Įkraunama...
Įkraunama...

Kaip išgelbėti vaikus nuo mokyklos įtakos?

QUOTE(Ūla @ 2009 11 20, 13:22)
Ir dar - kaip galima išmokt kitos kalbos žodžius XXI amžiuje "nekalant". Ir eilėraštį, ir formulę kokią. Jei žinot kokią galimybę, pasidalinkit.

Tai pernelyg plati tema, tai kam įdomu pažersiu nuorodų (tik kaip dažniausiai būna tokiais atvejais problematiška su lietuvių kalba):

XIX a.
Hermann Ebbinghaus
Эббингауз, Герман

Vaistai
Forgetting curve
Кривая забывания

Kalba apie tai, kad norint išlaikyti informaciją, reikia laiko. Per vieną dieną iškaltos informacijos atminty išlaikyti ilgesnį laiką paprasčiausiai neįmanoma. Tai įrodyta eksperimentų rezultatais prieš 125 metus.

Praėjusį savaitgalį sėdėjom su vaiku prie anglų. Paimkim faktus ir pažiūrėkim, ko mokomi šeštokai:

vet
unemployed
traditional
talent scout
stress
pay rent
occupation
marital status
manager
job centre
qualification
full time job
employee
current employment
carpenter
application form
ir t.t. be galo be krašto

Jeigu atvirai, tai aš nematau čia jokio sąryšio su sveiku protu (word list'as beje iš Longmano vadovėlio).
Gal man kas nors paaiškins, kur šitą briedą galėtų panaudoti 12 metų vaikas?
Atsakyti
QUOTE(sena pažįstama @ 2009 11 20, 16:51)
Viskas atrodo grazu ir logiska bei pritarciau, bet...

nera jokiu bet...
desciau mokykloje, desciau ir neformalioje aplinkoje. kalbu ne is lubu, tai ka rasiau taikiau ir su pradinukais, pradedanciais nuo nulio, ir su paaugliais, ir su suaugusiais zmonemis...

turejau ir grupes po 25 vaikus. taip, sitaip dirbti yra labai sunku, per pamoka nepadedi uzpakalio ant kedes ir nesusiciaupi, bet vaikai dziaugiasi pamokomis ir be itampos pradeda kalbeti angliskai.

o suomiskai galim pabandyt smile.gif viena is kalbu, kuria mokiausi visiskai savarankiskai - butu smagu prisiminti tongue.gif


beje, apie mokymasi, atminties lavinima dabar pasirode pora simpatisku knygeliu lietuviskai.
Tony Buzan "Mokykites mastyti"
user posted image

Tony Buzan "Lavinkite atminti"
user posted image
Atsakyti
QUOTE(akagintaras @ 2009 11 04, 21:10)
1. Ar reikia gerai mokytis ir ką tai duoda ateity?
Mano (ir ne tik) nuomone labai geras visų dalykų mokymasis yra kaip devyni amatai. Apie dešimtą visi žino.
Dabar negaliu nurodyti šaltinio, bet kažkur skaičiau, kad patys geriausi mokiniai sunkiausiai prisitaiko gyvenime. Jie yra geručiai, klauso mokytojų, tėvų, galų gale įpranta klausyti visų ir tampa gerais pavaldiniais.
2. Ar yra mokykloje kokios nors pamokos (išskyrus piešimo), kurios ugdytų vaikų vaizduotę (t.y. skatintų kurti).
Čia aš negaliu nieko pasakyti, nes paprasčiausiai nežinau tokių pamokų.
3. Ir paskutinis man įdomiausias dalykas yra kalbos. Aš sutinku, kad save gerbiantis padorus pilietis turi mokėti rašyti gimtaja kalba be klaidų. Bėda ta, kad mokykloje to išmokti pakankamai nelengva.
Paprastas pavyzdys. Dukra parašė rašto darbą, kuriame padarė klaidų. Aš klausiu - kur tas sąsiuvinis? Vaikas sako - mokytoja mums tik parodė sąsiuvinius ir vėl surinko. Leiskit paklausti dabar. Kaip vaikui žinoti, ko reikia mokytis? Aš suprantu taip. Jeigu vaikas padarė klaidą, jis išsiaiškina ir ateity jau rašo gerai. Jeigu vaikas nežino, kur padarė klaidą, kaip jis turėtų toliau progresuoti?
Apie užsienio kalbas tai ko gero geriausia bus nieko nesakyti. Vienintelis dalykas ką išsinešė iš mokyklos visi mano žinomi žmonės, tai kad jie yra arba "negabūs kalboms" (totalus nonsensas - net debilai išmoksta savo pirmąją (ir todėl sunkiausią) - gimtąją kalbą) arba įsitikinimą, kad kalbų mokytis yra labai sunku.
4. Ką čia galėtų padaryti tėvai?


1. "Kažkur" jūsų skaityta mintis turi tiesos. Geriau mokytis ne 10, o 7-9, bet nebūti mazgotėle kiekvienam po kojomis. Bet turiu labai daug pavyzdžių, kai tiek mokykloj, tiek universitete jaunimas, būdamas didžiausias iššūkis mokytojui/dėstytojui vis vien yra labai puikus mokinys. Tokiam ant galvos neužlips, bet jis ir žinių turės.

2. Literatūros pamokos (rašinėliai, interpretacijos). O šiaip kiekviena pamoka lavina vaizduotę, nelygu kaip į tai pažiūrėsi (sausam fizikos uždaviniui taip pat reikia vaizduotės, o ne "robotiško" mokėjimo susirasti vadovėlyje formules). Tik nenumeskime visos atsakomybės mokyklai. O kaip gi įvairūs būreliai, galiausiai- patys tėvai?

3. Kaip vaikas išmoks vienos ar kitos disciplinos, labai priklauso nuo mokytojo. Turėjau puikų pavyzdį su lietuvių kalbos ir literatūros mokytojomis. Viena buvo tokia "minkštutė ir pūkuota", visi jai lipo ant galvos, o ji ir toliau sau lengva ranka rašė dešimtukus už "nuostabius rašinėlius". Bet kaip po to teko žagsėti, kai 8 (ar 9) klasėj patekom pas tokią furiją, kuri mus iki pat brandos egzaminų laikė už trumpų pavadėlių. Nors kitiems įkandin keikiau ją, bet tyliai mintyse linksėjau, kad baigę mokyklą jai tik padėkosim. Ir ką- iš lietuvių kalbos turėjau geriausią ir gerokai nuo kitų "atsiplėšusį" įvertinimą.
Bet tam reikia protingos, išsilavinusios, apsiskaičiusios, lanksčios, gebančios sudominti, griežtos ir kietos mokytojos. Pripažinkit, tokių mažai. Jie arba siautėja be priežasties ir jokių rezultatų ("Nu, dabar parodysiu tam pizdukui, kaip vyresnių negerbt"), arba į darbą ateina kaip į kurortą ("Na, vaikučiai, tai neveikiam šiandien nieko? Gal kokį žaidimuką?").
Deja, su užsienio kalbom negaliu nepritart. Reikalauja be galo daug savarankiškų pastangų iš paties mokinio (o kas kitas žodžius, taisykles išmoks?). Prisideda ir tai, kad tiek mokykloje, tiek universitete kalama teorija, o praktikos mažai arba visai nėra. O užsienio kalba labai priklauso nuo praktikos- kalbėti kalbėti kalbėti.

4. Savaime suprantama, mokytojų kompetencijos tėvai nepakels. Bet būtų visai smagu rengti apklausėles kaip universitetuose- apie mokytojų sąžiningumą, profesionalumą, sugebėjimą sudominti, išaiškinti. Ir kad tai nors kiek atsispindėtų jų, tarkim, atlyginimuose laugh.gif
Ir, be abejo, nepamirškim, kad pirmieji mokytojai esam mes- tėvai. Jokios mokyklos neišmokys svarbiausių dalykų smile.gif
Atsakyti
Yra dar vienas dalykas, kuris man kliūna ir noriu pasidalinti kaip aš pats su tuo kovoju.

Iš savo vaiko pastoviai girdžiu, kaip tas ar kitas mokytojas vaikus gąsdina visokiomis negandomis, kurios nutiks, jei vaikai nesimokys arba bus nedrausmingi (iki tokio lygio, kad surašys visiems vaikams dvejetus už blogą elgesį). Apie tai ką bendro turi elgesys su dalyko žinojimu gal nediskutuosim.

Taigi, tokiais atvejais aš visuomet klausiu apie kitus mokytojus. Ir visada sužinau, kad pasirodo yra ir tokių mokytojų, kurie niekada nešaukia ant vaikų ir niekada niekuo negąsdina. Ir pasirodo, kad pas tuos mokytojus ir tvarka būna ir vaikai mažiau ar daugiau mokosi.

Tada ir sakau: "Vaike, mokytojai būna stiprūs ir silpni. Stipriems mokytojams nėra reikalo gąsdinti vaikų - jie ir taip susitvarko. O silpni nesusitvarko, kad ir kiek gąsdintų". Ir visada sakau, kad žiūrėtų į tai kaip į mokytojo silpnumą ir nieko nebijotų, nes jie vis tiek nieko nepadays. Man nepatinka, kad kai kurie mokytojai verčia vaikus būti nuolatinėje įtampoje, nes aš matau, kad vaikai iš tikrųjų bijo tų gąsdinimų.
Atsakyti
Musu klase irgi sedejo ramiai pas gerus mokytojus- "stiprius". Jie ir pamoka praveda, ir pakalba su mokiniais kitais dalykais. Ir koridoriuje susitikus toks mokytojas nusisypsos, pasisvekins, nesvarbu ar tu jo dalyka mokaisi, ar durniu volioji per pamokas. Tai mokytojai, kurie atsidave savo darbui ir puikiai nusimano vaiku psichologijoje
Atsakyti
QUOTE(akagintaras @ 2009 12 01, 15:12)
1, Iš savo vaiko pastoviai girdžiu, kaip tas ar kitas mokytojas vaikus gąsdina visokiomis negandomis, kurios nutiks, jei vaikai nesimokys arba bus nedrausmingi (iki tokio lygio, kad surašys visiems vaikams dvejetus už blogą elgesį). Apie tai ką bendro turi elgesys su dalyko žinojimu gal nediskutuosim.


2, Tada ir sakau: "Vaike, mokytojai būna stiprūs ir silpni. Stipriems mokytojams nėra reikalo gąsdinti vaikų - jie ir taip susitvarko. O silpni nesusitvarko, kad ir kiek gąsdintų". Ir visada sakau, kad žiūrėtų į tai kaip į mokytojo silpnumą ir nieko nebijotų, nes jie vis tiek nieko nepadays. Man nepatinka, kad kai kurie mokytojai verčia vaikus būti nuolatinėje įtampoje, nes aš matau, kad vaikai iš tikrųjų bijo tų gąsdinimų.

1. Nu bet tiesą mokytojas sako, jei nesimokins gaus dvejetą. O kokiom kitokiom ,,baisiom ,, negandom gąsdina? Žada sumušti?

2, O ką vaikui sakote kokie būna vaikai ...
Oi tik jau nereikia sakyt, kad vaikai bijo. Nejuokinkit.
O ko tam jūsų vaikui bijot, jei jis per pamokas elgiasi gerai, yra drausmingas ir mokosi normaliai. Taigi jūsų vaiko mokytojų grąsinimai kaip ir neliečia. g.gif

Atsakyti
vis "einu pro sali", ir uzkliuva sitos temos pavadinimas. temoje destomos mintys apie mokyklos, mokymo sistemos netobuluma idomios, kai kur ir as pati panasiai galvoju. tik pavadinimas keistas. ar reikia tuos musu vaikus gelbeti? nejaugi mes jais taip nepasitikim, laikom visai bejegiais, kaip kokiu moliu agresyviu mokytoju ir nevykusios sistemos rankose ? g.gif
Papildyta:
QUOTE(Fruzina @ 2009 12 01, 16:02)
Taigi jūsų vaiko mokytojų grąsinimai kaip ir neliečia.  g.gif

o as nesuvokiu, kam reikia vaikus bauginti grasinant bausmemis?
Atsakyti
QUOTE(Fruzina @ 2009 12 01, 17:02)
O ko tam jūsų vaikui bijot, jei jis per pamokas elgiasi gerai, yra drausmingas ir mokosi normaliai. Taigi jūsų vaiko mokytojų grąsinimai kaip ir neliečia.  g.gif

Galiu pasakyti tik tiek, kad mano vaikas turi vieną iš geriausių vidurkių klasėje, o kaip elgiasi, tai aš nežinau ir man, tiesą sakant, nelabai rūpi. Su manim elgiasi gerai, o jeigu kažkas nesusitvarko dėl to, kad neturi reikiamo rango (turiu galvoje faktinį rangą, o ne titulą), tai jau yra ne mano rūpestis. Būtų absurdiška reikalauti iš vaiko gerbti kažką, kad tos pagarbos nesugeba išsireikalauti pats.

Tarp kitokių negandų tai yra neperkėlimas vaiko į kitą klasę ir nekokios ateities pranašystės ir pan. Ne kiekyje esmė. Bet jeigu vaikas turintis gerą vidurkį ir gavęs ketvertą apie tai kalba, tai matyt tie žodžiai kažką reiškia. O jeigu vaikai yra įsitempę arba išgąsdinti, tai tie žodžiai dar daugiau reiškia. Jeigu perskaitytumėt Sergejaus Gorino (garsus Rusijos psichoterapeutas, taip vadinamų "juodųjų" rinkimų technologijų meistras) knygą "Oružije - slovo", tai sužinotumėt, kad atitinkamom aplinkybėm atitinkamai panaudojus tam tikrus žodžius galima žmogų priversti apsitriesti. Turbūt nereikia toli ieškoti pavyzdžių, kaip žmonės iš baimės į kelnes privaro. Jie tai vadina "porča". Ką norėjau pasakyti, kad kai vaikai yra išgąsdinti, blogos ateities pranašavimas gali būti veiksmingas. Galbūt tikros ateities tai ir nepakeis, bet vaikams gali sukelti labai nekokias būsenas.

O įtampa, lygiai kaip ir sėdėjimas vietoje sustingus, ko labai norėtų kai kurie mūsų mokytojai kiek žinau yra pačios netinkamiausios būsenos, kai kalba eina apie mokymąsi.

QUOTE
ar reikia tuos musu vaikus gelbeti? nejaugi mes jais taip nepasitikim, laikom visai bejegiais, kaip kokiu moliu agresyviu mokytoju ir nevykusios sistemos rankose ?


Didelių vaikų tai gal ir neveikia, bet mažyliams 100 kg sveriantis mokytojas gali būti baisus. Man nepatinka, kad nesusitvarkantys mokytojai kabina vaikam ant ausų makaronus. Kai man vaikas parneša iš mokyklos kokią nesąmonę, tai bandom išsiaiškinti kaip tai atsiranda ir kokio poveikio tikisi tas mokytojas. Tik tiek. Mano pozicija tokia - vaikas turi žinoti kas vyksta ir kodėl. Asmeniškai aš ilgą laiką tikėjau, kad egzistuoja toks daiktas, kaip teisybė. Dabar juokas ima, bet tai tiesa. Iš kur tai buvo mano galvoje jau neatsimenu, bet greičiausiai tai buvo todėl, kad nei tėvai, nei mokytojai nepaaiškino, kad tai tėra muilo burbulas. Mes deja gyvename ne idealiame, o realiame pasaulyje.
Atsakyti
QUOTE(Fruzina @ 2009 12 01, 17:02)
1. Nu bet tiesą mokytojas sako, jei nesimokins gaus dvejetą. O kokiom kitokiom ,,baisiom ,, negandom gąsdina? Žada sumušti?

ką iš savo laikų prisimenu tai...
pradinėse klasėse -- "paskambinsiu tavo tėvams ir liepsiu duoti tau lupti".
dešimtoj klasėj -- "nesirinksi fizikos A lygiu -- paskui į jokį aukštąjį neįstosi".
dvyliktoj klasėj -- "neprileisim prie valstybinių egzaminų".

nekalbant apie visokius ten epitetus kaip lodoriai, debilai, avigalviai ir šiaip.

galit spėliot kad "už reikalą" gąsdino. bet kad ne. šiaip tik -- atmosferos palaikymui. rolleyes.gif

tie patys mokytojai dabar ten pat tebedirba...
Atsakyti
QUOTE(sena niekšė @ 2009 12 01, 18:38)
tie patys mokytojai dabar ten pat tebedirba...

Tik su senatve jie darosi vis slykstesni
Atsakyti
QUOTE(ragnez @ 2009 12 01, 17:40)
o as nesuvokiu, kam reikia vaikus bauginti grasinant bausmemis?


Aš tai manau, kad tikrai mokytojai nebaugina bausmėmis, jie tiesiog pasako faktą. Kas laukia vaiko, kuris nesimokins. Darbo rinka dabar yra žvėriška. Vaikas turi žinoti, kad jam reiks ir toliau mokslo siekti, kad reiks pačiam pinigų užsidirbti, tėvai visą laiką neišlaikys, kad jis pats turės vaikų ir tie vaikai turės būti maitinami.
Atsakomybės truputį reikia mūsų vaikams. Ir baikt varyt ant tų mokytojų, be reikalo rėkauja tikrai vienetai.


QUOTE(akagintaras @ 2009 12 01, 18:38)
Galiu pasakyti tik tiek, kad mano vaikas turi vieną iš geriausių vidurkių klasėje, o kaip elgiasi, tai aš nežinau ir man, tiesą sakant, nelabai rūpi. Su manim elgiasi gerai, o jeigu kažkas nesusitvarko dėl to, kad neturi reikiamo rango (turiu galvoje faktinį rangą, o ne titulą), tai jau yra ne mano rūpestis. Būtų absurdiška reikalauti iš vaiko gerbti kažką, kad tos pagarbos nesugeba išsireikalauti pats.


Man asmeniškai tai baisiausi žodžiai kuriuos tėvai gali pasakyti apie savo vaikus.
Niekada su tuo nesutiksiu. Tai taip išeina svarbu, kad namuose ,,geras'', o tau nerūpi ką jis daro kieme, draugų rate,mokykloje, paskui nerūpės kai žmogų primuš, tavęs gi nemuša, paskui nerūpės kai kaimyną apvogs, iš namų juk nevagia, paskui vis nerūpės ir nerūpės... Svarbu namuose geras. Rožiniai akiniai nukrist gali greit ... Bet aišku kalti tada bus kiti, kad pagarbos nemokėjo tavo vaiko akyse užsitarnaut.
Aš matyt labai bloga mama, bet man rūpi mano vaikai visada ir visur. Mokykloje -darželyje taip pat.
Savo vaikui sakau, visų pirma mokytoja yra moteris, paskui ji yra vyresnė už tave, paskui ji jau yra tavo Mokytoja, todėl pagarba jai turi būti be kalbų.
Jei kažkas būtų labai blogai tai nueičiau ir pasiklabėčiau, bet kad nesiskundžia vaikas tom mokytojom, visos geros. Tiesiog paaiškinu vaikui, kad kiekviena mokytoja turi savo mokymo metodiką, savo vertinimo suvokimą, ir jam teks prie to prisitaikyti ir tai perprasti. Kaip ir gyvenime sutiks visokių žmonių, visokių darbdavių, klientų, partnerių. Dar paaiškinu vaikui, kad gali būti ,,bloga,, viena mokytoja, nu antra,bet jei trečia arba visos, tai ieškok problemų savyje vaikeli.



Atsakyti
QUOTE(Fruzina @ 2009 12 02, 10:40)
Aš tai manau, kad tikrai mokytojai nebaugina bausmėmis, jie tiesiog pasako faktą. Kas laukia vaiko, kuris nesimokins.

beda ta, kad tokiu budu motyvacija mokytis neatsiranda...

mano subjektyvia nuomone, mokymo sistema ima atsilikti nuo realybes. galbut iki interneto atsiradimo informacijos buvo trukumas, todel buvo svarbu vaikams i galvas ikrauti butent ziniu, faktu, informacijos. dabar, deja, informacijos yra perteklius, informacija, zinios,, faktai kaip tokie yra net per daug lengvai prieinami, ir vaikui reikia ne faktus kaip eilerasti kalti - jam reikia mokytis rinktis informacija, kritiskai mastyti, lyginti, sisteminti zinias. o to vis dar truksta. atsilikdama nuo informatikos pazangos mokykla praranda autoriteta ir netgi tampa stabdziu, o ne raidos varikliu.
cia jau sistemine klaida, nebe atskiru mokytoju problema.
Atsakyti