Nei atgyvena, nei perspektyvi pozicija. Aš manau, kad patys gražiausi gyvenime dalykai yra iracionalūs, ir nepraktiški. Patriotizmas , bent jau Lietuvoje, neturi jokio objektyvaus, racionalaus pagrindo, nes šita šalis, objektyviai žiūrint, nėra gera gyventi nei draugiška savo žmonėms, sistema joje nėra teisinga, lyginant su kitomis šalimis, liaudis niekuo neišskirtinė ir nei kiek neypatingesnė už kitas. tie, kurie stengiasi jai ką nors duoti, dar labiau apiplešiami, nes yra socialinė nelygybė, korupcija ir t.t.
Bet žinau, kad man brangus namas, kurį pastatė mano senelis, kad man miela žingsniuoti senamiesčio gatvėmis, kurios slepia tiek daug šviesių ir linksmų vaikystės, paauglystės prisiminimų, kad man pati gražiausia tik ta alyva, kuri žydi po mano langu, nes ji vieninetelė tokia, turinti savo romantišką istoriją, kad Kaziuko mugės dargana tik lietuvoje sugeba nukelti į pačius jaukiausius sielos užkaborius, ir juos išlaikyti nuo vaikystės, nesubjaurotus pragmatizmo, racionalumo, nusivylimo, gynybinio, apsimestinio egoizmo..
Žinoma, sakysite, kad bus kiti namai, statyti kitų brangių žmonių, kitos alyvos su savom romantiškom istorijom, kitos gatvės ir kitos mugės.. O paskui šitos praras savo įdomumą ir praktiškumą, ir bus dar kitos, neabejoju, kad bus, bet tada kyla klausimas, ar pasžvelgę atgal į savo gyvenimą, matysime, kad jame buvo kas nors tikrai vertingo ir brangaus, ko neverta palikti? Juk palikome viską- vadinasi buvo verta..
Kosmopolitizmas įdomus ir praktiškas dalykas, bet man jis šaltas ir spengiantis- jis- įdomus ir žavus kelias į susvetimėjimą. Kaip ir bet kokios(pvz, santuokinės) neištikimybės filosofija, kaip hedonizmas. Bet žinau, kad tokiems nėra nieko baisesnio už mintį, kad visi bus ar yra tokie kaip jis, Kad jo niekas nemyli ir nelaukia, kad jis negali prie nieko prisirišti, kad visi jį vertina per racionalumo, pragmatizmo prizmę ir elgiasi su juo pagal gamtos dėsnius, ir kad taip bus iki o gyvenimo pabaigos..kad visas pasaulis yra ir visada bus toks kaip jis..Todė kosmopolitizmu, hedonizmu, gamtos dėsniais, neištikimybės filosofija netikiu ir neaušinu burnos su tokiais tauzyti apie nieką, nes jie dažniausiai nesugeba savęs apginti, ir dėl to erzinasi.
O susvetimėjimas atsiranda tada, kai sąmoningai atsisakoma gražaus ir brandaus, paties pasirinkto, sveiko prisirišimo, kuris žmogų padaro žmogumi, padaro skirtumą tarp jo ir kompo, tarp jo ir gyvulio, tarp jo- ir kokio nors baldo.
Patriotizmas man atrodo reikalingas ir gražus dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių man atrodo geriau, kai tėvai vaiką apkabina gyvai, o ne internetu per spec kompą (japonai (lygtai jie) tokį išrado), kai gyvenime yra draugų, kurie lydi mane per visą gyvenimą, o ne krūvos linksmų ir žavių, įdomių pažįstamų, kurie pralekia pro šalį, nepalikdami širdyje jokio pėdsako (nes jei būtų palikę, jie patys nebūtų verti kad juos paliktume), kai tie draugai kartais susitinka išgerti arbatos, kalbėdami ne apie darbą ar verslo reikalus, o apie tokius nepraktiškus ir naivius dalykus, kaip matytas žydintis aguonų laukas, ir jausmai- ne tik gražūs. Tai toks neracionalus racionalumas, ior nehedonistiškas hedonizmas
Aš manau, kad ant tokių nevisai racionalių dalykų laikosi pasaulis, ir kol jų bus, mes gyvensime, ir būsime žmonės, o paskui- būsime robotai, kol surūdysime, ir mus išmes į šiukšlyną, dėl to, kad nebus kam mūsų pataisyti- gi visi kosmopolitai, savais reikalais, savais keliais, po platųjį pasaulį patraukia, ir ne jų reikalas rūpintis kitais- o tik savimi.
O šiaip, patriotizmas kvaila, neracionali, retrogradiška pozicija. Bet susvetimėjimo aš nemėgstu labiau. Galiausiai dar man nenusispjauti ir į tai, kad , mano seneliai žuvo ar mirė lageriuose, bunkeriuose ir panašiai, kad Lietuva išliktų, ir nusispjauti į tai, būtų išpindėjimas ir grubus chamizmas. Todėl nesibaigiantys kosmopolitiniai klaidžiojimai (ypač kylantys iš ideologijos), manęs visai netraukia, ir pasipiktinimas lietuvos ekonomine, politine, kultūrine ir pan. situacija -man nepasiteisinimas tokiems klaidžiojimams.