QUOTE(Fruzina @ 2009 12 03, 12:59)
Akagintarai, aš tai niekaip nesuprantu, kam jūs iš viso leidžiat savo vaiką į mokyklą, jei taip galvojat-šeštoko vidurkis yra niekinis, mokytojai blogi, nesvarbu kada ko išmoks, sistema bloga...
Man šeštoko vidurkis pasako koks jo žinių lygis dabar, esant šeštokui. Šeštoko mokslas man nėra niekinis, nes tai yra pradmenys mokintis toliau, jei nemokėsi pagrindų sakykim, kad ir matematikos, toliau nevažiuosi, jei nemokėsi rašyti, toliau nieko nebus. Aišku išmokti galima ir būnant trisdešimt metų taisyklingos rašybos, daugybos ir dalybos, bet aš norėčiau, kad mano vaikai tą mokėtų žymiai anksčiau.
Aš nekalbu apie metus. Turiu omeny savaitę, kitą. Sakykim, jeigu vaikas rašto darbe pridaro klaidų, tai aš nematau tame jokios problemos. Su lietuvių ir anglų mes dirbam papildomai, rezultatus aš matau ir žinau, kad baigęs mokyklą vaikas rašys praktiškai be klaidų. Daugiau man nieko ir nereikia. Senas klaidas mes išsiaiškinam, per tam tikrą laiką išmokstam ir vaikas jų nekartoja, o dėl naujų klaidų tai aš sakau, kad jeigu vaikai iš karto mokėtų rašyti be klaidų, tai kam tada ta mokykla. Klaidos yra mokymosi proceso dalis ir jų turi būti pas normalų mokinį.
Kitas klausimas yra sistema. Sakykim vaikas daro klaidas visą laiką, o po to išmoksta. Kas gaunasi? Ogi tai, kad vaikas visą laiką gaus blogus pažymius (už naujas klaidas) nežiūrint į tai, kad metų pabaigoje viską mokės. Aišku galų gale tų naujų klaidų sumažės ir galimas dalykas visai neliks ir pažymys pagerės, bet tarpiniame etape pažymys gali visiškai neatspindėti realios padėties.
Kaip jau minėjau anos klasės trejetukininkai buvo žymiai stipresni už mūsų ketvertukininkus ir penketukininkus (5 balų sistemoje). Kodėl? Čia net ne prievartoje esmė. Tiesiog jie spręsdavo neįsivaizduojamą kiekį uždavinių. Pratybos, pratybos ir pratybos. Plius kieta ranka. Ir prašau - rezultatas akivaizdus.
QUOTE(Fruzina @ 2009 12 03, 12:59)
Pavyzdžiui žinau tokių atvėjų, kai tikrai pastai mokėsi mergaitė, paskui pamatė, kad su tokiu vidurkiu, pagaliau su tokiu žinių bagažu niekur neįstos, tai per 10-12 klasę buvo samdomi papildomai mokytojai, mokėsi ir keikėsi ko anksčiau to nedarė, nes pradmenų nebuvo, viską reikėjo išmokti vienu metu, todėl tam ir yra klasės, kad viską vaikas įsisavintų pamažu. Ir laiku, o ne bet kada.
Aš pats atestate turėjau vieną ketvertą, bet ne dėl to, kad būčiau labai gerai mokęsis šeštoj ar netgi vienuoliktoj klasėj. Pasitaisiau vidurkį praktiškai per egzaminus - paskutinę minutę. Ir nereikėjo man nei repetitorių, nei pinigų. Ir ką gi atspindi mano aukštas vidurkis? Ogi nieko.
O dėl tos mergaitės, tai kam jai iš viso stoti. Žmogus gali turėti gerą skonį ir auksines rankas ir tapti pavyzdžiui juvelyru, ir jam nereikės nei gramatikos, nei trigonometrijos, nei vidurkio.