Įkraunama...
Įkraunama...

SPSS programa

prasau trumpai paaiskinti apie chi kvadrata: ka jis reiskia? nuo kokio iki kokio skaiciaus ziureti kad jis parodytu statistiskai reiksmingus skirtumus
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 02 11, 12:56)
Jei bendras nerimas apskaičiuojamas susumuojant nerimo teiginius, tarkim nerim1, nerim2 ir nerim3, tai Numeric Expression rašai nerim1+nerim2+nerim3, o jei apskaičiuojant jų vidurkį, tai (nerim1+nerim2+nerim3)/3  ax.gif
o kaip reikia nurodyti tuos teiginius, kurie kartojasi apjungiant teiginius i blokus? Pvz. 1,2,5 bloke.
Atsakyti
QUOTE(kartitiesa @ 2010 03 18, 10:35)
prasau trumpai paaiskinti apie chi kvadrata: ka jis reiskia? nuo kokio iki kokio skaiciaus ziureti kad jis parodytu statistiskai reiksmingus skirtumus

Nežinau, ar atsiras, kas suprastų, ko klausi... Jei kalbėti apie chi kvadrat, tai nuo to, į kokius skaičius žiūrėsi, jis nepasidarys reikšmingas (kaip ir nereikšmingas). Tie statistiškai reikšmingi skirtumai yra arba jų nėra. Paprastai Asymp. Sig. reikšmė, mažesė, nei 0,05 rodo esantį statistinį reikšmingumą.
Atsakyti
na pvz: Pearson Chi-Square 1,132(a) 3 ,769
tai cia kaip?reiksminga ar ne?
cia biski ne i tema bet is ekselio kopinu diagrama i worda ir man negraziai nusikopina, pasikeicia sriftas, lininiju spalva papilkeja ir dar apatine linija diagramos dingsta. ka cia galetu reikst? kaip padaryt kad nusikopintu graziai, kad butu tokia kaip exely
Atsakyti
QUOTE(kartitiesa @ 2010 03 20, 20:01)
na pvz: Pearson Chi-Square 1,132(a)       3 ,769
tai cia kaip?reiksminga ar ne?
cia biski ne i tema bet is ekselio kopinu diagrama i worda ir man negraziai nusikopina, pasikeicia sriftas, lininiju spalva papilkeja ir dar apatine linija diagramos dingsta. ka cia galetu reikst? kaip padaryt kad nusikopintu graziai, kad butu tokia kaip exely

3,769? Čia p reikšmė? ji negali būti tokia, jei Chi kvadrat reikšmė 1,132 schmoll.gif

Kartoju:
QUOTE(Atogrąža @ 2010 03 19, 18:54)
Asymp. Sig.  reikšmė, mažesė, nei 0,05 rodo esantį statistinį reikšmingumą.

Nežinau, kaip aiškiau pasakyt. Jūs matote gautoje lentelėje stulpelį Asymp. Sig. (2-sided)? Koks skaičius jame? Jis ir yra p; jei jis ne didesnis už 0,05, skirtumai statistiškai reikšmingi.
Papildyta:
Gal kopinat iš naujo 2007 exelio į 2003 wordą? Jei ne, nežinau, kodė apilkėja linijos, o kad matytųsi apatinė, tiesiog pareguliuokite pačio grafiko dydį paveiklėlyje, jis greičiausiai per didelis.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Atogrąža: 20 kovo 2010 - 21:06
sveikos, gal galetumet kasnors pagalbet su SPSS, uzstrigau vienoj vietoj ir niekaip neina pakrutet jau keleta dienu doh.gif verysad.gif
trumpai pabandysiu papasakot situacija. Anketoje turejau klausima: Ar sugebate savarankiskai tvarkytis buityje? Jis suskirstytas i keleta smulkesniu punktu:
1. Susitvarkyti namus. 2. Issiskalbti. 3. Issilyginti ir tt.
Visi sie punktai turi vienodus galimus atsakymo variantus: atlieku savarankiskai; kartais reikia pagalbos; dazniausia reikia pagalbos; nesugebu pats atlikti ir reikalinga pagalba.
Klausimo punktus traktavau kaip atskirus kintamuosius, kiekviena atsakymo varianta uzkodavau atitinkamai 1,2,3,4,5. Dabar reikia nubraizyt viena diagrama, kuri apimtu visus siuos klausimo punktus (kintamuosius). Isivaizduoju, kad tai turetu buti bar chart->stacked tipo diagrama, kurios x asyje butu pateikti stulpeliai susitvarkyti namus, issiskabti ir tt., kiekviena stulpeli sudarytu 5 spalvos, vaizduojancios tos punko procentini atsakymu pasiskirstyma.

Prisiskaiciau tutorial'u, isbandziau daugybe variantu, kurie tik atejo i galva, taciau niekaip nepavyksta kazko panasaus nubraizyt...verysad.gif verysad.gif
Gal galit padet? cray.gif blush2.gif
Atsakyti
4u.gif

GAL GALITE pasakytikuo skiriasi "dazniu lentele" nuo "pozymiu dazniu lenteles"?
Ar cia vienas ir tas pats? 4u.gif
Atsakyti
O, žiūriu, kad sena tema pavasarį atsigavo... ax.gif biggrin.gif
Aš irgi šiuo metu analizuoju duomenis spss (pirmą kartą), su dėstytoja lyg aptarėm trumpai, bet man kyla abejonių, ar visgi pasirinkti teisingi statistiniai kriterijai g.gif
Matau, kad čia tikrai yra nusimanančių rimčiau ir būčiau labai dėkinga už patarimą 4u.gif

Faktiškai visi duomenys, apie kuriuos toliau kalbėsiu, pas mane yra ranginiai (koduota principu 1-visiškai ne 2-ne ir tt. it pan). Beveik visur 5 laipsnių skalės.

1. Norėdama pamatyti, ar yra ryšys tarp dviejų klausimų, naudoju Spearmano ro.
Pavyzdžiui, pirmas klausimas "Ar domitės ekologišku gyvenimo būdu" (ats nuo labai domiuosi iki visiškai nesidomiu), antras - "Informacija apie tą ir tą gaunu iš interneto (ats nuo visada iki niekada). Noriu pamatyti, ar yra ryšys tarp atsakymų į šiuos klausimus (nes prielaida, kad tie, kurie domisi ekologija, dažniau info gauna/ieško internete nei tie, kurie ja nesidomi). Skaičiuoju Spearmano ro, ir ten jau matau, kad yra koreliacija.
Arba dar šiam atvejui paskaičiavau chi-kvadratą (per crosstabs) - vėlgi matau, kad skirtumai reikšmingi yra.
Klausimas: ką tiksliau/tikslingiau skaičiuoti šiuo atveju?
Ir jei noriu parodyti, kad būtent tie, kurie atsakė taip ir taip, elgiasi taip ir taip, ką geriausia daryti tada? Tiesiog paskui pateikti paprastus dažnius pagal kiekvieną atsakymo variantą, diagramą? Nes koreliacija yra tik koreliacija, ji parodo ryšį, bet neparodo, koks jis. O chi-kvadratas parodo, kad yra reikšmingi skirtumai pagal atsakymų variantus, bet vėlgi neparodo, kokie jie.


2. Turiu sąrašą savybių (vienas klausimas apie tas pačias savybes - įprastai kosmetikai, kitas - ekologiškai). Kiekvieną savybę respondentai vertina, kiek ji jiems svarbi nuo visiškai ne (1) iki labai svarbi (5).
Dabar tikrinu, ar vartotojams skirtingai svarbios svaybės įprastai ir ekologiškai kosmetikai.
Čia skaičiavau paired samples t-test, t.y. lyginai poromis tas visas savybes (tą pačią savybę įprastai ir eko kosmetikai). Gavau, kad vienų savybių vertinimas reikšmingai skiriasi, kitų - ne.
Klausimas: ar teisingai pritaikiau čia šitą testą?
Ir vėlgi, norėdama vaidžiai parodyti, KAIP skiriasi tų atskirų savybių vertinimai, aš jau tiesiog darausi paprstus dažnius, diagramas, t.t., ar ne?


3. Turiu klausimą, "kaip vertinate skirtingus komunikavimo būdus patikimumo prasme?"

Labai patikima Patikima Nei taip, nei ne ............
Reklama
Pardavimų skatinimas
Ryšiai su visuomene
ir t.t.

Noriu patikrinti, ar statistiškai yra reikšmingas skirtumas tarp šių komunikavimo būdų vertinimo. Kažkaip dėstytoja kalbėjo apie chi-kvadratą, bet neįsivaizduoju, kaip jį skaičiuoti, jei remiuosi vienu klausimu.
Ieškojau informacijos ir lyg pažiūrėjau, kad čia tiktų neparametrinis Friedma kriterijus. Kaip manote? Jis taip pat paskaičiuoja chi-kvadratą ir rodo reikšmingus skirtumus. Ar teisingai pritaikau šitą kriterijų?


Užspaminau aš čia klausimais į niekur - nežinau, ar bus, kas atsakys... Jei bus, lbai džiaugsiuos... blush2.gif Nes kaip ir esu patikrinusi visas hipotezes, reikėtų jau aprašinėti viską, bet abejoju dėl pačių naudotų metodų tinkamumo.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo TekilaSunrise: 31 kovo 2010 - 19:09
Labas rytas 4u.gif
Tikiuosi į šį skyrelį užklysta protingesnių nei aš smile.gif Rašau bakalaurą, duomenis tenka apdoroti su SPSS smile.gif Gyvenime neteko šia programa naudotis doh.gif Kažkoks siaubelis, o dar ir statistikos žinių nėra doh.gif Na, bet skaitau knygas, stengiuosi išmokti mirksiukas.gif
Anketoje toks klausimėlis:
Ar jūsų nuomone ekologiško maisto vartojimas įtakoja sveikatos gerėjimą? Aš tiesiog atsakymų (taip;ne;truputį) procentines išraiškas suvedžiau į exel ir padariau paprastą grafikiuką, parodantį, kad net 63.3% atsakė TAIP. Bet kai nusiunčiau dėstytojui, jis atrašė: Čia reikėtų z-testo, parodančio, ar statistiškai reikšmingai daugiausia atsakiusių ”taip”
Kas tas Z ir iš kur jį gauti g.gif
Atsakyti
help.gif help.gif
keliam tema į viršų, nes reikia pagalbos skubiai ir atrodo ne tik man.

Turiu du tokius klausimus:
1.Respondento tipas:
o mokyklu vadovai
o pedagogai
o mokiniai


2.Kas kuria jusu mokyklos atmosfera?
o mokyklos tikslai, vertybes
o mokyklos vadovas
o visi mokyklos nariai
o kita

Pritaikiau chi kvadrata ir gavau, jog siu respondentai atsakymai skiriasi statistiskai reiksmingai. Na ir kas toliau, kas is to, kad skiriasi??? g.gif
Ka tai parodo? Ar tai parodo, kad siu respondentu atsakymai skiriasi, kad vieni kazkam labiau pritaria nei kiti? g.gif Ar teisingai mastau?


Ir dar toks klausimas: esu apklausus 13 vadovu, 65 pedagogus ir 107mokinius. Ir labai daznai skaiciuojant chi kvadrata tiesiog gaunu info, kad as jo taikyti negaliu, na po lentele tie sakiniai parodo, na pvz., kad yra tiek ir tiek langeliu, kurie turi daugiau nei 20 %, minimali lauktina reiksme irgi neatitinka. Kokia to priezastis? Bet kai apjungiu vadovus ir pedagogus (tada ju buna 78) ir imu mokinius 107, tada man paskaiciuoja chi kvadrata.....
Atsakyti
Čia visi turi klausimų, bet niekas - atsakymų biggrin.gif Kažkam nusibodo visiems atsakinėti... Tenka pačiam susižinoti, kad ir sunkesniais būdais, tuos atsakymus... wink.gif
Papildyta:
QUOTE(aistutėlė @ 2010 04 07, 08:00)
help.gif  help.gif
keliam tema į viršų, nes reikia pagalbos skubiai ir atrodo ne tik man.

Turiu du tokius klausimus:
1.Respondento tipas:
o mokyklu vadovai
o pedagogai
o mokiniai
2.Kas kuria jusu mokyklos atmosfera?
o mokyklos tikslai, vertybes
o mokyklos vadovas
o visi mokyklos nariai
o kita

Pritaikiau chi kvadrata ir gavau, jog siu respondentai atsakymai skiriasi statistiskai reiksmingai. Na ir kas toliau, kas is to, kad skiriasi???  g.gif
Ka tai parodo? Ar tai parodo, kad siu respondentu atsakymai skiriasi, kad vieni kazkam labiau pritaria nei kiti?  g.gif Ar teisingai mastau?


Ir dar toks klausimas: esu apklausus 13 vadovu, 65 pedagogus ir 107mokinius. Ir labai daznai skaiciuojant chi kvadrata tiesiog gaunu info, kad as jo taikyti negaliu, na po lentele tie sakiniai parodo, na pvz., kad yra tiek ir tiek langeliu, kurie turi daugiau nei 20 %, minimali lauktina reiksme irgi neatitinka. Kokia to priezastis? Bet kai apjungiu vadovus ir pedagogus (tada ju buna 78) ir imu mokinius 107, tada man paskaiciuoja chi kvadrata.....


Na, aš pati pirmą kartą šiemet dirbu su SPSS, bet chi-kvadratų priskaičiavau sočiai, tai gal į temą atsakysiu smile.gif
Na, gauni, kad skirtumai reikšmingi, valio, tuomet jau gali žiūrėti, kokie tie skirtumai konkrečiai (man patogiausia per crosstabs - imi abu klausimus, tau išskirsto, kas kaip atsakė). Tada gali aprašyti skirtumus ar padaryti diagramą.

Dėl tuščių laukelių, tai šiuo atveju turbūt gerai būtų apjungti, nes vadovų per mažai, kad darytum išvadas. Apjungus vadovus su pedagogais, taip nebeturėtų būti.
Nors aš kai kur nejungiu, jei man trūksta reikšmių laukeliuose. Bet pas mane kita situacija - yra ranginiai duomenys (nuo "visiškai pritariu" iki "visiškai nepritariu" ir pan.), todėl šiuo atveju, kaip dėstytoja sakė, ne tiek svarbu, kaip pasiskirstę atsakymai.
Bet tavo atveju svarbu, nes kalbama apie atskiras grupes respondentų, apie kuriuos darai išvadas smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo TekilaSunrise: 07 balandžio 2010 - 10:01
QUOTE(TekilaSunrise @ 2010 04 07, 11:00)
Čia visi turi klausimų, bet niekas - atsakymų  biggrin.gif Kažkam nusibodo visiems atsakinėti... Tenka pačiam susižinoti, kad ir sunkesniais būdais, tuos atsakymus... wink.gif
Papildyta:
Na, aš pati pirmą kartą šiemet dirbu su SPSS, bet chi-kvadratų priskaičiavau sočiai, tai gal į temą atsakysiu smile.gif
Na, gauni, kad skirtumai reikšmingi, valio, tuomet jau gali žiūrėti, kokie tie skirtumai konkrečiai (man patogiausia per crosstabs - imi abu klausimus, tau išskirsto, kas kaip atsakė). Tada gali aprašyti skirtumus ar padaryti diagramą.

Dėl tuščių laukelių, tai šiuo atveju turbūt gerai būtų apjungti, nes vadovų per mažai, kad darytum išvadas. Apjungus vadovus su pedagogais, taip nebeturėtų būti.
Nors aš kai kur nejungiu, jei man trūksta reikšmių laukeliuose. Bet pas mane kita situacija - yra ranginiai duomenys (nuo "visiškai pritariu" iki "visiškai nepritariu" ir pan.), todėl šiuo atveju, kaip dėstytoja sakė, ne tiek svarbu, kaip pasiskirstę atsakymai.
Bet tavo atveju svarbu, nes kalbama apie atskiras grupes respondentų, apie kuriuos darai išvadas smile.gif


ACIU

irgi tikriausiai magistrini rasai, tai kaip darai su lentelem? na paskaiciuoji chi kvadrata ir gauni lenteles ir tokias jas ir dedi i savo darba, ar padarai savo lentele ir persikeli i ja tau reikalingus duomenis? nes su spss juk gaunasi lenteles ir su angliskais uzrasais, o yra ir info kuri nelabai reikalinga buna.... Tai kaip?
As tai pasidarau savo lenteles ir i jas susikeliu mano reikalingus rezultatus ar duomenis
Atsakyti