Įkraunama...
Įkraunama...

SPSS programa

4u.gif
Ką galit patarti?

turiu anketas ir reikia jas apdoroti su spss. Bet iškilo tokia problema: apklausiau 3 grupes respondentų:

1. 13 mokyklos vadovų
2. 55 pedagogus
3. 117 mokinių

Anketos visiems jiems nėra vienodos, ta prasme kad maždaug 10 klausimų yra tie patys, o likusieji klausimai skiriasi: vienoki pedagogams, kitokie mokiniams.

Tai aš ir galvoju kaip man su spss daryti. Gaunasi trigubas darbas. Nes visų respondentų atsakymus reikia atskirai susivesti, juk į vieną visko supilti tai negaliu doh.gif
Ta prasme, kad atskirai susivedu mokyklos vadovų anketos klausimus ir atsakymus. Po to mokytojų. Po to mokinių. Bet jei bus trys dokumentai atskiri, tai aš nepalyginsiu nieko doh.gif
nežinau net kaip daryti doh.gif unsure.gif

Atsakyti
Sveiki,
Gal žinote žmogų, galintį TIK apdoroti duomenis SSPS programa??? Rašykite AŽ.

Ačiū.
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 24, 13:52)
4u.gif
Ką galit patarti?

turiu anketas ir reikia jas apdoroti su spss. Bet iškilo tokia problema: apklausiau 3 grupes respondentų:

1. 13 mokyklos vadovų
2. 55 pedagogus
3. 117 mokinių

Anketos visiems jiems nėra vienodos, ta prasme kad maždaug 10 klausimų yra tie patys, o likusieji klausimai skiriasi: vienoki pedagogams, kitokie mokiniams.

Tai aš ir galvoju kaip man su spss daryti. Gaunasi trigubas darbas. Nes visų respondentų atsakymus reikia atskirai susivesti, juk į vieną visko supilti tai negaliu  doh.gif
Ta prasme, kad atskirai susivedu mokyklos vadovų anketos klausimus ir atsakymus. Po to mokytojų. Po to mokinių. Bet jei bus trys dokumentai atskiri, tai aš nepalyginsiu nieko  doh.gif
nežinau net kaip daryti  doh.gif  unsure.gif


Labai lengva - padarysi ketvirtą failiuką, kuriame paprasčiausiu copy-paste būdu sukelsi tuos klausimus ir atsakymus, kurie visoms respondentų grupėms yra vienodi, ir tokiu būdu galėsi juos palyginti wink.gif

QUOTE(Roberta25 @ 2010 01 24, 14:22)
Sveiki,
Gal žinote žmogų, galintį TIK apdoroti duomenis SSPS programa??? Rašykite AŽ.

Ačiū.


Aš esu toks žmogus!!!
Parašiau į AŽ ax.gif
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 24, 19:00)
Labai lengva - padarysi ketvirtą failiuką, kuriame paprasčiausiu copy-paste būdu sukelsi tuos klausimus ir atsakymus, kurie visoms respondentų grupėms yra vienodi, ir tokiu būdu galėsi juos palyginti wink.gif

aciu mirksiukas.gif

Ir dar klausimas: reikejo pravesti interviu ir dabar reikia atlikti tokią užduotį: kokybinių duomenų kokybinė kontentinė analizė.
tuos visus pravestus interviu reikia išanalizuoti, suskirstant viską į kategorijas, subkategorijas, suteikiant atitinkamus kodus ir pan.

Bet aš nesuprantu, kur reikia daryti tą lentelę (ar spss, ar word lange), kurioje ir bus atsakymai į interviu klausimus, tos kategorijos, subkategorijos ir pan. verysad.gif

gal internete kokia knyga yra, kur apie tai galima pasiskaityti?
ačiū unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 12:53)
aciu  mirksiukas.gif

Ir dar klausimas: reikejo pravesti interviu ir dabar reikia atlikti tokią užduotį: kokybinių duomenų kokybinė kontentinė analizė.
tuos visus pravestus interviu reikia išanalizuoti, suskirstant viską į kategorijas, subkategorijas, suteikiant atitinkamus kodus ir pan.

Bet aš nesuprantu, kur reikia daryti tą lentelę (ar spss, ar word lange), kurioje ir bus atsakymai į interviu klausimus, tos kategorijos, subkategorijos ir pan.  verysad.gif

gal internete kokia knyga yra, kur apie tai galima pasiskaityti?
ačiū  unsure.gif


Na, kadangi SPSS'as negali atlikti kokybinių duomenų analizės, natūralu, kad juos reikia paversti kiekybiniais, jei norime patikrinti tam tikrus ryšius statistiškai.

Lentelė, apie kurią kalbi, bus tik kaip pagalbinė aiškinamoji priemonė Tavo darbo skaitytojui, joje (Word'e) paaiškinsi, kuo remdamasi vienus ar kitus duomenis priskyrei tam tikrai kategorijai ar subkategorijai.

Pavyzdžiui, jei savo interviu respondentų klausei, iš kur jie gauna informaciją apie stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygas. Atsakymai buvo įvairūs: iš puslapio www.aikos.lt, iš aukštųjų mokyklų lankstinukų, iš klasės auklėtojo, iš interneto, iš leidinio "Kur stoti 2010", iš tėvų, iš klasės draugų, iš tinklapio www.kurstoti.lt, iš mamos ir t.t.

Visų šių atsakymų negali vesti į SPSS, nes nebus jokių dėsningumų. Taigi Tu suskirstai į pagrindines tris kategorijas: internetas - 1, artimi asmenys - 2, spausdinti leidiniai - 3, ir remdamasi tokia kodavimo sistema suvedi respondentų atsakymus į SPSS. Tokiu pačiu principu sukoduoji subkategorijas, tarkim, 2, artimųjų kategorijai: tėvai - 2.1, draugai - 2.2, pedagogai - 2.3.

Vėliau, remdamasi tokia kategorizacija, galėsi atlikti statistinę analizę SPSS'u.

Sėkmės mirksiukas.gif
Atsakyti
nu dabar man kvaišai paaiškinkite blink.gif

1. Atlikus tiek apklausą raštu, tiek interviu juk yra gaunami kokybiniai duomenys? g.gif Ar taip? Kai tie kokybiniai duomenys susisteminami ir išreiškiami skaičiais, tada jie virsta kiekybiniais duomenimis? taip?

2. man reikia apskaičiuoti Chi kvadratą. Yra nurodyta, kad būtinai turi būti du kintamieji ir abu kokybiniai (ranginiai ir nominaliniai). Kaip suprasti abu kokybiniai? blink.gif

PVZ: iš anketos pasirenku tokį nominalinis kintamąjį:
Kokia Jūsų lytis?
1. moteris
2. vyras

O ranginis kintamasis būtų toks:
Kokios Jūsų nuostatos į lito įvedimą?
1. teigiamos
2. vidutinės
3. neigiamos

ČIA TEISINGAI AŠ PARINKAU TUOS KINTAMUOSIUS?? g.gif

Man krito į akį tie žodžiai, kad abu kintamieji turi būti kokybiniai, tai aš pagalvojau, kad tai turi būti tam tikri anketos klausimai, į kuriuos neturi būti pateikta galimų atsakymų. Respondentai patys turi parašyti, na pvz. Kokia Jūsų lytis? ................. (palikta eilutė, kad galėtų įrašyti.

LABAI PRAŠAU, KAS GALIT ATSAKYKITE verysad.gif , nes man gryna vargo vakarienė su tuo SPSS. verysad.gif verysad.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 14:26)
nu dabar man kvaišai paaiškinkite  blink.gif


Po Tavo klausimo dar kartą perskaičiau savo ankstesnį atsakymą ir pamačiau, kad mažumėlę sumakalavau sąvokas, todėl prašau savęs kvaiša nei vadinti, nei laikyti. Ačiū.


QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 14:26)
1. Atlikus tiek apklausą raštu, tiek interviu juk yra gaunami kokybiniai duomenys?  g.gif Ar taip? Kai tie kokybiniai duomenys susisteminami ir išreiškiami skaičiais, tada jie virsta kiekybiniais duomenimis? taip?


Reiškiniai skirstomi į kiekybinius ir kokybinius pagal matuojamo reiškinio prigimtį. Kiekybinio kintamojo reikšmė - tai atsakymas, kiek tiriamo požymio turi objektas. Kokybiniai kintamieji nusako dydžius, kurių neįmanoma įvertinti skaičiais matematikoje įprasta prasme, tačiau norėdami atlikti statistinę analizė SPSS'u mes juos vis viena užkoduojame skaičiukais.

QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 14:26)
2. man reikia apskaičiuoti Chi kvadratą. Yra nurodyta, kad būtinai turi būti du kintamieji ir abu kokybiniai (ranginiai ir nominaliniai). Kaip suprasti abu kokybiniai?  blink.gif

PVZ: iš anketos pasirenku tokį nominalinis kintamąjį:
Kokia Jūsų lytis?
1. moteris
2. vyras

O ranginis kintamasis būtų toks:
Kokios Jūsų nuostatos į lito įvedimą?
1. teigiamos
2. vidutinės
3. neigiamos

ČIA TEISINGAI AŠ PARINKAU TUOS KINTAMUOSIUS?? g.gif


Teisingai!!!


QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 14:26)
Man krito į akį tie žodžiai, kad abu kintamieji turi būti kokybiniai, tai aš pagalvojau, kad tai turi būti tam tikri anketos klausimai, į kuriuos neturi būti pateikta galimų atsakymų. Respondentai patys turi parašyti, na pvz. Kokia Jūsų lytis? ................. (palikta eilutė, kad galėtų įrašyti.


Ne, lytis jokiais būdais nebus kiekybinis kintamasis, nes su juo negalima atlikti jokių matematinių veiksmų, o, pvz., amžius - kiekybinis, galima apskaičiuoti amžiaus vidurkį ir pan.

QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 14:26)
LABAI PRAŠAU, KAS GALIT ATSAKYKITE  verysad.gif , nes man gryna vargo vakarienė su tuo SPSS.  verysad.gif  verysad.gif


Atsiprašau, kad subalamutinau ten su tais kokybiniais - kiekybiniais, norėjau pasakyti, kad atvirų klausimų atsakymus reikia užkoduoti į skaitmeninę išraišką, o parašiau "kiekybinis". Tavo supratimas apie kintamųjų matavimo skales yra teisingas thumbup.gif
Atsakyti
Ačiū Pimkie thumbup.gif 4u.gif
Papildyta:
Dar klausimas blush2.gif

Vedu visus duomenis į SPSS. Noriu įvesti anketos klausimą "Ar pritariate, kad tai neigiamai veikia Jus?" Klausimo gale galima dėti klaustuką???? g.gif g.gif
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 14:56)
Ačiū Pimkie  thumbup.gif  4u.gif
Papildyta:
Dar klausimas  blush2.gif

Vedu visus duomenis į SPSS. Noriu įvesti anketos klausimą "Ar pritariate, kad tai neigiamai veikia Jus?" Klausimo gale galima dėti klaustuką???? g.gif  g.gif


Prašom!

Ne, SPSS'as neleidžia tokių simbolių, kaip klaustukas. Apskritai visi tie klausimų pavadinimai reikalingi tik Tau pačiai, kad nesusimaišytum ir nesusipainiotum, paprastai stengiuosi negaišti daug laiko su klausimų pavadinimais, trumpinu, pvz.: neigiamai_veikia, ir pan.
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 25, 15:32)
Prašom!

Ne, SPSS'as neleidžia tokių simbolių, kaip klaustukas. Apskritai visi tie klausimų pavadinimai reikalingi tik Tau pačiai, kad nesusimaišytum ir nesusipainiotum, paprastai stengiuosi negaišti daug laiko su klausimų pavadinimais, trumpinu, pvz.: neigiamai_veikia, ir pan.

eina sau doh.gif , aš visus klausimus suvedžiau kaip turi būti, ta prasme su klaustuku gale cry.gif cry.gif Tiek dirbau.... verysad.gif
Gal galima paimti ir paprasčiausiai nutrinti?? g.gif
Ar vėl viską iš naujo turėsiu daryti... verysad.gif

gal galite pažiūrėti, ar teisingai pasirinkau:
1. skaičiuoju Chi kvadratą, pasirinkau tokius anketos klausimus:

Kokia Jūsų lytis?
1. moteris
2. vyras

Kaip vertinate etosą, vyraujantį Jūsų mokykloje?
1. gerai
2. patenkinamai
3. blogai

2. Skaičiuosiu Mann - Whitney kriterijų, tad pasirinkau tokius klausimus:

Kokia Jūsų lytis?
1. moteris
2. vyras

Ar pritariate teiginiui, jog m - kloje vyraujantis etosas labiausiai priklauso nuo m - klos vadovo bendravimo stiliaus?
1. pritariu
2. iš dalies pritariu
3. nepritariu
4. visiškai nepritariu
5. nežinau

AR NEREIKIA ATLIKTI TRANSFORMACIJOS?
Atsakyti
QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 16:21)
eina sau  doh.gif , aš visus klausimus suvedžiau kaip turi būti, ta prasme su klaustuku gale  cry.gif  cry.gif Tiek dirbau.... verysad.gif
Gal galima paimti ir paprasčiausiai nutrinti??  g.gif
Ar vėl viską iš naujo turėsiu daryti...  verysad.gif


Kaip tai? Leido rašyti klaustuką? Kalbi apie variable name ar label?
Nieko trinti tikrai nereikia, tiesiog į name neleistų rašyti tokio simbolio, kaip ?. Neieškok problemų, kur jų nėra mirksiukas.gif

QUOTE(aistutėlė @ 2010 01 25, 16:21)
gal galite pažiūrėti, ar teisingai pasirinkau:
1. skaičiuoju Chi kvadratą, pasirinkau tokius anketos klausimus:

Kokia Jūsų lytis?
1. moteris
2. vyras

Kaip vertinate etosą, vyraujantį Jūsų mokykloje?
1. gerai
2. patenkinamai
3. blogai

2. Skaičiuosiu Mann - Whitney kriterijų, tad pasirinkau tokius klausimus:

Kokia Jūsų lytis?
1. moteris
2. vyras

Ar pritariate teiginiui, jog m - kloje vyraujantis etosas labiausiai priklauso nuo m - klos vadovo bendravimo stiliaus?
1. pritariu
2. iš dalies pritariu
3. nepritariu
4. visiškai nepritariu
5. nežinau

AR NEREIKIA ATLIKTI TRANSFORMACIJOS?


Viskas gerai. Paskutiniame klausime atsakymas "nežinau" nėra išreiškiantis didžiausią nepritarimą, todėl atlikčiau transformaciją 1->1, 2->2, 3->4, 4->5, 5->3.
Atsakyti
QUOTE(Pimkie @ 2010 01 25, 16:47)
Kaip tai? Leido rašyti klaustuką? Kalbi apie variable name ar label?
Nieko trinti tikrai nereikia, tiesiog į name neleistų rašyti tokio simbolio, kaip ?. Neieškok problemų, kur jų nėra  mirksiukas.gif

Aš į LABEL rašiau anketos tikslų klausimą (kai kuriuos trumpinau) ir gale dėjau klaustuką. Juk gerai, ar ne? g.gif Nieko čia tokio unsure.gif
Papildyta:
Pimkie ačiū tau labai 4u.gif , labai man padedi su atsakymais į mano klausimus. Iš tikro aš pirmą kartą prisėdau prie šios programos, turiu ir knygų, kurias skaitau, bet kadangi nesu susidūrusi anksčiau su SPSS, tai gana nelengav, viskas labai pradeda maišytis.
Va, dar vienas klausimukas blush2.gif blush2.gif

Skaičiuosiu Kruskal - Wallis kriterijų: nominaliniu kriterijum pasirinkau tokį anketos klausimą (labai abejoju, ar teisingai pasirinkau, bet juk gali būti 4 mokinių grupės (tie, kurie mokosi 9 kl., kiti - 10 kl. ir t.t.):

Kurioje klasėje mokaisi?
1. 9 klasėje
2. 10 klasėje
3. 11 klasėje
4. 12 klasėje


O ranginis bus toks:

Ar pritariate teiginiui, jog netinkamas m - klos vadovo bendravimo stilius sąlygoja negatyvų etosą mokykloje?
1. pritariu
2. is dalies pritariu
3. nepritariu
4. visikai nepritariu
5. nezinau
P.S. cia vėl reiks atlikti transformaciją

Kaip manai Pimkie, ar teisingai pasirinkau? g.gif

Šitas visas užduotis padarytas reiks dėstytojai pateikti, dėl to ir klausinėju, nes labai svarbu tinkamai pasirinkti anketos klausimus...., o su analize tai jau nebus taip blogai....
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo aistutėlė: 25 sausio 2010 - 17:23