Sveiki, vis skaitineju skyreli ir suprantu,kad be gerb.Adamso neissiuksiu , kurias is siu knygu ,patartumete isigyti jei as teisingas radau
QUOTE(sillwio @ 2009 07 12, 22:13)
Kodėl pirmi du bw kadrai man atrodo lyg persviesti? Šešėliai po medžiais pilni detalių, bet uolos ir vanduo smarkiai peršviesti.
čia gal būt kiek perryškinta. bet tik galbūt ir vos vos (mano nuomone). negatyvas išėjo kike tankesnis, nei įprastai. skanavimas prisidėjo. o ekspozicija šiuo atveju buvo visiškai automatinė (paskutiniame kadre gal tik ekspokorekcija -1). Samarijoje tie akmenys tokie sausi ir turistų nušlifuoti, kad beveik balti (realiai akis skauda į juos žiūrint be saulės akinių). skaitmeniniai kadrai, kuriuose buvo akmeny, jų vietoje skylės, arba visiškai be detalių net medžiai, nekalbant apie jų šešėlius. vat buvo reali vieta, kur zoninę teoriją taikyti reikėjo, o tai daugumoje vietų dėl atmosferinio ūko, kuris veikė kaip difuzorius, diapazono skirtumas siekė vos 5 stopus.
p.s. išlindo praktikon plokštelių privalumas...jei kažką pridirbi ryškindamas, sugadini vieną kadrą, o ne visą juostą. klaidingai maniau, kad ryškinant ilgą laiką pagrindinis faktorius yra ryškalo kiekis tirpale, o santykis yra antrinis dalykas. todėl pastebėjęs, kad bakelyje 0,5 litro tirpalo yra mažoka plačiai juostai, kad burbulai išsistumtų iš spiralės, pripyliau dar kokių 100 ml vandens. laiko nepridėjau (buvo 40 min.) rezultatas - žiaurus neišryškinimas. kartais matyt reikia gauti spyrį į subinę, kad rimčiau pradėtum žiūrėti į reikalą, o tai jau buvau visai atsipalaidavęs...laiką žiūrėjau pagal virtuvinį laikrodį, mašiau kada prisimindavau ir pan. užtat po to trys juostos - kaip iš pypkės. net mano anksčiau peikta ilford pan (be F) 400, kuri dar visai neseniai buvo nupiginta iki 8 lt, parodė mano galva neblogus rezultatus:
ir čia gan sudėtingom apšvietimo sąlygom (matavau po to spotmetru:jei vazoną skirti V, tai lango šviesa staltiesėje skrenda kosmosan):
QUOTE(ediper @ 2009 07 13, 07:55)
Sveiki, vis skaitineju skyreli ir suprantu,kad be gerb.Adamso neissiuksiu , kurias is siu knygu ,patartumete isigyti jei as teisingas radau
Labas. Siaip visos jos vertos jas perskaityti, tik, manau, pradziai tikrai nereikia uzsikrauti bereikalinga informacija. Pradziu pradzia yra The Negative, kurioje aprasoma tave dominanti, kaip suprantu, zonu sistema.
Nezinau ar yra prasme is karto pirkti knyga. Gal pradziai pastudijuok zonu sistema ir jei nuspresi, kad internete pateiktos informacijos tau neuztenka, pirk knyga.
The Camera nera prasmes, manau, o The Print bus reikalinga, jei pati spausdinsi namie. Kitu nevarciau.
Papildyta:
Jo, prisimenu as apsvietimo salygas ten Vidudieni automatika nesusitvarko, nors tu ka. Dregme atmosferoje, saule praktiskai zenite, kontrastai - mano nikono eksponometras kraustesi is proto
QUOTE(ediper @ 2009 07 13, 08:55)
Sveiki, vis skaitineju skyreli ir suprantu,kad be gerb.Adamso neissiuksiu , kurias is siu knygu ,patartumete isigyti jei as teisingas radau
pirmas tris turiu parsisiuntus. jei nori, galiu permest jei labai patiks, galėsi pirkt
QUOTE(sillwio @ 2009 07 13, 09:16)
Labas. Siaip visos jos vertos jas perskaityti, tik, manau, pradziai tikrai nereikia uzsikrauti bereikalinga informacija. Pradziu pradzia yra The Negative, kurioje aprasoma tave dominanti, kaip suprantu, zonu sistema.
labai Aciu uz atsakyma The Negative,kaip tik beveik puse kainos,tai vis delto isigysiu ir pradziai butinai pastudijuosiu zonas
QUOTE(bite maja @ 2009 07 13, 09:18)
pirmas tris turiu parsisiuntus. jei nori, galiu permest jei labai patiks, galėsi pirkt
dekui pastebejau,jei parsiunciu literatura,tai taip ir lieka kompe,o va knyga kazkaip kitaip,tai parke,tai masinoj paskaitai,kai reik greitai atsiverti... del patikimo,tai cia turbut kaip neisvengiamas vadovelis,kiek suprantu
QUOTE(andriuska @ 2009 07 13, 08:04)
net mano anksčiau peikta ilford pan (be F) 400, kuri dar visai neseniai buvo nupiginta iki 8 lt, parodė mano galva neblogus rezultatus:
ir čia gan sudėtingom apšvietimo sąlygom (matavau po to spotmetru:jei vazoną skirti V, tai lango šviesa staltiesėje skrenda kosmosan):
ir čia gan sudėtingom apšvietimo sąlygom (matavau po to spotmetru:jei vazoną skirti V, tai lango šviesa staltiesėje skrenda kosmosan):
Liuks pavyzdziai, ypac antra.
Papildyta:
QUOTE(ediper @ 2009 07 13, 08:25)
del patikimo,tai cia turbut kaip neisvengiamas vadovelis,kiek suprantu
Taip
QUOTE(sillwio @ 2009 07 13, 09:23)
Offtopic - pas mane gedulas Pries pat atostogas uzsilenke mano placiakampio nikkor 16-85 autofokusas. Gal kas turit parduot koki kitini pigiai?
aš turiu nenaudojamą kitinį 18-55. bet tau greičiausiai toks netiks.
QUOTE(ediper @ 2009 07 13, 09:25)
dekui pastebejau,jei parsiunciu literatura,tai taip ir lieka kompe,o va knyga kazkaip kitaip,tai parke,tai masinoj paskaitai,kai reik greitai atsiverti... del patikimo,tai cia turbut kaip neisvengiamas vadovelis,kiek suprantu
o taip. suprantu apie ką šneki
šiaip jos tris kaip trilogija ir vidinės sąsajos yra (dažnai tekste duodamos nuorodos į kitas dvi). the camera gali pasiskaityti, jei turi marias laiko, psižymi nuoseklumu ar trūksta žinių kameros/optikos veikimo ir principuose sferoje. jei žinai, kas yra diafragma, išlaikymas, ekspopora ir nesiruoši pirktis tilt/shift objektyvo, ir aberacijos bei distorsijos tau sąvokos tolimos, kaip ūkanotoji andromeda, gali praleisti šią dalį. the negative yra knyga, kurią, manau, kiekvienas save gerbiantis fotografas turi bent pavartyti (su pele paskrūlinti), o dar geriau perskaityti. netgi skaitmeninės eros produktai ras čia daug atsakymų į klausimus "kodėl?" (ir svaribiausias - kodėl akimis matau vieną, o nuotraukoje rezultatas - kitas). ten ne trik ryškinimas, bet ir nemaža dalis apie ekspoziciją, jos parinkimą ir įtaką negatyvui/kadrui. knyga (bent jau man) skaitosi lėtai ir sunkiai.matyt dėl to, kad bandau suvokti kiekienos pastraipos prasmę, analizuoju iliustracijas ir pan. bet kitaip skaitant nebus naudos. kažkiek praplėsi akiratį ir tiek.
QUOTE(bite maja @ 2009 07 13, 09:29)
QUOTE(andriuska @ 2009 07 13, 09:31)
šiaip jos tris kaip trilogija ir vidinės sąsajos yra (dažnai tekste duodamos nuorodos į kitas dvi). the camera gali pasiskaityti, jei turi marias laiko, psižymi nuoseklumu ar trūksta žinių kameros/optikos veikimo ir principuose sferoje. jei žinai, kas yra diafragma, išlaikymas, ekspopora ir nesiruoši pirktis tilt/shift objektyvo, ir aberacijos bei distorsijos tau sąvokos tolimos, kaip ūkanotoji andromeda, gali praleisti šią dalį. the negative yra knyga, kurią, manau, kiekvienas save gerbiantis fotografas turi bent pavartyti (su pele paskrūlinti), o dar geriau perskaityti. netgi skaitmeninės eros produktai ras čia daug atsakymų į klausimus "kodėl?" (ir svaribiausias - kodėl akimis matau vieną, o nuotraukoje rezultatas - kitas). ten ne trik ryškinimas, bet ir nemaža dalis apie ekspoziciją, jos parinkimą ir įtaką negatyvui/kadrui. knyga (bent jau man) skaitosi lėtai ir sunkiai.matyt dėl to, kad bandau suvokti kiekienos pastraipos prasmę, analizuoju iliustracijas ir pan. bet kitaip skaitant nebus naudos. kažkiek praplėsi akiratį ir tiek.
aciu,jau uzsisakiau the negative. taip ir planuoju skaityti,po truputi su pasvarstymais
p.s. tamstos postus irgi ne po viena karta tenka perskaityt,kol suprantu apie ka,tai cia kaip maza repeticija
tas 2 knygas,tada gal nusipirksiu veliau,kai pradesiu nagrinetis sia
Labai Aciu uz komentarus visiems
nebegaliu taisyti ankstesnio posto, bet noriu parodyti skirtumus. kad būtų patogaiu pakartosiu:
antroji foto yashicamat kodak tmax100. vat atrodo puodynė tokio pačio pilkumo, o staltiesėje detalės atsirado ne tik tamsesenėje kertėje, bet iš karto už lango šviesos (išdegimai kaip ir sakiau - ten ne tai, kad X zona, eksponometras jau skalės nebeturėjo).
dar vienas pvz. kontrastingas:
čia jau po skanavimo kieksuspausta ir kontrastas kilsteltas, kad nebūtų pilka. man patinka atspalvių ir šešėlių/šviesų gausa.... čia J.Biliūno muziejuje. ekskursijoe "vyno keliu" finalas. po degustacijos Anykščių vyninėje, vykusioje 9.30 ryte ir kelionės siauruku, kažkaip į pavakarę "Kliudžiau" ir "Brisiaus galas" labai emocijas paveikė. kad neapsiverkčiau, pradėjau ekspozicinius etiudus fotografuoti
antroji foto yashicamat kodak tmax100. vat atrodo puodynė tokio pačio pilkumo, o staltiesėje detalės atsirado ne tik tamsesenėje kertėje, bet iš karto už lango šviesos (išdegimai kaip ir sakiau - ten ne tai, kad X zona, eksponometras jau skalės nebeturėjo).
dar vienas pvz. kontrastingas:
čia jau po skanavimo kieksuspausta ir kontrastas kilsteltas, kad nebūtų pilka. man patinka atspalvių ir šešėlių/šviesų gausa.... čia J.Biliūno muziejuje. ekskursijoe "vyno keliu" finalas. po degustacijos Anykščių vyninėje, vykusioje 9.30 ryte ir kelionės siauruku, kažkaip į pavakarę "Kliudžiau" ir "Brisiaus galas" labai emocijas paveikė. kad neapsiverkčiau, pradėjau ekspozicinius etiudus fotografuoti