Įkraunama...
Įkraunama...

Toms kurios nori viską žinoti II

Dyzelines masinos remontas,kas liecia varikli,gerokai brangesnis nei benzinines(bet juk ne visada reikia ta motora remontuoti),taip pat dyzeliukai nemegsta aukstu apsuku (taigi nelabai tinka megstantiems palakstyti),bet normaliam kasdieniam vazinejimui,jei paimi neuzdrozta dyzeliuka-pats tas,o dar ir taupu thumbup.gif
As turejau ir tokia,ir tokia,dyzelio daugiau nenoriu,bet tik todel,kad jis ne mano charakteriui,as is tu,megstanciu paspaust ax.gif
Atsakyti
QUOTE(ingaaaa @ 2009 10 04, 12:00)
Patarkit,kaip paruosti masinyte ziemos metui?Ka suziureti,ka patepti smile.gif

Šlapdriba ir šalti orai Lietuvoje prasideda netikėtai. Kad tokios gamtos išdaigos nepridarytų nuostolių, mašiną paruošti žiemai labai svarbu, ir tai padaryti reikėtų nedelsiant. Todėl pasirūpinkite būtiniausiomis priežiūros priemonėmis – neužšąlančiais langų ir aušinimo skysčiais, pasitikrinkite akumuliatoriaus ir kitų svarbių mechanizmų būklę.

Apsaugokite nuo korozijos

Visi nauji automobiliai paprastai būna padengti antikorozine danga, bet eksploatacijos metu ji dėvisi, todėl kartais tenka atnaujinti. Tai galima padaryti ir pačiam, nes medžiagų pasirinkimas tikrai didžiulis, arba varyti mašiną į autoservisą.

Antikorozine danga reikėtų padengti apatinę kėbulo dalį – dugną ir ratų arkas. Negalima pamiršti uždarų kėbulo ertmių, slenksčių, durų stovų, virinimo siūlių ir išlenktų jungimų. Antikorozines medžiagas pagal jų pagrindą galima suskirstyti į bitumines ir vaškines. Papildant šiuos pagrindus įvairiais antikoroziniais priedais gaminama gausybė antikorozinių dangų. Bituminės medžiagos gali būti papildytos metalais – cinku, bronza ir pan., o vaškinės – inhibitoriais (korozijos lėtintuvais ir medžiagos atsparumo stiprikliais).

Be to, naudojamos medžiagos, kurių pagrindinė sudedamoji dalis yra parafininė arba plastiko polimerinė, jos papildomos silikonu, guma, kaučiuku, plastiku ir kt. Daugelis preparatų turi vandenį išstumiančių medžiagų, reikalingų apdorojant uždaras vietas, kurių neįmanoma išdžiovinti.

Itin daug reikšmės turi vieta, kur mašina saugoma. Neįtikėtina, tačiau šildomame garaže laikomą automobilį korozija paveikia gerokai greičiau nei nešildomame ar atviroje aikštelėje. Šiltas garažas pasiteisina tik tuo atveju, kai mašina jame laikoma visą žiemą, ja neišvažiuojama.

Kasdien važinėjant ant kėbulo susidaro nedidelis ledo sluoksnis, per naktį neištirpstantis ir lėtinantis koroziją.

Labai svarbu, ar garažas gerai vėdinamas, ar nėra drėgnas. Jei yra galimybė, siūloma palikti šiek tiek pravertus automobilio langus.

Specialistai pataria žiemą automobilio nepalikti tuščiu kuro baku – jis turi būti visas pripildytas, nes, kai yra oro tarpų, šaltuoju metų laiku korozija labai intensyvi.

Patyrę automobilininkai pataria prieš prasidedant šalčiams visas judančias detales – durų vyrius, spyneles, spyruokles ir pan. – sutepti preparatais, išstumiančiais drėgmę. Specialistai teigia, kad pastaruoju metu nepelnytai užmiršti purvasargiai – jie gana efektyviai saugo automobilio slenksčius nuo mechaninio purvo ir žvyro poveikio.

Skysčių paruošimas

Stabdžių ir vairo stiprintuvo skysčiai gaminami neužšąlantys, tad jų keisti nereikia, tačiau aušinimo sistemos skystį vertėtų pakeisti. Net vasarą į automobilio radiatorių nepatartina pilti vandens, bet jei mašinos aušinimo sistemoje jau yra jo, privalu skubiai išleisti ir pripilti antifrizo, kol neprasidėjo šalnos, nes užšalusios sistemos remontas kainuoja labai brangiai.

Antifrizo koncentracija aušinimo skystyje turi būti ne mažesnė kaip 40 proc. Kai variklis šaltas, lygis turi būti tarp „min“ ir „max“ žymų, kai šiltas – gali būti ir aukščiau „max“.

Nors dabar didelių šalčių pasitaiko retai, geriau apsisaugoti nuo jų ir įsigyti antifrizo, kuris neužšąla iki 25 ar net 35 laipsnių temperatūros. Kaina renkantis aušinimo skystį nėra svarbiausias kokybės rodiklis. Šio skysčio pagrindinės funkcijos – aušinti automobilio variklį ir nepasiduoti žiemos šalčiams, todėl visiškai pakanka nusipirkti patikimoje parduotuvėje bet kokio gamintojo antifrizo. Tiesa, prieš tai dar reikėtų įsitikinti, ar hermetiškai uždarytas jo indas.

Sudėtingiau išsirinkti tinkamą variklio alyvą. Artėjant žiemai jos keisti nebūtina. Tačiau, jei variklyje esančios alyvos galiojimo laikas artėja į pabaigą, vėlyvas ruduo – geriausias metas pasirūpinti nauja.

Intensyviai naudojamu asmeniniu automobiliu paprastai per metus nuvažiuojama apie 20 tūkst. kilometrų. Kadangi alyvą reikia keisti apytikriai kas 10 tūkst. kilometrų, vasaros ir žiemos sezonų pradžia – tinkamiausias laikas tai padaryti.

Žiemos mėnesiais dėl žemos temperatūros tepalas tirštėja, todėl tuo metu geriau rinktis šiek tiek mažesnio klampumo alyvą. Pavyzdžiui, jei vasarą pilate į variklį 10W40 tepalą, žiemą jūsų automobiliui labiau tiks skystesnė – 5W40 – alyva. Pirkti mineralinę, sintetinę ar pusiau sintetinę alyvą – kiekvieno vairuotojo pasirinkimas, jį dažniausiai lemia finansinės galimybės. Tik geriau naudoti tokio pat tipo alyvą, kaip ir anksčiau.

Akumuliatorius ir žvakės

Atkreipkite dėmesį į akumuliatorių. Jei jis gerokai padirbėjo ir jo būklė kelia abejonių – keiskite. Finansiniai nuostoliai, kuriuos patirsite netikėtai sugedus agregatui, bus kur kas didesni nei naujo kaina, o ir kasryt tempti jūsų mašinos niekas neprivalo. Ką rinktis, kiekvienas sprendžia pats. Genda visi akumuliatoriai ir priežastis – ne gaminio kokybė, o eksploatacijos sąlygos: „netikęs“ elektrolitas, purvinas vanduo, vibracija. Per mažas (lyginti su nurodytu pase) tūris sutrumpins elemento tarnavimo laiką.

Žiemą akumuliatorius patiria itin didelę apkrovą. Esant šaltam orui, tik dalis akumuliatoriaus resursų gali būti panaudojama varikliui paleisti. Išsikrovęs akumuliatorius gali užšalti esant vos keliems laipsniams šalčio.

Kol neatėjo šalčiai, elementui galima surengti kontrolinį treniruočių ciklą – po kelionės porai valandų palikti įjungtus gabaritus. Jei paleisti šiltą variklį nepavyks, vadinasi, akumuliatorius išsikrovė. Nelaukite galvos skausmo – eikite į parduotuvę.

Be to, svarbu patikrinti ir generatoriaus darbą, kaip jis įkrauna akumuliatorių, kad vėliau nereikėtų kaltinti akumuliatoriaus ar jį pardavusios firmos.

Neverta pamiršti elementaraus „masės“ laido patikrinimo nuo kėbulo iki variklio. Tempti jį gulint sniege po automobiliu – nedidelis malonumas. O blogas sujungimas būna kaltas dėl daugelio „stebuklų“: starteris nesisuka, akumuliatorius, trauklės ir laideliai kaista.

Ypač svarbu dyzeliniuose automobiliuose patikrinti kaitinimo žvakes. Jas paprasčiausiai patikrinti galite nuėmę nuo kaitinimo žvakių centrinę jungtį. Paimkite kontrolinę lemputę ir vieną jos laidą prijunkite prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus.

Kitą kontrolinės lemputės kontaktą iš eilės prilieskite prie kaitinimo žvakių centrinio kontakto. Jeigu lemputė užsidega, vadinasi, kaitinimo žvakė gera, jeigu žvakė perdegusi – lemputė nedegs.

Perdegusias žvakes pakeiskite veikiančiomis ir bandykite paleisti variklį.

Patarimai: Kaip saugiai vairuoti žiemą:

1. Pritaikykite savo mašiną žiemai
Į variklio aušinimo skystį pripilkite pakankamai antifrizo. Tai apsaugos jūsų automobilį nuo užšalimo ir korozijos. Patikrinkite akumuliatorių, kad šaltą žiemą jam pakaktų galios užsivesti. Patikrinkite stabdžius. Jei jie neveikia tinkamai, stabdant mašiną gali traukti į vieną pusę. Pasirūpinkite priemonėmis nenumatytiems atvejams. Prožektorius, apklotas, smėlis arba druska ir ledo gramdyklė yra privalomi daiktai. Patikrinkite šildytuvą ir defrosterį. Jie leis jums jaustis patogiai, o priekinį stiklą išlaikys neaprasojusį ir neapledėjusį. Taip pat patartina specialiomis priemonemis paruošti priekinį bei šoninius stiklus. Pakeiskite tepalus.Rekomenduojama sintetinė automobilinė alyva. Žiemos orui pritaikyti tepalai leis lengviau užvesti automobilį. Naudokite tinkamą langų skystį. Neužšąlantis skystis kartu su tinkamais valytuvais visuomet išlaikys jūsų langus švarius.

2. Išlaikykite kontrolę
Prieš darydami posūkį pasirinkite tinkamą greitį, kad vairą pasuktumėte nei per mažai, nei per daug. Venkite staigių judesių, kad sumažintumėte slydimo galimybę. Stabdžių pedalą spauskite tolygiai. Nespaudykite jų kelis kartus. Jei jūsų mašina turi ABS, tai sustabdys ją be slydimo.

3. Galvokite iš anksto
Pasilikite pakankamai laiko norimai vietai pasiekti. Pasirinkite dvigubai ilgesnį saugų atstumą iki kito automobilio. Papildoma erdvė tarp jūsų ir priekyje esančios mašinos suteiks pakankamai laiko sustoti. Stenkitės išlaikyti savo mašiną švarią. Reguliariai nuplaudami ją švariu vandeniu sustabdysite koroziją, kurią sukelia chemikalai, druska ir smėlis, naudojami ledui ant kelio ištirpdyti. Atsargiai važiuokite per tiltus ir viadukus. Ant šių paviršių ledas susiformuoja greičiau, taigi pasirinkite atitinkamą važiavimo greitį. Matykite ir patys būkite matomi. Pasirūpinkite savo žibintų matomumu ir priekinio lango švara. Žinokite, kaip elgtis įstrigus ant ledo ar sniego. Nesukite vairo. Pašalinkite sniegą aplink padangas ir švelniai siūbuokite automobilį pirmyn ir atgal.

4. Pasiruoškite netikėtumams: nepakankamam arba perdėtam vairo pasukamumui
Kaip susitvarkyti su per dideliu vairo pasukimu: Mašina nepasisuka tiek, kiek jums reikia, nes priekinės padangos prarado sukibimą. Nesukite vairo dar labiau ir staigiai nespauskite stabdžių, nes tai tik pablogins padėtį. Vietoj to nukelkite koją nuo akceleratoriaus ir nelieskite stabdžių. Dabar jūsų mašinos svoris persikels į priekį. Atsargiai sumažinkite vairo pasukimo kampą ir, švelniai važiuodami atgal, grįžkite į norimą kelią. Kaip susitvarkyti su pertekliniu vairo pasukamumu: Mašina pasisuka daugiau, nei jūs norėtumėte, nes jūsų galinės padangos prarado sukibimą. Imkitės tokių veiksmų, skirdami pakankamai dėmesio automobilio valdymui. Švelniai padidinkite greitį. Jūsų mašinos svoris persikels į galą. Tuo pačiu metu važiuokite ta pačia kryptimi, į kurią slysta jūsų mašinos galinė dalis. Stebėkite krypti, kuria norite, kad mašina važiuotų. Tokiu būdų jūs būsite pasirengęs grįžti į norimą kelią, kai tik mašina pasiduos jūsų kontrolei.

5. Prisiminkite, kad automobio su 4 varomaisiais ratais vairavimas yra sustiprintas automobilio su 2 varomaisiais ratais vairavimas
Visus keturis ratus galima pasukti, bet tik du iš jų gauna pakankamai jėgos iš variklio. Važiuojant tokia mašina snieguotu arba apledėjusiu keliu ji negali sustoti kur kas geriau nei ta, kuri turi tik 2 varomus ratus.

6. Nujauskite važiavimo ne keliu žiemą sąlygas.
Pusnys gali (ir dažnai taip atsitinka) paslėpti kelmus, akmenis, rąstgalius ir ledu padengtus žemės lopus. Ankstyvą sniegą paprastai legviau nustumti nei tikros žiemos, kurio pripusto per pūgas. Po puriu sniegu dažnai yra susiformavęs kieto sniego sluoksnis, kuris gali sukelti nemažai problemų.

7. Atsiminkite pavojų, kurį jūsų visureigiui kelia sniegas, kai važiuojate ne keliu.
Tai iš tiesų gali sušaldyti jūsų variklį, net jei jis dirba. O variklio išjungimas jam gali būti itin pavojingas. Dažnai išvalykite zoną aplink variklį ir atkreipkite dėmesį į tepalo ir kitų svarbių skysčių temperatūrą. Stenkitės, kad ledo gabalai ir sukietėjęs sniegas nepakliūtų po variklio dangčiu ir nepakenktų stabdžiams. Važiuodami per seklius vandens telkinius, saugokitės ledo ir stabdžių prišalimo. Vairuodami variklį stenkitės nuolat laikyti įjungtą.

8. Kruopščiai pritaikykite savo visureigį žiemai!
Patikrinkite antifrizą – išleiskite jį ir įpilkite naujo. Stebėkite žarneles – jei sudilusios, pakeiskite. Pakeiskite visus sutrūkusius arba sukietėjusius dirželius. Pereikite prie žieminio tepalo. Patikrinkite visą alyvą ir kitus skysčius. Pašalinkite bet kokią drėgmę – ji gali sušalti ir sukelti problemų. Patikrinkite oro slėgį padangose (net atsarginėje!). Patikrinkite stiklų plovimo skystį. Apžiūrėkite, ar išmetimo vamzdyje nėra skylių ir ar nėra nutekėjimo – išmetamosios dujos dvigubai pavojingesnės, kai langai yra sandariai uždaryti!

9. Pasiimkite kaip įmanoma daugiau daiktų nenumatytoms situacijoms, ypač jei važiuosite ne keliu.
Visus reikmenis sudėkite į sandarią talpą (sunkų krepšį arba lagaminą). Keletas būtinų daiktų: signalinės raketos, vilnoniai apklotai, laidai, užkandžiai, nedidelė viryklė, sriubos pakeliai, padangų grandinės, sniego kastuvas, žvakės, žiebtuvėlis ir degtukai, prožektorius ir radijo imtuvas su geromis baterijomis, kas nors, ką būtų galima paskaityti, jei reikėtų ilgai laukti. Nepamirškite medikamentų ir būtinų asmeninių daiktų.

Automobilio padangos

Prieš žiemą pirmiausia būtina pasikeisti padangas. Tai daryti reikia ne paskutinę minutę, kada dėl prastų kelio sąlygų kyla didesnė grėsmė patekti į eismo įvykius, o anksčiau.

Padangos dėvisi nevienodai, todėl daugelis vairuotojų, taupydami pinigus, keičia tik labiau susidėvėjusias. Kadangi mašinos priekinės ašies ratų padangos susidėvi greičiau, jos keičiamos dažniau. Taip atsitinka dėl to, kad joms tenka didesnė apkrova stabdant ir atliekant posūkius. Tačiau reikia atsiminti, kad galinės ašies padangos privalo turėti gilesnį protektoriaus raštą.

Manoma, kad jei automobilio priekinės ašies padangos susidėvi greičiau nei galinės, naują porą padangų reikia dėti būtent ant priekinės ašies. Deja, tai klaidinga nuomonė. Tokiu atveju galinė automobilio dalis prasčiau sukibs su kelio danga. Be to, važiuojant snieguotu ar šlapiu keliu ir atliekant posūkius galinė automobilio dalis gali prarasti stabilumą ir mašina taps nevaldoma. Todėl pirmiausia rekomenduojama pakeisti galinės ašies padangas, o senąsias perkelti į priekį.

Vargu ar kas žino, kad žieminės padangos, esant 10 laipsnių šalčiui, praranda savo gerąsias savybes. Minkštos gumos mišinys sukietėja ir praranda elastingumą, todėl mažai kuo besiskiria nuo vasarinių. Automobilis praranda važiavimo dinamiškumą. Lieka vienintelis padangų privalumas – protektoriaus raštas. Nuo jo priklauso, ar ratai gerai sukibs su snieguota ar apledėjusia kelio danga.

Svarbus matomumas

Daugelis vairuotojų po šaltos nakties tinkamai nesušildo automobilio ir nenuvalo langų. Dėl to gerokai sumažėja matomumas. Tai kelia pavojų jiems patiems, aplinkiniams, taip pat kenkia valytuvams. Perbraukus jais per ant stiklo likusius ledo gabalėlius, net ir ant pačios aukščiausios kokybės valytuvų atsiranda mikroįbrėžimų, kurie spartina susidėvėjimą.

Langų valytuvai „nemėgsta“ dviejų dalykų: kai juos jėga atplėšiame nuo apšalusio stiklo ir kai jie panaudojami vietoj ledo gremžtukų. Todėl nakčiai patartina po valytuvais pakišti gabalėlį fotojuostos. Jei dar visą mašinos priekinį stiklą uždengsite folija, iš ryto jo gramdyti tikrai nereikės.

Specialistai pataria, kad originalūs, gamykliniai valytuvai paprastai naudojami vieną sezoną. Naudojant ilgiau, guma sudyla, pradeda cypti, prastai valo langus. Be to, keisti reikia ne valytuvų guminę dalį, o visą valytuvą su šluotele.

Taip pat reikia patikrinti, ar neužsikimšę ir reikiamu kampu skystį purškia langų plovimo skysčio purkštukai. Vasarą langų plovimo purkštukai naudojami tik retkarčiais, o žiemą – kasdien. Todėl pašalus reikia naudoti tik langų plovimo skystį, neužšąlantį iki 20 laipsnių šalčio.

Dauguma nelaimių keliuose įvyksta dėl prasto matomumo, tad ryškios šviesos – vienas svarbiausių dalykų žiemos metu. Labai svarbu patikrinti automobilio gabaritinius, trumpuosius, ilguosius, rūko, stabdžių, posūkių bei numerio apšvietimo žibintus.

Kad nebūtų problemų dėl šviesos tiekimo, būtina patikrinti generatorių – tam yra pritaikyta speciali aparatūra. Patariama pakeisti ir lemputes, tačiau jei nusilpęs automobilio generatorius, nepadės net ir pačios geriausios.

Problemos su akumuliatoriumi

Ne vienas yra susidūręs su situacija, kai po šaltos nakties automobilis ilgai neužsiveda. Kad artėjant šalčiams tokių problemų išvengtumėte, svarbu turėti gerą akumuliatorių. Antraip tikrai neišsiversite be kaimynų pagalbos.

Jei akumuliatorius per silpnas, automobilis neužsives. Kita vertus, jei akumuliatorius pernelyg galingas, jis nespės įšilti, nes dažniausiai važinėjama trumpomis distancijomis. Tad svarbu atsižvelgti tiek į galią, tiek į talpą ir patikrinti akumuliatoriaus būklę.

Specialistai pataria patikrinti aptarnaujamo akumuliatoriaus elektrolito lygį. Tai padaryti galite atsukę visus akumuliatoriaus sekcijų dangtelius. Jei elektrolito lygis žemas, t.y. nesiekia viršaus, įpilkite distiliuoto vandens. Jei turite įtaisą, pamatuokite ir elektrolito tankį. Jis turėtų būti ne mažesnis kaip 1,26-1,27 kg/l.

Jeigu tankis mažesnis, akumuliatorių prieš žiemą būtina pakrauti. Taip pat patikrinkite, ar nėra oksidavęsi gnybtai. Jei taip atsitiko, juos būtina nuvalykite švitriniu popieriumi ir sutepkite. Visiškai uždaras akumuliatorius turi indukcinę lemputę, kuri parodo jo būklę.

Atėjus į Lietuvą tikrai žiemai būtina patikrinti ir amortizatorius. Suprantama, kad jų būklė turi būti labai gera visus metus. Vis dėlto verta žinoti, kad važiuojant pripustytais keliais blogai veikiantys amortizatoriai gerokai pailgina stabdymo kelią.

Nepatikimi, prastai savo funkciją atliekantys amortizatoriai „negesina“ virpesių ir dėl to gali sumažėti automobilio stabilumas. Esant plikledžiui, sniegui ir panašioms oro sąlygoms, patikimi amortizatoriai geriau užtikrins jūsų ir aplinkinių saugumą.

Rasojantys langai


Žiemą rasojantys automobilio langai ne tik trukdo vairuotojui, bet ir, sumažėjus matomumui, gali sukelti avariją. Išvengti šios bėdos praktiškai neįmanoma – gamtos dėsniams nepasipriešinsi. Tačiau išeitį rasti galima. Tereikia sutrumpinti automobilio salono įšilimo laiką.

Kas yra rasojimas? Tai mūsų iškvepiamame ore esančios drėgmės nusėdimas ant šaltų paviršių. Ant mašinos stiklų ji matoma labiausiai. Ką daryti, kad aprasoję langai greičiau nudžiūtų? Specialistai pataria, pirma, įjungus variklį kelias minutes minimaliai šildyti saloną. Leiskite varikliui įšilti, nes galingas šalto oro srautas ataušins dar nespėjusį įšilti radiatorių.

Vėliau temperatūrą didinkite. Antra, ventiliatoriaus į saloną pučiamą orą nukreipkite į priekinį ir šoninius stiklus.

Patarimas: nuo stiklų švariai nuvalykite dulkes bei tabako dūmų nuosėdas, nes jos ypač skatina kauptis drėgmę. Automobiliuose, kuriuose yra klimato kontrolės sistema arba kondicionierius, langai rasoja mažiau: kondicionierius išdžiovina orą ir drėgmė nenusėda (jos tiesiog būna mažiau). Salone susikaupusiai drėgmei išvėdinti galite naudoti ir stoglangį.

Jei automobilis ilgiau stovėjo drėgnu oru, užvedę variklį ir įjungę ventiliatorių kelioms minutėms atidarykite stoglangį. Yra ir kitų būdų: pvz., specialūs skysčiai, kuriais iš vidaus patepami salono stiklai, servetėlės, suvilgytos kondensavimą stabdančiais chemikalais. Lietuvoje, kur žiemą dažniau drėgna nei šalta, tiks bet kuri priemonė, padedanti stiklams neaprasoti.

Užšąlančios spynelės

Žiemą dažnai užšąla automobilio spynelės ir durelės, ilgainiui durelių gumos ima plyšinėti. Kad to išvengtumėte, patartina jas patepti silikoniniais tepalais, kurie apsaugo gumą nuo šalčio.

Esant minusinei temperatūrai užšąla vanduo. Jam susikaupus kai kuriose automobilio vietose, neišvengiamai susidursite su problemomis – juk užšalusias durelių spyneles šaltą žiemos rytą krapštinėti teko ne vienam. Paprasčiausia priemonė,kad neužšaltų, – lašelis grafitinio aliejaus, kurio rasite kiekvienoje automobilių dalių parduotuvėje.

Žiemą mūsų keliai barstomi druska ir smėliu, tad pavasarį daugelis vairuotojų pastebi, kad automobilis parūdijo. Antikorozinių priemonių pasirinkimas gan didelis. Geriausia automobiliu pasirūpinti jau vasarą – galite pripurkšti jo ertmes tam skirtomis medžiagomis.

Jei to nesuspėjote padaryti, žiemą galima pasinaudoti antikoroziniais tepalais. Vis dėlto atsparumas rūdims daugeliu atvejų priklauso nuo pačio automobilio, nuo to, kokiam klimatui jis pagamintas, tad svarbu ir profilaktika – žiemos metu patartina automobilį plauti dažniau nei šiltuoju metų laikotarpiu.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo JurSan: 06 spalio 2009 - 21:08
Atsirado didele problemele-pradejo pelyti galines sedynes doh.gif Kai pamaciau swoon.gif Net neisivaizduoju,kaip visa si grozi panaikinti doh.gif O dar ir langas vairuotojo pusej neuzsidaro.Tai gal del to pradejo pelyti?
Atsakyti
QUOTE(ingaaaa @ 2009 11 26, 16:06)
Atsirado didele problemele-pradejo pelyti galines sedynes doh.gif Kai pamaciau  swoon.gif Net neisivaizduoju,kaip visa si grozi panaikinti doh.gif O dar ir langas vairuotojo pusej neuzsidaro.Tai gal del to pradejo pelyti?


Greičiausiai dėl lango ir pradėjo pelyti. Geriausias vaistas - išdžiovinti automobilį, nors tokiu metu tai padaryti sunku. Mačiau internete reklamuojasi pelėsius naikinantys "specialiu aparatu", bet ar tai efektyvu negaliu pasakyti, nebandžiau.
Atsakyti
Siandien valiau pelesi su kazkokia chemija,kuri turejo be galo stipru chloro kvapa.Tai dabar,ne tik masina smirda,tai ir as dar priedo nekvepiu doh.gif Ziuresiu,kas gausis.O del isdziovinimo,tai net neisivaizduoju,kaip tai padaryti g.gif
Atsakyti
Ar praeitiu TA masinyte be vairo koloneles? blush2.gif
Atsakyti
QUOTE(ingaaaa @ 2009 11 27, 18:47)
Siandien valiau pelesi su kazkokia chemija,kuri turejo be galo stipru chloro kvapa.Tai dabar,ne tik masina smirda,tai ir as dar priedo nekvepiu doh.gif Ziuresiu,kas gausis.O del isdziovinimo,tai net neisivaizduoju,kaip tai padaryti g.gif


Parašyk rezultatą, įdomu
Atsakyti
QUOTE(triušė @ 2009 11 27, 20:21)
Ar praeitiu TA masinyte be vairo koloneles? blush2.gif

O kaip inai išvis iki TA davažiuos be vairo kolonėlės? lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(ingaaaa @ 2009 11 26, 16:06)
Atsirado didele problemele-pradejo pelyti galines sedynes doh.gif Kai pamaciau  swoon.gif Net neisivaizduoju,kaip visa si grozi panaikinti doh.gif O dar ir langas vairuotojo pusej neuzsidaro.Tai gal del to pradejo pelyti?


Moterie, pirma issimk sedynes padek prie radijatoriaus ir kantriai lauk, tada kai vazinesi ijunk peciuka kad pustu i masinos galine dali. antra kuo greiciau ziurek pro kur bega, patikrink gumas/siules.
Atsakyti
QUOTE(laumir @ 2009 12 26, 19:29)
sveikos mergytes ax.gif sveikinu visas su kaledom,geru svenciu 4u.gif
turiu klausima Kaunietem ir netik..............
klausiu uz savo MB (juk jis nepaklaus biggrin.gif )
jo masinoj uzsiblokavo slapukas,niekaip neuzsikure,gal kam taip buvo,gal(Kaunietes)turi ziniu apie nusimananty meistra blush2.gif gal zino kur kreiptis ax.gif

ax.gif
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2009 10 04, 16:27)
Pasikeist tepalus,antifriza,filtrus,jei seniai keisti,na,veliau dar zieminiais batukais perausi,ir kaip ir viskas butu,jei visa kita tvarkinga ax.gif

lotuliukas.gif
valytuvus verta pasitikrinti, kad kur nenuplyštų guma vidury kelionės ar iš viso, nenukristų... doh.gif
man yra taip buvę, pila ojojoi, šlapia šlapdriba...ir nukrito vairuotojo pusėj visas valytuvas nuo koto doh.gif doh.gif
Papildyta:
QUOTE(Lemona` @ 2009 10 06, 10:39)

Va labai geras pvz. yra iš patirties:
pas mane du pašįstami turi golfus (aišku nenaujus, berods '96), tai dyzelinis +/- tvarkoj, o va benzininis remonte kas savaitą stabiliai stovi  biggrin.gif
Vairuotojai aišku irgi skirias, to benzininio tai uraganas  biggrin.gif Keliai, kuriais tie golfai laksto maždaug tie patys..

ko gero, jei mašina tvarkinga ir gero stovio, jokio skirtumo
o jei genda, tai jau bėdų būtų tiek su vienu varikliu, tiek su kitokiu blink.gif
Atsakyti
QUOTE(Monrutė @ 2009 12 28, 10:37)
lotuliukas.gif
valytuvus verta pasitikrinti, kad kur nenuplyštų guma vidury kelionės ar iš viso, nenukristų... doh.gif
man yra taip buvę, pila ojojoi, šlapia šlapdriba...ir nukrito vairuotojo pusėj visas valytuvas nuo koto doh.gif  doh.gif


Man irgi taip buvo,tai dabar jis apvyniotas izoliacija,nes nesilaiko kitaip lotuliukas.gif beje,darbinej irgi taip buvo doh.gif tai ten visus tris priekinius apsukau izoliacija (vienas nulauzta kojele,tai kitaip ir nesilaikytu) lotuliukas.gif
Idomus klausimas: kodel visada krenta tik vairuotojo puses valytuvas ir tik tada,kai matomumas pats blogiausias,a? doh.gif
Atsakyti