Įkraunama...
Įkraunama...

Daugiabučio namo bendrijos reikalai

QUOTE(Vi_ktorija @ 2015 03 19, 10:03)
Pradėti reikia nuo Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo aktualios redakcijos skaitymo. rasite nemažai atsakymų. vėliau galėsite studijuot kitą info wink.gif
Informacijos apie dokumentų pateikimą ir įstatų perregistravimą Registrų centre be informacijos įstatyme yra čia:
http://info.registru...diniu_registras


Įstatymas perskaitytas, taip pat perskaityti STR ir t.t. Tačiau namo dokumentacijoje tokia betvarkė, kad nežinom ko griebtis doh.gif
Atsakyti
QUOTE(wwwes @ 2015 03 18, 21:11)
Noriu paklausti žinančių:
1. Nuo ko reikėtų pradėti? eiti į registrų centrą, kad perregistruoti pirmininką?
2. Norim per naują persitvirtinti įstatus. ar ir juos reikia pristatyti registrų centrui?
3. Kokius dokumentus reikia pildyti bendrijai? nes senoji namo pirmininkė nieko nepildė.
4. Ar visus reikalus sprendžiate visuotinio susirinkimo metu? Ar negalima įstatuose pasitvirtinti, kad visus sprendimus priimta valdyba?

Ačiū už atsakymus  smile.gif

Na tai neatidžiai jūs tą įstatymą skaitės. Žiūrim ką turim.
2. Norim per naują persitvirtinti įstatus. ar ir juos reikia pristatyti registrų centrui?
Daugiabučių namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo 8 str. 4 d. nustatyta, kad: Pakeisti bendrijos įstatai turi būti perregistruoti Juridinių asmenų registre. Bendrijos įstatai perregistruojami, kai Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikiamas prašymas ir visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) protokolas dėl bendrijos įstatų keitimo. Pakeisti bendrijos įstatai įsigalioja nuo jų perregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
3. Kokius dokumentus reikia pildyti bendrijai? nes senoji namo pirmininkė nieko nepildė.
Kaip pvz. minėto įstatymo prie Bendrijos pirmininko atsakomybės, nurodyta ir kokius dokumentus jis turi pildyti.
6. Bendrijos pirmininkas atsako už:
1) bendrijos veiklos organizavimą ir jos tikslų įgyvendinimą;
2) metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir bendrijos veiklos metinės ataskaitos parengimą;
3) sutarties su audito įmone sudarymą, kai yra priimtas visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) sprendimas dėl bendrijos finansinio audito atlikimo;
4) informacijos ir dokumentų pateikimą visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių susirinkimui) šio įstatymo nustatytais atvejais arba visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) prašymu;
5) bendrijos dokumentų ir duomenų pateikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui ir savivaldybės vykdomajai institucijai ir, įregistravus Juridinių asmenų registre bendriją, Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro išrašų pateikimą savivaldybės vykdomajai institucijai;
6) informacijos pateikimą butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkams jų prašymu;
7) bendrijos narių sąrašo (šio įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka išrinktų bendrijos narių įgaliotinių sąrašo) sudarymą ir tvarkymą. Šiame sąraše (šiuose sąrašuose) turi būti nurodyti bendrijos narių ar jų atstovų (įgaliotinių) kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, adresas korespondencijai ir (arba) elektroninio pašto adresas, telefono numeris). Bendrijos narių ar jų atstovų sąrašo (įgaliotinių sąrašo) duomenys tikslinami ne rečiau kaip kartą per metus;
8) bendrojo naudojimo objektų aprašo sudarymą ir tvarkymą;
9) pastato (pastatų), jo (jų) priklausinių ir pastato (pastatų) bendrojo naudojimo objektų techninės priežiūros organizavimą, šios priežiūros dokumentų parengimą, pildymą ir tvarkymą, taip pat bendrojo naudojimo žemės sklypo (sklypų) naudojimą ir tvarkymą pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus;
10) pastato (pastatų) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo metinių ir ilgalaikių planų projektų parengimą ir jų pateikimą visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių susirinkimui) (valdybai);
11) butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitos tvarkymą ir šių lėšų naudojimą pagal paskirtį;
12) bendrijos metinių pajamų ir išlaidų sąmatos sudarymą ir jos pateikimą visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių susirinkimui) (valdybai);
13) duomenų pateikimą bendrijos revizijos komisijai ir (ar) auditoriui, taip pat savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotiems asmenims, turintiems teisę prižiūrėti ir kontroliuoti, kaip bendrijos valdymo organai atlieka jiems pagal šį įstatymą priskirtas funkcijas.
pabraukiau orientacinius dokumentus, kas turi būti pildoma

4. Ar visus reikalus sprendžiate visuotinio susirinkimo metu? Ar negalima įstatuose pasitvirtinti, kad visus sprendimus priimta valdyba?
Įstatuose galima pasitvirtinti, kad pvz. sprendimus iki 200 EUR gali priimti valdyba savarankiškai, jei suma didesnė, turi būti sprendžiama susirinkime.
Visų sprendimų tik valdyba spręsti negali, nes tai prieštarauja jau minėto įstatymo 10 str.

taigi dar kartą atsiverskit įstatymą ir pastudijuokit wink.gif

Papildyta:
QUOTE(wwwes @ 2015 03 19, 11:04)
Įstatymas perskaitytas, taip pat perskaityti STR ir t.t. Tačiau namo dokumentacijoje tokia betvarkė, kad nežinom ko griebtis  doh.gif

o ką jūs ten norite pamatyti toje namo dokuemntacijoje?
bendro naudojimo patalpas? butų plotus? administravimo sutartis?
Atsakyti
QUOTE(wwwes @ 2015 03 18, 21:11)
Sveikos  4u.gif

Taip jau atsitiko, kad mane išrinko namo pirmininke. Namas nemažas, 144 butų. Buvusi namo pirmininkė pirmininkavo 10 metų, pati save persirinkdama, net ir darbo sutartį su savimi buvo sudariusi. Žodžiu name nebuvo tvarkos.

Noriu paklausti žinančių:
1. Nuo ko reikėtų pradėti? eiti į registrų centrą, kad perregistruoti pirmininką?
2. Norim per naują persitvirtinti įstatus. ar ir juos reikia pristatyti registrų centrui?
3. Kokius dokumentus reikia pildyti bendrijai? nes senoji namo pirmininkė nieko nepildė.
4. Ar visus reikalus sprendžiate visuotinio susirinkimo metu? Ar negalima įstatuose pasitvirtinti, kad visus sprendimus priimta valdyba?

Ačiū už atsakymus  smile.gif


1. Taip, su susirinkimo protokolu ir esamais įstatais eisti į RC.
Taip pat reikia sudaryti darbo sutartį su nauju pirmininku, pranešti sodrai.
Nueiti į banką, kuriame yar bendrijos sąskaita, ten persiregistruoti naujam pirmininkui savo vardu.
Jau nebepamenu kokia procedūra, bet kažką reikia ir VMI naujam pirmininkui susitvarkyti. Ten irgi turėsit pasirodyti.
Atsakyti
QUOTE(Zirzille @ 2015 03 26, 23:15)
1. Taip, su susirinkimo protokolu ir esamais įstatais eisti į RC.
Taip pat reikia sudaryti darbo sutartį su nauju pirmininku, pranešti sodrai.
Nueiti į banką, kuriame yar bendrijos sąskaita, ten persiregistruoti naujam pirmininkui savo vardu.
Jau nebepamenu kokia procedūra, bet kažką reikia ir VMI naujam pirmininkui susitvarkyti. Ten irgi turėsit pasirodyti.

Vmi reikia sudaryt elektroninių paslaugų teikimo sutartį, kad internetu galėtų deklaracijas teikti.
Atsakyti
Sveikos 4u.gif
Įsigaliojo naujas nutarimas dėl privalomų kaupiamųjų lėšų smile.gif nuo 2015-04-21d.


Turiu klausimą, kaip Jūs bendrijoje paskaičiuojate administracines išlaidas ( transportas, kancel. prekės ir t.t.).Mūsų įstatuose parašyta taip:
10.Bendrijos turtas ir lėšos
10.4.Daigiabučių namų patalpų savininkai ( bendrasavininkai) privalo proporcingai savo daliai apmokėti išlaidas namui išlaikyti ir išsaugoti, mokėti mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas, taip pat reguliariai daryti atskatymus kaupti lėšas, kurios bus kiriamos namui atnaujinti.

Dėl kaupiamųjų lėšų rinkimo, susirininkimas nutarė rinkti po 2 eurus nuo buto.Aš manau, kad mes prieštaraujame savo įstatams.

10.5.Tikslinių, kaupiamųjų ir kitų, susijusių su bendrijos veikla, įmokų nustatymo ir mokėjimo tvarka, nepiniginių (turtinių) įnašų įvertinimo bei bendrijos narių ir jų šeimos narių darbo sąnaudų įskaitymo į įmokas tvarką nustato visuotinis bendrijos narių susirinkimas.

11.Tikslinių, kaupiamųjų ir kitų įmokų nustatymo ir mokėjimo tvarka
11,2.Įmokų dydis nustatomas proporcingai patalpų savininkų daliai bendrojoje nuosavybėje.
11.7.Kaupiamųjų įmokų dydžius, jų mokėjimo sąlygas, ir tvarką nustato visuotinis bendrijos narių susirinkimas.Tam atidaroma kaupiamoji sąskaita banke.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo viktner: 08 gegužės 2015 - 07:54
QUOTE(viktner @ 2015 05 08, 08:36)
Sveikos  4u.gif
Įsigaliojo naujas nutarimas dėl privalomų kaupiamųjų lėšų smile.gif  nuo 2015-04-21d.
Turiu klausimą, kaip Jūs bendrijoje paskaičiuojate administracines išlaidas ( transportas, kancel. prekės ir t.t.).Mūsų įstatuose parašyta taip:
10.Bendrijos  turtas ir lėšos
10.4.Daigiabučių namų patalpų savininkai ( bendrasavininkai) privalo proporcingai savo daliai apmokėti išlaidas namui išlaikyti ir išsaugoti, mokėti mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas, taip pat reguliariai daryti atskatymus kaupti lėšas, kurios bus kiriamos namui atnaujinti.

Dėl kaupiamųjų lėšų rinkimo, susirininkimas nutarė rinkti po 2 eurus nuo buto.Aš manau, kad mes prieštaraujame savo įstatams.

10.5.Tikslinių, kaupiamųjų ir kitų, susijusių su bendrijos veikla, įmokų nustatymo ir mokėjimo tvarka, nepiniginių (turtinių) įnašų įvertinimo bei bendrijos narių ir jų šeimos narių darbo sąnaudų įskaitymo į įmokas tvarką nustato visuotinis bendrijos narių  susirinkimas.

11.Tikslinių, kaupiamųjų ir kitų įmokų nustatymo ir mokėjimo tvarka
11,2.Įmokų dydis nustatomas proporcingai patalpų savininkų daliai bendrojoje nuosavybėje.
11.7.Kaupiamųjų įmokų dydžius, jų mokėjimo sąlygas, ir tvarką nustato visuotinis bendrijos narių susirinkimas.Tam atidaroma kaupiamoji sąskaita banke.


Visas administracines išlaidas skaičiuojame nuo kvadratūros, butams tik laiptinės valymas vienodai.


Na taip jūs prieštaraujate savo įstatams. Kaupiamąsias turite rinkti pagal kvadratūrą, o ne nuo buto. Turite nusistatyti kaupiamosios įmokos dydį vienam kvadratiniam metrui. Suplanuotą sukaupti sumą padalinkite iš bendro visų buto ploto ir aišku per naują pasitvirtinkitę susirinkime. Gyventojai kartais nusprendžia bet ką nežinodami, kad tai neatitinka įstatymų. Pirmininkas ir yra tas žmogus kuris turi jiems išaiškinti koks įstatymas ir kokie bendrijos įstatai ir kad gyventojų sprendimai negali jiems prieštarauti. mirksiukas.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo semlina: 08 gegužės 2015 - 09:18
QUOTE(semlina @ 2015 05 08, 11:16)
Visas administracines išlaidas skaičiuojame nuo kvadratūros, butams tik laiptinės valymas vienodai.
Na taip jūs prieštaraujate savo įstatams. Kaupiamąsias turite rinkti pagal kvadratūrą, o ne nuo buto. Turite nusistatyti kaupiamosios įmokos dydį vienam kvadratiniam metrui. Suplanuotą sukaupti sumą padalinkite iš bendro visų buto ploto ir aišku per naują pasitvirtinkitę susirinkime. Gyventojai kartais nusprendžia bet ką nežinodami, kad tai neatitinka įstatymų. Pirmininkas ir yra tas žmogus kuris turi jiems išaiškinti koks įstatymas ir kokie bendrijos įstatai ir kad gyventojų sprendimai negali jiems prieštarauti. mirksiukas.gif

Kaupiamųjų mes esam pasitvirtinę 80 eurų per mėn. arba po 2 eurus nuo buto( pagal 2015m. pajamų-išlaidų sąmatą).tai dabar galime 80 eurų išdalinti pagal kiekvieno buto kvadratūrą.Ir jau mokesčius už balandį skaičiuoti nuo kvadratūros.Ar dar vistiek reikia susirinkimo nutarimo? Manau, kad ne doh.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo viktner: 08 gegužės 2015 - 10:55
QUOTE(viktner @ 2015 05 08, 11:54)
Kaupiamųjų mes esam pasitvirtinę 80 eurų per mėn. arba po 2 eurus nuo buto( pagal 2015m. pajamų-išlaidų sąmatą).tai dabar galime 80 eurų išdalinti pagal kiekvieno buto kvadratūrą.Ir jau mokesčius už balandį skaičiuoti nuo kvadratūros.Ar dar vistiek reikia susirinkimo nutarimo? Manau, kad ne  doh.gif

Taip, turit išdalinti pagal kvadratūrą, bet ne mažiau kaip po 0,05 eur/kv.m jeigu namo bendra kvadratūra ne daugiau 3000 kv.m čia pagal tą naują tvarką yra taip parašyta, kad kol nepatvirtintas ilgalaikis planas nustatoma minimali kaupimo suma. Taigi šiuo atveju po 0,05 nuo kv.m galit skaičiuoti net ir be susirinkimo, o vėliau kai jau spręsit ilgalaikius planus galėsit sumą pasididint, bet nepasimažint.
Atsakyti
[quote=viktner,2015 05 08, 09:36]
Sveikos 4u.gif
Įsigaliojo naujas nutarimas dėl privalomų kaupiamųjų lėšų smile.gif nuo 2015-04-21d.

Šiandien lankiausi SEB banke.Pagal šį įstatymą daugiabučių namų bendrijos turi atsidaryti depozitinę banko sąskaitą.
Atsakyti
[quote=viktner,2015 05 19, 11:42]
[quote=viktner,2015 05 08, 09:36]
Sveikos 4u.gif
Įsigaliojo naujas nutarimas dėl privalomų kaupiamųjų lėšų smile.gif nuo 2015-04-21d.

Šiandien lankiausi SEB banke.Pagal šį įstatymą daugiabučių namų bendrijos turi atsidaryti depozitinę banko sąskaitą.
[/quote]

Man tai apsurdas kai staiga iš niekur nieko pradėjo nurodinėti ne tik kiek kaupti, bet dar ir kur laikyti. Na jeigu mes savo kaupiamąsias kaip kaupiamajį indėlį laikėm tai dabar ką turim nutraukt sutartį ir į depozitinę sąskaitą dėti už kurią palūkanų bankai aišku nemokės doh.gif
Atsakyti
QUOTE(semlina @ 2015 05 19, 12:57)
Man tai apsurdas kai staiga iš niekur nieko pradėjo nurodinėti ne tik kiek kaupti, bet dar ir kur laikyti. Na jeigu mes savo kaupiamąsias kaip kaupiamajį indėlį laikėm tai dabar ką turim nutraukt sutartį ir į depozitinę sąskaitą dėti už kurią palūkanų bankai aišku nemokės  doh.gif

Aišku, apsurdas 100 proc.Bet įstatymai lieka įstatymais....
Atsakyti
labas, norejau paklausti, nuo keliu metu vaikai itraukiami i bendrijos buto asmenu skaiciu?
Atsakyti