Įkraunama...
Įkraunama...

Religija ir kontracepcija

QUOTE(Žiogelis @ 2010 06 23, 11:29)
Man tai atrodo, kad čia nedora buvo būtent tai, kad jis norėjo išsiginti pareigos ir neduoti broliui savo palikuonio. Savininkiškumas smile.gif

Be to, Biblijoje yra kur kas daugiau kartų paminėta, kad, pavyzdžiui, reikia atiduoti skurstančiam savo apsiaustą arba kad turtuoliui beveik neįmanoma atekti į Dievo karalystę, o turtai kažkodėl dar nuodėme nepaskelbti  g.gif

Jurgule, labai Tave gerbiu ir Tavimi žaviuosi, kad tau taip išeina klausytis Bažnyčios žodžio ir jo laikytis. O aš negaliu nekvestionuoti sad.gif

Baik, Žiogeli ir aš Tave gerbiu , bet tikrai manim nei žavėkis, nei gerbk, man taip irgi neišeina Motinos Bažnyčios klausytis, darau griekus darau.... biggrin.gif tigis silpnas žmuogas esu. manau už mane tikrai yra stipresnių , bet irgi ne šventų. biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Una Li @ 2010 06 23, 11:00)
Pr 38
8 Tuomet Judas tarė Onanui: „Susieik su savo brolio žmona ir, atlikdamas jai svainio pareigą, duok savo broliui palikuonį“


Na gal nereikia istraukeliu tokiu is senoviniu istoriniu-mitologiniu ir senuju zydu paprociu knygu pateikinet kaip pagrindimo?

Gi tada iseitu kad ir moters isprievartavimas - nejokia ten nuodeme, jei vyras susimoka jos tevui po to, o ja i zmonas paima.

O taip pat kad reiktu neklausancius ir tevu negerbiancius vaikus uzmusinet akmenimis ir laikytis kitu panasiu dalyku. Juk tai parasyta Biblijoje.
Papildyta:
QUOTE(Žiogelis @ 2010 06 23, 11:29)
Be to, Biblijoje yra kur kas daugiau kartų paminėta, kad, pavyzdžiui, reikia atiduoti skurstančiam savo apsiaustą arba kad turtuoliui beveik neįmanoma atekti į Dievo karalystę, o turtai kažkodėl dar nuodėme nepaskelbti  g.gif

Biblijoje taip pat pamineta, kad is neturincio bus atimta, o turinciam - dar bus duota.
Atsakyti
Jei paskelbtu turtus nuodeme tai pats Vatikanas turetu gerius vargsams isdalyti. Cia kaip musu seimas, sau nepalankiu sprendimu nieks nepriima biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(e_vaida @ 2010 06 23, 12:14)

Biblijoje taip pat pamineta, kad is neturincio bus atimta, o turinciam - dar bus duota.


Na, šitos citatos negalima pažodžiui suprasti. Jei žmogui turtas yra aukščiau už meilę Dievui, jis bus atimtas, o tam, kuriam Dievas svarbiau už turtą, bus duota smile.gif
Atsakyti
QUOTE(vaižgantė @ 2010 06 23, 15:11)
Na, šitos citatos negalima pažodžiui suprasti.

Tai daug kas panasiai - ir apie adatos skylute, roju, ir turtinga zmogu - taip pat.

Taip pat jei religija, tikejimas - meiles dievui forma - auksciau uz tikra meile dievui ir atviruma pasauliui - tai taip pat bus atimta.
Joks zmogaus suvokimas, modelis nera tai.

Gal todel kai kurie dvasineje srityje sio to pasieke zmones sako - geriausia tiket netikint.
Atsakyti
QUOTE(e_vaida @ 2010 06 23, 13:14)
Na gal nereikia istraukeliu tokiu is senoviniu istoriniu-mitologiniu ir senuju zydu paprociu knygu pateikinet kaip pagrindimo?

Gi tada iseitu kad ir moters isprievartavimas - nejokia ten nuodeme, jei vyras susimoka jos tevui po to, o ja i zmonas paima.

O taip pat kad reiktu neklausancius ir tevu negerbiancius vaikus uzmusinet akmenimis ir laikytis kitu panasiu dalyku. Juk tai parasyta Biblijoje.
Papildyta:

Biblijoje taip pat pamineta, kad is neturincio bus atimta, o turinciam - dar bus duota.

Žiogelis paklausė ištraukos iš Biblijos, o Una Li ją pateikė, o tu prašai kad nereikia pateikinėti. Taigi ne tau atsakė. Vis netinka , ar ne?
O kad jau taip sureagavai, tai
kodėl neatkreipei dėmesio į NAUJĄJĮ TESTAMENTĄ? Ten Jėzus jau kitas pozicijas išsako ir moters atžvilgiu ir kt. Jis neatmeta to kas parašyta Senajame, bet daug naujo įneša ir nuo tada, kai Jis pasirodo žmonėse.
Dar,.... adatos skylutė, tai ne tos realios adatos su kuria siuvama, ten buvo prekybinis kelias, pro kurį kupranugariams tekdavo prašliaužti tik suklupdytiems ant kelių, dėl to Jėzus matęs šį kelią ir pasakė palyginimą jaunuoliui apie turtuolį. Nes tas jaunuolis priėjęs prie Jėzaus klausė," ką turiu dar padaryti, kad patekčiau į dangaus karalystę, nes laikausi visų Dievo duotų įsakymų" Jėzus pasiūlė išdalinti visą turtą, tada jaunuolis nusiminė apsisuko ir nuėjo. Už ką jį ir galima gerbti, jis nepradėjo kabinti Jėzui akių ir vadinti Jo visokiais žodžiais, jis ramiai nuėjo, ne taip kaip kiti kurie elgiasi dažnai durnindami kitus.
smile.gif Tu nepyk, manau esi tikinti Dievu, kaip ir kiti, bet tik patirtys gyvenime kitos su Dievu, tai nereikia taip juodai į viską reaguoti. Yra žmonių, kurie nuoširdžiai tiki Dievu ir Jo laikosi. Tai kam taip priešingai esi nusiteikusi jų atžvilgių?
Atsakyti
QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 18:56)
Žiogelis paklausė ištraukos iš Biblijos, o Una Li ją pateikė, o tu prašai kad nereikia pateikinėti. Taigi ne tau atsakė. Vis netinka , ar ne?

Parasiau bendrai, nes diskusija bendra. Dabar kodel parasiau kad nereikia pateikinet?
Ogi todel kad kai jusu oponentai prispaudzia jus argumentais apie Biblijos ziaurybes ir nesamones ST (ko ten netruksta), jus nurodote kad ne, ne, reikia kreipt demesi i NT, Dievas ne toks, o ST cia siaip - istorija mazdaug maziau svarbu (o NT svarbiau), bet kai reikia argumentu jusu vienokiam ar kitokiam elgesio ar nuostatos pagrindimui, jus taip pat sekmingai juos toliau traukot is ST.
Neizvelgiat cia dvigubu standartu?

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 18:56)
O kad jau taip sureagavai, tai
kodėl neatkreipei dėmesio į NAUJĄJĮ TESTAMENTĄ? Ten Jėzus jau kitas pozicijas išsako ir moters atžvilgiu ir kt. Jis neatmeta to kas parašyta Senajame, bet daug naujo įneša ir nuo tada, kai Jis pasirodo žmonėse.

Taigi, kad neatmeta, vadinas ST nuostatos ir dauguma pamokymu tebegalioja, ar ne?
Be to, is kur jus zinot koks buvo tikrasis Nazariecio mokymas, jei viskas kas aprasyta tera tik evangelijos, plius mokiniu (ar "mokiniu") pasakojimai? Juolab kad kai kuriu vietu vertimai (jei tik ko nesumaisiau) lietuviskam ir angliskam Biblijos variantuose net kiek skiriasi (adaptacija Lietuvai?).

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 18:56)
Dar,.... adatos skylutė, tai ne tos realios adatos su kuria siuvama, ten buvo prekybinis kelias, pro kurį kupranugariams tekdavo prašliaužti tik suklupdytiems ant kelių,

Nereikia to suprast taip materialiai. Manau tai viena is Nazariecio alegoriju... ir ne visai konkreciai apie pati turta.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 18:56)
Tu nepyk, manau esi tikinti Dievu,

Galbut taip. Tik ne pagal kataliku supratima.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 18:56)
kaip ir kiti, bet tik patirtys gyvenime kitos su Dievu,

Labiau ne su Dievu/Dievais/Deivemis, o su baznycia ir krikscionimis dogmatais.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 18:56)
Tai kam taip priešingai esi nusiteikusi jų atžvilgių?

Ne taip jau priesiskai ir ne visu, o tik tu kurie mano, kad kiti turi mastyt kaip jie, ir laikytis tokiu pat nuostatu visuomeneje, net tada, kai tos ju nuostatos nelabai pagrindziamos.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo e_vaida: 23 birželio 2010 - 18:35
QUOTE(e_vaida @ 2010 06 23, 19:29)

Labiau ne su Dievu/Dievais/Deivemis, o su baznycia ir krikscionimis dogmatais.
Ne taip jau priesiskai ir ne visu, o tik tu kurie mano, kad kiti turi mastyt kaip jie, ir laikytis tokiu pat nuostatu visuomeneje, net tada, kai tos ju nuostatos nelabai pagrindziamos.

Kiekvienoje religijoje , tikėjime visko yra rodos ir labai paprasto ir labai nepaprasto. Suprantamo ir nesuprantamo. Bet esmė aukščiau žvilgsnis krypsta visų į tą patį Dievą.
kai žmonės sako, kad va perėjau pas stačiatikius, ar perėjau kur kitur nes taip ir taip paprasčiau , patogiau, tai manau kad čia yra netiesos. Nes visur yra gan sudėtinga. Pereičiau į kitą tikėjimą tik su viena salyga, gerai pažinusi sąvąjį iki galo, o kad jį pažint iki galo tai kaži ar viso gyvenimo užteks.Ir šiaip nedera atsižadėti to tikėjimo kuriame jau esi įvestas nuo seno, nedera paminti prosenių senelių ir tėvų tikėjimo. Nemanau, kad Dievas labiau pažvelgs į indėnus kurie kažkaip kitaip atiduoda pagarbą Kūrėjui, ar labiau į budistus ar į katalikus. Nežinom to tikrai niekas. Bet viena tai tikrai žinau, kad daryti gerus darbus galime visi ir vėl gi dėl Dievo, artimo ir savęs.
Nemanau, kad teisinga sakyti, kad tik budizmas mus išves, kad tik katalikybė, kad tik liuteronybė. Virs visko yra Dievas, tik takeliai į Jį skirtingi.
O jei žmogus savo elgesiu neatitinka tos religijos ar to tikėjimo, tai ne tas tikėjimas yra kaltas, bet tas žmogus kuris jį savaip pakraipo.

Nežinau, kaip kitur sprendžiami skaistumo ir prezervatyvų ir kitokių atributų naudojimo klausimai, bet netyčia užsukau į induistų laukus, ten matau irgi gražiai atsiliepia apie gyvybę, apie jos pradėjimą, apie celibatą kalba.

Va kiek prišnekėjau, jei kam juokinga tai prašom į sveikatą. Bent tuo naudos daviau. mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(mamutas @ 2010 06 21, 20:13)
<...> tačiau vis dėlto ši diskusija nedavė man atsakymo, kodėl prezervatyvai blogai?  <...>Kelis kartus to klausiau, bet negavau atsakymo, jeigu negausiu dabar, žinosiu, kad šio skyrelio išminčiai argymentų neturi  smile.gif

Argi įmanoma kitam duoti vieną ir neginčijamą atsakymą KITAM žmogui apie dorovinius dalykus? Manau, kad ne. Aš žinau atsakymą SAU(o tai jau laikau dideliu pasiekimu), kitas žino irgi SAU. Bet mano SAU gali būti kitoks nei kito SAU. Taigi TAU turbūt niekas neatsakys taip, kad būtų atsakymas TAU kodėl prezervatyvai blogai.
Bet džiugu, kad tau NŠP tinka ir patinka, o kiti atsakymai gal ateis savaime, arba jie nėra aktualūs.

QUOTE(e_vaida @ 2010 06 23, 14:14)
Na gal nereikia istraukeliu tokiu is senoviniu istoriniu-mitologiniu ir senuju zydu paprociu knygu pateikinet kaip pagrindimo?

Gi tada iseitu kad ir moters isprievartavimas - nejokia ten nuodeme, jei vyras susimoka jos tevui po to, o ja i zmonas paima.

O taip pat kad reiktu neklausancius ir tevu negerbiancius vaikus uzmusinet akmenimis ir laikytis kitu panasiu dalyku. Juk tai parasyta Biblijoje.
Papildyta:

Biblijoje taip pat pamineta, kad is neturincio bus atimta, o turinciam - dar bus duota.

O Lietuvoje jei "užtaisęs vaiką" merginai vaikinas ją ima į žmonas ar kas dar smerkia tą vaikiną?

Taip mirties bausmės už 10 Dievo įsakymų panaikintos, bet nuodėmės kaina vis tiek yra mirtis, tik ji jau sumokėta už mus numirė Jėzus. (skaičiau apie tai įdomų įkvepiantį straipsnį, taigi mintis kurią parašiau ne mano, bet aš jai pritariu)
Lietuvoje ne vaikus negerbiančius tėvų užmušinęja, o dažniau tie vaikai tėvus užmušinėja, skaityti kriminalines kronikas baisu....

Iš neturinčio bus atimta tai ką jis turi puikiausiai vyksta dabar, o turintiems dar pridedama. Pažiūri Žinias ir suvoki kokia gili išmintis šiuose žodžiuose.
QUOTE(e_vaida @ 2010 06 23, 20:29)
<...>
Taigi, kad neatmeta, vadinas ST nuostatos ir dauguma pamokymu tebegalioja, ar ne?
Be to, is kur jus zinot koks buvo tikrasis Nazariecio mokymas, jei viskas kas aprasyta tera tik evangelijos, plius mokiniu (ar "mokiniu") pasakojimai? Juolab kad kai kuriu vietu vertimai (jei tik ko nesumaisiau) lietuviskam ir angliskam Biblijos variantuose net kiek skiriasi (adaptacija Lietuvai?).
<...>

ST tikrai niekas neatmeta. Jėzaus Nazariečio mokymas tesia ST mokymą, nes Jis pats yra mokestis už mūsų skolas už kurias ST žmonės mokėjo savo gyvybėmis.
O evangelijos ir mokinių pasakojimai tai mažai norint sužinoti, koks buvo Jo mokymas???
Kokie esminiai dalykai pasiklydo vertimuose, gal galite pacituoti? Šį argumentą, kad vertimai iškraipo raštus jau skaitau ne pirmą kart tik niekaip negaliu įsitikinti, kad tai tiesa, nes nei angliškai nei vokiškai aš tų Šv Raštų negaliu paskaityti.
Atsakyti
QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
Bet esmė aukščiau žvilgsnis krypsta visų į tą patį Dievą.

Nemanau kad si jusu mintis sutampa su oficialia RKB pozicija.
Jei sutaptu RKB nebandytu kitu atverst i savo religija nes priimtu tai kaip kitoki to paties dievo supratima, o nekrikscionisku ritualu praktika nebutu laikoma nuodeme.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
Pereičiau į kitą tikėjimą tik su viena salyga, gerai pažinusi sąvąjį iki galo, o kad jį pažint iki galo tai kaži ar viso gyvenimo užteks.

O pereitumet del ko? Del to kad savaji pazinot? Religijos keiciamos ne del ju pazinimo, o del kintancio zmogaus supratimo kas jam priimtina, o kas ne, kas teisinga, o kas nelabai.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
Ir šiaip nedera atsižadėti to tikėjimo kuriame jau esi įvestas nuo seno

Kodel nedera? Gal galetumet paaiskint placiau? Kas tame atsisakyme baisaus, jei zmogui priimtinesnis kitas tikejimas, poziuris, gyvenimo taisykles?

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
, nedera paminti prosenių senelių ir tėvų tikėjimo.

Tai kad Baltu (naturalus Lietuvos gyventoju) tikejimas jau seniai pamintas, tik dabar ima atsigaut po truputuka. Kas buvo atnesta veliau - buvo atnesta ant kardu ir del politiniu sumetimu reikejo Lietuvai apsikrikstyt. Tiesa, ar jusu tolimi proseneliai buvo zydai kad laikote krikscionybe tokia tradicine religija?

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
Nemanau, kad Dievas labiau pažvelgs į indėnus kurie kažkaip kitaip atiduoda pagarbą Kūrėjui,

Dievas - ne, baznycia - taip.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
Virs visko yra Dievas, tik takeliai į Jį skirtingi.

Mintis teisinga, mano nuomone, bet velgi nesutampanti su oficialia katalikybes pozicija ir dogma.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)
 
Nežinau, kaip kitur sprendžiami skaistumo ir prezervatyvų ir kitokių atributų naudojimo klausimai,

Issilavine zmones sprendzia vienaip, religingi - kitaip. Kazkas yra ir toks ir toks, tad kyla konfliktas, ir tada pasirenkama viena ar kita puse - mokslo paaiskinta ir racionali, ar religinio tabu ir tikejimo.

QUOTE(Jurgulė @ 2010 06 23, 19:58)

bet netyčia užsukau į induistų laukus, ten matau irgi gražiai atsiliepia apie gyvybę, apie jos pradėjimą, apie celibatą kalba.

Grazus zodziai apie populiacijos kontrole.

Savo pasisakyme issaket nemazai nedogmatiniu ideju. Gerai jei RKB su savo pletojama Katalikybe butu su tokiu poziuriu. Deja, taip nera.
Atsakyti
QUOTE(e_vaida @ 2010 06 23, 23:38)
Nemanau kad si jusu mintis sutampa su oficialia RKB pozicija.
Jei sutaptu RKB nebandytu kitu atverst i savo religija nes priimtu tai kaip kitoki to paties dievo supratima, o nekrikscionisku ritualu praktika nebutu laikoma nuodeme.
<...>

„XXI amžius,“ Bernardinai.lt
"Sveikindamas kardinolus, vyskupus, patriarchus, rabinus, imamus, budistų vienuolius bei kitus tautų dvasinio gyvenimo globėjus, posėdžiavusius Neapolio diecezijos kunigų seminarijoje, popiežius Benediktas XVI pirmiausia nurodė į viltingą pastarojo susitikimo temą: „Religijų ir kultūrų dialogas už pasaulį be smurto“. Jis aiškino, kad gerbiant įvairių religijų skirtumus ir tapatumą, visos jos yra pašauktos darbuotis dėl taikos ir aktyviai dalyvauti skatinant tautų ir žmonių susitaikymą. Tokia „yra autentiška „Asyžiaus dvasia“, kuri priešinasi kiekvienai prievartos formai bei piktnaudžiavimui religija kaip pretekstu smurtui“."

Ką manote apie šiuos suvažiavimus?
Ar katalikai ten bando atversti kitų religijų atstovus, o gal juos kaip nors baudžia už nuodėmingus jų ritualus ar pan?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Luknė: 23 birželio 2010 - 21:55
QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
O Lietuvoje jei "užtaisęs vaiką" merginai vaikinas ją ima į žmonas ar kas dar smerkia tą vaikiną?

Kalba ejo ne apie vaiko "uztaisyma", o isprievartavima.

QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
Taip mirties bausmės už 10 Dievo įsakymų panaikintos, bet nuodėmės kaina vis tiek yra mirtis, tik ji jau sumokėta už mus numirė Jėzus.

Tuomet prie ko cia grasinimai pragaru, ir grynai is praktiniu sumetimu - kam tada i baznycia eit ispazinties, jei ir taip viskas ciki-piki?

QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
Lietuvoje ne vaikus negerbiančius tėvų užmušinęja, o dažniau tie vaikai tėvus užmušinėja, skaityti kriminalines kronikas baisu....

Nelabai nuo Biblijiniu laiku zmones tepasikeite. Tiesa, tada tai Dievo pamokymas buvo, o dabar - nusikaltimas.

QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
Iš neturinčio bus atimta tai ką jis turi puikiausiai vyksta dabar, o turintiems dar pridedama. Pažiūri Žinias ir suvoki kokia gili išmintis šiuose žodžiuose.

Manau Nazariecio metafora supratot pazodziui. Ar tikrai jisai vien apie pinigus kalbejo?

QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
ST tikrai niekas neatmeta.  Jėzaus Nazariečio mokymas tesia ST mokymą, nes Jis pats yra mokestis už mūsų skolas už kurias ST žmonės mokėjo savo gyvybėmis.

Velgi griztam prie pradinio klausimo - kam tada ispazintis, jei skolos jau atpirktos?

QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
O evangelijos ir mokinių pasakojimai tai mažai norint sužinoti, koks buvo Jo mokymas???

Man mazai. Man idomu suzinot kas "pakiso" Jona Krikstytoja ir kodel, taip pat kodel tamplieriai (pagal kai kuriuos saltinius) garbino Jona (ir ar isties Jona) o ne Jezu?
ir dar daug kitu dalyku. Zinot gi, kad tos 4 evangelijos buvo atrinktos.

QUOTE(Luknė @ 2010 06 23, 22:20)
Kokie esminiai dalykai pasiklydo vertimuose, gal galite pacituoti?

Kai rasiau turejau omeny pakartotino istatymo knyga, kur lietuviskas variantas buvo gan skirtingas, bet nebuvau tuo tikra iki galo (del to ir rasiau kad galiu klyst).

Dabar 'suziurejau galus' atidziai - ne ta lapa buvau atsivertus, o ten pasakymas kartu panasus ir skirtingas tiek, kad apie neteisinga vertima mintis kilo, ir pastraipu numeriai dar sutapo.
Sutikrinus paaiskejo kad lietuviskas variantas siuo atveju daugmaz sutampa su nauja tarptautine vertimo versija, tad atsiprasau uz si mano netiksluma.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo e_vaida: 23 birželio 2010 - 22:43