mes savo sūnų krikštijom per Žolinę, mūsų vestuvių metines, jam buvo trys savaitės
Mes savo mažylę krikštysim vasarą
Mūsų nuomone, tai pats tinkamiausias laikas, galėsim pafilmuot, kaip maža princesytė eina per bažnyčią
Mūsų nuomone, tai pats tinkamiausias laikas, galėsim pafilmuot, kaip maža princesytė eina per bažnyčią
o mes pakrikstyjom pries keleta dienu
PIRMAJI MĖNESIO KRIKŠTIJOME.LABAI TIKĖJAU ,KAD PAKRIKŠTYTAS NESIRGS ,
AUGS LAIMINGAS IR RAMUS.ŽIEMA BUVO ,SAUSIS,TAI KUNIGAS SAVO NAMUOSE PRIĖMĖ.
DUKRYTE DVIEJŲ MĖNESIŲ RUGPJŪTYJE.
MAŽIASIAM KRIKŠTO TĖVŲ NERANDAME ,NEPATIKĖSITE ,BET TRAUMU AUGDAMAS TURĖJO NEREALIAI-VOS11MĖN.GRIUVO ANT VISAI MINKSTO SVETAINĖS KAMPO ,I KAMPA SU GALVYTE.OHO KAIP AKIS IŠTINUS BUVO.
PASKIAU 1.5M TARO SPINTOS DURŲ PERSIPLĖŠĖ PIRŠTUKO PAGALVĖLĘ.LAIMEI ,KAD DAR NETURĖJO KAULIUKO ,TIK KREMZLĖ ,KITAIP BŪTŲ BUVĘ DAUG LIŪDNIAU.SUSIUVO,BET VĖL DIDELIS MINUSAS-NARKOZĖ
IR PO TO DAR DU KART SKAUDŽIAI BUVO KITUS PIRŠTUKUS PRISIVĖRES...
OKIEK GRIŪDAVO-KAIP NĖ VIENAS KITAS VAIKAS.TAIP KAD TIKĖJIMAS MANO
BUVO TVIRTAS ,PASITEISINO ,KAD NEKRIKŠTYTAS -NELAIMINGAS.
BETO GIMUSIAJAM KRIKŠTO METU NUPLAUNAMA GIMTOJI NUODĖMĖ.O TAI MANAU SUPRANTAT ,JUK VAIKAI NEATSIRADO BEŽIŪRINT Į MĖNULĮ
KAIP MANO MOČIUTĖ SAKYDAVO-SU KRIKŠTYNOM VAIKAS UŽSIREGISTRUOJA PAS DIEVULĮ ,TAMPA JO MOKINIU IR UŽ TAI GAUNA ANGELĄ SARGĄ.TURIU DAR JAUDINANČIA NUOTRAUKĖLĘ .DU VAIKELIAI ,MERGYTĖ IR BERNIUKAS EINA PER SULŪŽUSĮ TILTĄ ,PO KOJOM PUTOJA GRĖSMINGA UPĖ ,O VAIKUS UŽ RANKOS VEDA JŲ ANGELAS SARGAS.
AUGS LAIMINGAS IR RAMUS.ŽIEMA BUVO ,SAUSIS,TAI KUNIGAS SAVO NAMUOSE PRIĖMĖ.
DUKRYTE DVIEJŲ MĖNESIŲ RUGPJŪTYJE.
MAŽIASIAM KRIKŠTO TĖVŲ NERANDAME ,NEPATIKĖSITE ,BET TRAUMU AUGDAMAS TURĖJO NEREALIAI-VOS11MĖN.GRIUVO ANT VISAI MINKSTO SVETAINĖS KAMPO ,I KAMPA SU GALVYTE.OHO KAIP AKIS IŠTINUS BUVO.
PASKIAU 1.5M TARO SPINTOS DURŲ PERSIPLĖŠĖ PIRŠTUKO PAGALVĖLĘ.LAIMEI ,KAD DAR NETURĖJO KAULIUKO ,TIK KREMZLĖ ,KITAIP BŪTŲ BUVĘ DAUG LIŪDNIAU.SUSIUVO,BET VĖL DIDELIS MINUSAS-NARKOZĖ
IR PO TO DAR DU KART SKAUDŽIAI BUVO KITUS PIRŠTUKUS PRISIVĖRES...
OKIEK GRIŪDAVO-KAIP NĖ VIENAS KITAS VAIKAS.TAIP KAD TIKĖJIMAS MANO
BUVO TVIRTAS ,PASITEISINO ,KAD NEKRIKŠTYTAS -NELAIMINGAS.
BETO GIMUSIAJAM KRIKŠTO METU NUPLAUNAMA GIMTOJI NUODĖMĖ.O TAI MANAU SUPRANTAT ,JUK VAIKAI NEATSIRADO BEŽIŪRINT Į MĖNULĮ
KAIP MANO MOČIUTĖ SAKYDAVO-SU KRIKŠTYNOM VAIKAS UŽSIREGISTRUOJA PAS DIEVULĮ ,TAMPA JO MOKINIU IR UŽ TAI GAUNA ANGELĄ SARGĄ.TURIU DAR JAUDINANČIA NUOTRAUKĖLĘ .DU VAIKELIAI ,MERGYTĖ IR BERNIUKAS EINA PER SULŪŽUSĮ TILTĄ ,PO KOJOM PUTOJA GRĖSMINGA UPĖ ,O VAIKUS UŽ RANKOS VEDA JŲ ANGELAS SARGAS.
QUOTE(kristina mikalauskienė @ 2006 02 07, 23:03)
PAKRIKŠTYTAS NESIRGS ,
AUGS LAIMINGAS IR RAMUS.
AUGS LAIMINGAS IR RAMUS.
Na ankstyvas krikštas katalikiškoje tradicijoje sveikintinas, bet šitas motyvas vargu ar tinkamas. Visa kita - sutapimas ir tiek Krikštas nėra vaistas nuo ligų ir nelaimių, tai įjungimas į krikščionišką šeimą, kurioje ir džiaugiasi ir serga ir kt.
Gimtoji nuodėmė vėlgi - ne tėvelių sugulimas, o tam tikras taip vadinamas dar Ievos ir Adomo neklusnumo "paveldas", kuris tikima perduodamas su žmogiškąja prigimtimi. Tai tikrai ne sutuoktinių lyt.santykiai, kurie šeimoje laikomi jokiais nenuodėmingais.
Mano vaikai pakrikštyti ir pirštus prisiveria, ir kelius nusibrozdina ir serga, o angelas sargas musėt saugo, kad per tą vargelį vaikutis kuo lengviau pereitų. Jei krikštas būtų panacėja nuo nelaimių, pakrikštytieji nesirgtų, jų neištiktų visokios bėdos, o ir tėveliams nekiltų tokių klausimų kaip "krikšyti ar ne?" . Nereikia taip mistifikuoti ar gal sakyčiau nuvertinti krikšto lyg iki kažkokio užkalbėjimo nuo blogos akies lygio
QUOTE(kristina mikalauskienė @ 2006 02 08, 00:03)
KAIP MANO MOČIUTĖ SAKYDAVO-SU KRIKŠTYNOM VAIKAS UŽSIREGISTRUOJA PAS DIEVULĮ ,TAMPA JO MOKINIU IR UŽ TAI GAUNA ANGELĄ SARGĄ.TURIU DAR JAUDINANČIA NUOTRAUKĖLĘ .DU VAIKELIAI ,MERGYTĖ IR BERNIUKAS EINA PER SULŪŽUSĮ TILTĄ ,PO KOJOM PUTOJA GRĖSMINGA UPĖ ,O VAIKUS UŽ RANKOS VEDA JŲ ANGELAS SARGAS.
Angela sarga gauna nuo gimimo, nenada lia -lia.
Pas dievuli uzsiregistruoja nuo gimimo.
Kodel taip sakau? Todel kad kai mazas vaikas mirsta, vistiek eina i dangu, nors ir nekrikstytas. Na, teorija tokia, neisgalvojau cia nieko.
Krikstynos yra kai dievo pasiuntinys zemeje (kunigas) pasventina nauja baznycios nari (vaika arba suaugusi) kuriam nuplaunamos visos nuodemes. Teoriskai vaikas turi igimtaja nuodeme kuria reikia "nuplauti". Pirmosios nuodemes teorija atsirado tik juoduoju baznycios laikotarpiu - viduramziais, iki tol buvo tiesiog sventinimas ijungiant i bendruomene. Ir tik kaip bonusas budavo nuodemiu nuplovimas, nes daznai krikstydavo ir suaugusius zmones, o ypac masiniu Lietuvos pakrikstijimo metu. Kaledos, beje, atsirado tik geriokai ipusejus viduramziams, kai pagonys vistiek svesdavo saulegrizos svente. Taigi padare kaledas, Jezaus gimima. Baisiausias nesutapimas regligijoje. Juk pagrindine krikscionybes paslaptis ir tikejimo laime yra prisikelime - velykose, o ne gimime - kaledose. Be to kaledomis sugriautas krikscionybes linijinis laiko suvokimas, kai buvo suviokiama kad laikas praeina ir niekada negrizta. Pagonys mane kad laikas sukasi cilku, todel saulegrizos svente buvo svenciama cikliskai. Velykos gi, cikline svente nes prisikelimas, lyg ir Jezus nukankinamas, paskui prisikelia, ir vel, nukankinamas, paskui prisikelia, jokio pasikartojimo normalia eiga vykstantys ivykiai. Vat kaledos, nebenormalu, nes gimsta ir gimsta ir gimsta is naujo, net nemires, prisiminkim, per kaledas tik tik prisikeles... Nu zodziu, mastykim placiau.
QUOTE(Tetis2005 @ 2006 02 18, 02:21)
Pirmosios nuodemes teorija atsirado tik juoduoju baznycios laikotarpiu - viduramziais, iki tol buvo tiesiog sventinimas ijungiant i bendruomene. Ir tik kaip bonusas budavo nuodemiu nuplovimas.
Nu zodziu, mastykim placiau.
Nu zodziu, mastykim placiau.
1. Gimtoji (kartais dar vadinama pirmapradė) nuodėmė, ne pirmoji (na bet čia tik sąvoka) Dėl nekrikštytų vaikelių klysti nedaug, bet vis tik klysti.
Labai oficialiai yra taip
"Be krikšto mirusius kūdikius Bažnyčia gali tik pavesti Dievo gailestingumui; tai ji daro per jų laidojimo apeigas. Didis gailestingumas Dievo, kuris trokšta, kad visi žmonės būtų išganyti, gailestingumas ir švelni Jėzaus meilė vaikams, skatinusi Jį sakyti: "Leiskite mažutėliams ateiti pas mane ir netrukdykite" (Mk 10, 14), suteikia mums vilties, kad yra išganymo kelias ir be Krikšto mirusiems kūdikiams. Juo labiau Bažnyčia įsakmiai ragina netrukdyti vaikeliams gauti šventojo Krikšto dovaną ir nueiti pas Kristų". (KBK 1261)
Štai koks yra mokymas šiuo klausimu.
Kūdikių krikštas labai gerai žinomas jau 2 amžiuje. Dėl viduramžių irgi klysti (musėt kad iš kitos pozicijos kalbi ).
Apie pirmapradę nuodėmę taip pat kalba jau Šv.Paulius savo laiške romiečiams, nelaukdamas viduramžių
i | 2. Mąstyti plačiau gerai, bet pageidautina į temą |
Mes savo mažytės dar nepakrikštyjom, galvojam vasarą ar rudenip
QUOTE(Karbynė @ 2006 02 19, 18:17)
1. Gimtoji (kartais dar vadinama pirmapradė) nuodėmė, ne pirmoji (na bet čia tik sąvoka) Dėl nekrikštytų vaikelių klysti nedaug, bet vis tik klysti.
Labai oficialiai yra taip
"Be krikšto mirusius kūdikius Bažnyčia gali tik pavesti Dievo gailestingumui; tai ji daro per jų laidojimo apeigas. Didis gailestingumas Dievo, kuris trokšta, kad visi žmonės būtų išganyti, gailestingumas ir švelni Jėzaus meilė vaikams, skatinusi Jį sakyti: "Leiskite mažutėliams ateiti pas mane ir netrukdykite" (Mk 10, 14), suteikia mums vilties, kad yra išganymo kelias ir be Krikšto mirusiems kūdikiams. Juo labiau Bažnyčia įsakmiai ragina netrukdyti vaikeliams gauti šventojo Krikšto dovaną ir nueiti pas Kristų". (KBK 1261)
Štai koks yra mokymas šiuo klausimu.
Kūdikių krikštas labai gerai žinomas jau 2 amžiuje. Dėl viduramžių irgi klysti (musėt kad iš kitos pozicijos kalbi ).
Apie pirmapradę nuodėmę taip pat kalba jau Šv.Paulius savo laiške romiečiams, nelaukdamas viduramžių
2. Mąstyti plačiau gerai, bet pageidautina į temą
Labai oficialiai yra taip
"Be krikšto mirusius kūdikius Bažnyčia gali tik pavesti Dievo gailestingumui; tai ji daro per jų laidojimo apeigas. Didis gailestingumas Dievo, kuris trokšta, kad visi žmonės būtų išganyti, gailestingumas ir švelni Jėzaus meilė vaikams, skatinusi Jį sakyti: "Leiskite mažutėliams ateiti pas mane ir netrukdykite" (Mk 10, 14), suteikia mums vilties, kad yra išganymo kelias ir be Krikšto mirusiems kūdikiams. Juo labiau Bažnyčia įsakmiai ragina netrukdyti vaikeliams gauti šventojo Krikšto dovaną ir nueiti pas Kristų". (KBK 1261)
Štai koks yra mokymas šiuo klausimu.
Kūdikių krikštas labai gerai žinomas jau 2 amžiuje. Dėl viduramžių irgi klysti (musėt kad iš kitos pozicijos kalbi ).
Apie pirmapradę nuodėmę taip pat kalba jau Šv.Paulius savo laiške romiečiams, nelaukdamas viduramžių
2. Mąstyti plačiau gerai, bet pageidautina į temą
Mes skaitome knygas kurias viduramziais rankomis perrasinejo vienuoliai. Todel kazkokios labai tikros informacijos kaipo ir nera, nebent rastume autentiskus 1-2 amziaus dokumentus.
Siaip kad nereiketu "tik pavesti Dievo gailestingumui" tai vaikeli sunkios ligos atveju gali pakrikstyti tevai ir bet kas kitas. Netgi kriksto tevai nera butinas atributas, kad ivyktu krikstas tereikia vandens, krikstytojo ir krikstomojo, bei istarti "krikstiju tave Jonai". Sitoks krikstas nera iki galo tinkamas, todel jei vaikas isgyvena, baznycioje daromos papildomos apeigos, bet jau ne tas tikrasis krikstas, o siek tiek kitos. Bet jei neisgyvena, tai vaikas kriksta jau turi.
QUOTE(Tetis2005 @ 2006 03 08, 08:35)
Mes skaitome knygas kurias viduramziais rankomis perrasinejo vienuoliai. Todel kazkokios labai tikros informacijos kaipo ir nera, nebent rastume autentiskus 1-2 amziaus dokumentus.
Siaip kad nereiketu "tik pavesti Dievo gailestingumui" tai vaikeli sunkios ligos atveju gali pakrikstyti tevai ir bet kas kitas.
Siaip kad nereiketu "tik pavesti Dievo gailestingumui" tai vaikeli sunkios ligos atveju gali pakrikstyti tevai ir bet kas kitas.
Biblija irgi buvo perrašinėjama ranka bet čia jau tikėjimo dalykas ar dėl to ją "nurašai" ar ne. Visa kita - tikrai niekuo nenustebinai...apie tokio krikšto galimybę Bažnyčia tikrai kalba ir jokia čia ne paslaptis.
Žiū citata iš Katalikų Bažnyčios Katekizmo
1284 Esant reikalui, krikštyti gali kiekvienas žmogus, jei tik jis turi intenciją atlikti tai, ką atlieka Bažnyčia, ir užpila vandens ant krikštijamojo galvos tardamas: Aš tave krikštiju vardan Dievo Tėvo, ir Sūnaus, ir Šventosios Dvasios.
Ne tiesiog "krištiju"
Iš va čia
i | Primenu temą - "Kada krikštijot vaiką?" |
QUOTE(Karbynė @ 2006 03 09, 00:35)
Biblija irgi buvo perrašinėjama ranka bet čia jau tikėjimo dalykas ar dėl to ją "nurašai" ar ne. Visa kita - tikrai niekuo nenustebinai...apie tokio krikšto galimybę Bažnyčia tikrai kalba ir jokia čia ne paslaptis.
Žiū citata iš Katalikų Bažnyčios Katekizmo
1284 Esant reikalui, krikštyti gali kiekvienas žmogus, jei tik jis turi intenciją atlikti tai, ką atlieka Bažnyčia, ir užpila vandens ant krikštijamojo galvos tardamas: Aš tave krikštiju vardan Dievo Tėvo, ir Sūnaus, ir Šventosios Dvasios.
Ne tiesiog "krištiju"
Iš va čia
Primenu temą - "Kada krikštijot vaiką?"
Žiū citata iš Katalikų Bažnyčios Katekizmo
1284 Esant reikalui, krikštyti gali kiekvienas žmogus, jei tik jis turi intenciją atlikti tai, ką atlieka Bažnyčia, ir užpila vandens ant krikštijamojo galvos tardamas: Aš tave krikštiju vardan Dievo Tėvo, ir Sūnaus, ir Šventosios Dvasios.
Ne tiesiog "krištiju"
Iš va čia
Primenu temą - "Kada krikštijot vaiką?"
Tai cia savaime suprantama, kad Sakai "krikstiju" paskui perzegnoji. Logiska. Ir butina. Tiesiog nepaminejau.
Biblijos nenurasau, galu gale tikejimas yra toks koks yra siandien, ir nesvarbu nurasytas vienaip ar kitaip, pasaulis keiciasi todel turi keistis ir religija kartu su juo.
Trecia - musu pokalbis super i tema. Nes klausimas "kada kriksijot vaika" apima ir ta dali, kada vis tik ji krikstyti reiktu. Ir as sakau kad nera kur skubeti jeigu tas krikstijimas labiau pakenks negu naudos atnes.
As savo vaika krikstysiu 7 menesiu, ir tame jokios problemos nematau.