Įkraunama...
Įkraunama...

Kaip išgelbėti vaikus nuo mokyklos įtakos?

QUOTE(Shatura @ 2009 11 08, 23:55)
Arba būna tokių mokytojų, kurios nepažangiems mokiniams nuolat kala- tu durnelis, tu nieko nemoki, tau vėl dvejetas... Yra patarle: Nuolat sakyk žmogui, kad jis kiaule ir po pusmečio jis pradės kriuksėt.
Mokytojai turėtų vertinti kiekvieną vaiką pagal jo paties galimybes ir už pastangas, o ne lyginti su visa klase.

Na o jei tas vaikas jau keli metai nerodo jokių pastangų, nulis dėmesio į mokslą, per pamokas tik laiką prastumia, tai ką tai mokytojai daryt, sakyt, kad tu šaunuolis, kad puikiai elgiesi, taip ir toliau, tu viską moki, tu protingas, tau dešimt rašau...
Aš manau,kad niekas nieko nelygina, bet mokytojas vistik pastebi, kuris vaikas mokosi ir nori mokintis, o kuris ne, labai juokinga kai tėvai nepastebi, kad jų vaikas visai nesimoko...
Atsakyti
o nuolat dūchindama tą nepažangų moksleivį, mokytoja pavers jį stropuoliu?
deja, ne visiem tėvam rūpi vaikų mokslai.
Atsakyti
QUOTE(akagintaras @ 2009 11 04, 21:10)
P.s. aš iš anksto atsiprašau, nes greičiausiai šioje temoje būsiu piktas - apie mokyklą esu labai jau prastos nuomonės.


Kadangi mano nuomonė apie mokyklą, kurioje mokėsi vyresnis vaikas, irgi buvo prastoka, tai vaikas dabar eina į kitą mokyklą.
Mažesniai sunkiai sekasi įsivažiuoti su skaitymu. Išbandėm keletą būdų, kaip problemą išspręsti - dabar kuriam laikui papildomai mokam mokytojai, kad dirbtų asmeniškai.

Vaikus nuo mažų dienų mokinu, kad neverta gaišti laiko svarstant, kaip turėtų elgtis kiti, kad tau būtų gerai. Keisti ar įtakoti kitų elgesį mes turime nedaug galimybių, daug lengviau ieškoti išeities ir pasiekti norimą tikslą kažką darant pačiam.
Atsakyti
QUOTE(pagyvenus @ 2009 11 13, 19:30)
Vaikus nuo mažų dienų mokinu, kad neverta gaišti laiko svarstant, kaip turėtų elgtis kiti, kad tau būtų gerai. Keisti ar įtakoti kitų elgesį mes turime nedaug galimybių, daug lengviau ieškoti išeities ir pasiekti norimą tikslą kažką darant pačiam.

Tiesą pasakius pradėjau šią temą galvodamas pirmiausia apie save. Dalykų, kurie man nesvarbūs (o tokių - absoliuti dauguma) jau seniai neatsimenu, bet neseniai apturėjau įdomią patirtį su kalbom. Mokykloje mokiausi vokiečių. Po to visą laiką norėjau išmokti anglų, bet vis nusvirdavo rankos. Minties apie kalbų kursus net iš tolo neprisileidau. Tiesiog tai buvo grynai organinė reakcija, panašiai kaip įsikišus pirštą į gerklę. Pagaliau pradėjau mokytis su "English +". Rezultatai buvo daugmaž "mokykliniai". Bet paskui atsitiko kažkas, apie ką ir norėjau pasakyti.

Vienas draugas man davė Veros F. Birkenbihl knygą "Lengviau mokykimės užsienio kalbų" ir ką jūs manote? Ta knyga pas mane pragulėjo du metus nepaliesta. Štai ką aš norėjau pasakyti. Mokykla man taip išgadino smegenis, kad aš net minties neprisileidau, kad mokytis gali būti "lengviau", o kai tas vaikinas sakydavo, kad mokytis kalbų yra vienas iš malonumų, aš žiūrėdavau į jį kaip į lunatiką.

Jeigu panaršytumėt šiame forume kalbines temas, tai pamatytumėt, kad absoliuti dauguma (nesakau "visi" - gal kur nors ir yra pasislėpęs koks optimistas, bet aš tai kol kas tokio nepastebėjau) iki šiol galvoja, kad išmokti naujos kalbos yra sunku. Tai pasakykit man dabar, kam žmonės turi būti už tai dėkingi?

Tada ir suprasit nuo ko aš noriu ir siekiu apsaugoti savo vaikus.
Papildyta:
Kažkaip paklausiau dukters, kaip mokytoja pataria mokiniams mokytis naujų žodžių.
Žinot, koks buvo mokytojos atsakymas? - "Taigi iškalkit!" smartass.gif

XXI amžius, jprst!
Atsakyti
1. Ar reikia gerai mokytis ir ką tai duoda ateity?
Vaikas geraūi mokydamasis ir matydamas, kad yra pranašesnis už kitus, įgyja daug pasitikėjimo savimi. Tai, kad vaikas gerai mokosi, dar nereiškia, kad jis tylus, gerutis ir t..t. mokykloje buvau pirmūnė nuo pradinių klasių, bet pastabos netilpo į pažymių knygelę. Buvau plepi, nepaklusni, kartais įžūli.

2. Ar yra mokykloje kokios nors pamokos (išskyrus piešimo), kurios ugdytų vaikų vaizduotę (t.y. skatintų kurti).
Jei norite, kad vaikas būtų skatinamas kurti, leiskite į būrelius. Jų būna mokyklose ir ne tik. Galima piešti, groti, dainuoti, lipdyti...

3. Dėl to, kad neįmanoma išmokti gimtosios kalbos, visiškai nesutinku. Tikrai galima. Kitas klausimas yra gabumai. Gal vaikui tiesiog sunku, gal tingi. O gal reikia papildomos literatūros ir pagalbos mokantis.


Ir pabaigai: nereikia gailėti pinigų. Galima mokytis papildomai, lannkytis pas korepetitorius, lankytis anglų kalbos mokyklėlėse, lankyti būrelius. Mokykla tikrai nesuteiks visapusiško išsilavinimo, tiek gramatikos, tiek meno...
Atsakyti
QUOTE(akagintaras @ 2009 11 13, 21:05)
1. Mokykla man taip išgadino smegenis, kad aš net minties neprisileidau, kad mokytis gali būti "lengviau", o kai tas vaikinas sakydavo, kad mokytis kalbų yra vienas iš malonumų, aš žiūrėdavau į jį kaip į lunatiką.

2. Kažkaip paklausiau dukters, kaip mokytoja pataria mokiniams mokytis naujų žodžių.
Žinot, koks buvo mokytojos atsakymas? - "Taigi iškalkit!" smartass.gif

1. Visada yra lengva apkaltinti kažką dėl savo nesėkmių. Man irgi kalbos buvo sunkiai įkandamos mokykloje, bet mokykla čia ne prie ko. Kalbos barjeras, dažnai tingėjimas mokytis ir kitokie veiksniai nulėmę mano nemokėjimą. Užtat aš gerai mokėjau matematiką, fiziką. Puikiai sekėsi man dailė ir darbai. Sunkiai buvo su fiziniu lavinimu. Viskas priklauso, gerai čia pasakė, nuo žmogaus sugebėjimų.

2. Pala pala, o kaip kitaip galima ŽODŽIUS išmokt? Tik iškalti. Beje, kad ir kaip blogai sekėsi anglų, bet žodžius galėdavau išmokti labai greitai.
Atsakyti
QUOTE(Fruzina @ 2009 11 13, 11:26)
Na o  jei tas vaikas jau keli metai nerodo jokių pastangų, nulis dėmesio į mokslą, per pamokas tik laiką prastumia, tai ką tai mokytojai daryt, sakyt, kad tu šaunuolis, kad puikiai elgiesi, taip ir toliau, tu viską moki, tu protingas, tau dešimt rašau...
Aš manau,kad niekas nieko nelygina, bet mokytojas vistik pastebi, kuris vaikas mokosi ir nori mokintis, o kuris ne, labai juokinga kai tėvai nepastebi, kad jų vaikas visai nesimoko...


Tevu indelis vaiko mokymuisi vis tiek islieka pats svarbiausias. Jei vaikas seimoje nuolat patiria stresa, mokymuisi jo energijos gali neuztekt. Kita vertus, nesimokymas gali tapti budu is tevu gauti demesio. Manau, kad daugeliu atveju del prasto vaiko mokymosi kalti tevai, o mokytojai dar ant virsaus prideda.

Netiesa, kad mokykloj neimanoma ismokti kalbu. Baigusi mokykla galiu ziureti angliskus filmus ir juos suprasti, skaitau profesine ir netgi grozine literatura anglu kalba. Susiskalbeti nuvykus i Anglija is pradziu galbut butu kokiu keblumu, bet manau kad apsiprasciau greit. Tie mano klasiokai, kurie netingejo mokytis, irgi puikiai moka anglu kalba. O zinios nepasimirsta, nes kasdien su sia kalba susiduriame.
Atsakyti
QUOTE(Arven @ 2009 11 20, 07:02)
Tevu indelis vaiko mokymuisi vis tiek islieka pats svarbiausias. Jei vaikas seimoje nuolat patiria stresa, mokymuisi jo energijos gali neuztekt. Kita vertus, nesimokymas gali tapti budu is tevu gauti demesio. Manau, kad daugeliu atveju del prasto vaiko mokymosi kalti tevai, o mokytojai dar ant virsaus prideda.


drinks_cheers.gif prisidedu prie kiekvienos minties.

Ir dar - kaip galima išmokt kitos kalbos žodžius XXI amžiuje "nekalant". Ir eilėraštį, ir formulę kokią. Jei žinot kokią galimybę, pasidalinkit.
Suprantu, kad, įtvirtinant žinias, reikia kalbai (ir ne tik) - skaityt, uždaviniams suprast - spręst, bet be atminties - niekaip.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Ūla: 20 lapkričio 2009 - 12:28
QUOTE(Ūla @ 2009 11 20, 12:22)

Ir dar - kaip galima išmokt kitos kalbos žodžius XXI amžiuje "nekalant".

laisvai.
cia kazkoks senu laiku stereotipas, kad kalbas reikia kalt, kad norint ismokti anglu, reikia iskalt zodziu sarasus. briedas. kalimas - tiesus kelias i isitikinima "as negabus kalboms". kalbu mokomes bendraudami, kalbedami, naudodami isgirstas frazes, sakinius tinkamame kontekste. butent komunikacine kalbos funkcija yra svarbiausia - tam nereikia nei zodynu, nei gramatikos kalimo.

kudikiai, kai mokosi gimtosios kalbos, nekala nei zodziu nei taisykliu - taciau ilgainiui puikiai pradeda kalbeti savo gimtaja kalba. net isleistas i svetimakalbi darzeli vaikas netrukus ismoksta bendrauti ta kalba, i kurios aplinka patenka, nors niekas jo specialiai nemoko ir neaiskina taisykliu...
Atsakyti
QUOTE(ragnez @ 2009 11 20, 15:47)
laisvai.
cia kazkoks senu laiku stereotipas, kad kalbas reikia kalt, kad norint ismokti anglu, reikia iskalt zodziu sarasus. briedas. kalimas - tiesus kelias i isitikinima "as negabus kalboms". kalbu mokomes bendraudami, kalbedami, naudodami isgirstas frazes, sakinius tinkamame kontekste. butent komunikacine kalbos funkcija yra svarbiausia - tam nereikia nei zodynu, nei gramatikos kalimo.

kudikiai, kai mokosi gimtosios kalbos, nekala nei zodziu nei taisykliu - taciau ilgainiui puikiai pradeda kalbeti savo gimtaja kalba. net isleistas i svetimakalbi darzeli vaikas netrukus ismoksta bendrauti ta kalba, i  kurios aplinka patenka, nors niekas jo specialiai nemoko ir neaiskina taisykliu...

bet viskas turi būt daroma nuosekliai, skiriant daug dėmesio motyvacijai.
Nelabai sutikčiau su darželio pavyzdžiu. Taip, jei vienas vaikas patenka tarp kitakalbių, sutinku, jam paprasčiausiai kitos išeities nelieka. Mokinį, studentą išsiunčiam mokytis į kitą šalį - tas pats. O pamoka - minutinė, laikina, po jos seka kitos penkios, kur bendraujama gimtąja kalba.
Atsakyti
QUOTE(Ūla @ 2009 11 20, 15:59)
O pamoka - minutinė, laikina, po jos seka kitos penkios, kur bendraujama gimtąja kalba.

taip, taciau per pamoka sudarius mokiniams galimybe realiai kalbetis mokomaja kalba - kad ir poromis arba grupelemis, kurti ir vaidinti trumpus siuzetus buitinemis temomis, kurti vadinamuosius "chant'us" atkartojant aktualias frazes, o namuose duoti uzduoti ziureti vaikiskus filmukus ar laidas anglu kalba ir jas atpasakoti (pagal amziu ir kalbos mokymosi lygi), o ne pakelus pries klase liepti "deklamuoti" atskirus zodzius, darbas vyksta visai kitaip.

kalbos nera ismokstama kalant zodzius. kalba yra sudaryta is didesniu junginiu - nuolatiniu fraziu, sakiniu. pirmiausia turetu buti mokoma snekamosios kalbos fraziu, leidzianciu perteikti informacija(nesigilinant i rasyba ar gramatikos taisykles), veliau, kai mokinys sukaupia pakankama "corpus'a" (ty "tekstyna"), is turimos medziagos jis pats gali isvesti gramatikos ir rasybos taisykles, o ne atvirksciai. tokiu budu kalbos mokytis daug lengviau, naturaliau ir nesudaromas ispudis, kad kalbos mokytis sunku.
Atsakyti
QUOTE(ragnez @ 2009 11 20, 17:34)
taip, taciau per pamoka sudarius mokiniams galimybe realiai kalbetis mokomaja kalba - kad ir poromis arba grupelemis, kurti ir vaidinti trumpus siuzetus buitinemis temomis, kurti vadinamuosius "chant'us" atkartojant aktualias frazes, o namuose duoti uzduoti ziureti vaikiskus filmukus ar laidas anglu kalba ir jas atpasakoti (pagal amziu ir kalbos mokymosi lygi), o ne pakelus pries klase liepti "deklamuoti" atskirus zodzius, darbas vyksta visai kitaip.

Viskas atrodo grazu ir logiska bei pritarciau, bet...sis dalykas tinka, kai patenka kitakalbis vaikas vienas i kolektyva. Visi tada taisyklingai kalba, tas kitakalbis po truputi perima naujos kalbos specifika, isimena zodzius. Kaip tai padaryti klaseje, kurioje sedi 30 vaiku, kurie, sakykim, anglu kalbos ne bum bum, ne vieno zodzio? Apie koki bendravima grupelese galima kalbeti, jei nera pagrindiniu net zodziu? Nu dabar mudvi imkim bendrauti kokia suomiu kalba, kai bent jau as ne vieno zodzio sia kalba nemoku smile.gif
As prisimenu mokyklos laikus, kai mums anglu kalba vede integruotas i mokykla tikras anglas, nemokantis lietuviskai ne zodzio. Po truputi jis pradejo gaudytis, bent jau pirmus zodzius ismoko keiksmazodzius lietuviskai doh.gif O mums tai buvo isbraukti metai is anglu kalbos mokymosi. Kaip suprasti, kaip susikalbeti su juo, kai mes, mokiniai, nesupratome ne vieno zodzio, ka jis ten plieke ir dar greit, o jis nesuprato, jog mes bandom net gestu kalba paaiskinti-NESUPRANTAM.
Kalbeti grupelemis tinka jau vyresnese klasese, kai yra pamatai kalbos bei bent jau pagrindiniu zodziu zodynas drinks_cheers.gif
Atsakyti