QUOTE(_ms_ @ 2009 02 10, 15:04)
Siaip praktikoje popieriu uzbaigdineja fiksuoti naturalioje sviesoje, kad isgaut norimus tonus
kaip fiksuojant popierių galima išgauti norimus tonus? iki šiol maniau, kad norimi tonai gaunami naudojant tonuotą popierių, ryškalus ir vėliau tonerius, o fiksažas jokios įtakos neturi. ar čia kalbi apie dalinio apšvietimo būdą? tai lyg apšviečiama tarp ryškinimo ir fiksavimo? jok fiksažas normaliai popierių paveikia per kokias 20 sek. aš kontrolkę tik trumpam ikišu fiksažan, įdedu į mažą vonelę ir išnešu švieson. tiek laiko pakanka, kad net dienos šviesa pro langą jau nekeistų jokio atspalvio. o vat tie gabalėliai, kurie vandenyje po ryškinimo guli, tie taip, paraustą.
Gaziulka, tu kiek neteisingai mane supratai. ilgai plauti reikia po fiksavimo. jei po tekančiu vandeniu - tai kokias 10-15 min, jei "stovinčiam" - tai keisti 8-12 kartų kas 3-4 min. tarp ryškinimo ir fiksavimo reikia kokius 2-3 kartus greitai vandenį pakeisti ir į fiksažą. jei nestabdai.
jei paprastai apie procesus: ryškalas yra šarmas. ji neutralizuoja rūgtštis. dažniausiai spec. stabdymo skystis yra elementarus citrinos rūgšties (ne sulčių
) tirpalas. galima naudoti 2 proc acto tirpalą (kuom aš ir stabdau). dabar kam? o gi tam, kad (pamenat mano įdėtą skaną iš knygos?) emulsija juk ne visiškai plokščia. ji turi tam tikrą storį. būdama ryškale emulsija jo prisisotina. todėl jei iš karto kelti į fiksažą be to, kad ryškalo bus ant spiralės, tai jo bus ir emulsijoje. fiksažas "užsiterš" t..y. šarmas susimaišęs su rūgštim ją kiek susilpnins. jei naudojate vienkartinį mišinį, tai dar puse bėdos. bet jei tam pačiam fiksaže fiksuojat kelias juostas, tai jis pastebimai silpnės ir nedarys gerai savo darbo. todėl ryškalą būtina nuplauti. bet tas, kuris yra emulsijoje ir toliau daro savo darbą. ir jei ryškinate neskiestais ryškalais ir ryškinimo laikas trumpas, pvz. 6 min. žiūrėkit, kas vyksta: tarkim ryškalą nupilėte lygiai po 6 min nuo ryškinimo užpylimo. nupilėte juk irgi ne per akimirką? po to pilate vandenį, nupilat, pilat-nupilat. ir tada fiksažas, kuris irgi skverbiasi į emulsiją palaipsniui išstumdamas iš jos vandenį. ir jei fiksažas rūgštus, tai vyksta greitai. o jei neutralus? gaunasi, kad ryškinimas sustojo po 6 min. 30 sek. o tai 1/6 laiko, arba 15 pros. akurat pulas per 1 stopą. negatyvas bus tamsus, pozityvas - per šviesus. todėl patartina stabdyti. t.y. po ryškinimo iš karto užpilti rūgštelės. ir viskas moment sustoja.
o vat šviesos jungti nepatartina. po fiksavimo pradžios esu jungęs šviesą ir po 30 sek. ir žiūrėjau, kas gaunasi. ryškėja vaizdelis, tarpkadriniai, tokia balsgana emulsija virsta skaidre, ištirpsta fiksaže. bent keliose šaltiniuose skaičiau, kad fiksavimo laikas lygus dvigubam praskaidrėjimo laikui. t.y. jei emulsija pasidarė skaidri po 1 min. fiksuojam dar 2 min. be proto laikyti fiksaže nėra gerai. rūgštus fiksažas paėda vaizdą. neutralų sunkiau išplauti + sieros kažkokios druskos kaupiasi. taip pat skaičiau tokį patarimą, kad fiksuoti reikia dvejuose fiksažuose: kiek panaudotam ir šviežiam. su juostom sunkiau, bet nutraukas fiksuoti elementaru. pradėjai dirbti, padarei pusę foto, atskiedei naują fiksaža atskiroje vonelėje. tada išryškintą foto pemerkei į seną ir po kiek laiko perkėliai į naują. po kiek laiko seną iš vis išpylei, buvusį naują padarei senu ir atskiedei šviežio. bet čia kai labai jau daug darai (arba didelio formato, juk pagal plotą popieriaus tirpalų išeiga skaičiuojama).
o po to plaunu. ir tikrai pastebėjau, kad fiksažą reikia naudoti šviežią ir net kiek stipresnį, nei 1+9. tada garantuotai raudonis nusiplaus (kalbu apie ilfordo rapidfixerį). nustačiau žiūrėdamas į fiksavimo procesą šviesoje. atskiedžiau 1+9 ir per 30 sek nenuplovė nei pusės emulsijos. tada įpyliau šlakelį koncentrato ir momentam išskaidrėjo. ir raudonumas nusiplovė. plauti reikia sąžiningai. sugadintų juostų dar neturiu (laikas per trumpas) o nuotraukų jau esu matęs. jei patingi plauti, tai jau sekančią dieną geltonumas lenda (sieros dariniai). juostoje juk beveik tas pats.