SokoladineKava, ooo, anglų pamokose yra ką veikti tikrai ne mažiau, nei kitose. Tik atrodo, kad besimokant angliškai, tavo kalba ištobulėja iki tokio lygio, jog anglų k. pamokos tampa ne tokios svarbios. Atvirkščiai, IB tai tampa tikrai svarbu, kadangi anglų k. visuose dalykuose yra mūsų pagrindinis "įrankis," kuriuo išreiškiam visas žinias, taigi atėjus į IB kaip niekad svarbu tampa rašymo įgudžiai, skirtingų žanrų stilistika, gebėjimas dėstyti mintis ir pan. Iš tiesų, besimokant nacionalinėj sistemoj manai, kad moki kalbą tikrai neblogai, žiūri filmus, dalyvauji olimpiadose, gal net kokią vieną kitą knygutę perskaitai, bet ateini į IB ir supranti, kad iš tikrųjų, nė velnio nemoki tos anglų k. taip, kaip turėtum mokėti, norėdamas viską mokytis angliškai. Atėję į IB, teoriškai, anglų kalbą turėtume gebėti naudoti beveik taip pat kaip gimtakalbiai, t.y., išmanyti visas kalbos subtilybes, skirtingas stilistikas, konstrukcijas, net justi kokiame kontekste geriau naudoti lotynų, kokiame - prancūzų k. kilmės žodį ir pan. Todėl ką daugiausia veikiam - tobulinam kalbos stilistiką ir rašymo įgūdžius, žinoma, kalbėjimą, analizuojam knygas, etc. Pernai metais dar turėjom ir truputėlį gramatikos, kurios, prisipažinsiu, kai kurių dalykų gyvenime nebuvau mačius, ir kurių nacionalinėj sistemoj niekad neišmoksi, arba išgirsi tik kaip pavyzdį kuris "egzistuoja, bet jums to nereikia." Žodžiu, veikiam daug ir stipriai bei naudingai
eglela, na, vienareikšmkiško atsakymo tikrai nėra. Šiaip, dauguma universitetų pripažįsta IB pažimį kaip tinkamą kalbos žinių įrodymą, tuomet, dažniausiai, prie visų kalbos reikalavimų, kur būna surašyti IELTS, TOEFL, IGCSE, etc. balai, būna ir atskira grafa International Baccalaureate, ir rašo kokio egzamino pažymio reikia
Bet yra ne vienas ir ne du universitetai, kurie vis viena reikalauja IELTS/TOEFL, todėl šiuo atveju, manau, reikia žiūrėti konkrečiai dominančių universitetų reikalavimus