wmulsija yra matinė. pažiūrėk juostelę kampu į šviesą laikydama. ten kur pagrindas - ji blizga. kur emulsija - matysi skirtumą ypač tarpkadriniam.
taigi naudinga nuoroda ne kartą buvo duota. dėkites į favoritus: http://digitaltruth.com/devchart.html
jei konkrečiai nėra poros (juostos+ryškalo) raskite kažką panašaus pagal laiką ir žiūrėkit, kaip kinta. pvz. turite agfa+ ilford LC29. lentelėje nėra info apie pushą. bet matote, kad ilford fp4 +lc29 ryškinasi lygiai tiek pat laiko, kiek turima pora pagal nominalą, o pushas per 2 nurodytas laikas +2,5 min. taigi ir dėkite tokį laiką.
o 2 min dėt neatsižvelgus į normalų ryškinimo laiką - nesamonė. pvz. ilford pan f 50 ryškale d-76 reik ryškinti 4,15 pagal nominalą. tai jei aš pushinsiu per stopą (iki 100) ir laikysiu ryškale 6,15 tai jei ir bus koks vaizdas, tai kaži ar jį planšetinis pramuš (pramuš aišku, nes ten labai plona emulsija, bet jau kažkokių pustonių tikėtis neverta, bus neplatesnė histograma, nei iš c-41 skano išryškinus jį X-tole).
viską reikia daryti neskubant ir kiek paskaičiavus. o galima ir džazuoti, bet rezultatas bus 50:50.
norite mažesnio grūdo pušinant, galite šaltesnį ryškalą imti (kokių 17-18 laipsnių) tada bendrą laiką padidinate 20 proc. ir pušui dar padidinate (1 stopas - 10 proc.) ir bus o.k.
QUOTE(andriuska @ 2009 03 04, 15:26)
wmulsija yra matinė. pažiūrėk juostelę kampu į šviesą laikydama. ten kur pagrindas - ji blizga. kur emulsija - matysi skirtumą ypač tarpkadriniam.
taigi naudinga nuoroda ne kartą buvo duota. dėkites į favoritus: http://digitaltruth.com/devchart.html
jei konkrečiai nėra poros (juostos+ryškalo) raskite kažką panašaus pagal laiką ir žiūrėkit, kaip kinta. pvz. turite agfa+ ilford LC29. lentelėje nėra info apie pushą. bet matote, kad ilford fp4 +lc29 ryškinasi lygiai tiek pat laiko, kiek turima pora pagal nominalą, o pushas per 2 nurodytas laikas +2,5 min. taigi ir dėkite tokį laiką.
o 2 min dėt neatsižvelgus į normalų ryškinimo laiką - nesamonė. pvz. ilford pan f 50 ryškale d-76 reik ryškinti 4,15 pagal nominalą. tai jei aš pushinsiu per stopą (iki 100) ir laikysiu ryškale 6,15 tai jei ir bus koks vaizdas, tai kaži ar jį planšetinis pramuš (pramuš aišku, nes ten labai plona emulsija, bet jau kažkokių pustonių tikėtis neverta, bus neplatesnė histograma, nei iš c-41 skano išryškinus jį X-tole).
viską reikia daryti neskubant ir kiek paskaičiavus. o galima ir džazuoti, bet rezultatas bus 50:50.
norite mažesnio grūdo pušinant, galite šaltesnį ryškalą imti (kokių 17-18 laipsnių) tada bendrą laiką padidinate 20 proc. ir pušui dar padidinate (1 stopas - 10 proc.) ir bus o.k.
taigi naudinga nuoroda ne kartą buvo duota. dėkites į favoritus: http://digitaltruth.com/devchart.html
jei konkrečiai nėra poros (juostos+ryškalo) raskite kažką panašaus pagal laiką ir žiūrėkit, kaip kinta. pvz. turite agfa+ ilford LC29. lentelėje nėra info apie pushą. bet matote, kad ilford fp4 +lc29 ryškinasi lygiai tiek pat laiko, kiek turima pora pagal nominalą, o pushas per 2 nurodytas laikas +2,5 min. taigi ir dėkite tokį laiką.
o 2 min dėt neatsižvelgus į normalų ryškinimo laiką - nesamonė. pvz. ilford pan f 50 ryškale d-76 reik ryškinti 4,15 pagal nominalą. tai jei aš pushinsiu per stopą (iki 100) ir laikysiu ryškale 6,15 tai jei ir bus koks vaizdas, tai kaži ar jį planšetinis pramuš (pramuš aišku, nes ten labai plona emulsija, bet jau kažkokių pustonių tikėtis neverta, bus neplatesnė histograma, nei iš c-41 skano išryškinus jį X-tole).
viską reikia daryti neskubant ir kiek paskaičiavus. o galima ir džazuoti, bet rezultatas bus 50:50.
norite mažesnio grūdo pušinant, galite šaltesnį ryškalą imti (kokių 17-18 laipsnių) tada bendrą laiką padidinate 20 proc. ir pušui dar padidinate (1 stopas - 10 proc.) ir bus o.k.
del 2 min, tai jeigu ka - ne mano ideja cit: Kodak's rule of thumb for push processing, is to increase development time by two minutes for each camera stop of underexposure. tiesiog idejau kelis rastus variantus, kaip siulo daryt. as tai dauginau is siulyto koeficiento, plius primeciau, kiek bus kazkas per viduri tarp tikro ISo ir norimo (ryskinimo laiku ta prasme), dar primeciau kazkiek ant issikvepusio (pastovejusio jau pradaryto) ryskalo. ir dar biski uzsisvajojau ryskindama. tiek to ir dziazo:) aj, bet ka cia ir pridziazuosi labai per 1 stopa keliant
tai kaip išėjo?
o vat dar skaitinėdamas radau įdomią technikėlę, kurios dar nebuvau matęs:
http://flickr.com/groups/redscale/
su 120 juosta to nepadarysi, bo popierinis rakordas neleis, o vat su naujaja kamera - zaprasta. tik kad spalvotos nedarysiu, o BW jokio tolko nėr.... bet siaurajuostininkų frakcija gali išbandyti. neprasčiau už pinholą....
o vat dar skaitinėdamas radau įdomią technikėlę, kurios dar nebuvau matęs:
http://flickr.com/groups/redscale/
su 120 juosta to nepadarysi, bo popierinis rakordas neleis, o vat su naujaja kamera - zaprasta. tik kad spalvotos nedarysiu, o BW jokio tolko nėr.... bet siaurajuostininkų frakcija gali išbandyti. neprasčiau už pinholą....
QUOTE(andriuska @ 2009 03 04, 20:39)
o vat dar skaitinėdamas radau įdomią technikėlę, kurios dar nebuvau matęs:
http://flickr.com/groups/redscale/
su 120 juosta to nepadarysi, bo popierinis rakordas neleis, o vat su naujaja kamera - zaprasta. tik kad spalvotos nedarysiu, o BW jokio tolko nėr.... bet siaurajuostininkų frakcija gali išbandyti. neprasčiau už pinholą....
http://flickr.com/groups/redscale/
su 120 juosta to nepadarysi, bo popierinis rakordas neleis, o vat su naujaja kamera - zaprasta. tik kad spalvotos nedarysiu, o BW jokio tolko nėr.... bet siaurajuostininkų frakcija gali išbandyti. neprasčiau už pinholą....
Įdomi technika. Ko žmonės neprisigalvoja Aš irgi nebandysiu. Nematau prasmės. Bent jau kol kas. O vat pinholas domina smarkiai savo begaline ryškumo zona ir perspektyva. ebay'juj mačiau netgi gatavų "objektyvų" su tiksliai lazeriu padaryta skyle, t.y. tiksliai padaryta diafragma. Tai leistų tiksliai susikaičiuoti išlaikyma.
Atspaudžiau šiandien keletą nuotraukų iš vidutinio formato ant 18x24 popieriaus. Detalizacija stulbina. Vieną portretą kropinau labai smarkiai (išdidinau iki kokių 40x40) - ledas. Tiesa, išbandžiau kažkada minėtą focus scope'ą (pigiai pirkau nenaują). Daiktas darkroom'e nepamainomas. Sufokusuodavau ir iš akies neblogai, bet su daikčiuku prašauti pro šalį tikrai sudėtinga, o ir sufokusuoti žymiai paprasčiau ir greičiau. Taigi dėl fokuso nebuvimo galima kaltinti tik fotografą . Vienas niuansas - tmax 100 (net ir 400) sufokusuot pagal grūdą neįmanoma, nes jo nesimato. Fokusuot tenka pagal detales kadre.
Išbandžiau ir "naująją" Forte juostą. Labai gražus grūdas ir juosta labai kontrastinga. Žmonės forumuose lygina su ilfordu ir kalba, kad mėgstantiems tmax ji greičiausiai nepatiks. Man, fotografavusiam kol kas tik kodak, juosta taip patiko, kad kažin ar kada grįšiu prie kodak'o
ATĖJO SIUNTA. viskas dabar žvėryne, čia ir liks, nebent kam patogiau fabijoniškėse pasiimti. tuomet sakykite.
kursas išėjo 3,65 lt už eurą.
kursas išėjo 3,65 lt už eurą.
grynais. tai į fabus pasiimti?
išbandžiau naujus ryškalus. biški "džiazanul", bo radau orientacinį laiką tik skiedimui 1+40. atskedžiau 1+100 ir pridėjau laiką. rezultatu (bent jau skanuose ir kaip atrodo negatyvas) patenkintas. juosta ilford hp5:
čia kiek pakontrastinta, todėl visų pustonių ir nesimato (kitaip labai jau pilkoka ekrane) bet jau histograma tai gera (ypač po c-41 juostos ) fotografuota yashica.
čia kiek pakontrastinta, todėl visų pustonių ir nesimato (kitaip labai jau pilkoka ekrane) bet jau histograma tai gera (ypač po c-41 juostos ) fotografuota yashica.
aha, man irgi patinka, europos foto ypač: ten ir langai viršuje, ir grindys tilpo (į šviesas tą prasme).
dėl eksponavimo - tai visada pagal krentančią. o čia labiau vis tik ryškinimo nuopelnas: silpnas ryškalas ir tam tikras agitavimo būdas padaro išlygintą negatyvą.
šios dienos rezultatas: ikonta, adox 125 kaip iso 200, aph09 3ml+500ml vandens, 45 min. ryškinimo.....
dėl eksponavimo - tai visada pagal krentančią. o čia labiau vis tik ryškinimo nuopelnas: silpnas ryškalas ir tam tikras agitavimo būdas padaro išlygintą negatyvą.
šios dienos rezultatas: ikonta, adox 125 kaip iso 200, aph09 3ml+500ml vandens, 45 min. ryškinimo.....