QUOTE(EVOY @ 2010 01 15, 14:11)
Tai ir yra "spastai". Tokios komandos yra- tik jos susaistytos visokiausių užsakovui nematomų susitarimų, įsipareigojimų ir t.t. Būtų labai ilgai aiškinti ką iš viso turiu omenyje. Jei netingėsite, pasiskaitykite kad ir "Dievas, kvantinė fizika, organizacijos struktūra ir vadovavimo stilius"- ten atrasite pačios į klientą orientuotos schemos pagrindus.
Papildyta:
Jei jau esate SM, "bakstelėjimai" zarmenui atrodo keistokai... Nuo tokio požiūrio vis tik reikėtų "gydyti botagu": tai kam vis tik dirbate- konkrečiam žmogui, ar parodoms, konkursams...
EVOY, gana jau varyt į vienus vartus. Yra dalis tiesos tamstos pasisakymuose, tačiau labai gudriai kitą medalio pusę nutylit. Suprantu, reklamą reikia sau darytis, tačiau reikia turėti saiką ir sveiko proto ribas.
Kas liečia tuos "pusfarikačius" - yra tik dalis arch rinkos produktų, už kurios niekas niekam medalių ir neduoda. Nereikia čia kapstytis po svetimą mėšlą. Nes kas nors gali pakapstyti ir jūsiškį... Kiek tokių "statybininkų" prileidau prie projektavimo proceso, nebuvo nei vieno karto, kai buvo išlošta namo patogume (kas yra vienas iš PAGRINDINIŲ, bent jau man, kriterijų). Kas liečia namo sistemas - kažkaip nepamenu, kad čia kas nors iš vis būtų pasisakęs, kad viską žino ir viską išmano. O va tamsta, matau, labai gerai žinote Lietuvos architektus ir esate su jais visais kiaules paganęs. Visi tie pusfabrikačiai be tinklų, sistemų ir tt atsiranda ne be priežasties - ir tai, dažniausiai, ne architekto interesas (yra viskokių, aišku). Tai atsiranda, kai taupoma "be proto", ką jau čia irgi minėjo. Jei užsakovas nenori jokių kitų dalių projektuotis, nes jam tai atrodo "neprotingai" brangu, tai va bobote-devintinės - "pusfabrikatis"... O dykai niekas nieko nedarys.
Marketingo vadovėliai manęs nedomina, kaip, neabejoju, ir bet kurio architekto/ės, kuris orientuotas į darbo vaisius. Tai nėra nesvarbu, tačiau daug daug svarbiau yra dirbti gerai, o ne gerai save pateikti. Prisižiūrėjau šito reklamos fenomeno aukų, kai viskas orientuojama į pateikimą, o realiai įdirbio ten kur reikia, nėra. Labai gerai čia jau buvo pasakyta - darbas pats už save šneka. Ir pati geriausia reklama, pasitikslinkite jei netikit savo vadovėly, yra patenkinto kliento feedback. Ir niekas daugiau. Galėčiau ir į TV įdėt reklamą, bet jei neatsiras paskui nei vieno, kas patenkintas mano darbu, "in the long run" aš pralošiu. Aišku, jei interesas yra kuo daugiau ir kuo greičiau "prisidirbti" buratino pinigėlių, tokia taktika tinka - padirbi taip kelis metus ir steigi kitą įmonę. Monkey-buisiness....
Ta schema, ką čia taip intensyviai pristatinėjat kaip šventą gralį, nieko naujo, deja. Nuo seno taip dirba labai nemažai architektų, bent jau kiek aš jų pažįstu (o pažįstu, patikėkit). Tiesiog nėra reikalo kiekvieną kartą mušt kumščiu į krūtinę "va pasikonsultavau su tuo, su anuo ir dar su tuo". Kokia viso to prasmė, jei tikslas yra pateikti užsakovui rezultatą, o ne proceso aprašymą? Visada dirbu komandoje, vienu ar kitu būdu. Jei projektuoju vienas, konsultuojuosi su specialistais dėl visų aspektų, tiek tinklų, tiek elektros, tiek viso kito. Jei užsakovas pageidauja savo tinklininkus ir tt samdytis, darom bendrus susibėgimus, tada ir užsakovas jau pamato tą virtuvę. Ir nereikia įrodinėti kas turi ką įtakoti, nes jei pradeda tinklai ir kitos sistemos formuoti namą, gaunasi šnipštas. Norint padaryti tikrai kažko vertą darbą, chema atvirkštinė - architektas diktuoja sąlygas, tada daromi tinklai, konstruktyvas ir tt, tada pagal juos "dašlifuojama" ir architekto dalis (tiksliau, viskas persipynę būna laike, nes ir konstruktyvas, ir tinklai ir architektūrinė dalis daroma vienu metu). Va tokiu atveju projektas būna maksimaliai orientuotas į užsakovą ir jo poreikius (ne tada, kai tai parodai visai šaliai ir leidi kam tik norisi įkišti savo trigrašį).
Ir dirbama kiekvienu atveju būtent konkrečiam užsakovui. Ne publikai, ne statusui ir ne pasirodymui, koks aš gražus ir teisingas. Nes prieini liepto galą - užsakovas paprasčiausiai pasako "ne". Mintis kurią siūlot yra įdomi, bet tik tiek. Tai nieko naujo ir nieko stebuklingo. Plius, iš to naudos tiek, kiek deklaruojat, nebūtų nei užsakovui, nei architektus. Didžiausia nauda būtų po to tai skaitančiam "žiūrovui" ir, be abejo, EVOY kaip papild. reklama (tą jau ir pats pripažinot). Aš būtent dėl to rezervuotai žiūriu į šią idėją, nes nematau nieko daugiau tik papildomą galvos skausmą tiek sau tiek užsakovui.
Kaip sako, jei nori išmokti žaisti šachmatais, turi visąlaik žaisti prieš pranašesnį oponentą. Jokios naudos nebus jei visąlaik laimėsi.
Na va. Prirašiau
PS: EVOY - negaliu "nebakstelėt". 'Klausimas' rašosi su "i". Pas jus ir puslapyje visur šita gramatikos klaida kartojasi - akivaizdžiai pataupėt specialistams, bekurdami puslapiuką. Yra tokie žmonės kaip tekstų rašytojai - kreipkitės į bet kurią rimtą web dizaino įmonę.