Visai neplanuotai pakeičiau temą.
Juvelyrikos dirbiniams kurti vartojama įvairi technika:
Kalyba. Metalas apdorojamas rankomis arba mechanizmais šaltuoju arba karštuoju būdu. Su specialiais įrankiais (priekalais, kūjais, įvairiais kaltais, plaktukais, replėmis, žnyplėmis) metalas tempiamas, lenkiamas, lankstomas, pinamas, gniuždomas.
Kalstymas. Metalo lakštas apdorojamas rankomis ar mechanizmais šaltuoju būdu. Kalstukais, puncais, žnyplėmis išmušamas reljefinis vaizdas. Taip modeliuojami bei dekoruojami aukso, sidabro, vario dirbinių paviršiai. Gilūs reljefai kalstomi iš abiejų lakšto pusių, dideli dirbiniai dalimis, kurios paskui sutvirtinamos.
Puncavimas. Metalo kalstymo technika. Specialiu kalteliu (puncu) dirbinio paviršiuje iškalstomi smulkūs ornamentai (taškeliai, brūkšneliai, žvaigždutės ir kt.). Paprastai puncuojama iš gerosios, o norint išgauti aukštesnio reljefo ornamentą iš atvirkščiosios pusės. Taip metalo dirbinys dailinamas, jam suteikiamas matinis paviršius, įmušama signatūra (autoriaus parašas), praba.
Filigranas. Iš plonų arba suktų, briaunotų ar apvalių aukso arba sidabro vielelių išraitomas ažūrinis dirbinio ornamentas, kartais suformuojamas visas dirbinys. Ornamentas paprastai komponuojamas iš lenktų geometrinių, augalinių, rečiau gyvūninių motyvų, kartais tvirtinamas prie metalinio pagrindo.
Granuliavimas. Dirbinio paviršiuje iškalamos, išraižomos įdubėlės arba vagelės, prie kurių prilydomos granulės smulkūs aukso arba sidabro rutuliukai. Taip padengiamas visas dirbinio paviršius arba tik ornamentas dažniausiai geometrinė, rečiau figūrinė kompozicija.
Liejyba. Dirbinys liejamas (iš metalo, stiklo) pagal iš anksto pagamintą modelį liejimo formą. Išlieja paprastai papildomai apdorojama: gludinama, šlifuojama, poliruojama, raižoma, padengiama brangiaisiais metalais ir kt.
Juodinimas. Metale (dažniausiai sidabre) raižomas piešinys, kurio grioveliai pripildomi sidabro, vario, alavo ir borakso sulfidų masės, primenančios juodos ar granato spalvos emalį.. masei sukietėjus, metalo dirbinys poliruojamas, jo šviesiame fone išryškėja tamsus ornamentas.
Inkrustacija. Vienos medžiagos įterpimas į kitos medžiagos paviršių; dažniausiai abiejų paviršiai vieno lygio. Į išskobtą, įrėžtą metalą, medį dramblio kaulą, stiklą ar kitą pagrindą įlydoma, įklijuojama arba įspaudžiama metalo, medžio, spalvoto stiklo, perlamutro, brangakmenių gabalėliai, plokštelės, vielelės. Taip formuojamas kontrastingų medžiagų ornamentas, figūrinės bei peizažinės kompozicijos.
Ėsdinimas. Chemikalų naudojimas, norint išduobti metalo, akmens, stiklo paviršių. Metalai dažniausiai ėsdinami druskos arba azoto rūgštimis, stiklas fluoro rūgštimi arba jos garais. Taip pagilinamas raižytas ornamentas, gaunama atitinkama dirbinio faktūra.
Šlifavimas. Akmens, medžio, stiklo, metalo, kaulo paviršiaus lyginimas rankiniu arba mechaniniu būdu, taikant abrazyvus, padedančius pašalinti rėžius, šerpetas, iškyšas ir pan. Šlifuotas paviršius vėliau gali būti poliruojamas.
Poliravimas. Baigiamoji dirbinio apdorojimo procedūra, suteikianti jo paviršiui veidrodinį lygumą ir blizgesį. Šlifuotas metalas, stiklas, emalis, akmuo lyginamas mediniais, fetriniais arba kamštiniais sukamaisiais diskais vartojant specialius miltelius (smulkintą skalūną, medžio anglį) arba pastas.
Emaliavimas. Metalo dirbinių dekoravimas emaliu. Nuo metalo nuvalomi riebalai, teptuku arba mentele užtepama emalio masė, po to dirbinys deginamas specialioje krosnyje 700 - 900C temperatūroje, kol susidaro stikliška danga.
Idedu kas yra juvelyrika.
Naca ten nuotraukose yra ir lituotų dalių.
Dita, pirmoje nuotraukoje(auskaruose) nera nieko lituoto, o tos kitos autores auskaru ir pakabuko pagrindai lituoti. As ir rasiau, kad pagrindus kartais naudoja lituotus, bet dazniausiai tai tiesiog gatavus gamyklinius perka. o daugiau viskas pirstukais ir replytem narstymas
cia tradicines juvelyrikos apibrezimai, bet atsiranda ir netradiciniu krypciu. As del to nesigincysiu, nes nesu spece tu pavadinimu ir apibudinimu bet juk ta vieluciu buda galima priskirti filigranui- cia nepamineta, kad tai turi buti lituojama
cia tradicines juvelyrikos apibrezimai, bet atsiranda ir netradiciniu krypciu. As del to nesigincysiu, nes nesu spece tu pavadinimu ir apibudinimu bet juk ta vieluciu buda galima priskirti filigranui- cia nepamineta, kad tai turi buti lituojama
QUOTE(naca @ 2010 05 01, 13:04)
cia tradicines juvelyrikos apibrezimai,
ilindom i teorija
kaip sakoma -viskas reliatyvu ir netgi tuose apibrezimuose pvz kalyba galima priskirti prie blacksmith = kalvystes. Goldsmith - vadinami tradicniai juvelyrai ir netgi silversmith (sidarbru dirbantys) skaitosi tie kurie gamina sidabro gaminius, bet ne juvelyrika, nors... ir sidabru ir auksu dirbantys priklauso tai paciai gildijai. Kazkur skaiciau, kad vienai juvelyrei destytojas pasake, kad jeigu tu dirbi su sidabru, bet juvelyrinius darbus, tu skaitaisi goldsmith. Seniausiai juvelyrinis dirbinys pagamintas is kriaukles. Cia wikipedijos apibrezimas (tiesa angliskai, bet lietuviai mazai apie tai raso)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewellery Principe, jeigu ziureti placiau, tai - taikomoji daile
o cia akiu paganymui, man labai patinka jos darbai, bet tikriausiai dita nesutiks, kad tai juvelyrika
http://www.supermama...?...86&t=531072
Ziit, nuoroda neteisinga
Ops..
http://talyabaharal.com/
na tada dar truputi ivairiu
http://www.taboostudio.com/artists.asp
si juvelyre dirba labai idomia technika (spalvotais piestukais
http://www.debkarash.../00thumbs8.html
cia aprasyta technika
http://www.ganoksin....metalsmiths.htm
sitas dailininkas/juvelyras naudoja cementa juvelyrikoje
http://www.makersgal...te/gallery.html
http://talyabaharal.com/
na tada dar truputi ivairiu
http://www.taboostudio.com/artists.asp
si juvelyre dirba labai idomia technika (spalvotais piestukais
http://www.debkarash.../00thumbs8.html
cia aprasyta technika
http://www.ganoksin....metalsmiths.htm
sitas dailininkas/juvelyras naudoja cementa juvelyrikoje
http://www.makersgal...te/gallery.html
labai patiko su piestukais- reiks pasistudijuoti
mano manymu geriausia buti neblogu specialistu kokios retesnes krypties. gal ir nebusi populiarumo virsuneje, bet konkurencija taip pat minimali
mano manymu geriausia buti neblogu specialistu kokios retesnes krypties. gal ir nebusi populiarumo virsuneje, bet konkurencija taip pat minimali
QUOTE(subtiliai @ 2010 04 29, 13:32)
Burbanti, as dar girdžiu
Taip atrodo, kad tas pakabukas preciziskai ispjautas. Tuoj įdėsiu kitą nuotrauką, kur pamatysi, kad ne toks jau jis lygus
Taip atrodo, kad tas pakabukas preciziskai ispjautas. Tuoj įdėsiu kitą nuotrauką, kur pamatysi, kad ne toks jau jis lygus
Eik tu ,ka tu kalbi ,as nematau jokiu ten baisingu nelygumu .Subtiliai ,sakyk man-tu jau uzsisakei vardozenkli ar dar ne?
Papildyta:
QUOTE(naca @ 2010 05 02, 15:29)
labai patiko su piestukais- reiks pasistudijuoti
Apie kokius tu piestukus kalbi?Kazkaip nepastebejau?
Papildyta:
QUOTE(ziit @ 2010 05 01, 23:14)
kokia tu cia nuoroda idejai?
QUOTE(burbanti @ 2010 05 02, 10:26)
Apie kokius tu piestukus kalbi?Kazkaip nepastebejau?
Papildyta:
kokia tu cia nuoroda idejai?
Papildyta:
kokia tu cia nuoroda idejai?
nuoroda neteisinga sekanti zinute su teisingom nuorodom
piestukai - tai spalva gauta dedant sluoksnius su spalvotais piestukais
As maciau ir kitus juvelyrus naudojancius piestukus, bet kaip taisykle jie tik "uzpila" epoxy resin ant virsaus. Gaunasi kaip spalva po stiklu.
Gaila, kad pasinaudojus vertimu vistiek sunku suvokti kaip ten su tais piestukais. nesuprantu, kaip uztvirtina
QUOTE(naca @ 2010 05 02, 12:45)
Gaila, kad pasinaudojus vertimu vistiek sunku suvokti kaip ten su tais piestukais. nesuprantu, kaip uztvirtina
"Jos 30-žingsniu procesas prasideda piesiant ant tekstūruoto vario, kuris buvo chemiškai apdirbtas žalia patina.
Iš pradžių spalva dedama taupiai, duodant patinai pridėti senos freskos israiska.
Po truputi dedami sluoksniai, dabar, sluoksniuoto pieštuko spalva yra tokia stora ji visiškai paslepia patina.
Karash juvelyrikos yra dviguba : sidabras yra dugno sluoksnis, kuris atlieka pagrindo funkcija,
ir vario - sėdi ant viršaus, nesantis spalvą. Ji naudoja daug atspalvių Prismacolor pieštukus sukurti viena spalva,
uodu pieštuku kuria seselius ir aerozoliui fiksuoja (fiksatorius piestuko, anglies, pasteles darbams) tarp sluoksnių. Galutinis sluoksniui yra izoliuoja "uzdaro" su
Renesanso Vaškas ir vario mikro sriubeliais sujungtia abu sluoksnius kartu."
kazkur internete dar maciau aprasyma, jei rasiu idesiu. As taip suprantu, kad svarbu naudoti Prismacolor (man atrodo, kad daugiau "aliejiniai", tikriausiai panasus, kaip stiklo piestukai.