QUOTE(Felisė @ 2009 10 14, 13:46)
Laukiu ir as informacijos apie tai, kaip gi bus su daugiavaikem šeimom
Kol kas oficialios informacijos nėra. Kai tik bus - informuosime.
PASKAITINĖKITE IR PASIDALINKITE...
http://www.elta.lt/z...?inf_id=1101929
Beje, pagal šitą projektą jei šeimoje auga 5 vaikai nuo 7m. - šeima praras 500Lt/mėn. paramos nepaisant jokių pajamų dydžių...
Šitas faktas buvo staigmena ir SADM viceministrei, ir Soc.komiteto pirmininkui Dagiui - nieks apie tai nepagalvojo...
QUOTE(Felisė @ 2009 10 14, 13:46)
Laukiu ir as informacijos apie tai, kaip gi bus su daugiavaikem šeimom
AMTYVIŲ MAMŲ SAMBŪRIO POZICIJA DĖL VAIKO PINIGŲ SKYRIMO TVARKOS PAKEITIMŲ (pateikta socialinių reikalų komitetui Seime):
Dėl Išmokų vaikams įstatymo projekto 11 straipsnio.
Argumentai:
Pateikto projekto 11 straipsniu keičiamas teisinis išmokos vaikui reglamentavimas, įtvirtintas LR Išmokų vaikams įstatymo 6 straipsnio nuostatose:
nustatant, kad
išmoka vaikui mokama tik iki 7 metų;
išmoka vaikui iki 2 metų mokama tik jei vaiko tėvai ar globėjai pagal Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymą už tą vaiką
negauna socialinio draudimo motinystės (tėvystės) pašalpos;
sumažinamas išmokos vaikams gavėjų skaičius, suteikiant teisę į pašalpas vaikui nuo 3 iki 7 metų, tik jei vidutinės pajamos, nustatytos Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 15 straipsnyje,
vienam šeimos nariui per mėnesį yra mažesnės kaip 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio (galiojančiame įstatyme šis dydi lygus 3 valstybės remiamų pajamų dydžiui);
atsisakant didesnio 1,1 bazinės socialinės išmokos dydžio išmokos per mėnesį kiekvienam vaikui, nuo vaiko gimimo dienos iki sukaks 3 metai taikymo šeimoms, auginančioje tris ar daugiau vaikų.
1. LR Išmokų vaikams įstatymo tikslas įtvirtintas 1 straipsnyje: Šio įstatymo paskirtis nustatyti išmokų vaikams rūšis, jų dydžius, asmenų, turinčių teisę gauti išmokas, kategorijas, šių išmokų skyrimo ir mokėjimo sąlygas, tvarką ir finansavimą įstatymo 2 straipsnio 3 d. apibrėžia, kad išmokos vaikams (toliau išmokos) periodinės ir vienkartinės piniginės išmokos, skiriamos ir mokamos vaikams ir pilnamečiams asmenims, nėščioms moterims, vienam iš vaiko tėvų ar globėjų (rūpintojų) šio įstatymo nustatytomis sąlygomis ir tvarka. Projektu siūlomas teisinis reglamentavimas be pagrindo išskirtų vaikus nuo 7 metų amžiaus iš kitų vaikų tarpo, taip be pagrindo, prieštaraujant pačiam įstatymo tikslui, ribojant vyresnių nei 7 metai vaikų teisę į išmokas. Tuo pačiu būtų pažeistas Konstitucinis lygiateisiškumo principas. Pažymėtina, kad šios išmokos praktikoje dažniausiai yra naudojamos vaikų neformaliojo ugdymo užsiėmimams finansuoti, kurie mokyklinio amžiaus vaikams yra ne mažiau svarbūs nei mažesniesiems.
2. Išmokų vaikams paskirtis ir finansavimo šaltinis niekaip nėra susiję su motinystės(tėvystės) išmokomis. Pirmųjų paskirtis - parama vaikui, antrųjų - apdraustojo socialiniu draudimu asmens prarastų draudžiamųjų pajamų kompensavimas dėl negalėjimo dirbti. Ar dirbančių, laikinai nedarbingų dėl ligos ar netgi nedirbančių, bet turinčių pakankamą pragyvenimo šaltinį, tėvų vaikas yra vertesnis vaiko išmokos nei tas, kurio tėvai (vienas iš tėvų) gauna motinystės(tėvystės) pašalpą? Juolab, kad šiuo atveju neatsižvelgiama į šeimos finansinę padėtį.
3. Atsižvelgiant tiek į patį įstatymo pavadinimą, tiek į išmokų vaikams tikslą, teisės į išmoką siejimas su tėvų pajamomis yra iš esmės ydingas. Pajamų šeimos nariui, su kurių dydžiu įstatymas sieja teisės į išmoką atsiradimą, mažinimas per pusę vertintinas kaip turintis vienintelį tikslą sumažinti išmokų vaikams gavėjų skaičių be jokio teisinio pagrindimo. Be to, tokia praktika išmokos vaikui skyrimą performuluoja į ,,skurdžiaus išmaldą kai teisę į išmokas vaikams įgyja tik šeimos, kurių pajamos neviršija skurdo lygio. Tai įrodo ir faktas, jog šis skurdo lygis (1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio) yra taikomas skiriant Europos Sąjungos paramą maisto produktais labiausiai nepasiturintiems asmenims pagal Maisto iš intervencinių atsargų teikimas labiausiai nepasiturintiems asmenims Bendrijoje programą. Tikslinga yra atsisakyti išmokų vaikams siejimo su tėvų pajamomis arba keisti įstatymo pavadinimą ir tikslą įtvirtinant, kad išmokos skiriamos tik socialiai remtiniems vaikams.
4. 2009 m. birželio 18 d. LR socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Jungtinių Tautų vystymo programa (JTVP) Lietuvoje, Darbo ir socialinių tyrimų institutas bei Europos komisijos atstovybė Lietuvoje sutarė dėl bendradarbiavimo atliekant ekonominės krizės socialinio poveikio vertinimą labiausiai pažeidžiamoms gyventojų grupėms Lietuvoje. Vertinimo išvadose gausios šeimos yra įvardintos tarp ekonominio nuosmukio labiausiai įtakojamų grupių. Ankstesni tyrimai aiškiai teigia, jog šių šeimų pragyvenimo lygis yra žemiau skurdo ribos, o gyvenimo kokybė gerokai atsilieka nuo bendrų rodiklių be to, išvadose teigiama, kad neigiami socialiniai pokyčiai yra ,,labiausiai inertiški ir sunkiausiai kompensuojami", taigi ateityje brangiausiai kainuojantys. Apibendrinant, taupymas būtent gausių šeimų sąskaitą vertintinas kaip netikslingas, ekonomiškai nepagrįstas ir socialiai neteisingas.
Siūlymas: siūlome išbraukti 11 straipsnį.
Dėl gausių šeimų:
Pakeitimasi ketinama gausiom šeimom mokėti vaiko pinigus bendra tvarka (t.y. 52Lt/mėn. jei asmeniui šeimoje pajamų gaunama ne daugiau kaip 525Lt, o nuo 7m. vaiko pinigų vaikui visai nemokėti). Šitas siūlymas turi galioti laikinojo įstatymo metu.
t.y. projekte numatyta, kad laikinojo įstatymo metu 6 sraipsnis (nurodantis gausių šeimų paramą per vaiko pinigus) NEGALIOJA.