Įkraunama...
Įkraunama...

IEŠKINYS DĖL MOTINYSTĖS PAŠALPOS MAŽINIMO - 2

QUOTE(egesichora @ 2009 12 23, 00:28)
Manau,kad NAMS tikrai turejo veiklos visa ta laika. Lengviausia yra nieko nedaryti ir burbeti. Aktyviosios mamos taip pat turi seimas ir isipareigojimus (ne ka mazesnius,nei kitos)ir aukojo bendram labui laika,kuri butu skyrusios savo seimai.Asmeniskai vien tik sau naudos jos tikrai negavo ir negaus jos daugiau nei kitos. Visa ta mamu veikla vyko Lietuvoje,kurios vyriausybe praktiskai neatsizvelgia i savo zmoniu prasymus ir pasiulymus. Vyko derybos ir manau,kad kazka tikrai isejo issidereti. O kaip bus ateityje ....

Ar cia kas gincyjasi del to, NAMS daug padare? Kazkaip postas nuskambejo kaip moralas. Visos mes cia joms dekingos 4u.gif

RasaP, o gal galima kur pamatyti Andriukaicio rasta i KT?
Atsakyti
QUOTE(**Leila** @ 2009 12 23, 15:22)
RasaP, o gal galima kur pamatyti Andriukaicio rasta i KT?

Čia:
http://www3.lrs.lt/p...a.s... &p_tr2=2

ir čia:
http://www3.lrs.lt/p...c_l?p_id=360543
Atsakyti
QUOTE(amaliute @ 2009 12 22, 22:46)
pirmais - taip, iki liepos 1 d. isejusioms nenuskaiciuos 10 proc. sumazine lubas iki 4680, antrais nuskaiciuos 25 proc. nuo 4680 ir liks max- 3510...abi sumos su mokesciais.
taip, toms kurios atostogu iseje iki 2010 liepos 1 d.

Volpex, o kokios lubu sumos tuomet bus toms, kurios iseis jau po liepos 1d.???
1 ais - 4680 lt - 10proc. ir 2ais - 4680 - 25 proc.?? ar gerai cia suprantu as?


Kodel antrais nuskaiciuos 25 % jau esancioms motinystes atostogose?

Kaip suprantu siuo metu yra taip- nuo sausio 1 dienos perskaiciuoja visoms pagal naujas draudziamasias pajams, o nuo liepos mazinamos lubos (visoms irgi?), o procentai mazinami tiktai naujai iseinancioms. Ar ne? kazko nepagaunu.... g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo supere: 23 gruodžio 2009 - 17:08
QUOTE(Keiti @ 2009 12 23, 01:30)
Žinokit neatkapstau, kur mamos būrėsi dėl FNTT kratymo, labai reikėtų pasikalbėti su tom, kuriom apribotos arba nutrauktos pašalpos, nes  renkuosi advokatą ir ketinu eiti iki galo dėl neteisėtų prokurorų veiksmų vykdymo.


Labas,mes turime atskira savo psl. mirksiukas.gif tos,kurios rase ar skambino po laidos Paskutine instancija ax.gif
Atsakyti
QUOTE(RasaP @ 2009 12 22, 23:14)
Korektūra: 1,6mlrd Lt reiks ligos ir motinystės išmokoms kartu.
Prieš švenčiant, reikėtų  pasitikrinti kokią šventę švenčiate.


Ka mes svenciame tikrai zinome ir yra simboliska, kad didziajai visuomenes daliai yra ka svesti butent Kaledu isvakarese, del ko ir sveikinu visus zmones, kurie puikiai suvokia kokioje padetyje atsidure valstybe, mokedama didziausias pasaulyje motinystes ismokas.

Jus jau mano pateiktus skaicius viena karta koregavote, kai panele Valeckaite per LNK zinias paskelbe (anot jusu faktu neatitinkancius duomenis) kad s.m. vasara vidutinine motinystes ismoka sudare 3500 Lt/mėn. Tuomet tyliai ir nuolankiai diskusija baigesi, nes siu skaiciu nesugebejote paaiskinti. Staiga pradejote ieskoti pateisinimu, kaip staiga per metus motinystes vidutine ismoka padidejo nuo 2300 Lt/men. iki 3500 Lt/men., nors visi puikiai zinome, del ko vyko sis faktinis islaidu padidejimas... smile.gif

P.S.

Išrašas iš SODROS asignavimų paskirstymo:

Planuojamos islaidos 2009 m.
Senatvės pensijos - 5,868 mlrd. Lt
Netekto darbingumo pašalpos - 1,795 mlrd. Lt
Našlių pensijos - 412 mln. Lt
Ligos pašalpos - 638 mln. Lt
Motinystės pašalpos - 1,481 mlrd. Lt (1,61 mlrd. Lt - patikslinta)
Bedarbių pašalpos - 257 mln. Lt
Nelaimingų atsitikimų darbe išmokos - 58 mln. Lt

Planuojamos islaidos 2010 m.
Senatvės pensijos - 5,335 mlrd. Lt
Ligos pašalpos - 579 mln. Lt
Motinystės pašalpos - 1,039 mlrd. Lt

Atsakyti
http://vz.lt/2/strai..._mamyciu_skundu
Atsakyti
QUOTE(Tadas_Blinda @ 2009 12 24, 09:42)
Ka mes svenciame tikrai zinome ir yra simboliska, kad didziajai visuomenes daliai yra ka svesti butent Kaledu isvakarese, del ko ir sveikinu visus zmones, kurie puikiai suvokia kokioje padetyje atsidure valstybe, mokedama didziausias pasaulyje motinystes ismokas.

Jus jau mano pateiktus skaicius viena karta koregavote, kai panele Valeckaite per LNK zinias paskelbe (anot jusu faktu neatitinkancius duomenis) kad s.m. vasara vidutinine motinystes ismoka sudare 3500 Lt/mėn. Tuomet tyliai ir nuolankiai diskusija baigesi, nes siu skaiciu nesugebejote paaiskinti. Staiga pradejote ieskoti pateisinimu, kaip staiga per metus motinystes vidutine ismoka padidejo nuo 2300 Lt/men. iki 3500 Lt/men., nors visi puikiai zinome, del ko vyko sis faktinis islaidu padidejimas... smile.gif

P.S.

Išrašas iš SODROS asignavimų paskirstymo:

Planuojamos islaidos 2009 m.
Senatvės pensijos - 5,868 mlrd. Lt
Netekto darbingumo pašalpos - 1,795 mlrd. Lt
Našlių pensijos - 412 mln. Lt
Ligos pašalpos - 638 mln. Lt
Motinystės pašalpos - 1,481 mlrd. Lt (1,61 mlrd. Lt - patikslinta)
Bedarbių pašalpos - 257 mln. Lt
Nelaimingų atsitikimų darbe išmokos - 58 mln. Lt

Planuojamos islaidos 2010 m.
Senatvės pensijos - 5,335 mlrd. Lt
Ligos pašalpos - 579 mln. Lt
Motinystės pašalpos - 1,039 mlrd. Lt


bet idomu is kur gautas tas 3500 skaicius g.gif

kai pagal mane, tai visas finansavimas buvo 1,6 mlrd grubiai

mamu kiek tiksliai statiskiskai buvo nezinau, bet pvz pirmus metus gaunanciu 35000, bet nereikia pamirsti, kad ir 0,85 gauna dar 34000, tai is viso gauna 69000 mamu, ir grubiai gaunas po 2300lt. kur ir kada ta pasalpa padidejo g.gif
Atsakyti
g.gif Na manau, kad visgi gal reikėtų "jamti tuos berazumius už kiaušių", kad bent jau leistų eiti užsidirbt papildomai tą, ką jie atėmė . Bliamba, gi gyvent tai reikės.....

O tai ar realu laimėti skundą dėl sumažintų draudžiamųjų pajamų? g.gif g.gif g.gif Teisininko komentaras čia labai pagelbėtų.... g.gif
Atsakyti
QUOTE(VOLPEX @ 2009 12 21, 22:46)
sumazino  ir edp ir lubas ir pacias ismokas, edp ir lubos paliete ir kitas soc. grupes, bet nei vienos grupes neturincios teises gauti kitu draudziamuju pajamu, nepaliete taip stipriai, plius tai laikinos ismokos ir nekompensuojamos.... is esmes ikelsiu kreipimasi i DG kuris buvo issiustas nuo NAMS tikiuosi autoriu kolektyvas nesupyks (nezinau ar tai galutine redakcija), manau dizioji dalis argumentu ten pateikti 4u.gif
'Lietuvos Respublikos Seimas 2009 12 09 d. priėmė Socialinių išmokų perskaičiavimo ir mokėjimo laikinąjį įstatymą (toliau – Įstatymas). Asociacija „Nacionalinis aktyvių mamų sambūris“ (toliau – NAMS) įdėmiai stebėjo ir aktyviai dalyvavo šio Įstatymo priėmimo procesuose, tačiau į daugelį NAMS pasiūlymų nebuvo atsižvelgta, o paskutinis mėginimas Seimo nariams parodyti Įstatymo ydingumą ir galimą prieštaravimą Lietuvos Respublikos Konstitucijai nesulaukė dėmesio.
Ligos ir motinystės socialinio draudimo išmokų skaičiavimo tvarka ekonominio sunkmečio laikotarpiu iki priimant Įstatymą jau buvo pakeista tris kartus. Nesibaigiantys motinystės išmokas reglamentuojančių teisės aktų kaitaliojimai, chaotiškas papildomų taupymo būdų ieškojimas motinystės(tėvystės) išmokų sąskaita, tik pasibaigus (ar net nepasibaigus) vienam išmokų mažinimo etapui, liudija, kad  Vyriausybės bei Seimo darbas yra neadekvatus jų siekiams – efektyviam krizės įveikimo plano sukūrimui ir įgyvendinimui. Tokiais veiksmais nepaisoma teisinio apibrėžtumo principo, keliama nuolatinė įtampa visuose visuomenės sluoksniuose, mažinamas pasitikėjimas Valstybe ir jos teisine sistema.
Norėtume atkreipti Jūsų  Ekscelencijos dėmesį  į akivaizdžius žemiau pateikiamus Įstatymo trūkumus:

Dėl Įstatymo 9 straipsnio  2  dalies ir 3 straipsnio.
1. Įstatymo  9 straipsnio 2 dalimi ir 3 straipsniu,  atsižvelgiant į 10 straipsnio 1 dalies nuostatas, įtvirtinta Vyriausybės teisė leidžiant teisės aktus keisti minimalias ir maksimalias socialinio draudimo išmokų ribas, atitinkamai pačius išmokų dydžius asmenims jau po to kai jie įgyja teisę į atitinkamo dydžio išmokas. Iki Įstatymo priėmimo einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydžio pasikeitimas įtakodavo tik naujai skiriamų pašalpų dydį. Paskirtų ir mokamų socialinio draudimo pašalpų perskaičiavimas kiekvieną kartą Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus naują einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydį neatitinka teisinio apibrėžtumo principo reikalavimų, kadangi pašalpų gavėjai nėra apsaugomi nuo tolimesnio pakartotinio šių išmokų mažėjimo, jiems nesudaroma galimybė tinkamai jam pasirengti. Be to, tokiu teisiniu reguliavimu Vyriausybei suteikiama teisė savo sprendimu, be įstatymų leidėjo įsikišimo, riboti konstitucines nuosavybės teises. Nustačius tokį teisinį reguliavimą maksimalių motinystės (tėvystės) pašalpų gavėjų gaunamos pašalpos, tikėtina, bus mažinamos keletą kartų per motinystės (tėvystės) atostogų laikotarpį, netenkant gan žymios jau paskirtos pašalpos dalies (jau nuo 2010 m. sausio 1 d. pakeitus draudžiamųjų pajamų dydį maksimalių motinystės( tėvystės) pašalpų gavėjų gaunamos pašalpos sumažėtų apytiksliai 22 procentais, o jei draudžiamosios pajamos būtų mažinamos pakartotinai nepasibaigus motinystės (tėvystės) atostogoms, būtent šios asmenų grupės pašalpos vėl būtų mažinamos didžiausiu procentu, ir galėtų pasiekti ir 40 – 50 procentų ribą), tuo pažeidžiant proporcingumo principo reikalavimus. Kita vertus, mažiausių pašalpų gavėjų interesai Įstatymu taip pat nėra apsaugoti, kadangi tiek paties ribinio dydžio nustatymas, tiek jo keitimo galimybė Įstatymu palikta visiškai priklausoma nuo Vyriausybės valios.
2. Įstatymo 9 straipsnio 2 dalis taikoma ir motinystės išmokoms, avansu išmokamoms už visą nėštumo ir gimdymo atostogų laikotarpį. Šių atostogų metu sumažėjus einamųjų metų draudžiamosioms pajamoms, susidarys permokos motinoms už laikotarpį nuo draudžiamųjų pajamų pasikeitimo iki jų nėštumo ir gimdymo atostogų pabaigos, kurias reikės grąžinti. Tokiu būdu išbalansuojamas šeimos biudžetas, keliama bereikalinga įtampa kūdikio besilaukiančiai moteriai, mažinamas pasitikėjimas teisiniu saugumu Valstybėje.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta manome, kad teisinis reguliavimas įtvirtinantis Vyriausybės teisę poįstatyminiu aktu riboti jau paskirtas ir mokamas socialinio draudimo išmokas, taip pat nustatyti ir keisti ribinius išmokų dydžius,  tikėtinai prieštarauja Konstitucijai.
Dėl Įstatymo 10 straipsnio.
1. Įstatymo 10 straipsnio 1-3 dalimi įteisintas ne tik naujai skiriamų bet ir jau paskirtų ir mokamų motinystės (tėvystės) pašalpų mažinimas nuo 2010 m. liepos 1 d. Šis mažinimas, atsižvelgiant į keičiamą einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydį, sieks iki 37 % pirmaisiais ir iki 48 % antraisiais vaiko priežiūros metais (priedas Nr. 1).
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad valstybei tenka pareiga vykdyt tuos turtinio pobūdžio įsipareigojimus, kuriuos ji prisiėmė įstatymu nustatydama tokį reguliavimą, pagal kurį asmuo, atitinkantis įstatymo nustatytas sąlygas, įgyja teisę į tam tikrą [išmoką]. Taigi asmuo, kuris atitinka įstatymo nustatytas sąlygas [išmokai] gauti ir kuriam ši [išmoka] paskirta ir mokama, turi teisę į atitinkamo dydžio piniginę išmoką, t.y. teisę į nuosavybę. Pagal Konstitucijos 23 straipsnį ši teisė turi būti saugoma ir ginama.“(LR Konstitucinio Teismo 2003 m. gruodžio 3 d. nutarimas)
Europos žmogaus teisių teismo ir Konstitucinio Teismo praktikoje suformuotos šios nuosavybės teisių ribojimo sąlygos: teisėtumas, būtinumas ir proporcingumas. Teisių ribojimas (pvz. susidarius sunkiai ekonominei ir finansinei situacijai valstybėje keičiant valstybės prisiimtų finansinių įsipareigojimų, susijusių su pašalpų bei kitų išmokų apskaičiavimu ir mokėjimu, teisinį reguliavimą) bus teisėtas tik jei naudojamos priemonės bus proporcingos (adekvačios) siekiamam tikslui, t.y. bus išlaikyta visuomenės ir asmens interesų pusiausvyra bei nebus paneigta pati teisės esmė: Atsižvelgiant į motinystės išmokų gavėjų (ypač gaunančių didžiausias išmokas) skaičių, tai, kad motinystės išmokos yra laikino pobūdžio ir biudžeto taupymas šioje konkrečioje situacijoje labai nedidelis, manome, kad jau paskirtų motinystės(tėvystės) pašalpų mažinimas Įstatymu nebuvo būtinas, o atsižvelgiant į jau paskirtų išmokų mažėjimo procentą – ir neproporcingas. Kadangi motinystės (tėvystės) pašalpų gavėjai negali gauti kitų draudžiamųjų pajamų, toks pašalpų mažinimas juos palies ypač skaudžiai ir taip apribos galimybę vaikui augti su motina/tėvu  Akivaizdu, kad dėl tokių priemonių taikymo visuomenės gaunama nauda neadekvati konkretaus asmens ir jo šeimos , tarp jų mažamečių vaikų, patiriamai žalai.
Konstitucinis Teismas taip pat yra konstatavęs, kad „jeigu pertvarkant socialinių garantijų sistemą ar atskirų socialinių garantijų struktūrą yra sumažinama socialinių garantijų apimtis, juo labiau, jeigu tam tikrų socialinių garantijų nebelieka, turi būti nustatytas teisingas patirtų praradimų kompensavimo asmenims, kuriems tokios socialinės garantijos buvo pagrįstai nustatytos, mechanizmas.“ (Konstitucinio Teismo 2003 m. gruodžio 3 d. nutarimas). Motinystės(tėvystės) išmokos, priešingai nei kitos išmokos, nėra tęstinės. Šių išmokų dalies praradimo neįmanomos kompensuoti per jų mokėjimo laikotarpį, didinant bazinius dydžius kaip kad yra ir nedarbingumo ar ligos išmokų atveju. Tai dar kartą patvirtina, kad motinystės išmokų mažinimas šią teisę jau įgijusiems asmenims pažeidžia šių asmenų nuosavybės teises ir teisėtumo principo reikalavimus,

2. Keturių einamųjų metų draudžiamųjų pajamų (75 procentų keturių einamųjų metų draudžiamųjų pajamų) ribos taikymas visų motinystės(tėvystės) išmokų atžvilgiu nėra suderinamas su Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio 3 dalimi, įtvirtinančia apdraustojo teisę dviejų ir daugiau vaikų gimimo atveju gauti padidintą pašalpą (pašalpa didinama atsižvelgiant į vienu metu gimusių vaikų skaičių: gimus dvynukams – 2 kartus, gimus trynukams – 3 kartus ir t.t.). Pagal Įstatymo 10 straipsnio nuostatas tokioms padidintoms (padvigubintoms, patrigubintoms ir t.t.) pašalpoms taikoma ta pati keturių einamųjų metų draudžiamųjų pajamų (75 procentų keturių einamųjų metų draudžiamųjų pajamų) riba kaip ir vieno vaiko susilaukusio ir jo priežiūros atostogose esančio tėvo (motinos) pašalpai. Tokiu būdu Įstatymo 10 straipsnio nuostatomis apskritai paneigiama Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatyme įtvirtinta (ir iki Įstatymo įsigaliojimo įgyta) apdraustojo teisė į dvigubo, trigubo ir t.t. dydžio pašalpą. Pažymėtina,  kad dėl įstatymų tarpusavio nesuderinamumo, tėvai, kurie teisę į motinystės(tėvystės) išmokas, mokamas dvynukų ar trynukų priežiūros atostogose esantiems asmenims, įgis nuo 2010 m. liepos 1 d., priešingai nei tie kurie šią teisę bus įgiję iki tol,  turės teisę į dvigubų ar trigubų lubų dydžio išmokas.
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, prašome Jūsų, Gerbiama Prezidente, nepasirašyti Seimo priimto įstatymo.'


DIDELIS ACIU NAMS 4u.gif , lenkiu galva. Viskas teisingai ir aiskiai isdestyta. Gaila, kad valdziai tai ne motais doh.gif Pagal ju idiotiskus istatymus, vis mazinant draudziamasias pajamas ir peskaiciuojant jau paskirtas ismokas, pastoviai liktumem skolingi valstybei. Nu gi visiska nesamone doh.gif doh.gif doh.gif

As tai turiu pasiulyma kurti NAMS partija ir dalyvauti seimo rinkimuose mirksiukas.gif
Atsakyti
http://www.delfi.lt/...s.d?id=27283171
Atsakyti
QUOTE(Karina123 @ 2009 12 29, 14:33)


Cia siaip tokia mintis kilo. O kodel dabar terorizuoja tik tas motinas, kurios siuo metu gauna motinystes pasalpa. Jeigu musu teismai sita "padidinimo" reikala traktuoja kaip nusikaltima, tai turetu perziureti visas moketas ismokas ( nezinau koks senaties terminas butu, na gal kokie 5 metai) pvz. 5 metu laikotarpyje. Negali gi buti taip, kad mamos (neva fiktyviai pasididinusios), kurioms siuo metu priklauso moketi pasalpa yra nusikalteles, o kurios gavo pries 5 metus tai jau ne g.gif

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo supere: 29 gruodžio 2009 - 17:51
QUOTE(RasaP @ 2009 12 23, 16:10)

Bet cia kalbama apie pencininkus. O del pasalpu mamoms, vaikams reiskias nera nieko g.gif ?
Atsakyti