Trr, o kaip del manes? ar as turiu teise deti savo parasa, jeigu perpiesiu kito dailininko darba, ji pakeisdama? Smalsu
Laba diena.
Pradėjau mokintis tapybos ir jūsų diskusija labai įdomi. Kiek teko girdėti rytų šalyse kopijavimas yra pagrindinis mokymo principas. kai mokytojas lieka patenkintas kaip mokinys nukopijavo- uždeda mokyklos antspaudą ant darbo.
Europoje itint svarbu yra autorinės teisės ir mokesčiai susiję su jais. Todėl tikriausiai ir verda aistros ar gali mokinys kopijuoti savo reikmėms darbus ar ne. Bet jeigu darbas neparduodamas, tai kokia tame problema?
Buvo vienu metu diskusija ar apmokestinti muzikinių kūrinių atlikimą pamokų metu, bet paskiau nutarė kad nebus iš kokių natų mokinti būsimus muzikantus. Ar gali būti pažeistos autoriaus teisės jei būsimas tapytojas atsivertė reprodukcijų knygelę ir perpiešė siužetą?
šiuo metu kaip tik kopijuodama mokinuosi kompozicijos, apšvietimo. Gerai tiems kas lanko pamokas ir gali kasdien piešt iš natūros su mokytoju šalia. O man iki pavasario savarankiškai reikia pasiruošti. Kaip elgtis?
Ar galėčiau jums parodyti savo namų darbus?
Pradėjau mokintis tapybos ir jūsų diskusija labai įdomi. Kiek teko girdėti rytų šalyse kopijavimas yra pagrindinis mokymo principas. kai mokytojas lieka patenkintas kaip mokinys nukopijavo- uždeda mokyklos antspaudą ant darbo.
Europoje itint svarbu yra autorinės teisės ir mokesčiai susiję su jais. Todėl tikriausiai ir verda aistros ar gali mokinys kopijuoti savo reikmėms darbus ar ne. Bet jeigu darbas neparduodamas, tai kokia tame problema?
Buvo vienu metu diskusija ar apmokestinti muzikinių kūrinių atlikimą pamokų metu, bet paskiau nutarė kad nebus iš kokių natų mokinti būsimus muzikantus. Ar gali būti pažeistos autoriaus teisės jei būsimas tapytojas atsivertė reprodukcijų knygelę ir perpiešė siužetą?
šiuo metu kaip tik kopijuodama mokinuosi kompozicijos, apšvietimo. Gerai tiems kas lanko pamokas ir gali kasdien piešt iš natūros su mokytoju šalia. O man iki pavasario savarankiškai reikia pasiruošti. Kaip elgtis?
Ar galėčiau jums parodyti savo namų darbus?
trr labai patiko pavyzdziai ypac popieziaus interpretacija - nuostabu
o apie Dali naudojamus motyvus nezinojau, nors Dali man prie megstamu, bet matyt per mazai domiuosi...
del tu dainu autoriniu teisiu, tai ir kompakta perkant keli centukai krenta dainu autoriams, jei netycia ju muzikos i kompakta isirasytum gal reiktu nuo perkamos drobes moketi tapytojams
beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...
o apie Dali naudojamus motyvus nezinojau, nors Dali man prie megstamu, bet matyt per mazai domiuosi...
del tu dainu autoriniu teisiu, tai ir kompakta perkant keli centukai krenta dainu autoriams, jei netycia ju muzikos i kompakta isirasytum gal reiktu nuo perkamos drobes moketi tapytojams
beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...
QUOTE(Aksana-Lap @ 2010 01 06, 02:11)
Trr, o kaip del manes? ar as turiu teise deti savo parasa, jeigu perpiesiu kito dailininko darba, ji pakeisdama? Smalsu
įdomus klausimas. galite, ir dėl pakeitimų ir dėl to, kad (spėju) jis atliktas kita technika ir kitomis priemonėmis nei originalas. bet teoriškai gal reikėtų parašyti ir to autoriaus vardą. ypač jei darba parduodate viešai, ar ketinate dalyvauti tarptautinėje parodoje bet tai teoriškai, o praktiškai, na negi kasnors iš jūsų užsakovų ar pažįstamų bėgs jus skųsti latgai ar tam autoriui o ir autorius ar jo draugai vargu ar užklys į jūsų miestą, kad pamatytų ir paduotų į teismą.. naudoti galima viską, bet uždirbinėti ne, ir žinoma, kuo didesni pinigai, tuo didesnis susierzinimas gali kilti. dar žiūrint kokio tas autorius garsumo, iš lietuvos ar iš užsienio, gyvas ar miręs, ir ar dideles sumas ketinate uždirbti su tai nukopijuotais jo kūriniais..
beje kiek mokėti autoriui už leidimą yra susitarimo reikalas, kartais tam autoriui būna visai vistiek kas ir kur jo kūrinius naudoja, kartais jam tai net naudinga, ir t.t. žodžiu kiekvienas atvejis individualus.
QUOTE(Odora @ 2010 01 06, 10:19)
del tu dainu autoriniu teisiu, tai ir kompakta perkant keli centukai krenta dainu autoriams, jei netycia ju muzikos i kompakta isirasytum gal reiktu nuo perkamos drobes moketi tapytojams
beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...
beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...
tai tapytojams ir moka, bet tik vieną kartą, nes jo kūrinys turi kūną ir negali būti dvejose vietose, kaip daina.. muzika, kinas, teatras, yra laikiniai menai (vykstantys laike), dailė - erdvinis, daiktinis menas. ir jų "vartojimo" forma skiriasi.
taip, gali klausti į AŽ, bet visokiu niuansų, galiu ir nežinoti. tačiau yra tokia LATGAA, kur viską labai maloniai paaiškina (na bent jau anksčiau taip buvo), kadangi jie suinteresuoti ginti autorius ir medžioti pažeidėjus, nes iš to gauna procentėlį. (Aksana-Lap, jums irgi)
QUOTE(trr @ 2010 01 06, 00:57)
mildusia, jūsų mokytojas įdiegęs teigiamą požiūrį į tokį interpretuojantį kopijavimą padarė jums meškos paslaugą. o gal jis turėjo omeny kažką kitą, gal pamiršo paminėti, kad tai daroma tik tol, kol atrasite savo stilių (savo temas, save), o jį kūrėjas privalo atrasti, kitaip jis netaps kūrėju...
na bet neabejoju, kad įstosite, ir dar labiau neabejoju, kad po kelių metų gavusi diplomą manysite jau visai kitaip ir prisiminusi šią diskusiją smagiai pasijuoksite.
Va, kad netaip viena kitą supratome.. Aš nesakau, kad ateityje su tokiais perpieštais darbais norėčiau daryti paroda ar kažką panašiai, kaip jūs sakėte tai yra mokymosi metodas.. Ir kad perpieščiau visiškai identiškai kito žmogaus darbą man yra neįmanoma... Ir teisingai, pamiršau paminėti, kad mokytojas sakė, jog tai pradžia, kol atrasite savo stilių..
Bet iš nuotraukų man patinka piešti, ir tikrai iš jų galiu išmokti.. kad ir tas langas.. aš išmokau piešti stiklą... Taip, aš jauna, bet nežinau ar ir ateityje galesiu piešti tai ką matau galvoje, o ne prieš akis, bet labai norėčiau sugebėti...
QUOTE(Mildusia :> @ 2010 01 06, 16:55)
Bet iš nuotraukų man patinka piešti, ir tikrai iš jų galiu išmokti.. kad ir tas langas.. aš išmokau piešti stiklą... Taip, aš jauna, bet nežinau ar ir ateityje galesiu piešti tai ką matau galvoje, o ne prieš akis, bet labai norėčiau sugebėti...
Manu jog geriausia yra piešti tik iš kokybiškų nuotraukų Tos kurios yra bent jau be blico tai tikrai, arba blikas yra ne iš priekio (pastatomi buna iš šono vieno, ar kelių). Manau sugebėjimas nupiešti žmogų iš galvos tai jau didžiausias meistriškumo laipsnis. tuo labiau fotorealistišką ir adomo kostiumu Nes žmogaus akis labiausiai pripratusi matyti žmogaus kūną (pvz. veidrodyje) ir esant nors vienam nukrypimui, jau iš karto matosi kad kazkas ne taip, ko nepasakysi apie gyvūnu realistiškus piešinius.
Nu čia aš gal biški ne į "temą", bet norėjau pasidalinti savo pamąstymais
Dėl kopijavimo, tai aš sutikčiau su Trr. Tai yra nebloga mokymosi priemonė, kol pramoksti pajausti spalvų santykius, medžiagiškumą, šviesotamsą, linijos žaismą, techniką. Bet tam reikia TIKSLIAI kopijuoti, nes jeigu nesistengi atkartoti būtent to, ką matai, kopijavimas praranda prasmę. Tuomet verčiau kelis kartus pačiai nupiešti obuolį, medį, veidą ar kas tai bebūtų, manau naudos būtų daugiau, nei iš kopijavimo, atleidžiant sau visas klaideles Kopijavimas yra mokymosi dalis siekiant atlikimo meistrystės, kad paskui galėtum tai panaudoti išreiškiant savas idėjas.
O jeigu kopijuojama tik todėl, kad trūksta savų minčių, tai geriau tiesiog pavartyti menininkų albumus, pažiūrėti koks paveikslas patinka, pabandyti įsigilinti, kas norima juo pasakyti, ir tą pačią mintį perteikti savaip. Juk kiekvienai idėjai galima pritaikyti daugiau nei vieną simbolį
iš savo patirties norėčiau pasiūlyti nesižavėti gatavų paveikslų kopijavimu netgi mokantis, nes tikrai daugiau naudos duoda piešimas iš natūros. Atskirus objektus galima piešti iš nuotraukų, tačiau jei iš nuotraukų (be specialių žinių ir tapymo iš natūros patirties) piešite peizažus ar portretus, jie gausis plokšti.
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją
Dėl autorinių teisių, tai niekas jums nieko nesakys dėl kopijavimo, jei kopijuoti darbai guls į stalčių, o ne keliaus į parodas ar bus parduodami.
O jeigu kopijuojama tik todėl, kad trūksta savų minčių, tai geriau tiesiog pavartyti menininkų albumus, pažiūrėti koks paveikslas patinka, pabandyti įsigilinti, kas norima juo pasakyti, ir tą pačią mintį perteikti savaip. Juk kiekvienai idėjai galima pritaikyti daugiau nei vieną simbolį
iš savo patirties norėčiau pasiūlyti nesižavėti gatavų paveikslų kopijavimu netgi mokantis, nes tikrai daugiau naudos duoda piešimas iš natūros. Atskirus objektus galima piešti iš nuotraukų, tačiau jei iš nuotraukų (be specialių žinių ir tapymo iš natūros patirties) piešite peizažus ar portretus, jie gausis plokšti.
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją
Dėl autorinių teisių, tai niekas jums nieko nesakys dėl kopijavimo, jei kopijuoti darbai guls į stalčių, o ne keliaus į parodas ar bus parduodami.
QUOTE(kusachius @ 2010 01 06, 18:28)
Atskirus objektus galima piešti iš nuotraukų, tačiau jei iš nuotraukų (be specialių žinių ir tapymo iš natūros patirties) piešite peizažus ar portretus, jie gausis plokšti.
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją
. manau iš nuotraukų kartais piešiama ir dėl to, kad ten yra gatava kompozicija (net tik siužetas). nereikia pačiam susistatinėti į lapą ir mąstyt kas kur ir kodėl..
QUOTE(Lachesė @ 2010 01 07, 00:02)
į kopijų temą kas keisčiausia šito paveiklo reprodukcijos labai skiriai viena nuo kitos,
visiškai nieko keisto, betkurio paveikslo skirtingos reprodukcijos visada labai skiriasi, nesvarbu ar tai internete ar knygose. kaip tik todėl (jau minėjau čia kažkada), kad norint realiai įvertinti mėgiamą tapytoją reikia lėkti prie originalo.. , nes reprodukcijos "meluoja"..
šaunu, kad pailiustravote šį faktą.
Nutariau siandien pasipramogauti. Ir stai, koks rezultatas gavosi
http://public.fotki..../untitled1.html
http://public.fotki..../untitled1.html
QUOTE(ringute @ 2010 01 07, 00:24)
Nutariau siandien pasipramogauti. Ir stai, koks rezultatas gavosi
http://public.fotki..../untitled1.html
http://public.fotki..../untitled1.html
sakyčiau super, ir jis žyyymiai įdomesnis ir originalesnis lyginant su pirmom aguonom, argi ne? pirmą akimirką man tie koteliai gal kiek per daug laužyti pasirodė, bet paskui apsipratus visai nieko. nieko nekeisčiau.
išdykusios gėlės