Įkraunama...
Įkraunama...

Kaip išgelbėti vaikus nuo mokyklos įtakos?

QUOTE(zinulė @ 2009 12 03, 18:21)
Yra vaikų, kuriems dzin, koks mokytojas dėsto. Net per griežčiausių mokytojų pamokas išsidirbinėja. Turbūt neteko dirbt mokykloj su tokiis paaugliais.

Čia be galo įdomi tema. Man labai patinka du filmai apie tai.
Sister Act 2: Back in the Habit (1993)
ir Take the Lead (2006)

Antrasis iš jų pastatytas pagal realią realaus žmogaus istoriją. Tas žmogus - šokių mokytojas Pierre Dulaine

user posted image

Nuotraukoje tikrasis Pierre Dulaine ir Antonio Banderas, kuris jį suvaidino. Tarp kitko filme yra ir tikrasis Pierre Dulaine, bet jis vaidina ne save, o vertinimo komisijos narį.

Istorija kaip tik ir yra apie darbą su "sunkiais" vaikais, bet ten dar yra ir kitas aspektas - kaip tie vaikai tokiais tampa ir ar tikrai jie tokie jau "sunkūs". Tikra ir labai pamokanti istorija. Būtinai pažiūrėkit. Be to tai yra filmas apie šokius, o kaip mes visi žinome, mamos šokius tiesiog dievina wink.gif
Atsakyti
QUOTE(zinulė @ 2009 12 03, 18:21)
1. Matyt nežinot, kad dažnai filmai savo turiniu laaabai nutolę nuo knygos. Pvz, kad ir tas pats "Dievų miškas" Pusės to, kas yar filme, knygoje nėra, lygiai taip pat "Odisėjos" filmukai, "Velnio nuotaka" nuo "Baltaragio malūno" irgi pakankamai skiriasi ir t.t.

doh.gif doh.gif doh.gif
Jus neistraukit pavieniu sakiniu. Paskaitykit, ka pries tai rasiau. Kaip tik ir rasiau, kad filmai ne visada atspindi pilnai kurini ar ivykius, bet ikvepia dometis!!!
Atsakyti
QUOTE(Shatura @ 2009 12 02, 12:04)
Tuo paciu yra labai sveika paziureti kai kuriuos filmus pagal tema. Ne butinai dokumentinius. Ar mokytojai per istorijos pamoka pasiulo mokiniams koki istorini filma pasiziuret? Kad ir Gladiatoriu arba Mumija. Nors istoriniu faktu ten ne labai daug, bet ikvepia toliau nagrineti ta laikotarpi. Arba per literatura galetu irgi pasiulyti pasiziureti ta pati Odiseja, Kara ir taika ir t.t. Jetau, juk yra tu visokiu idomybiu. Reikia sudominti vaika tuo dalyku.

na neįkvepia- atsakymas būna "nesąmones rodo", o jei pažiūri, knygos juo labiau neskaito, nes jau "viską žino, nes filmą matė"

Leiskitės ant žemės, iki vaikų motyvacijos mokytis dar labai toli. Ne visų, bet didžiosios dalies. Tokie, jei tėvai nelieptų eit į mokyklą, tai ir nesirodytų joje, kaip ir savarankiškai nesimokytų, jokios naudingos informacijos internete, jau nekalbu apie knygas, neieškotų. Jei mokinio paieška internete apsiriboja "šperų" ir pan puslapiais, iš kurių pažodžiui nupila, o kartais net neskaitę, darbus, tai ko norėt, kad jie kažkuo domėtųsi. Tiesa, kai už plagiatą gauna dvejetą- kaltas mokytojas, juk mokinys tiek "dirbo", net atspausdino, o gal, koks pasiekimas, net perrašė kito darbą.
Atsakyti
QUOTE(akagintaras @ 2009 11 04, 21:10)
Čia noriu padiskutuoti apie tai, kokią įtaką, jūsų nuomone, mokykla daro vaikams ir kaip tai atsiliepia gyvenime vėliau.

Pradėti galime nuo paprastų klausimų.

1. Ar reikia gerai mokytis ir ką tai duoda ateity?
Mano (ir ne tik) nuomone labai geras visų dalykų mokymasis yra kaip devyni amatai. Apie dešimtą visi žino.
Dabar negaliu nurodyti šaltinio, bet kažkur skaičiau, kad patys geriausi mokiniai sunkiausiai prisitaiko gyvenime. Jie yra geručiai, klauso mokytojų, tėvų, galų gale įpranta klausyti visų ir tampa gerais pavaldiniais.

Čia dar noriu pridėti garsiąją Roberto Kijosaki mintį. "Kai jūs norėsite įsigyti būstą ir nueisite į banką kredito, jūsų paklaus ne mokslų baigimo atestato, o finansinės ataskaitos".

2. Ar yra mokykloje kokios nors pamokos (išskyrus piešimo), kurios ugdytų vaikų vaizduotę (t.y. skatintų kurti).
Čia aš negaliu nieko pasakyti, nes paprasčiausiai nežinau tokių pamokų.

3. Ir paskutinis man įdomiausias dalykas yra kalbos. Aš sutinku, kad save gerbiantis padorus pilietis turi mokėti rašyti gimtaja kalba be klaidų. Bėda ta, kad mokykloje to išmokti pakankamai nelengva.
Paprastas pavyzdys. Dukra parašė rašto darbą, kuriame padarė klaidų. Aš klausiu - kur tas sąsiuvinis? Vaikas sako - mokytoja mums tik parodė sąsiuvinius ir vėl surinko. Leiskit paklausti dabar. Kaip vaikui žinoti, ko reikia mokytis? Aš suprantu taip. Jeigu vaikas padarė klaidą, jis išsiaiškina ir ateity jau rašo gerai. Jeigu vaikas nežino, kur padarė klaidą, kaip jis turėtų toliau progresuoti?

Apie užsienio kalbas tai ko gero geriausia bus nieko nesakyti. Vienintelis dalykas ką išsinešė iš mokyklos visi mano žinomi žmonės, tai kad jie yra arba "negabūs kalboms" (totalus nonsensas - net debilai išmoksta savo pirmąją (ir todėl sunkiausią) - gimtąją kalbą) arba įsitikinimą, kad kalbų mokytis yra labai sunku.

4. Ką čia galėtų padaryti tėvai?

Ką apie tai manote jūs, mielosios mamos ir tėčiai?

P.s. aš iš anksto atsiprašau, nes greičiausiai šioje temoje būsiu piktas - apie mokyklą esu labai jau prastos nuomonės.

Taip, didžiulę įtaką mokykla daro vaikams. Bet jūs palietėte tiek daug klausimų, kad sunku išrinkti,kuri jums labiausiai diskutuotina. Pirmiausia tai sustočiau ties ketvirtu jūsų klausimu. Ką galėtų padaryti tėvai? Labai daug: nuteikti vaiką mokyklai ir ugdymosi procesui, besąlygiškai pasitikėti savo vaiku, bet neužmiršti bendrauti ir su mokytojais (juolab kad šiais laikais bendrauti ir apie vaikelį pasiteirauti galima ir internetu), jokiais būdais neatlikti užduočių už vaiką, neversti valandų valandas kartu sėdėti ruošiant pamokas, padėti, kai prašo. Vaikui girdint nepeikti mokytojo ( koks jis bebūtų), o stengtis išsiaiškinti iškilusias problemas ir atskirai su mokytoju, ir kartu su vaiku.
O mokykloje vaizduotė ugdoma ir muzikos pamokose (klausaisi kūrinio ir bandai įsivaizduoti metų laikus) ir technologijų pamokų metu (mezgimas, aplikacija, paveikslų kūrimas iš įvairių gamtinių medžiagų, kompozicijų darymas, drožimas, skaptavimas ir t.t.) Užklasinė veikla: foto būrelis, šokių būrelis, dramos, keramikos būreliai.
Dėl klaidų taisymo - mokytojas sėdi ir vargsta taisydamas sąsiuvinius, dažnas mokinys tik pažiūri pažymį, bet nenagrinėja klaidas. Tai gal mokytojas tuos sąsiuvinius laiko pas save tam, kad sekančią pamoką kiekvieno klaidą išanalizuotų. O jei ir jums įdomu tas klaidas pamatyti, nemanau kad paprašius sąsiuvinį parnešti namo, mokytojas neduotų.
Ir paskutinis mano pastebėjimas - jus geras tėtis, aš jumis didžiuojuosi, nes jums rūpi jūsų vaikas, jo ugdymo procesas, jo ateitis.
Diskutuokime unsure.gif
Atsakyti
Sveiki! mirksiukas.gif Perskaiciau,ir su kai kuo sutinku,su kai kuo ne schmoll.gif Manau,kad pazymiai lemia tik stojant i aukstaji,bet nera garantijos,kad tas kuris mokosi 7-8 maziau zino,nei tas desimtukininkas mirksiukas.gif ,nes ir mokytojai,kur mokosi maniskis,ir as akcentuoju,kad ziniu bagazas ,kuri gyvenime panaudosi ,geriau nei iskalimas dalyko mirksiukas.gif Jus visi kaip vienas tvirtinate,kad kompai trukdo vaiko vaizduotei,deja galiu paneigti,nes perskaityti knyga,ismokti dailes "mandrybiu",istorijos ...na net architekturos zinios ne ka blogesnes nei perskaitytos vadovelyje,net galiu pasakyti daug daugiau galima suzinoti is interneto,nes knyga paraso ir perteikia SAVO nuomone,isgyvenimus... keli zmones,o... Mokykla duoda pradzia,kuria linkme eiti,o veliau daug priklauso ir nuo paciu vaiku,mokytoju( tikrai sutikau ju ne tik atsedinciu savo valandas),ir net nuo tevu mirksiukas.gif Mokytoju pasirengimas pamokai,ne is vadoveliu,o is ivairiu saltiniu,leidzia mokiniui susidometi dalyku( nesvarbu ar tai butu matematika,ar chemija,ar lietuviu...) mirksiukas.gif Duodant vaikams patiems ieskoti kazkokios informacijos,mokant net "netycia" dometis dalyku ...mirksiukas.gif Ir tada nereiks mastyti,kad jiems per pamokas nuobodu...,net nekils mintys begti is pamoku... tai mano nuomone,aisku galite nesutikti,bet... gyvenimas patvirtino sias tiesas mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Ilgaplaukė @ 2009 12 05, 19:45)
Mokykla duoda pradzia,kuria linkme eiti,o veliau daug priklauso ir nuo paciu vaiku,mokytoju( tikrai  sutikau ju ne tik atsedinciu savo  valandas),ir net nuo tevu mirksiukas.gif

Buvau viename tėvų treninge. Vienu metu lektorius paklausė: "Kas iš jūsų dirba pagal pirmą specialybę, kurią įgijo baigę mokyklą?" Salėje tokių neatsirado nė vieno...
Tada tas žmogus paklausė: "Tai ko jūs norite iš savo vaikų? Kad jie, būdami septintoj klasėje, jau žinotų kuo bus ir kuo jiems reikia domėtis? Atsibuskite ir palikit savo vaikus ramybėje"
Esu skaitęs vieno amerikiečių derybininko (Herb Cohen) nuomonę, kurią jis susidarė iš savo patirties - didžiausia pagalba, kurią galime suteikti savo vaikui - tai netrukdyti jam augti...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo akagintaras: 05 gruodžio 2009 - 19:57
QUOTE(akagintaras @ 2009 12 05, 19:54)
Buvau viename tėvų treninge. Vienu metu lektorius paklausė: "Kas iš jūsų dirba pagal pirmą specialybę, kurią įgijo baigę mokyklą?" Salėje tokių neatsirado nė vieno...
Tada tas žmogus paklausė: "Tai ko jūs norite iš savo vaikų? Kad jie, būdami septintoj klasėje, jau žinotų kuo bus ir kuo jiems reikia domėtis? Atsibuskite ir palikit savo vaikus ramybėje"
Esu skaitęs vieno amerikiečių derybininko (Herb Cohen) nuomonę, kurią jis susidarė iš savo patirties - didžiausia pagalba, kurią galime suteikti savo vaikui - tai netrukdyti jam augti...




Toks ispudis,kad jus papuolate ne toje vietoje,ne tuo laiku doh.gif ,nes as pazistu daug zmoniu,kurie baige vidurine ir baige aukstuosius,dirba pagal specialybe,ir karjeras padare butent tose srityse mirksiukas.gif
Gal ir protingi zodziai,bet papildysiu,kad reikia ne tik netrukdyti,bet ir padeti kuria linkme eiti,nes yra daug keliu,kuriuose gali ir pasiklisti... ax.gif mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Ilgaplaukė @ 2009 12 05, 22:37)
  Gal ir protingi zodziai,bet papildysiu,kad reikia ne tik netrukdyti,bet ir padeti kuria linkme eiti,nes yra daug keliu,kuriuose gali ir pasiklisti... ax.gif  mirksiukas.gif

"Didžiausią pagalbą suteiksime vaikui, kai padėsime jam viską daryti pačiam" Maria Montessori
Atsakyti
QUOTE(akagintaras @ 2009 12 03, 17:46)
O dėl tos mergaitės, tai kam jai iš viso stoti. Žmogus gali turėti gerą skonį ir auksines rankas ir tapti pavyzdžiui juvelyru, ir jam nereikės nei gramatikos, nei trigonometrijos, nei vidurkio.

kaip tu klysti - matematikos juvelyrui reikes ( pvz apskaiciuoti koks svoris bus prarastas darant gamini, ir pagal tai pasirinkti pradini svori). Vidurkis bus svarbu stojant i juvelyrika, jei nezinojai, to yra mokomasi - dabar nepasakysiu tiksliai kuri istaiga, nes su tuo buvau susodurusi seniau, tai nelabai ir rupejo.
Nera nei vienos profesijos, kurioje reiketu tik vieno dalyko ziniu, o visa kita butu tik bereikalinga nasta po kaklu.
Gal mokyklos blogumas yra tame, kad nemoko ziniu pritaikyti praktiskai - cia bendrai paemus. Nes pacios zinios, kurias suteike mokykla yra reikalingos, tai pamatai norint toliau kazka gilinti. Bet cia jau daug ir nuo pacio mokinio priklauso, vienas pasiims zinias ir is vidutinio mokytojo, o kita sudominti bus begalo sunku, o kai klaseje yra ne vienas ir ne du mokiniai, tai neturi laiko zaisti su kazkuriuo asmeniskai. As savo matematikos mokytojai taip kartais trukdydavau pamoka vesi
QUOTE(akagintaras @ 2009 12 05, 20:54)
Buvau viename tėvų treninge. Vienu metu lektorius paklausė: "Kas iš jūsų dirba pagal pirmą specialybę, kurią įgijo baigę mokyklą?" Salėje tokių neatsirado nė vieno...

o as uz tokio istekejusi smile.gif
Tarp artimiausiu bendradarbiu tokiu ir daugiau galima rasti. Dalis ju mokslus baige jau dirbdami su specialybe susijusi darba.
Tetis pagal savo specialybe dirba visa gyvenima.
Gal matome tai, ka norime matyti?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Bekasė: 05 gruodžio 2009 - 22:13
QUOTE(akagintaras @ 2009 12 05, 21:45)
"Didžiausią pagalbą suteiksime vaikui, kai padėsime jam viską daryti pačiam" Maria Montessori



Jus vis cituojate kitu mintis ax.gif ,o jus pats ju turite g.gif ,ar tik vadovaujates kitu gyvenimu,mintimis,posakiais... g.gif Nemanykite,kad cituodamas kitu citatas,busite,ir net atrodysite protingesnis doh.gif

Paskaicius ,tai ka jus sugebate ne cituodamas pasakyti,atrodote nekaip blush2.gif Truksta intelekto,ziniu stoka doh.gif ...gaila,bet gal dar ne velu... mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Bekasė @ 2009 12 05, 22:12)
kaip o as uz tokio istekejusi smile.gif
Tarp artimiausiu bendradarbiu tokiu ir daugiau galima rasti. Dalis ju mokslus baige jau dirbdami su specialybe susijusi darba.
Tetis pagal savo specialybe dirba visa gyvenima.
Gal matome tai, ka norime matyti?

drinks_cheers.gif
Tarp mano pažįstamų gal 10%, kurie dirba ne pagal pirmą specialybę. Ir tai pvz. baigė agronomiją, o dabar darbo neranda pagal ją, tai pasirinko dar kitą specialybę. Didelė dalis baigė tuo metu dar aukštesniąsias mokyklas, o vėliau, ka kurie ir dabar, studijuoja universitetuose tą patį dalyką.
Niekas nenori, kad vaikas 7-8 kl žinotų, kuo nori būti, bet kai to nežino 12 kl. Užtai paskui ir rašo 20 pasirinkimų, ai, gal kur nors įstosiu. Po metų, o dažniau po pirmo semestro, meta. Gal dažniau išmesti būna. Ir vėl viskas iš naujo.
Atsakyti
QUOTE(Bekasė @ 2009 12 05, 22:12)

1.Gal mokyklos blogumas yra tame, kad nemoko ziniu pritaikyti praktiskai  - cia bendrai paemus. Nes pacios zinios, kurias suteike mokykla yra reikalingos, tai pamatai norint toliau kazka gilinti. Bet cia jau daug ir nuo pacio mokinio priklauso, vienas pasiims zinias ir is vidutinio mokytojo, o kita sudominti bus begalo sunku, o kai klaseje yra ne vienas ir ne du mokiniai, tai neturi laiko zaisti su kazkuriuo asmeniskai. As savo matematikos mokytojai taip kartais trukdydavau pamoka vesi
2.Tetis pagal savo specialybe dirba visa gyvenima.
Gal matome tai, ka norime matyti?



1. Kaip jau minejau,daug priklauso nuo mokytojo ir mokinio,ar nores tas zinias gauti g.gif ,ar tik ateis "pabinbineti" i mokykla doh.gif
Maniskis pasirinko A lygio istorija,ir zinote ,ten viska reikia moketi pritaikyti praktiskai,net ir testai duodami tokie,patys kuria projektus... mirksiukas.gif
Tai gal priklauso nuo mokyklos,mokytojo,net ir mokinio,ar nores vaikas ,kad jo smegenys nemirtu,o "dirbtu" mirksiukas.gif
2. Teisingai pastebejote!!! mirksiukas.gif thumbup.gif
Papildyta:
QUOTE(zinulė @ 2009 12 05, 22:38)
drinks_cheers.gif
Tarp mano pažįstamų gal 10%, kurie dirba ne pagal pirmą specialybę. Ir tai pvz. baigė agronomiją, o dabar darbo neranda pagal ją, tai pasirinko dar kitą specialybę. Didelė dalis baigė tuo metu dar aukštesniąsias mokyklas, o vėliau, ka kurie ir dabar, studijuoja universitetuose tą patį dalyką.
Niekas nenori, kad vaikas 7-8 kl žinotų, kuo nori būti, bet kai to nežino 12 kl. Užtai paskui ir rašo 20 pasirinkimų, ai, gal kur nors įstosiu. Po metų, o dažniau po pirmo semestro, meta. Gal dažniau išmesti būna. Ir vėl viskas iš naujo.



Na jei siandien agronomija butu aktuali Lietuvai,tai manau jie ir toliau dirbtu si darba mirksiukas.gif
Va as butent ir kalbu,kad reikia vaikus sugebeti "palenkti" ten kur jie "lenkiasi",o ne 12 klaseje visiems susesti ir mastyti ko jis nori,juk dar reikia "pamatyti" kur linksta jo sugebejimai
Atsakyti