Įkraunama...
Įkraunama...

SPSS programa

QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 18:22)
Aš į LABEL rašiau anketos tikslų klausimą (kai kuriuos trumpinau) ir gale dėjau klaustuką. Juk gerai, ar ne?  g.gif Nieko čia tokio  unsure.gif
Papildyta:
Pimkie ačiū tau labai  4u.gif , labai man padedi su atsakymais į mano klausimus. Iš tikro aš pirmą kartą prisėdau prie šios programos, turiu ir knygų, kurias skaitau, bet kadangi nesu susidūrusi anksčiau su SPSS, tai gana nelengav, viskas labai pradeda maišytis.
Va, dar vienas klausimukas  blush2.gif  blush2.gif

Skaičiuosiu Kruskal - Wallis kriterijų: nominaliniu kriterijum pasirinkau tokį anketos klausimą (labai abejoju, ar teisingai pasirinkau, bet juk gali būti 4 mokinių grupės (tie, kurie mokosi 9 kl., kiti - 10 kl. ir t.t.):

Kurioje klasėje mokaisi?
1. 9 klasėje
2. 10 klasėje
3. 11 klasėje
4. 12 klasėje
O ranginis bus toks:

Ar pritariate teiginiui, jog netinkamas m - klos vadovo bendravimo stilius sąlygoja negatyvų etosą mokykloje?
1. pritariu
2. is dalies pritariu
3. nepritariu
4. visikai nepritariu
5. nezinau 
P.S. cia vėl reiks atlikti transformaciją

Kaip manai Pimkie, ar teisingai pasirinkau?  g.gif

Šitas visas užduotis padarytas reiks dėstytojai pateikti, dėl to ir klausinėju, nes labai svarbu tinkamai pasirinkti anketos klausimus...., o su analize tai jau nebus taip blogai....


Prašom prašom, nėr už ką.

Label pavadinime gali rašyti ką tik nori smile.gif

O štai klasė nėra nominalinio tipo kintamasis, tai ranginis, nes 10 klasė yra aukštesnė už 9, 11 - už 10 ir t.t. (kai tuo tarpu nominaliniams kintamiesiems šios sąlygos nepavyktų pritaikyti).
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 25, 21:28)
Prašom prašom, nėr už ką.

Label pavadinime gali rašyti ką tik nori smile.gif

O štai klasė nėra nominalinio tipo kintamasis, tai ranginis, nes 10 klasė yra aukštesnė už 9, 11 - už 10 ir t.t. (kai tuo tarpu nominaliniams kintamiesiems šios sąlygos nepavyktų pritaikyti).

aišku mirksiukas.gif , reiks ką nors kitką pasirinkti

O kaip su Spearman koeficientu g.gif
1. reikia pasirinkti klausimus, kad abu kintamieji būtų ranginiai. tai aš pasirinkau taip:

Koks etosas vyrauja mokykloje?
1. teigiamas
2. neigiamas

Kokie yra jusų tarpusavio santykiai su mokytojais?
1. labai geri
2. geri
3. vidutiniški
4. blogi
5. labai blogi

Ieškosiu ryšio tarp to koks etosas vyrauja m - kloje ir kokie yra mokinių santykiai su mokytojais. Kaip manote? gerai bus?

Kažin ar reikalinga čia transformacija? g.gif g.gif g.gif
Papildyta:
O įmanomas toks dalykas su SPSS g.gif

Kaip buvau rašiusi man reikia dėstytojai atlikti užduotis su SPSS.
Noriu palyginti 3 respondentų grupes: pedagogų, mokinių, direktorių. Paskaičiuoti Kruskall - Wallis.
Ar galima į SPSS įvesti tik du klausimus ir atsakymų lange suvesti visus mokinių, pedagogų, direktorių atsakymus, na būtų maždaug apie 80. Ta prasme SPSS paskaičiuos juk, ar būtina suvesti visus 34 anketos klausimus g.gif Juk iš tų 34 rinksiuos tik du klausimus, kuriuos norėsiu palyginti g.gif

Nežinau ar supratot, ką noriu paklausti g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo aistutėlė: 26 sausio 2010 - 09:06
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 10:13)
aišku  mirksiukas.gif , reiks ką nors kitką pasirinkti

O kaip su Spearman koeficientu  g.gif
1. reikia pasirinkti klausimus, kad abu kintamieji būtų ranginiai. tai aš pasirinkau taip:

Koks etosas vyrauja mokykloje?
1. teigiamas
2. neigiamas

Kokie yra jusų tarpusavio santykiai su mokytojais?
1. labai geri
2. geri
3. vidutiniški
4. blogi
5. labai blogi

Ieškosiu ryšio tarp to koks etosas vyrauja m - kloje ir kokie yra mokinių santykiai su mokytojais. Kaip manote? gerai bus?

Kažin ar reikalinga čia transformacija? g.gif  g.gif  g.gif


Spearmeno ranginės koreliacijos koeficientas matuoja monotoninį ryšį, kai didėjant vienam kintamajam kitas monotoniškai didėja arba mažėja, tuo tarpu Tavo nurodytas pirmasis klausimas apie etosą turi tik du variantus, taigi nedaug erdvės didėti/mažėti g.gif . Geriau pasirink kokį klausimą su daugiau variantų.


QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 10:13)
Papildyta:
O įmanomas toks dalykas su SPSS g.gif

Kaip buvau rašiusi man reikia dėstytojai atlikti užduotis su SPSS.
Noriu palyginti 3 respondentų grupes: pedagogų, mokinių, direktorių. Paskaičiuoti Kruskall - Wallis.
Ar galima į SPSS įvesti tik du klausimus ir atsakymų lange suvesti visus mokinių, pedagogų, direktorių atsakymus, na būtų maždaug apie 80. Ta prasme SPSS paskaičiuos juk, ar būtina suvesti visus 34 anketos klausimus  g.gif Juk iš tų 34 rinksiuos tik du klausimus, kuriuos norėsiu palyginti  g.gif

Nežinau ar supratot, ką noriu paklausti  g.gif


Žinoma, suvesk tik tuos klausimus, kuriuos lyginsi. Dar bus vienas kintamasis, nusakantis respondento tipą: 1 - mokinys, 2 - pedagogas, 3 - direktorius.
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 26, 10:56)
Spearmeno ranginės koreliacijos koeficientas matuoja monotoninį ryšį, kai didėjant vienam kintamajam kitas monotoniškai didėja arba mažėja, tuo tarpu Tavo nurodytas pirmasis klausimas apie etosą turi tik du variantus, taigi nedaug erdvės didėti/mažėti  g.gif . Geriau pasirink kokį klausimą su daugiau variantų.
Žinoma, suvesk tik tuos klausimus, kuriuos lyginsi. Dar bus vienas kintamasis, nusakantis respondento tipą: 1 - mokinys, 2 - pedagogas, 3 - direktorius.

aciuks.gif
o dichotominiai nominaliniai yra tokie kur turi tik du atsakymus galimus? g.gif Ir nesvarbu kokie tie atsakymai, pvz. taip ir ne, moteris ir vyras ir pan? g.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 14:08)
aciuks.gif
o dichotominiai nominaliniai yra tokie kur turi tik du atsakymus galimus?  g.gif Ir nesvarbu kokie tie atsakymai, pvz. taip ir ne, moteris ir vyras ir pan? g.gif


Žinok vėl bijau susimakaluoti sąvokose, nes jau labai seniai tą teoriją turėjau, bet man atrodo, kad taip, dichotominiai kintamieji yra tokie, kurie gali įgyti tik dvi reikšmes.
(juk Tu, sakei, knygom apsivertusi, tai pasitikslink jose, tikrai turėtų būti parašyta mirksiukas.gif )
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 26, 14:29)
Žinok vėl bijau susimakaluoti sąvokose, nes jau labai seniai tą teoriją turėjau, bet man atrodo, kad taip, dichotominiai kintamieji yra tokie, kurie gali įgyti tik dvi reikšmes.
(juk Tu, sakei, knygom apsivertusi, tai pasitikslink jose, tikrai turėtų būti parašyta  mirksiukas.gif )

aha pažiūrėjau jau. taip ir yra kaip rašiau mirksiukas.gif

Juk reikia transformacijos tokiu atveju skaičiuojant Chi kvadratą:

Lytis:
1. moteris
2. vyras

Kaip vertinate etosą, vyraujantį m - kloje? (šitą klausimą reikia transformuoti g.gif )
1. gerai
2. patenkinamai
3. blogai

Neįkertu niekaip tos transformacijos, kokiu atveju jos reikia ir kada .... verysad.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 16:29)
aha pažiūrėjau jau. taip ir yra kaip rašiau  mirksiukas.gif

Juk reikia transformacijos tokiu atveju skaičiuojant Chi kvadratą:

Lytis:
1. moteris
2. vyras

Kaip vertinate etosą, vyraujantį m - kloje? (šitą klausimą reikia transformuoti  g.gif )
1. gerai
2. patenkinamai
3. blogai

Neįkertu niekaip tos transformacijos, kokiu atveju jos reikia ir kada .... verysad.gif


Duomenis reikia transformuoti, kai atsakymai nebūna išdėstyti požymio didėjimo ar mažėjimo linkme, nors pagal klausimo prasmę jie turėtų būti taip išdėstyti. Tarkim, tarp 'gerai' ir 'blogai' tarpinis atsakymas būtų 'patenkinamai', todėl čia keisti nieko nereikia, nes Tavo atsakymai taip ir surikiuoti nuo 1 iki 3. O jei būtų 1. gerai, 2. blogai, 3. patenkinamai, 2 su 3 reiktų sukeisti vietomis.
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 26, 16:33)
Duomenis reikia transformuoti, kai atsakymai nebūna išdėstyti požymio didėjimo ar mažėjimo linkme, nors pagal klausimo prasmę jie turėtų būti taip išdėstyti. Tarkim, tarp 'gerai' ir 'blogai' tarpinis atsakymas būtų 'patenkinamai', todėl čia keisti nieko nereikia, nes Tavo atsakymai taip ir surikiuoti nuo 1 iki 3. O jei būtų 1. gerai, 2. blogai, 3. patenkinamai, 2 su 3 reiktų sukeisti vietomis.

ačiū, aiškiau jau mirksiukas.gif

Regis daugiau niekas šioje temoje ir nesilanko, tik mes mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 16:44)
Regis daugiau niekas šioje temoje ir nesilanko, tik mes  mirksiukas.gif


Na, kam tuo metu reikia pagalbos, tas ir lankosi irnesakyk.gif
Atsakyti
Man jau galva sukasi nuo to SPSS .... wacko.gif

Yra tokie atsakymai į klausimą:
1. taip
2. ne
3. iš dalies

Juk tas trečias variantas "iš dalies" transformavus turi atsidurti antroje vietoje g.gif , tuomet viskas atrodys taip:
1. taip
2. iš dalies
3. ne

Čia aš logiškai samprotauju? g.gif

Ir dar vienas klausimukas blush2.gif
Kaip apskaičiuoti Mann - Withney, Kruskall - Wallis man yra nurodyta užduotyse. Na jose nurodyta, kad 1 kintamasis turi būti nominalinis, o kitas ranginis. Bet prie to žodžio "ranginis" skliaustuose yra nurodyta štai kas - atsakymai ranguojami nuo mažiausios iki didžiausios reikšmės.
VA KAIP ŠITĄ SUPRASTI? g.gif g.gif g.gif

Aš suprantu, kad jei atsakymai į anketos klausimą yra išdėstyti taip:
1. pakankamai
2. nežinau
3. nepakankamai
....tada šituos atsakymus reikia transformuoti taip, kad jie būtų išdėstyti (ranguojami) nuo mažiausios iki didžiausios reikšmės (kaip ir buvo nurodyta skliaustuose). Tuomet atlikus transformaciją, tie atsakymai išsidėstytų taip:
1. nepakankamai
2. nežinau
3. pakankamai .... ir padarius kokią diagramą tie atsakymai taip ir matytųsi, na atbuline tvarka....

Čia pagavau mintį g.gif , pagal mane tai taip turėtų būti g.gif Tik kažin ar teisingai g.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 18:01)
Man jau galva sukasi nuo to SPSS .... wacko.gif

Yra tokie atsakymai į klausimą:
1. taip
2. ne
3. iš dalies

Juk tas trečias variantas "iš dalies" transformavus turi atsidurti antroje vietoje  g.gif , tuomet viskas atrodys taip:
1. taip
2. iš dalies
3. ne

Čia aš logiškai samprotauju?  g.gif


thumbup.gif

QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 26, 18:01)
Ir dar vienas klausimukas  blush2.gif
Kaip apskaičiuoti Mann - Withney, Kruskall - Wallis man yra nurodyta užduotyse. Na jose nurodyta, kad 1 kintamasis turi būti nominalinis, o kitas ranginis. Bet prie to žodžio "ranginis" skliaustuose yra nurodyta štai kas - atsakymai ranguojami nuo mažiausios iki didžiausios reikšmės.
VA KAIP ŠITĄ SUPRASTI?  g.gif  g.gif  g.gif

Aš suprantu, kad jei atsakymai į anketos klausimą yra išdėstyti taip:
1. pakankamai
2. nežinau
3. nepakankamai
....tada šituos atsakymus reikia transformuoti taip, kad jie būtų išdėstyti (ranguojami) nuo mažiausios iki didžiausios reikšmės (kaip ir buvo nurodyta skliaustuose). Tuomet atlikus transformaciją, tie atsakymai išsidėstytų taip:
1. nepakankamai
2. nežinau
3. pakankamai    .... ir padarius kokią diagramą tie atsakymai taip ir matytųsi, na atbuline tvarka....

Čia pagavau mintį  g.gif , pagal mane tai taip turėtų būti  g.gif  Tik kažin ar teisingai  g.gif


Manau, kad teisingai.
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 26, 18:10)
thumbup.gif
Manau, kad teisingai.

aciuks.gif
Atsakyti