Įkraunama...
Įkraunama...

Ar ruošiate pamokas kartu

QUOTE(Gyvūnų myletoja @ 2006 01 03, 21:04)
Kolegės mamos, ir gera skaityti Jūsų pasakojimus kaip sėdite su vaikais prie knygų ir "mokotės už juos" , ir pikta : ką Jūs darote? unsure.gif  Nuo mažų dienų vaiką atpratinate nuo atsakomybės jausmo. Nuo pat pirmos klasės vaikui reikia įkalti į galvelę ir nuolat kalti, jog jis privalo mokytis, taip kaip Jūs privalote eiti į darbą. Tai jo pareiga. Jeigu vaikas šito neįsisamonins, tai pačios jam suėsite gyvenimą. Juk kažkada ( o , patikėkit - labai greitai ) tas mažas žmogus baigs mokyklą, teks studijuoti , o po to teks eiti į darbą. Kaip tuomet elgsitės Jūs? Rausitės plaukus, kad Jūsų vaikas tingi eiti į darbą, o gal vėluojasi ar apskritai neranda darbo, nes visi pažįstami dardaviai į kuriuos kreipėtės rekomenduodamos savo vaiką , pažįsta jį kaip pritingintį ir nepriima? Tokia šiandieninė realybė. Šitą reikia skiepyti nuo pirmos klasės, kad vaikas suprastų, jog namų darbai yra jo darbas, už kurį nėra atsakinga nei mama, nei tėtis.
Kitas dalykas , jeigu vaikui reikia padėti. Bet net pagalbai  mama neturi rodyti iniciatyvos. Jeigu vaikui to reikia, jis visuomet pats paprašys. Tą mes privalome išaiškinti vaikui. Tačiau jeigu matai, jog Tavo vaikas nesėdi prie knygų, neruošia namų darbų, pirmiausia reikia pradėti aiškinti savo atžalai ne apie namų darbus, o atsakomybės jausmą, apie gėdą, patiriamą, kai atsitoji prieš klasę ir kažko nemoki. Reikia išaiškinti mažam žmogui, jog visą gyvenimą būna blogiausia tam, kuris yra žioplas. Pateikite vaikui pavyzdžių, kurie jam pačiam yra nemalonūs. Pateikite pavyzdžių ir tokių, kurias jis didžiuotųsi ( ne Jūs , o vaikas ), būtinai papasakokite kaip jis uoliai ruošdavo pamokas, nors jam irgi buvo labai sunku, kiek jis sėdėjo prie knygų ir kaip jis stengėsi, o dabar gali atsipūsti ir džiaugtis rezultatais ( puikiu darbu, dideliu atlyginumu ar dar kitokia materialine ar dvasine  gerove). Juk visuomet giminėje yra jau suaugusių ar paaugusių  giminaičių , kurie yra autoritetas Jūsų vaikui. Galėčiau daug daug parašyti kaip reikia laužti savo vaikus ir ruošti gyvenimui, tačiau tai reikia daryti dar pirmutiniais metais. Jeigu vaikas pats neįsisamonins, kad mokosi ne mamai, o sau, nemanau, kad vėlesnėse klasėse galėsite džiaugtis jo mokslo rezultatais, nors , iš tiesų rezultatai nėra taip svarbu, jie tik parodo kiek Jūs įdėjote į savo vaiką. O jau galutiniai egzaminų rezultatai parodys ką jis iš Jūsų pasiėmė ir kiek yra žinių vaiko galvoje.

Šaunu, džaiugiuosi, kad atsirado bendraminčių thumbup.gif
Atsakyti
Manau, kad reikėtų skatinti vaikų savarankiškumą ir nevertėtų užsikrauti sau pamokų ruošimo naštos. Kontroliuoti ir domėtis, be abejo reikėtų, tačiau už pamokų ruošą turi būti atsakingas pats vaikas. Savo vaikų niekada neverčiau ruošti pamokų, tačiau pasidomėdavau, ar visas savo pareigas atliko, ar mano pagalba nereikalinga. Be abejo, ir nuo vaiko charakterio bei pareigingumo daug kas priklauso, tad sunku ir kalbėti apie kažkokias bendras taisykles.
Atsakyti
[quote=Asta S.,2006 02 04, 00:05]
Manau, kad reikėtų skatinti vaikų savarankiškumą ir nevertėtų užsikrauti sau pamokų ruošimo naštos.

Na, aš visuomet buvau tokios nuomonės, bet , pažvelgus iš kitos pusės - gera mums kalbėti, kuomet neturime problemų dėl mokslų. Mano dukroms jau nedaug beliko mokytis, tačiau suprantu tas mamytes, kurios neriasi iš kalio dėl savo vaikučių. Svarbiausia: "lenk medį, kol jaunas" cool.gif
Atsakyti
QUOTE(krulka @ 2006 01 18, 23:22)
Su pamoku ruošimu ir pas mus bėda  verysad.gif vien tik iš anglu kalbos turim septynias pastabas už neatliktus namu darbus .Dabar mano pana trečiokė ,bijau net pagalvot apie ateiti verysad.gif




Jusu vaikui tai paraso nors pastabas, o maniskei nei pamoku yra normaliu. verysad.gif Atsiuncia kas pusmeti raporta apie mokymasi. Mokinames namie papildomai. Gerai kad nors yra noro mokytis. thumbup.gif
Atsakyti
Niekada neruosiu kartu pamoku,nebent kazko paklausia,kai nesupranta.Pati puikiai susitvarko. thumbup.gif
Atsakyti
Labas, mamytės.Mano pirmokėlis, anot psichologų, priskirtinas hiperaktyviems - nesukaupia dėmesio. Pamokose padaro gal tik ketvirtadalį darbų. Prailgintoje grupėje namų darbų neruošia - rūpi tik palakstymai ir paišdykavimai. Todėl namuose sėdime iki išnaktų. Daro ilgai, kruopščiai, bet negali susikaupti ilgiau kaip 10 minučių. O baisiausia - kasdien tenka išklausyti mokytojos skundus: vaikas gali, gabus, bet NENORI dirbti, konfliktuoja su vaikais, reikalauja dėmesio iš mokytojos (kai ji prisėda šalia - darbai padaromi akimirksniu). Tad pradedu galvoti - gal tas sėdėjimas prie namų darbų kartu su manim namuose jam daug mielesnis už darbą klasėje, todėl taip ir elgiasi? Gal ir jums teko susidurti su panašia problema? Nes kai pasiskaičiau internete apie hiperaktyvius vaikus tai beliko apsižliumbti...Apie vaiko ateitį išvis bijau pagalvoti... Žinau, kad galima kažkaip pakeisti vaiko elgesį, tik neįsivaizduoju nuo ko pradėti. Atrodo, kad tik tavo vienos vaikas toks niekam tikęs ir nesuvaldomas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Edma: 14 vasario 2006 - 14:28
Su pamokų neruošimu ir mes turėjome problemėlę. Dabar jau vaikinas eina į 3 klasę ir viskas susitvarkė, žinoma reikia kontroliuoti cool.gif Aplaidžiai ruošia pamokas kai ko nors nesupranta, o kai išaiškinu viskas einasi kaip sviestu patepta.

Mes savo vaiką pradėjome skatinti ir bausti. Skatiname kuomet gauna gerus pažymius t.y. iki 6 - duodam po 1 Lt, o už geriausią pažymį - 2 Lt, už kiekvieną blogą pažymį ar pastabą - bauda - areštas kompui ir telikui savaitei. Taip pat kai yra taikomas areštas, rašo namuose dailyraščius ir diktantus ar kontrolinius, padėtis pasitaisė thumbup.gif

Buvo nuomonių jog negerai vaiką skatinti pinigais g.gif , taigi buvo laikas jog nutraukėme skatinimus, ir ką? Ogi vaikas prarado norą ir susidomėjimą mokintis. Gryžome prie senos metodikos biggrin.gif Gerai jog vaikinas tuos pinigus taupo ir perkasi knygas thumbup.gif ar žurnaliukus vaikams. Manau jog nėra beviltiškas vaikis g.gif

Tiesa gyvename mes užmiestyje, tad nėra daug vaiku aplink, nėra kas stovėtų už durų ir ikyriai kviestų į lauką žaisti.

Pamokų ruoša pasidaro nebeįdomi, jeigu vaikui kas nesiseka mokykloje, konfliktuoja su draugais arba su mokytoje, reiktu pasikalbėti su vaiku ir išsiaiškinti kame bėda?
Atsakyti
QUOTE(Edma @ 2006 02 14, 15:22)
Labas, mamytės.Mano pirmokėlis, anot psichologų, priskirtinas hiperaktyviems - nesukaupia dėmesio. Pamokose padaro gal tik ketvirtadalį darbų. Prailgintoje grupėje namų darbų neruošia - rūpi tik palakstymai ir paišdykavimai. Todėl namuose sėdime iki išnaktų. Daro ilgai, kruopščiai, bet negali susikaupti ilgiau kaip 10 minučių. O baisiausia - kasdien tenka išklausyti mokytojos skundus: vaikas gali, gabus, bet NENORI dirbti, konfliktuoja su vaikais, reikalauja dėmesio iš mokytojos (kai ji prisėda šalia - darbai padaromi akimirksniu). Tad pradedu galvoti - gal tas sėdėjimas prie namų darbų kartu su manim namuose jam daug mielesnis už darbą klasėje, todėl taip ir elgiasi? Gal ir jums teko susidurti su panašia problema? Nes kai pasiskaičiau internete apie hiperaktyvius vaikus tai beliko apsižliumbti...Apie vaiko ateitį išvis bijau pagalvoti... Žinau, kad galima kažkaip pakeisti vaiko elgesį, tik neįsivaizduoju nuo ko pradėti. Atrodo, kad tik tavo vienos vaikas toks niekam tikęs ir nesuvaldomas.


Sveika Edma, Visų pirma - Jūsų vaikas nėra niekam tikęs. Kaip tik hiperaktyvūs vaikai paprastai yra gabūs, nuoširdūs, aktyvūs. Svarbiausia problema - nukreipti jo energiją tinkama linkme. O tai tikrai nelengva nei Jums, nei jam , nei mokytojai. Tokie vaikučiai klasėje be galo erzina blush2.gif , pripažįstu tai drąsiai, nes iš 10 klasių koriose dirbu kiekvienoje yra po vieną-du tokių vaikų. Ir kartais tikrai nėra kantrybės atremti jų energiją išlietą ne vietoje ir ne laiku. Mokykloje dėja mokytojams nėra nei sąlygų (klasėse l.daug vaikų ir daug reikalaujančių individualaus darbo - daugiau nei pusė), nei motyvacijos dirbti su kiekvienu vaiku individualiai - mokytojai dažnai mano, kad neprivalo to daryti - auklėti svetimų vaikų. Tokie vaikučiai turi išmokti šiendieninėje klasėje dirbti savarankiškai - kontroliuoti save, savo elgesį, protrūkius. Ir šaunu, kad jūsų sūnus turi tokią puikią mamą kuri jam padeda, nes mokytojos pagalbos čia neužtenka.
O iš praktinės pusės, kaip aš susitvarkau su svetimais vaikais - su viena 8-mete tiesiog atvirai pakalbėjau, pasakiau į akis, kad mane labai erzina jos elgesys, esu nepatenkinta, pikta - kad ji tą ar aną daro per pamokas. Pasakiau, kad su ja nežaisiu - jei nepatinka mokytis, eik į kitą klasę. Ir pasiūliau, prieš kitą kartą, kai norės netinkamai elgtis (vaikščioti per klasę, ne vietoje šaukti) pagalvoti, kad "mokytojai tai nepatinka, verčiau tai padarysiu per pertrauką - viską viską ką norėjau dabar - šaukti, bėgti, rėkti - padarysiu per pertrauka mergaičių WC". Susitvarkė - beje per pusę metų nuo šio pokalbio neturiu su ja jokių elgesio ir net mokymosi problemų thumbup.gif
Atsakyti
Maniškis trečiokas ir tik šiais metais pamačiau, kad kontrolė dėl pamokų ruošimo vaikui būtina. Pirmoj, antroj klasėj nelabai ką ir užduodavo namie daryti, tai paklausdavau ar padarė, kartais patikrindavau, viskas lyg ir čiki būdavo. Na, o šiais metais daugiau užduoda namie atlikti, tai ir prasidėjo - nesuprantu, nežinau ir t.t. Jei nesėdėčiau dabar namie su mažiuku, nekontroliuočiau, tai neaišku kaip nusimokytų, nes po darbo vargiai liktų laiko pamuokų ruošimui. O be to kartais net paaiškint negaliu (nors tikrai negluša esu), kartais pačiai tenka pasukti galvą dėl užduočių sudėtingumo, tai ką kalbėt apie vaiką.
Atsakyti
QUOTE(Edma @ 2006 02 14, 16:22)
Labas, mamytės.Mano pirmokėlis, anot psichologų, priskirtinas hiperaktyviems - nesukaupia dėmesio. Pamokose padaro gal tik ketvirtadalį darbų. Prailgintoje grupėje namų darbų neruošia - rūpi tik palakstymai ir paišdykavimai. Todėl namuose sėdime iki išnaktų. Daro ilgai, kruopščiai, bet negali susikaupti ilgiau kaip 10 minučių. O baisiausia - kasdien tenka išklausyti mokytojos skundus: vaikas gali, gabus, bet NENORI dirbti, konfliktuoja su vaikais, reikalauja dėmesio iš mokytojos (kai ji prisėda šalia - darbai padaromi akimirksniu). Tad pradedu galvoti - gal tas sėdėjimas prie namų darbų kartu su manim namuose jam daug mielesnis už darbą klasėje, todėl taip ir elgiasi? Gal ir jums teko susidurti su panašia problema? Nes kai pasiskaičiau internete apie hiperaktyvius vaikus tai beliko apsižliumbti...Apie vaiko ateitį išvis bijau pagalvoti... Žinau, kad galima kažkaip pakeisti vaiko elgesį, tik neįsivaizduoju nuo ko pradėti. Atrodo, kad tik tavo vienos vaikas toks niekam tikęs ir nesuvaldomas.

Labas, Edma. Žliumbti tikrai nereikia. Turiu keleta draugių, kurių vaikams buvo diagnozuotas hiperaktyvumas, žinau ir suaugusių, kurie vaikystėje turėjo tokią problemą, o dabar užima gana aukštas pareigas. Tad greičiau šluostykis ašaras ir klausykis. Hiperaktyvūs vaikai greičiau pavargsta, sunkiau sukaupia dėmesį, tai paprašyk, kad mokytoja jį pasodintų priekyje ir vieną, taip jis mažiau blaškysis ir galės geriau susikaupti. Tai, kad jis yra grupėje, tikrai blogai. Jam reikia pailsėti, pamiegoti, jam reikia ramybės. Tad ieškok būdų, kaip jo grupėje nepalikti. Ir tikrai nenorėk, kad jis tau atliktų ten namų darbus. Vaikas ir taip pavargsta per pamokas. Dėl to, kad konfliktuoja su vaikais, tai pirmiausia reikėtų mokytojos pagalbos, kad ji atidžiau stebėtų tas situacijas ir mokytų kaip taikiai jas reikėtų spręsti. Tą patį reikėtų daryti ir jums. Būtent mokyti kiekvienu konkrečiu atveju, kaip spręsti tas problemas. Nebijokite įkyrėti mokytojai ir pastoviai domėtis kas įvyko mokykloje, kaip, kodėl. Ir svarbiausia: KANTRYBĖS. Ir nepykite ant vaiko, jis nekaltas, tai tokia jo nervų sistema. Internete tikrai galima rasti puikių patarimų tėveliams. Svarbiausia mylėkite savo vaikutį ir tikėkite VISKAS BUS GERAI. Kantrybės ir sėkmės jums.
Atsakyti
Maniskis antrokas.pernai sedejau su juo kai ruosdavo,nes ir paciai praktikos reikejo(ne matematikoj,o kalboj.Mes ne Lietuvoj)Siemet neturiu laiko kai griztam namo visi uzsiima savais darbais,jis pamokas daro as vakariene ruosiu(cia mokykla iki 17.00),bet visuomet patikrinu ir pazymiu klaidas,o po to ji eina ju taisyti ir taip kol be klaidu paruosti namu darbai.O mokytoja rekomenduoja bent jau tikrinti jei nera galimybes salia buti ir kontroliuoti.Antrokai vis dar pypliai.Maniskiui 7 metai,bet mokosi pakankamai gerai dar plius uzsenietis,mokytoja visada pagiria.Pazimiu cia neraso tik varna(nelabai gerai) ir ziurke(gerai). smile.gif
Atsakyti
QUOTE(asara @ 2005 11 17, 18:11)
Mano sunus antrokas, taciau pamokas turime ruosti ir kontroliuoti ar padare ar ne.
Jei mokytoja neuzduoda, jis anglu zodzius net nesimoko. O juk ir taip aisku, kad butina ismokti n aujus zodzius. Tai ir mokomes kiekviena vakara - atvirai tariant as jau kantrybes neturiu kiekviena vakara mokyti. O kaip Jus ismokete vaikus pacius mokytis ?

Labas mano dukra antroke bet pamokas ligi siol ruosiame kartu.Man nusibodo jau salia jos sedet bet ji viene neruosia jei kas puola i asaras verysad.gif
Atsakyti