Puriena, Luvro foto
sillwio, dekui. dar tokia pasimetus jauciuos kaip lengva, kai viska automatika atlieka, ar bent puse darbo, o man tereik ekspokorekcija padaryt.
jei portretas stambiu planu, tai šviesi europiečio oda šešėlyje (normaliam, išsklaidytos šviesos, na ne tam, kad puse veido nesimato) yra IV zona, normaliom apšvietimo sąlygom - VI zona, o šviesiausios vietos gali būti ir VII ar net VIII zonoje (bet VIII jau gali būti "išdegimai"; ypač skane). taigi, nuo vidutiniškai pilkos (arba V zonos) reikia atimti vieną stopą ekspozicijos, ir kilstelti odą į VI zoną. tada normaliai ryškintoje juostoje oda bus per padalą šviesesntė, nei 18 proc. pilkos, ir atrodys normaliai.
vat pvz. (būtų nieko kadras, bet kairės rankos pirštai ):
veide atspalviai eina nuo kokios III (gal net II) iki VII zonos. tarp kitko čia automatika susitvarkė. vat kurią vietą matuotum ir kaip priskirinėtum? man zoniniame matavime ir yra sunkiausia vieta - nuspręsti, kas bus V zona. nuo to viskas priklauso. adamsas naudoja terminą vizualizacija. jei aš jį gerai supratau, tai reiškia ne kaip viskas atrodė iš tiesų, o kaip fatografas parodo tai nuotraukoje. kad ir šitą pvz imant. jei fotografuoti ne automatikoje ir ne kap snapšotą, tai galima būtų viską pamatuoti, paskaičiuoti ir ko gero nuspręsti ryškinti N-1. tuomet tamsiausią vietą priskirti IV zonai, o ryškinant N-1 šviesiausia zona liktų ten pat, t.y. VII (ji nepersislintų dėl sutrumpinto ryškinimo). tai Adamsas ir vadina vizualizacija.
p.s. tarp kitko, apie raudonus filtrus BW. Ryškus pvz. yra čia. alinkliuzinė apyrankė buvo šviesiai šviesiai žydra, o gėrimas melsvas, beveik mėlynas (su curacao blue sirupuku). taigi matome, kaip jie patamsėjo. užtat žmonėms, turintiems problemų dėl raudonos spalvos "inkliuzų" odoje (amžinai bręstantiems) raudonas filtras - kaip fotošopas
vat pvz. (būtų nieko kadras, bet kairės rankos pirštai ):
veide atspalviai eina nuo kokios III (gal net II) iki VII zonos. tarp kitko čia automatika susitvarkė. vat kurią vietą matuotum ir kaip priskirinėtum? man zoniniame matavime ir yra sunkiausia vieta - nuspręsti, kas bus V zona. nuo to viskas priklauso. adamsas naudoja terminą vizualizacija. jei aš jį gerai supratau, tai reiškia ne kaip viskas atrodė iš tiesų, o kaip fatografas parodo tai nuotraukoje. kad ir šitą pvz imant. jei fotografuoti ne automatikoje ir ne kap snapšotą, tai galima būtų viską pamatuoti, paskaičiuoti ir ko gero nuspręsti ryškinti N-1. tuomet tamsiausią vietą priskirti IV zonai, o ryškinant N-1 šviesiausia zona liktų ten pat, t.y. VII (ji nepersislintų dėl sutrumpinto ryškinimo). tai Adamsas ir vadina vizualizacija.
p.s. tarp kitko, apie raudonus filtrus BW. Ryškus pvz. yra čia. alinkliuzinė apyrankė buvo šviesiai šviesiai žydra, o gėrimas melsvas, beveik mėlynas (su curacao blue sirupuku). taigi matome, kaip jie patamsėjo. užtat žmonėms, turintiems problemų dėl raudonos spalvos "inkliuzų" odoje (amžinai bręstantiems) raudonas filtras - kaip fotošopas
QUOTE(andriuska @ 2009 07 16, 10:21)
būtų nieko kadras, bet kairės rankos pirštai
Andriuska, man niekas netrukdo portrete!! Puiki nuotrauka.
andriuska, nematau isdegimu sioje foto. ir kaires rankos pirstai (dar kelis k. pasitikslinau ar nemaisau ranku ) tikrai gerai matomi ir viskas ten ok.
o ka ten apie adamso teorija ir zonas tamsus miskas zali lapai ale vis tiek ekspozicija nustatyt daugmaz ismoksiu tik ne taip gal greit kaip jus, technikai ir kiek suprantu, dar skanavimas yra atskiras sudetingas ir daznai rezultata ekrane keiciantis ne i geraja puse dalykas
tiesa, ar yra dar pelesos g. kodak atstovybe? ir ar pas juos buna ryskalu ir fiksazo nedideliais kiekiais (nuluzes jau antra sav. ju tinklapis )
o ka ten apie adamso teorija ir zonas tamsus miskas zali lapai ale vis tiek ekspozicija nustatyt daugmaz ismoksiu tik ne taip gal greit kaip jus, technikai ir kiek suprantu, dar skanavimas yra atskiras sudetingas ir daznai rezultata ekrane keiciantis ne i geraja puse dalykas
tiesa, ar yra dar pelesos g. kodak atstovybe? ir ar pas juos buna ryskalu ir fiksazo nedideliais kiekiais (nuluzes jau antra sav. ju tinklapis )
andriuska, man tavo portretas nedaeksponuotas
tu kazkodel kadra geru laikai, kai ekspoza parenki, kad sviesiausios zonos nebutu nukaltos. Ir adamso teorija cia ni priciom, nes jos cia paprasciausiai nera. Kur sviesumas tolygus - tu susitvarkai, bet kur sudetingas - tai padarai kaip nedaekspoza bet tai neissprendzia problemu.
tu kazkodel kadra geru laikai, kai ekspoza parenki, kad sviesiausios zonos nebutu nukaltos. Ir adamso teorija cia ni priciom, nes jos cia paprasciausiai nera. Kur sviesumas tolygus - tu susitvarkai, bet kur sudetingas - tai padarai kaip nedaekspoza bet tai neissprendzia problemu.
QUOTE(Sansara @ 2009 07 16, 11:55)
o ka ten apie adamso teorija ir zonas tamsus miskas zali lapai ale vis tiek ekspozicija nustatyt daugmaz ismoksiu tik ne taip gal greit kaip jus, technikai ir kiek suprantu, dar skanavimas yra atskiras sudetingas ir daznai rezultata ekrane keiciantis ne i geraja puse dalykas
Ismoksi. As zonu sistema emiau ir meciau kokiu 10 kartu 3 metu laikotarpyje, kol galu gale pribrendau ir pastudijavau giliau. Problema dabat ne zonas suprasti, o teisingai tas zonas priskirti.
Skanavimas turi didziule itaka. As skanuodamas nieko neleidziu daryt uz mane skaneriu. Shopas, jeigu reikia, ta daro tobuliau, negu skanerio softas.
QUOTE(_ms_ @ 2009 07 16, 11:56)
andriuska, man tavo portretas nedaeksponuotas
tu kazkodel kadra geru laikai, kai ekspoza parenki, kad sviesiausios zonos nebutu nukaltos. Ir adamso teorija cia ni priciom, nes jos cia paprasciausiai nera. Kur sviesumas tolygus - tu susitvarkai, bet kur sudetingas - tai padarai kaip nedaekspoza bet tai neissprendzia problemu.
tu kazkodel kadra geru laikai, kai ekspoza parenki, kad sviesiausios zonos nebutu nukaltos. Ir adamso teorija cia ni priciom, nes jos cia paprasciausiai nera. Kur sviesumas tolygus - tu susitvarkai, bet kur sudetingas - tai padarai kaip nedaekspoza bet tai neissprendzia problemu.
_ms_, grynai techniskai portretas gal ir nedaeksponuotas, bet is taves to tai nesitikejau isgirst Man tai kaip tik patinka. Niekas neperkalta, o aukstas kontrastas sukuria nezmoniskai karstos dienos pojuti, kuri numalsina kokteilis ir blondine fatalisku zvilgsiu
QUOTE(sillwio @ 2009 07 16, 15:50)
_ms_, grynai techniskai portretas gal ir nedaeksponuotas, bet is taves to tai nesitikejau isgirst Man tai kaip tik patinka. Niekas neperkalta, o aukstas kontrastas sukuria nezmoniskai karstos dienos pojuti, kuri numalsina kokteilis ir blondine fatalisku zvilgsiu
nematau kontrasto. arba nezinau, kas yra kontrastas Man karstos dienos pojuti sukelia nebent tai, kad fotografas tokio lygio apsvietimui nesurado tinkamos ekspozos. O kabinejuosi as delto, kad jei kalba apie apie auksto lygio techninio atlikima, tai as jo ir reikalauju
QUOTE(_ms_ @ 2009 07 16, 13:58)
nematau kontrasto. arba nezinau, kas yra kontrastas Man karstos dienos pojuti sukelia nebent tai, kad fotografas tokio lygio apsvietimui nesurado tinkamos ekspozos. O kabinejuosi as delto, kad jei kalba apie apie auksto lygio techninio atlikima, tai as jo ir reikalauju
O kas yra kontrastas?
QUOTE(_ms_ @ 2009 07 16, 14:19)
grubiai ryskumas turbut
Davai be cirku Pakalbam apie technika, kad jau pradejom.
QUOTE(sillwio @ 2009 07 16, 16:28)
Davai be cirku Pakalbam apie technika, kad jau pradejom.
Nu mielai, bet tik rytoj nuo ryto, nes jau vaziuoju namo Birstonan