QUOTE(Miglelė @ 2009 05 27, 15:20)
O kas jeigu griežtai pasakysiu NE? Aš manau, kad mano vaikas nepasiruošęs ir t.t ir pan. Nejaugi kas nors už tėvus gali nuspręsti leisti, vaikaą į mokyklą tais metasi ar kitais.
Neseniai parašiau klausimą į švietimo ir mokslo ministeriją, ar yra koks nors būdas be tų nustatytų sutrikimų neleisti vaiko, sulaukusio septynerių metų, į pirmą klasę. Tai atsakymas buvo vienareikšmiškas. Tenka derintis ir prisitaikyti prie esamos sistemos.
QUOTE(Miglelė @ 2009 05 27, 20:07)
Klausinėjausi apie PPT tyrimus,- kad vaiką pripažintų nepasiruošusiu mokyklai jis turėtų būti iš tikrųjų su rimtais vystymosi sutrikimais ar psichiškai neįgalus. Tokių variantų kaip "mano vaikas nepasiruošęs" arba "jam dar per anksti" tanybos negirdi. Ten kažkas labai rimta su tais mokinio krepšeliais.
Baisiausia yra tai, kad po šito įstatymo įvedimo labai padaugėjo vaikų, kuriems pabaigus pirmą klasę pasiūloma kartoti kursą, t.y. palieka antriems metams arba pasiūlo adaptuota programą. Tai čia normalu?
Protu nesuvokiami dalykai su tais darželinuko ar mokinio krepšeliais. Tai galu gale tegul leidžia patiems susimokėti už "pernaudotus limitus".
Tyrimai visose PPT atliekami vienodi. Yra nustatyta griežta procedūra. Tik kad ne visi psichologai gal moka išaiškinti tyrimo esmę

Kai atliekamas tyrimas, pvz. 5 metų ir trijų mėnesių vaikučiui, tai išvadoje-rekomendacijoje gali būti parašyta arba REKOMENDUOJAMAS PRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS arba REKOMENDUOJAMAS IKIMOKYKLINIS UGDYMAS.
Nesutinku, kad tarnybos negirdi "mano vaikas nepasiruošęs mokyklai". Tiesiog tarnybose specialistai dirba remiantis tam tikrais teisiniais dokumentais ir kūrybai čia laisvės nėra. Nuo psichologo daug kas priklauso. Vienas rizikuoja daugiau , kitas mažiau
Tiesiog taip žiauriai tėvai susiduria su netobula sistema, kad žodžių trūksta. Vieni it patrakę nori anksčiau vaikus leisti į mokyklą. O kiti, nors vaikui metai jau ir tinkami, dar nori jį darželyje laikyti. Estu tikra, kad daugeliu atveju tėvai geriau pažįsta savo vaiką nei PPT psichologas, pamatęs jį valandą. Aš pvz. pasitikiu tėvais, jei matau, kad jie sąmoningi, supranta apie vaiko raidą ir pan.
Tačiau dabar, kai nesusidaro klasės mažuose miesteliuose ar kaimuose, vaikučius nori mokytojai anksčiau į mokyklą prisikviesti. Ateina tokie dar nepasiruošę, būsimi specialiųjų poreikių vaikučiai, kad net liūdna darosi. Ir kai tėvai nesupranta, kas jų vaikų laikia, šis įstatymas yra vienintelis būdas padaryti gerai vaikui.