Kaip bebūtų gaila ar ne, galutinį sprendimą pirkti ar nepirkti priima dvi kategorijos žmonių: vertintojai ir tie, kuriems įdomu, reikia, aktualu. Kiekvienas išskirtinis produktas turi savo pirkėją, ar tai būtų antikvariatas, meno kūriniai, vynas, konjakas, unikalūs automobiliai, kailiniai, brandiniai rūbai, kitokios prabangos prekės.
Jei parduotuvėms reikėtų tik žinovių, profių ar profų, jos bankrutuotų sekančią dieną, nes tokių žmonių nėra daug, tik maža maža dalelė. Bet ir jie nenupirks visko ir nepirks visuomet, įsigys tik jų subjektyviam skoniui priimtinus dalykus. Pagrindinis pajamų šaltinis yra tie, kurie perka, kuriuos užkabina, suvilioja, įteigia tie patys profai. Kad tai ką jie perka, yra ypatinga. Viskas šiais laikais yra ypatinga, jei nori parduoti. O žmogus renkasi ar jam reikia to, ar nereikia.
Man pvz. tam tikra prasme yra juokinga, kai konsultantas apie kiekvienus kvepalus teigia, kad jie yra išskirtiniai ir tu nusipirkęs būsi išskirtiniu. Sorry, bet kiekvienas jų produktas turi kelis ar kelioliką dublių ir tu jau nebesi išskirtinis. Kita vertus, koks čia išskirtinumas, jei tais pačiais kvepalais kvėpinsiuos aš, mano draugė ir dar viena iš bendro rato. Konsultančių vietoje labai dažnai nevartočiau žodžio "išskirtinis". Kaip ir kitų kvepalų, kurie anot prancūzo iš "Mados reido" laidos, kvepia skalbimo milteliais. Tai yra nepagarba kitiems ir savęs išaukštinimas. Kam reikės, tas atsirinks, ko jam reikės. Ar "Creed", ar "Bois", ar masiškai perkamo šanelio ar dioro.
Išskirtiniais galima vadinti unikalius daiktus, vienetus, bet ne to paties produkto rinkinius. Tai gali būti vienetinis paveikslas, ikona, baldas, kilimas ar kt., kas yra vienas ir nepakartojamas. Jei šioje parduotuvėje parduodami kvepalai taps mass vartojimu, sakykim per artimiausius mėnesius ar metus (prieš Kalėdas tikriausiai kiekviena "save vertinanti" moteris norės būti išskirtinė
![biggrin.gif](https://www.supermama.lt/forumas/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
), tai po kurio laiko pastebėsi, kad nei tu išskirtinė, nei tu unikumas. Tiesiog dar viena pirkimo auka, kurią sužavėjo į išskirtinį apdarą įvyniotas saldainis su skirtingais įdarais.