražu ne garažas- o anksčiau paminėtas navarotas automobiliui. Šildomą garažą visada vežiositės su savimi.

Aplamai. Ar kelis rytus per metus apledėję langai yra problema Nr. 1, kurios sprendimui reikia dar gyliau klimpti banko globon? Jei žmogus statosi už riebius savus- čia jau visiškai kita kalba.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo EVOY©: 08 rugsėjo 2010 - 22:34
[quote=EVOY©,2010 09 08, 23:32]
Kai teorija sau- praktika sau, kaip ir nebelieka argumentų diskusijai apie garažą ne šalčio tiltelių gamintoją.

Kolega, jūs savo stiliumi - labai išsipečiate, bet neišnagrinėjate nedidelės problemėlės galutinai, jūsų stilius labai abstraktus ir nekonkretus. Labai tikėjausi konkrečių argumentų, bet, deja, sulaukiau tik globalios problemos apžvalgos. Belieka tai vertinti kaip išskirtinai jūsų nuomonę, neparemtą argumentais ir nebūtinai teisingą. Jūsų postai turi racijos, tik pabandykite reikštis labai konkrečiai, nekrypkim į filosofiją bei beletristiką, nepamirškim, kad SM ne profesionalų, daktarų bet visuotinis forumas.

Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2010 09 09, 07:56)
Kolega, jūs savo stiliumi - labai išsipečiate, bet neišnagrinėjate nedidelės problemėlės galutinai, jūsų stilius labai abstraktus ir nekonkretus. Labai tikėjausi konkrečių argumentų, bet, deja, sulaukiau tik globalios problemos apžvalgos. Belieka tai vertinti kaip išskirtinai jūsų nuomonę, neparemtą argumentais ir nebūtinai teisingą. Jūsų postai turi racijos, tik pabandykite reikštis labai konkrečiai, nekrypkim į filosofiją bei beletristiką, nepamirškim, kad SM ne profesionalų, daktarų bet visuotinis forumas.

Dalinai sutinku. Pastaruoju metu turėjau kitų užsiėmimų, ir po šiai dienai SM esu tinkamas tik rašinėti žydų klausimais.

Iš kitos pusės. Tema sukurta kaip tik tam, kad nebūtų nagrinėjami atskiri elementai (tam yra pakankamai specializuotų temų), o į namą žvilgtelėti kaip į visumą. Ir kuo įvairesniu rakursu.

Patirtis SM sako, kad kiek bebarškinsi klaviatūrą rašydamas konkretaus elemento tema- SM kol kas pralaimi prieš objekte pasirodžiusius statybininkus (net jei šie bus visiški перестукин'ai). Pasidaro gaila atskiriems namo elementams skirto laiko, kai metai iš metų žmonės kreipiasi individualiai su lygiai tomis pat SM jau begalę kartų aptartomis problemomis. Žodžiu: kiek bekartosi, kad pirma blokų eilė skirta grindų buterbrodui- vis vien kone visi turės lygiai tą pačią problemą su grindų aukščiais.

Gal dėl to, vietoje detalių aptarimo (jomis kartu su kitais rašinėjančiais vis papildome pirmąjį psl., ir jų ten tikrai nemažai), šioje konkrečioje temoje iš manęs greičiau sulauksite alternatyvios info pamąstymui. Jei kalba apie garažus- reiškia labiau į temą bus garažą pakeičiančių automobilio navarotų aptarimas. Juk visiems garažui priskiriamiems pliusams- auto pramonė (ir ne tik) seniai turi pigesnes ir komfortiškesnes alternatyvas.

P.S. Visada pabrėžiu, kad rašinėju tik planuojantiems statybas. Kaip taisyklė- pasistatę ar besistatantys mano postus priima kaip kritiką. Užtikrinu (bent jau taip manau), kad iki tiek senatvinis marazmas manęs kol kas nekankina.
Atsakyti
labai aciu visiems pasisakiusiems. Bet klausimas taip ir liko atviras smile.gif . Garazas bus nesildomas. Namas bus apsiltinamas maziausiai 30 cm izoliacines medziagos, gal ir 40. Finanasus skaiciuojame visi, bet nuspresta, kad vienai masinai bus garazas, kitai stogine. Namas murinis, garazas karkasinis. Namo pamatai bus apsiltinti, kaip priklauso, garazo ne. Architektas teigia, kad jokiu problemu, blokuoti karkasini garaza prie murinio namo, ir daryti skirtingus pamatus. Klausimas tik toks, silumos prasme - ar siena tarp nesildomo garazo ir namo - salcio tiltas? Ir, jei ja siltinti pagal pasyvaus namo reikalavimus - ar 30- 40 cm izoliacijos - is garazo puses, jam taip bus kaip ir is vidaus, ir turetu buti apsiltinta ne daugiau 5-7 cm - nepelys? Butent ir teigia architektas, kad jos nereikia apsildyti tiek daug (30 cm), uztenka 7 cm, o likusios izoliacijos finkcija atliks oras garaze, pasildytas masinos variklio. Nu bet man visvien neaisku.- gerai, lauke -20, garaze tarkim +2, name +20, siena apsiltinta tik 7 cm, ar neis siluma is namo i garaza ir ar butent ta siena - ne salcio tiltas? As taip, kaip Giedruole mastau. Be abejo, ziema garaze bus silciau , nei lauke, bet tikrai salciau,nei name. Kiek ta siena siltinti, tarp garazo ir namo, 30cm ar 7cm? Domina butent silumos klausimas, kitus - reikia nereikia, finansinius- nenegrinekime siame etape. Mano vyrui reikia, gi vyrai nuo vaiku skiriasi tik zaislu kainomis smile.gif .
Garazo blokavimo esme ir butu , kaip kaban taikliai pastebejo - vietoj apdailos prikabinti garaza 4u.gif .Ir siena susitaupo.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo nikvik: 09 rugsėjo 2010 - 08:47
QUOTE(nikvik @ 2010 09 09, 09:28)
Bet klausimas taip ir liko atviras...

Puikus pvz. Grįžęs prisėsiu.
Atsakyti
QUOTE(nikvik @ 2010 09 09, 09:28)
labai aciu visiems pasisakiusiems. Bet klausimas taip ir liko atviras smile.gif . Garazas bus nesildomas. Namas bus apsiltinamas  maziausiai 30 cm izoliacines medziagos, gal ir 40. Finanasus skaiciuojame visi, bet nuspresta, kad vienai masinai bus garazas, kitai stogine. Namas murinis, garazas karkasinis. Namo pamatai bus apsiltinti, kaip priklauso, garazo ne. Architektas teigia, kad jokiu problemu, blokuoti karkasini garaza prie murinio namo, ir daryti skirtingus pamatus. Klausimas tik toks, silumos prasme - ar siena tarp nesildomo garazo ir namo - salcio tiltas? Ir, jei ja siltinti pagal pasyvaus namo reikalavimus - ar 30- 40 cm izoliacijos -  is garazo puses, jam taip bus kaip ir is vidaus, ir turetu buti apsiltinta ne daugiau 5-7 cm - nepelys? Butent ir teigia architektas, kad jos nereikia apsildyti tiek daug (30 cm), uztenka 7 cm, o likusios izoliacijos finkcija atliks oras garaze, pasildytas masinos variklio. Nu bet man visvien neaisku.- gerai, lauke -20, garaze tarkim +2, name +20, siena apsiltinta tik 7 cm, ar neis siluma is namo i garaza ir ar butent ta siena - ne salcio tiltas? As taip, kaip Giedruole mastau. Be abejo, ziema garaze bus silciau , nei lauke, bet tikrai salciau,nei name. Kiek ta siena siltinti, tarp garazo ir namo, 30cm ar 7cm? Domina butent silumos klausimas, kitus - reikia nereikia, finansinius- nenegrinekime siame etape. Mano vyrui reikia, gi vyrai nuo vaiku skiriasi tik zaislu kainomis smile.gif .
Garazo blokavimo esme ir butu , kaip kaban taikliai pastebejo - vietoj apdailos prikabinti garaza 4u.gif .Ir siena susitaupo.



Aš savo nuomonę šiuo klausimu išreiškiau ankstesniame savo poste, dar lyg ir penkiais punktais parėmiau samprotavimus. Tikiuosi prieštaraujantieji pareikš savo argumentų.
100proc. architektas neteisus, sieną tarp namo bei garažo turite šiltinti tiek pat bei taip pat kaip ir likusias sienas, garažas duos tik nedidelį teigiamą efektą (buferine zoną su aukštesne temperatura, dėl kurios nuostoliai per sieną sumažės priklausomai nuo garažo atitvarų varžos, bet sąliginai nedaug). Gal jūsų architektas nežino, kad planuojate pasyvų namą? Standarto atveju ši blogybė atrodo truputi mažesnė...
Papildyta:
[quote=EVOY©,2010 09 09, 09:15]
Dalinai sutinku. ..., ir po šiai dienai SM esu tinkamas tik rašinėti žydų klausimais.


Šio klausimo geriau niekada viešai neliesti, tas pats kaip pamaišyti uokse vapsvas. Visos nacijos lygios, bet yra lygesnių. Skandalas garantuotas!!! smile.gif

Geriau pateikit savo kvalifikuotą nuomonę (nikvik reikalauja), bandom rasti bendrą tašką - yra šalčio tiltai ar ne, nikvik padaro išvadas ir imamės sekančių temų. smile.gif

Gaila, kad aš iškritau iš jūsų intereso rato - nebesu "planuojantis statytis", dabar jūsų pagalba bandau išsiaiškint ar padariau klaidų, tiksliau ar darau jas dabar...
O kritika - tai ko ištikrųjų reikia, ypač konstruktyvios, kvalifikuotos ir argumentuotos. Kas pagiria - galiu surast ir net jus aprūpint smile.gif
Atsakyti