Iskart sakau, kad tai tik asmenine nuomone
Pasidomejau tema, kuria anksciau praleisdavau pro akis ir ausis. Mano demesi pagavo straipsnis pavadinimu
Death of Perfumery. Kaip parfumerijos megejai, tai buvo pernelyg drastiskas verdiktas.
Pradejau dometis ir trumpai aprasysiu taip,kaip as suprantu parfumerijos problema einamuoju metu.
IFRA (The International Fragrance Association (Tarptautine Parfumerijos Asociacija), kurios tikslas uztikrtinti parfumerijos sauguma pasauliniu mastu. Jos diktuojamos saugios ar nesaugios naturalios ir sintetines medziagos parfumerijos naudojime. Kuris laikas buvo spekuliuojama, kad IFRA yra linkusi pakeisti naturalias medziagas sintetinemis. Daugiausiai klausimu kylo del is prekybos isimtu naturaliu produktu, kuriu isemimo pagristumas buvo ir yra abejotinas.
Pasak thearomaconnection blogo sintetines medziagos yra patrauklesnis prekybos / biznio objektas nei naturalios medziagos. Paskaicius keleta nuomoniu, viena nuomone spekuliuoja, kad naturaliu medziagu pakeitimas yra netgi paciu parfumeriu ir parfumerijos namu tikslas, nes sintetines medziagos yra kur kas pigesnes ir saugesnes, nei naturalios medziagos, kurios dar ir priklauso nuo kasmetinio derliaus, klimato ir t.t.. Sintetines medziagos yra paprastesni junginiai, nei naturaliose tarkim gelese randami aromatai, kurie turi sudetingus junginius. Sintetinio produkto sauguma paprasciau irodyti bei sukurti. Tai lyg nesibaigiantis pinigu ir stabilumo tam tikra prasme saltinis.
Nemenkas skaicius naturaliu medziagu buvo uzdrausti vien del to, kad IFRA neturejo pakankamai duomenu apie produkta ir tuo paciu negalejo uztikrinti saugumo, kuris buvo tolygus produkto isemimui is vartojimo ir gamybos. Sia nata IFRA palydejo nemaza dali naturaliu medziagu i koncentracijos stovykla uzleisdami vieta sintetinems.
Dalis naturaliu medziagu buvo isimta is vartojimo turint taipogi turint gan abejotinus argumentus kaip alergija tam tikram procentui zmoniu, kuris gan mazas. Kaip juokavom tarpusavyje, tuomet reiktu uzdrausti kates, zydincias geles, ir piena, ir riesutus, ir kosmetika (su parabenais ir visais kitais velniais). Bet ne. Parfumerija isimtis ir del to neabejoju, kad tai turi buti kazkam itin naudinga isimtis. Juolab, kad nei Chanel, nei Guerlain, nei Hermes savo balselio siuo klausimu kol kas neisleido. Lyg turetum tiketis gauti ta pati Mitsouko ar Chanel No. 5 2010 metais. .
Vienas siulymu buvo dar 2006m. uzrasyti ant pakuotes perspejima apie galimas alergines reakcijas nuo sudetiniu daliu. Jis buvo ignoruotas.( Juk perkant cigareciu pokeli yra uzrasas Rukymas zudo. O ir siaip negirdejau nei vieno mirusio nuo kvepalu, bet daug girdejusi apie rukanciuju bedas. Logiska sakyciau.. Visgi griztant prie to pacio velnio vardu BIZNIS. Kai kam leidziama oficialiai vartoti produktus, keliancius alergijas ir ligas, o kai biznis nepatogus, tai uzdraudzia net citrinos esenciniu aliejumi uzsipurkst, nes kokiems 7 zmonems is tukstancio bus alergine reakcija kaip nieztejimas ar odos paraudimas).
IFRA nemazam kiekiui naturaliu medziagu sumazino vartojimo /naudojimo limita. Pasak parfumeriu ir Biologe minejo, kad limitas toks mazas, jog naturaliu medziagu vartojimas bevertis, nes naturalios medziagos praranda savotiskuma, sodruma mazame kiekyje ir juolab maisant su kitais ingridientais. BET yra sintetiniai pakaitalai, KURIE yra SAUGUS pasak IFRA, ir PIGUS, ir leidziami vartoti..
Nuo 2002 metu IFRA emesi esenciniu alieju tyrimo ir boikoto.
Nuo 2006 metu IFRA praktiskai leme 200 esenciniu alieju likima, ju vartojimo nutraukima ar vartojimo sumazinima iki tam tikro limito.
Nuo 2010 metu IFRA kontroliuos dar 153 esenciniu alieju likima, itraukiant itin svarbius parfumerinius produktus kaip oakmoss, jazminus, ylang-ylang, kumarina ir kitu.
Pataisas rasite cia -
http://www.ifraorg.o...s/page.aspx/134Kas su pataisu isgaliojimu vyskta? Vyksta kvepalu formuliu perdirbimas, naturaliu medziagu pakeitimas sintetinemis, autentiskumo ir paciu kvepalu prasmes praradimas.
Kas bus su kvepalais? Kvepalu bus. Daug ir sintetiniu. Ir kam del to skaudes galva? Mazytei dalelei zmoniu, kurie domisi parfumerija. Netikrinau statistikos, bet speju, kad Paris Hilton ar Versace Bright Crystal pardavimo apsukos kur kas didesnes nei Mitsouko, tuomet Guerlain namams net tai nebus praradimas. Grubu? O ka galima pagalvoti, kai paskutinieji leidiniai roziniai Insolence ir jos flankeriai? O Chanel? Ten pat juda. Vadinasi pirkeju netruksta ir netruks. Pigesni ingridientai, pirkeju pakankamai VIVA la biznis.
Ir dauguma pirkeju net nesusimastys pagalvot ka perka ar vartoja. Ir jiems visiskai nusispjaut i istorija ir jie nezinos skirtumo tarp to kas buvo ir kas bus. Nemaza dalis zmoniu nori kvepeti ir negali net pasakyti kvepalu pavadinimo. Dalis zmoniu turi daug kvepalu, bet nezino kas yra kvepalu piramide. Death of Perfumery?
Liudnos parfumistines gaidos ir norisi tik tiketis, kad tie parfumeriai, kurie sirdyje dar nepamirso apie ka KVEPALAI isties, sugebes is dar neuzdraustu naturaliu medziagu sukurti ka idomaus. O tuo tarpu senajai klasikai jau norisi pamojuoti tia tia.
Ir dar. Kodel 2010 metai? Nors berods daugumai esenciniu alieju verdiktas bus 2011 ar 2013 metai? Ogi todel, kad po sios pataisos isleidimo sakoma, kad naujai leidziami kvepalai jau bus su pakeistomis formulemis, kad pasitikti lemtinguosius metus pasiruose nenusideti IFRA diktavimui.
Labai vertingos informacijos siuo klausimu rasite cia
Cropwatch.