****Naudingos nuorodos****
blogas
Fokusavimas
Išlaikymas
Ryškumo zona
''Triukšmai''
Trečdalių taisyklė
Kaip pasigaminti Light box
Svarbus foto prametrai ir terminai
**NUOTRAUKŲ ALBUMAS**
Fotografijos pradžiamokslių BLOG_as
Naudinga literatūra apie fotografija:
5 fotografu tobulejimo stadijos
Daug literatūros apie fotografija
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Demesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)
Pamokelės
Kompozicija ir itaiga (ačiu peperoni už vertimą) Pamokele apie kompozicija (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
3 pamoka. Objektyvai, ryskumo gylis ir diafragma (aciu Edevai)
4 pamoka.ISO, grudas (triuksmas), skaidres, negatyvai ir kt. fotojuostu ypatybesdoc.doc (aciu Ediper uz vertima)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Kompozicijos_reiksme_vertimas (aciu Baccardi)
10 pamoka_Specialus_pageidavimai
Ankstesnės temos
1 tema 2 tema 3 tema 4 tema 5 tema 6 tema 7 tema 8 tema 9 tema 10 tema 11 tema 12 tema 13 tema 14 tema 15 tema 16 tema 17 tema 18 tema 19 tema 20 tema 21 tema 22 tema
Norintiems prisijungti prie musu, rekomenduojama pasiskaitineti ankstesnes temas, bei pasipraktikuoti atliekant techninius namu darbus:
1. Fotografuojam kokį nors daiktą nekeisdami atstumo iki objekto, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą. Didžiausia, maženė, dar mažesnė... (Mažindami diafragmą didinkit iso).
2.Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį. Pasirenkat fotografavimo tašką, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą.
3. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau iš visai arti.
4.Trys daiktai. Fotografuojame tris, priešais fotoaparatą padėtus daiktus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Viso turi būti trys foto. Pavyzdžių galima pamatyti cia
5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojam 2-jose aplinkose: natūraliam apšvietime ir dirbtiniam apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytumėm skirtumą, darom po 3 foto kiekvienam apšvietime - automatiniu wb, pusiau automatiniu, rankiniu wb.
6.Kūrybinis darbas: Balto daikto fotografavimas baltame fone, (pageidautina, kad tai būtų baltas kiaušinis baltame fone, gražiai apipavidalintas, ideta fantazijos ir kūrybiškumo, laikantis fotografavimo taisyklių).
7. Kūrybinis darbas: Lašai lašiukai. Šiam darbe galima naudoti blykstę, lašai turi būti tyškantys, varvantys ir t.t.
Atlikus šiuos namu darbus (1-5 privaloma) pasveikinsim ir iteiksim prizą - slaptažodį i musu albumo kūrybinius namu darbus
Siek tiek naudingos teorijos (ačiū Raigei ):
ISO
ISO (ISO speed) - matricos arba foto juostos jautrumas šviesai. Kuo didesnė ši reikšmė (100, 200, 400 ir t.t.), tuo jautriau matrica reaguoja į šviesą, tuo mažiau šviesos užtenka nuotraukai gauti.
Galimybė padidinti matricos jautrumą šviesai padeda dirbti prasto apšviestumo sąlygomis, bet to kaina - padidėjęs triukšmų kiekis.
Labai didelę įtaką nuotraukos triukšmingumui keliant ISO turi matricos dydis. Mažoje matricoje pikseliai mažesni ir arčiau vienas kito, todėl keliant ISO ima "trukdyti" vienas kitam. Štai kodėl kompaktiniais aparatais (muilinėmis) fotografuotose fotografijose triukšmai gana ryškūs net nelabai žymiai pakėlus ISO.
Išlaikymas
Išlaikymas (shutter speed) parodo, kiek laiko šviesa pro objektyvą ir atvertą diafragmą kris ant matricos (arba juostos). Laikas paprastai skaičiuojamas nuo dešimčių sekundžių (tamsoje) iki kelių tūkstantųjų sekundės dalių.
Nesunku suprasti, kad kuo ilgesnis išlaikymas, tuo ilgesnį laiko tarpą šviesa pro objektyvą apšviečia kadrą, tuo šviesesnis bus atvaizdas matricoje/juostoje.
Jei prisiminti čia jau minėtą analogiją su į dubenį iš čiaupo bėgančiu vandeniu, tai išlaikymas bus tas laikas, kurį bėgs vanduo (šviesa). Vanduo turi bėgti tiek laiko, kad dubuo būtų pilnas (teisingai išeksponuota nuotrauka). Jei vanduo bėgs per trumpai - dubuo nebus pilnas (nuotraukoje trūks šviesos), jei per ilgai - dubuo persipildys ir vanduo bėgs per krastus (gausime peršviestą kadrą).
Ekspozicija
Ekpozicija ir išlaikymas - dažnai painiojamos ir net tapatinamos sąvokos.
Ekspozicija (exposure) - bendras šviesos kiekis, patenkantis ant matricos/juostos fotografavimo metu.
Taigi - išlaikymas tai laikas, per kurį šviesa krito ant matricos, o ekspozicija - šviesos kiekis per tą laiką patekęs ant matricos. Grįžtant prie mūsų analogijos - vandens kiekis per tam tikrą laiką pritekėjęs į dubenį.
Ryškumo zona ir ją įtakojantys faktoriai
Ryškumo zona arba gylis (angl. DOF -Depth Of Field) - atstumų zona, kurioje fotografuojamas objektas yra ryškus. Atstumų zona, kaip ir bet koks atstumas, matuojamas ilgio vienetais. Todėl ir sakom - ryškumo zona labai maža, vos keli mm, arba atvirkščiai - didelė, siekianti kelis metrus.
Yra trys pagrindiniai faktoriai įtakojantys ryškumo gylį:
1) Diafragmos reišmė
Kuo plačiau atverta diafragma, t.y. kuo f reikšmė mažesnė, tuo ryškumo zona mažesnė. Čia buvo pirmoji mūsų ekperimento dalis.
f/8.0 f/5.6 f/2,8
2) Objektyvo židinio nuotolis.
Kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo ryškumo zona mažesnė.
Židinio nuotolis matuojamas milimetrais, o objektyvai skirstomi į fiksuoto židinio nuotolio ir kintamo židinio nuotolio objektyvus. Pastarieji žargonu dar vadinami zoomais. Ir ko gero dauguma jūsų tokius ir turit išskyrus keletą mergaičių, kurios fotografuoja su 50 mm objektyvais. Konkretaus objektyvo židinio nuotolis ar jo galimos kitimo ribos nurodytos ant paties objektyvo.
Taigi labai paprastai kalbant, norint kuo mažesnės ryškumo zonos reikia didinti mm skaičių, t.y. zoominti.
Aiškumo dėlei dar šis tas. Objektyvai pagal tai kokiame mm diapazone dirba, skirstomi į plataus kampo objektyvus, tele objektyvus ir standartinius objektyvus.
Čia jums šiokia tokia lentelė, skirstymas tas toks gana sąlyginis, bet maždaug:
Ir vat čia yra atsakymas į tą dažnai skyrelyje girdėtą klausimą: kodėl su paprasta muilinuke sunku ar net neįmanoma gauti gražiai sulieto fono. Paprastai tokių aparatų objektyvai plačiakampiai, t.y. su mažai mm (pasiimkit, pažiūrėkit). Taigi šitas faktorius ir nulemia didelę ryškumo zoną. Ir kartais kiti du faktoriai jau nebegelbėja.
Tiesa, yra dar vienas aspektas - matricos dydis. Kompaktinių aparatų matricos mažesnės lyginant su veidrodinių aparatų matricomis. Taigi: kuo aparato matrica didesnė, tuo prie tų pačių likusių parametrų (diafragmos, židinio nuotolio, atstumo iki objekto) ryškumo zona bus mažesnė.
3) Atstumas iki objekto.
Kuo mažesnis atstumas iki objekto, tuo ryškumo zona mažesnė.
Čia buvo mūsų trečioji ekperimento dalis.
Taigi: kuo plačiau atverta diafragma, kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis ir kuo fotografuojamas objektas arčiau objektyvo tuo ryškumo gylis bus mažesnis.
Jei dar kas neaišku - laukiu klausimų. Yra visokių DOF skaičiuoklių, pažaidimui galit pabandyt: pakaitaliokit diafragmą, židinio nuotolį, atstumą iki objekto ir įvertinkit gautą rezultatą:
http://www.cambridge...th-of-field.htm
http://www_dofmaster_com/dofjs.html
Baltos spalvos balanso koregavimas
Tuomet galima baltos spalvos balansą nustatyti rankiniu būdu. Šiuolaikiniuose modeliuose paprastai būna keletas tipinių baltos spalvos balanso režimų, kurių mėgėjiškai fotografijai tikrai užteks. Dažniausiai galima pasirinkti parametrus, skirtus fotografuoti saulės šviesoje (Daylight), debesuotą dieną (Cloudy), esant įjungtoms kaitrinėms lemputėms (Tungsten), dienos šviesos (Fluorescent) lempoms ir apšviečiant blykstei (Flash).
Profesionaliuose fotoaparatuose įmanoma baltos spalvos balansą nustatyti pačiam fotografui nurodant kokios kombinacijos RGB derinuką laikyti balta spalva.
Įmanomas ir dar vienas būdas baltos spalvos balansui parinkti. Meniu pasirinkus baltos spalvos nustatymo balansą, nukreipkite objektyvą į balto popieriaus lapą (arba bet kokį baltos spalvos paviršių) taip, kad visas kadras būtų užpildytas balta spalva be šešėlių ar atspindžių. Spalvos balansas nustatomas paspaudus užraktą. Skirtinguose modeliuose ši procedūra gali skirtis, dar reiktų atidžiau paskaityti naudojimosi instrukciją.
Nepamirškite, jog koreguodami baltos spalvos balansą galima padaryti geresnę nuotrauką. Manipuliuodami juo kaip menine priemone, galite iš karto atlikti nesudėtingus nuotraukos korekcijos veiksmus netgi be specialių grafikos programų. Akimirksniu pakeisite nuotraukos nuotaiką, siužetą taip nedideli skaitmeninių fotoaparatų trūkumai, lyginant juos su analoginiais, virsta į didelius privalumus.
Išvados
* Nesuderinus baltos spalvos balanso, nuotraukos gali gautis su nepageidaujamu fonu (melsvu, rausvu ir pan.).
* Baltos spalvos balansas nurodo, kokį spalvų derinį fotoaparato procesoriui laikyti balta spalva pagal ją interpoliacijos principu atkuriamos visos kitos nuotraukos spalvos ir atspalviai.
* Patogiausias būdas suderinti baltos spalvos balansą - panaudoti tipinius baltos spalvos režimus, įdiegtos pačio gamintojo.
* Profesionalūs fotoaparatai leidžia baltos spalvos balansą suderinti rankiniu būdu, nustatant kokią spalvų kombinaciją laikyti balta spalvą.
* Baltos spalvos balansą galima išderinti ir naudoti kaip meninę priemonę nuotraukos nuotaikai ir siužeto pakeitimui.
paemiau is: foto.plius straipsnio...
WB nustatymas:
Skaitom fotiko instrukcija ir ieskom, kaip fotike nustatomas custom wb
Su savo fotiku (CANON EOS 350D) as tai darau taip:
1.nusistatau auto wb
2. toje aplinkoje, kurioje noriu fotkint (pvz. pas mus kambariuose skiriasi apsvietimas, tai kiekviename kambaryje procedura kartoju) nufotkinu balta lapa (jis neturi but didelis, svarbu, kad uzimtu visa kadra, fokusuoju rankiniu rezimu, nes autofokusas neranda i ka fokusuot ir fotikas nefotkina)
3. einu i wb meniu, nusistatau custom wb
4. tada nufotkinta kadra pasirenku, kaip baltos spalvos pagrinda
5. fotkinu tai, ka norejau...
NIKON D50 per MENU susirandu, kur yra Wite Balance ---> toliau pasirenku PRE(preset) ---> toliau MEASURE (pamatuok). Spaudziu uzrakto mygtuka iki puses, kad gryzti is meniu i fotografavimo rezima. Tada fotiko nugaroje yra knopke WB, kuria nuspaudziu ir laikau tol kol virsutineme ekranelyje atsiranda uzrasas Pre. Balta popieriaus lapa kadruoju taip , kad uzimtu visa vaizdo ieskikli ir nufotkinu. Jei viskas gerai, tai ekranelyje dega uzrasas Good, jei blogai tai no Gd, ir reikia bandyti matuoti dar karta. Jeigu sumatavom teisingai, tai nuspaudziam dar karta mygtuka WB (fotiko nugaroje) ir viskas.
Mokiniai:
Pagal abecelę:
Armana-------Canon 450 D V
Almante_k----Fujifilm finepix S6500fd PGM
bonda---------Sony DSC H50 PGM
boruzka-------Canon EOS 450D V
Duoma-------- Canon Power shot G9 PGM
Ediper ---------Canon 30D V
Edeva----------Olympus e420 V
Egzo----------Konica Minolta DiMAGE Z3 M , Olympus E520 V
inesaS --------Panasonic DMC FZ50 PGM
Jurina---------Sony A350 V
Jurate77-------Canon EOS 300D V
Kaktuke ------Canon power shot S3 PGM, Olympus E420 V
lamella -------Panasonic Lumix FZ8 PGM
liamuna ------Panasonic Lumix DMC FX07 M
linole ---------Fujifilm 6500 PGM
Medona----------Canon EOS Digital Rebel Xti V
Nengamo-------Canon EOS450D V
Ninin ---------Nikon D80 V
Nikkė ----------Canon EOS40D
Olo ----------Nikon D50 V
Peperoni ---- Canon Eos 350D V
Puke ---------Nikon D40 V
RamuteS-----Canon EOS 1000D V
Rasytce--- ---Canon 40D V
Rico---------- Canon Power Shot SX100IS PGM
Ruste---------Praktica DCZ 4.4 4.0 M
Sadi-----------Canon Powershot SX100 IS PGM, Canon 450 V
Sidabrinė ----Canon Powershot A640 M
spaNguole---Pentax K200 V
Stikline ------Canon S5IS PGM
Teka----------Canon EOS 450D V
Valetta -------Sony DSC T200 M, Canon EOS 50D V
Vasaraitė ----Canon eos1000D V
wite ----------Canon EOS 450D V
Zitlali-----------Nikon D80 V
žmogiukas-----Nikon D80 V
žūžū-----------Canon EOS400 V