QUOTE(Lemona` @ 2010 02 10, 09:36)
O kuom jie tokie ypatingi, kad turėčiau į juos kreipti dėmesį?
Supilk savo mašinai "antifrizo", ant viršaus "aušinimo skysčio", tada iš praktikos pamatysi, kuom skiriasi ir kodėl nerekomenduojama jų maišyti.
YRA pagrindo manyti, kad praktikos turiu daugiau nei tamsta.
NEREKOMENDUOJAMA tai nereiškia DRAUDŽIAMA. Visi aušinimo skysčiai šiais laikais yra pagaminti etilenglikolio pagrindu. O ta nerekomendacija - gamintojų apsidraudimas nuo galimų maišymo pasekmių. Pačius skysčius kad maišysi - nieko nebus, nes jie iš to paties pagaminti.Spalvos skirtingos - irgi nieko nelemia. O va antikoroziniai , putojimą mažinantys ir kiti priedai - va čia kabliukas. Kiekvienas gamintojas daro savo "miksą" ir jo sudėtį laiko paslapty. Tai visiškai teisėta, nes tiek USA, tiek EU tiek GOST standartai normuoja tik eksplotacines antifryzų savybes...o kaip ir kokiais priedais to rezultato pasiekta - rūpi tik pačiam gamintojui....O sumaišius skirtingus skysčius bus sumaišyti skirtingi priedų kompleksai, ...Rezultato nesiima prognozuoti nei vienas gamintojas, todėl ir rašo NEREKOMENDACIJĄ maišyti.
Mano praktika dar neparodė kad sumaišius - iškart atsitiktų kažkas blogo....Kas vyksta per ilgą laiką - nežinau,...nes stengiuos niekada nemaišyt.
Praktinis patarimas būtų - jei staiga prireikė papildyt - jei nėr rimto pavojaus užšalt - galima papildyt distiliuotu ar nudruskintu vandeniu. Gryno vandens aušinančios savybės yra net geresnės už jo mišinio su etilenglikoliu....Korozijos taip pat neskatina. O tepimo savybes toks mixas praranda kai jo užšalimo temperatūra mažiau nei -10C...Taip kad vandens galima gan daug supilt, niekuo nerizikuojant.
Aišku, čia kaip laikina priemonė, prie progos tokį kokteilį reiktų išpilt, sistemą praplaut ir susipilt šviežią antifryzą. Ir užsipirkt jo su atsarga dapylimui...ar bent jau kažkur užsirašyt koks buvo panaudotas.
Labai gerai naudoti tokį antifryzą, kurio pardavime būtų tiek paruošto naudojimui tiek ir koncentrato. Tada galima pilstyti vandenį ir koncentratą nebijant jokių galimų mistinių pasekmių.
Pavyzdys iš pigesnių - žalias "autochemija" gaminys G11. Kiek esu naudojęs sau ir ne sau - jokių negerovių nepastebėjau.
Yra toks pat žalias "LESTA" antifryzas - va tas man įtartinas...Labai greit tampa purvo spalvos...Ir jo koncentrato neteko matyt....
Yra ir raudono G12 paruošto ir koncentruoto, bet nepamenu gamintojo...nors dabar savo abiem auto naudoju....Bet matyt su G12 kažkaip sunormino standartus, nes G12 lygtai leidžiama maišyt visus tarpusavy.
TOSOL markės antifryzą galima naudot tik iš bėdos ir tik papildymui...nes labai tikėtina kad ten tiesiog etilenglikolis su vandeniu be jokių priedų. Kaip yra iš tikro - niekas nežino, nes gamina papigiaiskus skysčius tuo pavadinimu, kas tik netingi...O tikrojo nėr net Rusijoj.Viskas del to kar rusai savo laiku neužpatentavo prekinio ženklo TOSOL.....
Yra gudručių kas susipila į aušinimo sistemą gryną koncentratą...Mol tegu brangiau, bet savo mašinai negaila....Tai triguba klaida, neskaitant permokėjimo:
1. Grynas koncentratas tirštas ir prastai nuveda šilumą..
2. Jis stingsta žymiai aukštesnėj temperatūroj nei atskiestas vandeniu.
3. Per didelė antikorozinių priedų koncentracija...skatina metalų koroziją.
Papildyta:
QUOTE(Lemona` @ 2010 02 10, 09:36)
O kuom jie tokie ypatingi, kad turėčiau į juos kreipti dėmesį?
Niekuo neypatingi, todėl drąsiai galit nekreipt į juos savo didžiai gerbiamo dėmesio, ir pilti į savo TP kad ir BROLIO aliejų.
Tiesiog visa tai jau buvau rašęs kitoj temoj.