Laba visiems keliautojams
Ir mes jau po atostogų - pavargę, bet pilni įspūdžių, prisiminimų ir nuotykių
Šiemet nusprendėme keliauti į Portugalija. Kodėl? Net pati gerai nežinau Gal todėl, kad ši šalis man atrodė autentiška, išsaugojusi senąsias savo tradicijas, gal todėl, kad traukė kitokia gamta, Atlanto vandenynas, žinoma ir oro ieškojom šiltesnio negu Lietuvoje
Kelionei skyrėme 16 dienų, įskaičiuojant skrydį. Norėjome šią šalį išmaišyti nuo iki, kad išvažiuodami ramiai galėtumėm pasakyti Ate. Spėkit, ar pavyko?
Suplanuoti, kur važiuosim, nebuvo lengva. Lietuvoje niekaip negalėjome rasti jokio kelionių žinyno apie šia šalį jokia kalba. Žemėlapių parduotuvėje mums paaiškino, kad "Portugalija lietuvių turistų tarpe nepopuliari, užtat nieko neatsivežame - neturi paklausos " O gal dar ir ne sezonas buvo, nežinau, kokia padėtis šiuo metu. Šiaip ne taip draugė parūpino DK serijos knygą angliškai - darkart ačiū Aiste - tai jau skaičiau, skaičiau, kol galva susisuko - informacijos daug, norėjosi visur, bet kartu ir nenorėjom lėkti. Dar surinkau visą įmanomą informaciją iš SM - ačiū kitiems keliauninkams už pasidalintus įspūdžius apie Portugaliją - ir rezultate gavosi toks KELIONĖS PLANAS:
05.11-12 skrydis ryanair iki Frankfurto, iš ten į Porto
05.12-17 nakvynė Porto
05.17-18 nakvynė pasienyje su Ispanija - Castelo de Vide
05.18-24 Lisabona
05.24-27 Albufeira
05.27 skrydis iš Faro iki Frankfurto, iš ten į Kauną
Nusprendėme pasirinkti kelis nakvynės taškus ir iš jų važinėti aplink. Porto ir Lisabonoje nuomojomės butus iš žmonių butus rinkomės iš čia. Kiek pervertėme svetainių, būtent čia suradome geriausias kainas
Kitas nakvynes suradome per booking. com.
Automobiliuką išsinuomojome taip, kad galėtumėm paimti Porto, o gražinti Faro ir nereikėtų kelionės pabaigoje grįžti atgal per visą šalį parvaryti mašinos
Ekipažas - mudu su vyru ir du mūsų vaikai - 5kerių panelytė ir 2jų žirnis
Visų keturių daiktus sutalpinom į du krepšius ir kuprinę - nemoku vežtis daug šmutkių Plius registruotu bagažu vežėmės vieną autokėdutę (antrą nuomojomės) ir vežimėlius abiems (dičkei neprireikė - nefasonas turbūt jau tokiam amžiui vežiman sėst ). Kaip tikri lietuviai stengėmės išsisukti kuo pigiau - nusipirkom tipinį Gariūninį maišą , vežimus ir kėdutę sukrovėm ten ir mokėjom už vieną, o ne už tris registruotus bagažus
Baisiai neramu buvo dėl nakties Frankfurto Hahn oro uoste. Nelabai įsivaizdavau, kaip ten "vyksta" nakvynė, dabar įsivaizduoju ir jums tuoj parodysiu Kėdės miegoti žiauriai nepatogios, užtat gulinėjo žmonės kaip papuola ir kur papuola Šituos berniukus mes praminėm "paršiukais" - "ras" abu ant vieno šono, "ras" abu ant kito, kaip susitarę. Paryčiui berniukai sušalo ir sulindo į miegmaišius.
Šitiems berniukas irgi nelabai pasisekė - kvailiojo, kikeno iki 2jų nakties, neleido kitiems piliečiams ramiai snausti, užtat 4ą ryto atėjo parduotuvėlės šeimininkas ir nukrapštė juos nuo apsauginių žaliuzių - neilgai gavo pamiegot
Kiti ir be miegmaišių gulė ant grindų ir miegojo. Mums visai sklandžiai naktis praėjo - vaikai pūtė vežimėliuose, mudu praplepėjom per naktį, kaip senais gerais laikais, tik vynelio trūko Ir dabar jeigu skrisčiau, dėl tų 5ių valandų neimčiau viešbučio , nebent kitaip planuočiau kelionę, ne per Frankfurto Hahn.
Oro uoste pasiimam mašiną ir bandom susidraugauti su eismu. Porto mus pasitiko apsiniaukęs Neįtikėtino siaurumo ir statumo gatvelėmis nusigavome iki buto. Butukas kuklus, bet jame yra viskas, ko gali reikėti - skalb mašina, kavos aparatas, šaldytuvas, viryklė, jakuzis O svarbiausia - butukas labai geroje vietoje, iki senamiesčio pėstute apie 15min, po langais parduotuvėlė, iki vyno rūsių 3min kelio Jei kam reikės - sakykit, mielai duosiu šeimininkės telefoną Vaizdas pro buto langą
Papildyta:
Gerai išsimiegam ir popiet nulekiam iki Atlanto vandenyno, į Lavadores paplūdimį. Pirmas įspūdis žodžiais sunkiai nusakomas..
Papildyta:
Gerai išsimiegam ir popiet nulekiam iki Atlanto vandenyno, į Lavadores paplūdimį. Pirmas įspūdis žodžiais sunkiai nusakomas..
Smagu, kad sudominau Nuotraukos mėgėjiškos, bet dalinuosi tuo, ką turiu
Taigis, pirmą popietę varlinėjame pakrante. Vėjuota. Labai vėjuota. Žmonių mažai - pavieniai bėginėja ristele arba šiaip vaikštinėja. Palei vandenyną pėsčiųjų, dviračių takai, daug žaidimų aikštelių vaikams, čia ir užstringame visam vakarui
Temstant dar pasivažinėjame palei Douro upę, įsiliejančią į Atlanto vandenyną - parkai, žaidimų aikštelės, palmės, suoliukai glaustukams
Navigacija kažko grybauja, mes irgi grybaujam po naktinį Porto Tik vėliau išsiaiškinam, kad mūsų Onutė būtinai užstringa važiuojant Dom Luis tiltu. Kitąkart važiuodami tiesiog išjungdavom navigaciją. Kažkokia mistika, bet užsiblokuodavo labai ilgam...
Telikas namie rodo tik portugališkus kanalus. Nė karto neaptikau žinių - serialai, serialai, serialai... Griūnam išvargę po skrydžių.
Taigis, pirmą popietę varlinėjame pakrante. Vėjuota. Labai vėjuota. Žmonių mažai - pavieniai bėginėja ristele arba šiaip vaikštinėja. Palei vandenyną pėsčiųjų, dviračių takai, daug žaidimų aikštelių vaikams, čia ir užstringame visam vakarui
Temstant dar pasivažinėjame palei Douro upę, įsiliejančią į Atlanto vandenyną - parkai, žaidimų aikštelės, palmės, suoliukai glaustukams
Navigacija kažko grybauja, mes irgi grybaujam po naktinį Porto Tik vėliau išsiaiškinam, kad mūsų Onutė būtinai užstringa važiuojant Dom Luis tiltu. Kitąkart važiuodami tiesiog išjungdavom navigaciją. Kažkokia mistika, bet užsiblokuodavo labai ilgam...
Telikas namie rodo tik portugališkus kanalus. Nė karto neaptikau žinių - serialai, serialai, serialai... Griūnam išvargę po skrydžių.
Antra diena vėl apsiniaukusi. Pradedu narvuotis, kad nepanaudosiu maudymkės. Nusprendžiame važiuot į šiaurę. Lendame į autostradą, už 50km kelio iki Guimaraes sumokame apie 3e. Važiuojame 120km/val, bet net sunkvežimiai mus lenkia. Mūsų mažutė Renault nelabai ir traukia, ypač į kalniuką.
Guimaraes laikomas tautos gimimo lopšiu. Kai 1139m Afonso Henrigues paskelbė save pirmuoju Portugalijos karaliumi, šį miestuką jis išsirinko sostine. Puikiai išlikęs senamiestis, bet mes tik pralėkėme pro jį. Mus labiausiai domino tvirtovė.
Pagrindinė miesto aikštė, Largo da Oliveira ir dar kelios foto iš senamiesčio
.
Guimaraes laikomas tautos gimimo lopšiu. Kai 1139m Afonso Henrigues paskelbė save pirmuoju Portugalijos karaliumi, šį miestuką jis išsirinko sostine. Puikiai išlikęs senamiestis, bet mes tik pralėkėme pro jį. Mus labiausiai domino tvirtovė.
Pagrindinė miesto aikštė, Largo da Oliveira ir dar kelios foto iš senamiesčio
.
Guimaraes tvirtovės - Castelo de Guimaraes - pirmieji bokštai pastatyti 10a, siekiant apsiginti nuo Maurų ir Normanų. Po gero šimtmečio, Afonso Henriques karaliaujant, tvirtovė buvo išplėsta iki 8ių karūnos formos bokštų, sujungtų gynybine siena. Bokštai išmūryti tiesiai ant milžiniškų akmenų.
Įėjome vidun, palaipiojome gynybinėmis sienomis, pasigrožėjome vaizdais nuo kalno
Papildyta:
Skrydis iš Frankfurto truko apie 2h20min, maždaug. Nepamenu tiksliai
Kainos maisto, parduotuvėse, panašiai kaip Lietuvoje. Kavinėse brangiau - be 8e mažai kur gausi karštą patiekalą, sriuba apie 3e.
Įėjimai į muziejus vidutiniškai 5e. Sekmadieniais nuo 10h iki 14h įėjimas į daugumą muziejų nemokamai
Benzinas apie 1.30e. Keliai švelniai tariant brangūs. Visur galima privažiuoti paprastais keliais, jei laiko negaila.
Suvenyrai, chm. Reikia pereiti per kelias parduotuvėles, kainos skiriasi net po kelis e. Dažniausiai siūloma keramika, taip pat rankšluosčiai, puodkėliai, virtuvės pirštinės, staltiesės ir kitokie siuvinėti suvenyrai, gaidžiai įvairiais pavidalais (Portugalijos simbolis ) Tik darkart sakau, net šalia esančiose parduotuvėlėse kainos gali skirtis - chaltūrina žmonės ir čia
Įėjome vidun, palaipiojome gynybinėmis sienomis, pasigrožėjome vaizdais nuo kalno
Papildyta:
QUOTE(ingakalnis @ 2009 06 03, 20:09)
Roka - o kaip ten kainos? kiek kainuoja kazin ekskursijos? kaip siaip kainos? suvenyru ir t.t.? valiuta eurai kiek matau..? kiek valandu skrydis is vokietijos buvo?
Skrydis iš Frankfurto truko apie 2h20min, maždaug. Nepamenu tiksliai
Kainos maisto, parduotuvėse, panašiai kaip Lietuvoje. Kavinėse brangiau - be 8e mažai kur gausi karštą patiekalą, sriuba apie 3e.
Įėjimai į muziejus vidutiniškai 5e. Sekmadieniais nuo 10h iki 14h įėjimas į daugumą muziejų nemokamai
Benzinas apie 1.30e. Keliai švelniai tariant brangūs. Visur galima privažiuoti paprastais keliais, jei laiko negaila.
Suvenyrai, chm. Reikia pereiti per kelias parduotuvėles, kainos skiriasi net po kelis e. Dažniausiai siūloma keramika, taip pat rankšluosčiai, puodkėliai, virtuvės pirštinės, staltiesės ir kitokie siuvinėti suvenyrai, gaidžiai įvairiais pavidalais (Portugalijos simbolis ) Tik darkart sakau, net šalia esančiose parduotuvėlėse kainos gali skirtis - chaltūrina žmonės ir čia
Keliaujam toliau Iš Guimaraes važiuojam į Citania de Briteiros. Vaikai pakeliui užmiega. Aptinkame pirmuosius vynuogynus, aš, žinoma, puolu fotografuoti. Kaip vėliau paaiškėja čia juokas, o ne vynuogynai, lyginant su didžiosiomis Douro slėnio fazendomis. Ale pirmas įspūdis ir yra pirmas Vynuogės beja auga kiekvienoje sodyboje. Matyt jas auginti portugalams garbės reikalas, kaip ir lietuviams bulves - iš tiek vynuogių vyniuko neišspausi, gal augina dėl grožio, pavėsio ar šiaip paskanauti.
Citania de Briteiros - buvusi Geležies amžiaus gyvenvietė, teoriškai viena įspūdingiausių archeologinių gyvenviečių Portugalijoje. Išlikę apie 150ies akmeninių statinių liekanų. Praktiškai - pasivaikščiosite po akmeninius griuvėsius, nes atstatyti tik du namukai ir maudynių vieta neblogai išlikusi. Jei važiuojate pakeliui, užsukti verta. Kvapą gniaužia žinojimas, kad čia prieš 2mln metų būta žmonių. Stebėtina, kaip visa šeima sutilpdavo gal į 3m spindulio namuką, gatvelės tokio siaurumo, kad vienas petys remtųsi į vieno namo sieną, kitas petys į kito. Matyt žmonės buvo smulkesni
Specialiai dėl to važiuoti - na nežinau, nebent esate archeologijos ar istorijos fanatai
Vaikai snaudė mašinoje, vyras juos dabojo, aš viena lėkiau pasibastyti po gyvenvietę. Buvau vienintelė turistė
Papildyta:
Va čia virtualiai galima apžiūrėti Citania de Briteiros. Neturiu programos, kuri skaitytų šio formato failus, negaliu pažiūrėti, ar svetainė veikia. Ją man rekomendavo muziejaus prižiūrėtoja. Jei kas atsidarysit - papasakokit kas ten gero
Specialiai dėl to važiuoti - na nežinau, nebent esate archeologijos ar istorijos fanatai
Vaikai snaudė mašinoje, vyras juos dabojo, aš viena lėkiau pasibastyti po gyvenvietę. Buvau vienintelė turistė
Papildyta:
Va čia virtualiai galima apžiūrėti Citania de Briteiros. Neturiu programos, kuri skaitytų šio formato failus, negaliu pažiūrėti, ar svetainė veikia. Ją man rekomendavo muziejaus prižiūrėtoja. Jei kas atsidarysit - papasakokit kas ten gero
Labas vakarėlis Sunki, bet sėkminga diena
Dar vienas antrosios dienos tikslas - Bom Jesus do Monte . 1722metais Bragos arkivyskupas sugalvojo pastatyti efektingus laiptus į nedidelę šventyklą kalno viršūnėje. Apatinė laiptų dalis - kryžiaus kelias. Per religines šventes čia suplūsta daugybė maldininkų. Vidurinėje dalyje 5ios laiptų sekcijos, atspindinčios 5is žmogaus jutimus - klausa, regėjimas, lytėjimas, skonis ir uoslė - su atitinkamais fontanais. Dar aukščiau - 3 laiptų sekcijos, atspindinčios Viltį Tikėjimą ir Meilę, taip pat su atitinkamos temos fontanėliais.
Tiesa, tingintiems lipti įrengtas funikulierius. Mes su mašina privažiavome prie bažnytėlės ir bandėme lipti iš viršaus žemyn, nesulaukę, kol atvažiuos funikulierius, kryžiaus kelio laiptų su vaikais ant rankų nemėginome įveikti Iš apačios lipo laaabai pavargę žmonės
Statinys gražus, bet apleistas, pajuodęs... Nuotraukoje matyti tik viršutinė laiptų dalis, be kryžiaus kelio. Ir uoslės fontanas.
Po to dar šovėme į Bragos centrą, bet pataikėme į Studentų šventę - gatvės uždarytos, kamščiai milžiniški, pradėjo lyti - supykom ir išvažiavom namo
Papildyta:
Smagu, kad skaitot
Dar vienas antrosios dienos tikslas - Bom Jesus do Monte . 1722metais Bragos arkivyskupas sugalvojo pastatyti efektingus laiptus į nedidelę šventyklą kalno viršūnėje. Apatinė laiptų dalis - kryžiaus kelias. Per religines šventes čia suplūsta daugybė maldininkų. Vidurinėje dalyje 5ios laiptų sekcijos, atspindinčios 5is žmogaus jutimus - klausa, regėjimas, lytėjimas, skonis ir uoslė - su atitinkamais fontanais. Dar aukščiau - 3 laiptų sekcijos, atspindinčios Viltį Tikėjimą ir Meilę, taip pat su atitinkamos temos fontanėliais.
Tiesa, tingintiems lipti įrengtas funikulierius. Mes su mašina privažiavome prie bažnytėlės ir bandėme lipti iš viršaus žemyn, nesulaukę, kol atvažiuos funikulierius, kryžiaus kelio laiptų su vaikais ant rankų nemėginome įveikti Iš apačios lipo laaabai pavargę žmonės
Statinys gražus, bet apleistas, pajuodęs... Nuotraukoje matyti tik viršutinė laiptų dalis, be kryžiaus kelio. Ir uoslės fontanas.
Po to dar šovėme į Bragos centrą, bet pataikėme į Studentų šventę - gatvės uždarytos, kamščiai milžiniški, pradėjo lyti - supykom ir išvažiavom namo
Papildyta:
QUOTE(daivalija @ 2009 06 04, 13:32)
Laukiam tęsinio!
Smagu, kad skaitot
Trečia kelionės diena. Porto. Man tai viena įspūdingiausių, mieliausių kelionės dienų
Pasistengėme būti tikrais turistais - užsukome į turizmo informacijos centrą, prisirinkome bukletų, dar knygoj pasiskaitinėjome ir šiaušėm į miesto centrą. Ir ką aš galiu pasakyti - nereikia jokių lankytinų objektų, užtenka tiesiog vaikštinėti miesto gatvėmis.
Namukai, vyno brandinimo sandėliai išdygę ant stačių Douro upės krantų. Laiveliai, iki šiol plukdantys vyno bačkutes. Dom Luis tiltas. Siaurutės, stačios gatvelės. Nuo drėgmės pajuodę namai, visur kabantys skalbiniai. Oranžiniai čerpių stogai. Skalbykla su mediniais kubiliukais ir močiutė rankomis velėjanti baltinius. Plytelėmis dengti namai. Ir dar daug daug, viską sunku surašyti
Stogai, stogai... Tipiniai stogai šiaurės Portugalijoje - keturių šlaitų. Kad būtų šviesiau, vasarą kai kurie ištraukia keletą čerpių. Arba vietoj stoglangių tiesiog įmontuoja kelias permatomas čerpes.
Čia vaizdas nuo Katedros aikštės. Džiūsta pantalonai liemenukai, kojinės ir visokios kitokios gėrybės
Papildyta:
Dom Luis tiltas. Visi mūsų kasdieniai maršrutai vesdavo per šį tiltą, bet vistiek negalėjome juo atsigrožėti. Apačioje važiuoja mašinos, viršuje - metro.
Papildyta:
Siauros gatvelės, eismas dažniausiai dvipusis ir dar mašinos stovi abipus gatvės.
Papildyta:
Kadangi miestas ant kalvų, plačių namų matyt nepavyksta pastatyta. Dauguma namukų dviejų, trijų langų, kaip mano vyras sako "špokinyčios". Man labai įdomu, kur ten telpa laiptai?
Papildyta:
Dar kelios nuotraukos. Žiūriu, kad man nepavyko normaliai nufotkint, kai gatvės stačios - namai kažko ant šono prigulę
Papildyta:
Vienoje pusėje namas apgriuvęs, kitoje - nekilnojamo turto agentūra, kavinė, dar kažkas
Papildyta:
Katedra.
Papildyta:
Gėdos stulpas Katedros aikštėje. Nelabai įsivaizduoju, kaip ant jo pakabindavo vagis arba žibutes - stulpas aukštokas..
Papildyta:
Dar vienas lankytinas objektas - centrinė geležinkelio stotis ir labai gražūs azulejos - plytelių paveikslai.
Papildyta:
Azulejos iš arčiau
Papildyta:
Traukiniai šiaušia į tunelį tiesiai po namais...
Papildyta:
Laiveliai, plukdantys iš quintų (vynuoges auginančių fazendų) į Porto sandėliavimui ir brandinimui.
Papildyta:
Vienoje upės pusėje vyno sandėliai.
Douro vingis
Papildyta:
Kitoje upės pusėje - darbininkų kvartalas. Antroje foto labai gerai matyti, kaip namukai lipa vienas kito, keliais aukštais prisodinta "špokinyčių"
Papildyta:
Na šiam vakarui gana, akys jau merkiasi Labos visiems.
Pasistengėme būti tikrais turistais - užsukome į turizmo informacijos centrą, prisirinkome bukletų, dar knygoj pasiskaitinėjome ir šiaušėm į miesto centrą. Ir ką aš galiu pasakyti - nereikia jokių lankytinų objektų, užtenka tiesiog vaikštinėti miesto gatvėmis.
Namukai, vyno brandinimo sandėliai išdygę ant stačių Douro upės krantų. Laiveliai, iki šiol plukdantys vyno bačkutes. Dom Luis tiltas. Siaurutės, stačios gatvelės. Nuo drėgmės pajuodę namai, visur kabantys skalbiniai. Oranžiniai čerpių stogai. Skalbykla su mediniais kubiliukais ir močiutė rankomis velėjanti baltinius. Plytelėmis dengti namai. Ir dar daug daug, viską sunku surašyti
Stogai, stogai... Tipiniai stogai šiaurės Portugalijoje - keturių šlaitų. Kad būtų šviesiau, vasarą kai kurie ištraukia keletą čerpių. Arba vietoj stoglangių tiesiog įmontuoja kelias permatomas čerpes.
Čia vaizdas nuo Katedros aikštės. Džiūsta pantalonai liemenukai, kojinės ir visokios kitokios gėrybės
Papildyta:
Dom Luis tiltas. Visi mūsų kasdieniai maršrutai vesdavo per šį tiltą, bet vistiek negalėjome juo atsigrožėti. Apačioje važiuoja mašinos, viršuje - metro.
Papildyta:
Siauros gatvelės, eismas dažniausiai dvipusis ir dar mašinos stovi abipus gatvės.
Papildyta:
Kadangi miestas ant kalvų, plačių namų matyt nepavyksta pastatyta. Dauguma namukų dviejų, trijų langų, kaip mano vyras sako "špokinyčios". Man labai įdomu, kur ten telpa laiptai?
Papildyta:
Dar kelios nuotraukos. Žiūriu, kad man nepavyko normaliai nufotkint, kai gatvės stačios - namai kažko ant šono prigulę
Papildyta:
Vienoje pusėje namas apgriuvęs, kitoje - nekilnojamo turto agentūra, kavinė, dar kažkas
Papildyta:
Katedra.
Papildyta:
Gėdos stulpas Katedros aikštėje. Nelabai įsivaizduoju, kaip ant jo pakabindavo vagis arba žibutes - stulpas aukštokas..
Papildyta:
Dar vienas lankytinas objektas - centrinė geležinkelio stotis ir labai gražūs azulejos - plytelių paveikslai.
Papildyta:
Azulejos iš arčiau
Papildyta:
Traukiniai šiaušia į tunelį tiesiai po namais...
Papildyta:
Laiveliai, plukdantys iš quintų (vynuoges auginančių fazendų) į Porto sandėliavimui ir brandinimui.
Papildyta:
Vienoje upės pusėje vyno sandėliai.
Douro vingis
Papildyta:
Kitoje upės pusėje - darbininkų kvartalas. Antroje foto labai gerai matyti, kaip namukai lipa vienas kito, keliais aukštais prisodinta "špokinyčių"
Papildyta:
Na šiam vakarui gana, akys jau merkiasi Labos visiems.
QUOTE(la_vita @ 2009 06 05, 11:50)
kokia faina kelionė- ir aš jau užsinorėjau
klausimėlis- kiek ten kainuoja automobilio nuoma, pvz kiek jūs sumokėjote?
klausimėlis- kiek ten kainuoja automobilio nuoma, pvz kiek jūs sumokėjote?
Su norais atsargiai - jie gali išsipildyti
Mes nuomojomės Renault clio iš Budget, varomą benzinu, sumokėjome 283e už 15 parų. Bet neėmėme draudimo, panašaus į mūsų casco, todėl jie visam nuomos periodui pasiėmė 900e užstatą. Kad užstato nereikėtų, reikia pirkti papildomą draudimą, kuris kainuoja 150e ir yra negražinamas.
Dyzelinių mašinų nuoma 360e. Jei važinėti planuojate daug, gal ir dyzelis būtų pigiau - valgo mažiau, dyzelis pigesnis, bet nuoma brangesnė . Galutinė suma gaunasi daugmaž vienoda.
Benzino kaina 1.3e už litrą. Dyzelio kainos neįsidėmėjau..
Papildyta:
Tiesa, gegužė dar ne sezonas, sezono metu automobilio nuomos kaina bus didesnė.
Nuvargome vaikštinėdami Porto - aukštyn, žemyn, ir vėl aukštyn, ir vėl žemyn. Daugumoje vietų grindinys, vežimėlis važiuoja sunkiai. Gerai, kad vyresnėlė kantriai kopia pati ir ant rankų nesiprašo
Namie užkandame ir taupydami laiką - vaikai pietus miega mašinoje - važiuojame pasigrožėti Douro slėniais. Gaila, kad palikome tam grožiui tik pusdienį. Kilometrų regis nedaug, bet važiuodami į kalniukus ir žemyn sugaištame labai daug laiko. Pradeda temti, o mes didžiųjų fazendų taip ir neprivažiavome, grybštelėjom tik kampą slėnių su vynuogynais. Užtat ir nuotraukų nedaug, bet vaizdų vaizdelių. Jeigu važiuočiau dar kartą, palikčiau vyno maršrutui visą dieną.
Įspūdžius sunku nusakyti. Keliukas vingiavo palei pat upę, grožėjomės pakrantėmis, apaugusiomis miškais, vėliau - vynuogynais. Pakeliui daug miestelių, kai kurie tokiose užkampiose vietose. Būna važiuoji, žiū - keliukas vingiuoja kažkur žemyn, o ten - sodyba. Ir taip pribarstyta kalnuose, slėniuose daug daug sodybų arba mažų kaimelių, iki kurių žiemą vargu ar išvis privažiuosi.
Matom stovi vieno aukšto namukas, privažiuojam artyn - namas ant stataus šlaito ir iš anos pusės dar kokie trys aukštai pamatų sumūryti, net nesuprantam kur durys į šitokį būstą. Išvis, turbūt kokie 90 proc namų šiaurės Portugalijoje - šlaitiniai.
Prisiperkam saldžių saldžių trešnių. Kaimo moteriškė žinoma nemoka angliškai, bet vyras susišneka be problemų. Dar porą smalsuolių atskuodžia "pabendrauti"
Upė pasilieka apačioje, o mes vis kylam į kalnus aukštyn, žemyn, ir vėl aukštyn, ir vėl žemyn Mašina sunkiai traukia. Augmenijos vis mažiau. Medžius pakeičia krūmai, samanos, po to lieka tik akmenys. Gražu, ką čia bepridursi, tik temsta ir negaliu padaryt foto...
Susižaviu kažkokiom gelsvom gėlytėm-krūmokšniais. Vyras įdėjo daug pastangų, kad jų man paskintų, teisingiau - parautų. Parneša į mašiną, įteikia, o jos taip smirdi, jo majo, nu net nefaina išmest kai šitiek vargo įdėta...
Kai jau visai sutemsta, šaunam autostrada namo. Matom kalnų kontūrus ir daug daug žiburiukų - ir pavienių, ir didesniais būreliais. Gražu. Ispūdinga. Jei kas turėsit laiko - rekomenduočiau pakeliauti vyno maršrutu
Ačiuks Tuoj peržiūrėsiu ką turiu iš kelionės po Douro slėnius.
Namie užkandame ir taupydami laiką - vaikai pietus miega mašinoje - važiuojame pasigrožėti Douro slėniais. Gaila, kad palikome tam grožiui tik pusdienį. Kilometrų regis nedaug, bet važiuodami į kalniukus ir žemyn sugaištame labai daug laiko. Pradeda temti, o mes didžiųjų fazendų taip ir neprivažiavome, grybštelėjom tik kampą slėnių su vynuogynais. Užtat ir nuotraukų nedaug, bet vaizdų vaizdelių. Jeigu važiuočiau dar kartą, palikčiau vyno maršrutui visą dieną.
Įspūdžius sunku nusakyti. Keliukas vingiavo palei pat upę, grožėjomės pakrantėmis, apaugusiomis miškais, vėliau - vynuogynais. Pakeliui daug miestelių, kai kurie tokiose užkampiose vietose. Būna važiuoji, žiū - keliukas vingiuoja kažkur žemyn, o ten - sodyba. Ir taip pribarstyta kalnuose, slėniuose daug daug sodybų arba mažų kaimelių, iki kurių žiemą vargu ar išvis privažiuosi.
Matom stovi vieno aukšto namukas, privažiuojam artyn - namas ant stataus šlaito ir iš anos pusės dar kokie trys aukštai pamatų sumūryti, net nesuprantam kur durys į šitokį būstą. Išvis, turbūt kokie 90 proc namų šiaurės Portugalijoje - šlaitiniai.
Prisiperkam saldžių saldžių trešnių. Kaimo moteriškė žinoma nemoka angliškai, bet vyras susišneka be problemų. Dar porą smalsuolių atskuodžia "pabendrauti"
Upė pasilieka apačioje, o mes vis kylam į kalnus aukštyn, žemyn, ir vėl aukštyn, ir vėl žemyn Mašina sunkiai traukia. Augmenijos vis mažiau. Medžius pakeičia krūmai, samanos, po to lieka tik akmenys. Gražu, ką čia bepridursi, tik temsta ir negaliu padaryt foto...
Susižaviu kažkokiom gelsvom gėlytėm-krūmokšniais. Vyras įdėjo daug pastangų, kad jų man paskintų, teisingiau - parautų. Parneša į mašiną, įteikia, o jos taip smirdi, jo majo, nu net nefaina išmest kai šitiek vargo įdėta...
Kai jau visai sutemsta, šaunam autostrada namo. Matom kalnų kontūrus ir daug daug žiburiukų - ir pavienių, ir didesniais būreliais. Gražu. Ispūdinga. Jei kas turėsit laiko - rekomenduočiau pakeliauti vyno maršrutu
QUOTE(Kristin @ 2009 06 05, 17:02)
nuotraukeles
Ačiuks Tuoj peržiūrėsiu ką turiu iš kelionės po Douro slėnius.
Douro vingiai
Papildyta:
Tipinis šiaurės Portugalijoje namukas. Pirmame aukšte ūkinės patalpos, virtuvė. Iš lauko pusės laiptai į gyvenamas patalpas antrame aukšte.
Man tai įdomu, kodėl jie nedaro laiptų viduje? Gal vietą taupo? Turėtų būti labai nepatogu šeimininkei iš pirmo aukšto žiemą su vakariene keberiotis pas šeimyną lauko laiptais į antrą aukštą
Papildyta:
Aukščiau į kalnus
Geltonosios gėlytės
Dar aukščiau
Viršūnėje
Papildyta:
Na su vynuogynais tai ne kas... Rodau ką turiu ir atsiprašau už kokybę...
Papildyta:
Šiaurės Portugalijos vynuogynai ypatingi tuo, kad Douro slėnis ir kalnų šlaitai sudaro natūralias "lysves" vynuogėms augti. Kai kurios "lysvės" vos pečių platumo ir derlių čia žmonės ima rankomis. Gudresni ūkininkai "lysves" prasiplatino, kad privažiuotų technika, tačiau vyriausybė skatina neardyti natūralių šlaitų ir paskelbė daug fazendų valstybės saugomais gamtos paminklais.
Papildyta:
Tipinis šiaurės Portugalijoje namukas. Pirmame aukšte ūkinės patalpos, virtuvė. Iš lauko pusės laiptai į gyvenamas patalpas antrame aukšte.
Man tai įdomu, kodėl jie nedaro laiptų viduje? Gal vietą taupo? Turėtų būti labai nepatogu šeimininkei iš pirmo aukšto žiemą su vakariene keberiotis pas šeimyną lauko laiptais į antrą aukštą
Papildyta:
Aukščiau į kalnus
Geltonosios gėlytės
Dar aukščiau
Viršūnėje
Papildyta:
Na su vynuogynais tai ne kas... Rodau ką turiu ir atsiprašau už kokybę...
Papildyta:
Šiaurės Portugalijos vynuogynai ypatingi tuo, kad Douro slėnis ir kalnų šlaitai sudaro natūralias "lysves" vynuogėms augti. Kai kurios "lysvės" vos pečių platumo ir derlių čia žmonės ima rankomis. Gudresni ūkininkai "lysves" prasiplatino, kad privažiuotų technika, tačiau vyriausybė skatina neardyti natūralių šlaitų ir paskelbė daug fazendų valstybės saugomais gamtos paminklais.