Smurka, akustines disgrafijos atsiradima pirmiausia lemia ne netaisyklingai tariami garsai, o neislavejusi fonemine klausa. Tai yra dar budamas darzelyje jis galejo nepakankamai skirti panasiai skambanciu garsu. Matyt, logopede tikrino tik vaiku tarti, o fonemines klausos netikrino ir tavo vaikucio i uzsiemimus neeme. Reiskia jo fonemine klausa nebuvo ugdoma. Viso to pasekoje mokykloje atsirado problemos su rasymu. Nes rasant reikia isskirti garsus, nustatyti ju nuosekluma, nepainioti isskirto garso su panasiais. Ar pakankamai aiskiai paaiskinau
Logopedės kartais nespėja visų vaikų paimti į užsiėmimus,ypač jei yra turinčių sunkesnių sutrikimų , o rūpestingi tėveliai gali foneminę klausą lavinti ir namie (jei mamytės mažiau ar visai nedirba). Iš 12 metų darbo praktikos supratau, kad kai tėveliai vietoj televizoriaus nors po 10 min. užsiima užduotėlėmis, kurias jų vaikams skiriame į namus (o jos visai įdomios), rezultatai daug greitesni.
Juk ne tik nuo logopedo viskas priklauso
Juk ne tik nuo logopedo viskas priklauso
QUOTE (lapukas @ 2004 09 17, 15:35) |
Juk ne tik nuo logopedo viskas priklauso |
Sutinku, darbas turi buti testinis. Bet teveliai siais laikais tokie uzsieme , is savo praktikos galiu pasakyti tiek, kad rugsejo pradzioje daugelis praso uzduoteliu i namus, deja, praejus kelioms savaitems geri norai baigias . O vaikucius turincius fonemines klausos problemu, logopedai turi imti, nes tai pagrindas rasybai, deja.
QUOTE (Elvita @ 2004 09 17, 19:35) |
[ Bet teveliai siais laikais tokie uzsieme , is savo praktikos galiu pasakyti tiek, kad rugsejo pradzioje daugelis praso uzduoteliu i namus, deja, praejus kelioms savaitems geri norai baigias . |
Taip, va čia ir problema -visi turi lavint mūsų vaikučius, tik ne mes patys.
Atiduoda vaikutį su žymiu kalbos neišsivystymu į darželį, o po pusmečio "Kodėl jis dar nekalba?"
Turėjau pernai situaciją -mama apklatino logopedę, kad vaikas per du metus neprakalbo. O kad jam mišrus raidos sutrikimas, dėmesys, mąstymas atsilieka 24 mėnesiais nuo esamos raidos -tai ir tai logopedė turi patvarkyti.
Rado jam Pedagoginėj psichologinėj tarnyboj autizmo elementų -na, va, logopedas turi būti visa tyrimo komanda vienam asmeny.
Sutinku, kad reikia imti vaikus su foneminės klausos sutrikimais, bet...Kai darželyje vienas logopedo etatas, o tokių vaikų -65 -tai ir renkiesi sunkesnius +priešmokyklinius.
QUOTE (lapukas @ 2004 09 18, 11:19) |
+priešmokyklinius. |
Tai priesmokykliniams per metus sociai laiko istaisyti fonemine klausa, tik daznai jos niekas jiems netikrina, nesvepluoja, tai ir neimsiu
Paskaičius atrodo, kad kalti tik tėvai, kurie neužsiima su vaikais. Mano dukrai problemos išryškėjo anksti- 3 metų pradėjo mikčioti, ir jau tada išaiškėjo, kad yra problemų ir su fonemine klausa. Deja, nei nuolatinis logopedų darbas (per tuos 5m pakeitėm kelis), nei kasdieniai mūsų užsiėmimai (visa šeima įpratom žaisti foeminius žaidimus važioudami automobiliu, sėdėdami ar stovėdami eilėse ir šiaip laisvo laiko minutę, per dieną susidaro ne mažiau kaip 1,5 val), ryškesnių rezultatų nedavė ir klaidų rašant,deja, labai daug
QUOTE (saltrune @ 2004 09 20, 14:35) |
klaidų rašant,deja, labai daug |
O budama pradinuke logopedini kabineta lanke? Nes as nesu girdejus, kad vaikas lankydamas logopede ir dar dirbdamas namuose su tevais nebutu issiugdes fonemines klausos . Beje, kas jums nustate, kad yra akustine disgrafija, juk disgrafijos rusiu yra labai daug ir del to vaikas gali rasyti blogai
QUOTE (Elvita @ 2004 09 20, 17:13) |
Nes as nesu girdejus, kad vaikas lankydamas logopede ir dar dirbdamas namuose su tevais nebutu issiugdes fonemines klausos . |
Pritariu Elvitai -jei sutrikimas tik fonologinis, ir tiek metų visa komanda dirbo -neįtikėtina, kad rezultatai visai menki... Jeigu dar mikčiojimas buvo, tai gal yra kitų problemų -dėmesio ar suvokimo (ne foneminio)?
QUOTE (lapukas @ 2004 09 20, 17:33) | ||
Pritariu Elvitai -jei sutrikimas tik fonologinis, ir tiek metų visa komanda dirbo -neįtikėtina, kad rezultatai visai menki... Jeigu dar mikčiojimas buvo, tai gal yra kitų problemų -dėmesio ar suvokimo (ne foneminio)? |
Tokią diagnozę rašo mokyklos logopedė (Mikčiojimas. Akustinė disgrafija) dabar, nes ten kur lankomės pas logopedę diagnozės nemačiau užrašytos. O kaidos- maišomos k ir t, g ir d, ilgosios/trumposios balsės (bet šios gal dėl mikčiojimo,nes skiria kai girdi kito tariamas, bet pati pasakiusi žodį, nežino ilga tai ilga balsė ar trumpa- kai kuriuos žodžius tiesiog išmoko)
Mano dukrai mokyklos logopedė įtaria disleksiją, disgrafiją ir elaliją, jau nekalbu apie šveplavimą. Užrašiau ją į Vilniaus pedagoginę - psichologinę tarnybą, manau, kad ten nustatys tiksliau. Esu visiškoj neviltyje - nors logopedė su ja dirbo visus metus, bet vaikas vis tiek neskaito ar skaito labai sunkiai. Matyt, turi būti kažkoks specialus metodas ar būdas. Dėl elalijos čia paskaičiau, kad tokio vaiko neturtindas žodynas, maniškės - atvirkščiai - jinai labai daug šneka, žodynas turtingas, tik ji labai greitai kalba ir praryja galūnes. Koks pats veiksmingiausias būdas išmokyti dislektiką skaityt. ?