Įkraunama...
Įkraunama...

Ekologiškas vairavimas

sia problema bent is dalies ispresti galetu katalizatorius-jis pakartotinai nusiuncia viska perdegti is i lauka isleidzia kiek imanoma mazesni tersalu kieki.
Atsakyti
QUOTE(buda @ 2008 07 16, 13:52)
sia problema bent is dalies ispresti galetu katalizatorius-jis pakartotinai nusiuncia viska perdegti is i lauka isleidzia kiek imanoma mazesni tersalu kieki.

Taip ir yra, mašinoms be katalizatoriaus, neduodamas išvis joks lipdukas, dar yra duodamas raudonas: dauguma dyzelinėms mašinoms ir toms kurių teršalų kiekis minimaliai viršija leistiną normą.
Atsakyti
va kokios yra ekologiskos transporto priemones:

http://www.arusta.lt...ratis-la-velec/

http://www.arusta.lt...lektroroleriai/

http://www.arusta.lt...is-solar-mobil/

pati mielai toki isigyciau smile.gif tik neturiu kur laikyti-pavogut sad.gif

Elektriniai dviraciai, motoroleriai..

arba transporto priemones, jei tinka jas taip vadinti smile.gif
beje, ju nemokamas parkavimas smile.gif
http://www.e-pirkis....6dfa45.32263436
Atsakyti
QUOTE(buda @ 2008 07 15, 12:48)
dar galima vairuoti taip
1-3-5 pavara ir vaziuoji gatavas.


o čia ką tokiu atveju taupo? g.gif
Papildyta:
Jei jau nusprendėte taupyti, tai pirmiausia reikia patikrinti oro filtrą. Purvinas filtras riboja oro patekimą į variklį, kas neigiamai atsiliepia jo darbui, o tai reiškia - padidėjusias degalų sąnaudas.
Patikrinti ir pakeisti oro filtrą trunka porą minučių: nuimkite ir per jį žvilgtelkite į saulę, jei šviesa nepraeina - reikia keisti filtrą.

Taip pat reiktų naudoti mažo klampumo sintetinius arba pusiau sintetinius variklio tepalus. Tokius tepalus naudojantis automobilis palyginus su pigiausiais mineraliniais vartoja iki 6 procentų mažiau kuro.

Tada reiktų patikrinti padangų slėgį. Mažas slėgis - po purvino oro filtro pats populiariausias faktorius, tiesiogiai lemiantis kuro sueikvojimą. Tai vairuotojai dažniausiai ignoruoja. Reiktų matuoti neįkaitusių padangų slėgį, nes važiuodami įkaitiname padangas, taip pakeldami slėgį. Kai kuriais atvejais galima pabandyti pakelti slėgį 0,3 barais virš normos. Tai sumažina pasipriešinimą riedėjimui. Nors dėl to automobilis tampa truputį „kietesnis“, kuro suvartojimas šiek tiek sumažėja.

Dėl kuro ekonomijos reikia važiuoti lėčiau - tai trečias patarimas. Ramiau važiuosi - toliau nukaksi. Tiesiog pabandykite keletą dienų pavažinėti neviršydami leistino greičio. Gali būti, kad pradžioje jausitės vėžliu, bet iškart pamatysite, kad į degalinę užsukate rečiau.

Važiuokite kaip traukinys! Vienodo greičio laikymasis mažiausiai apkrauna automobilo mazgus ir tai taupo degalus. Piko metu automobiliai priversti tai greitai akseleruoti tai staigiai stabdyti. Reiktų pabandyti važiuoti ramiau.
Penktas taupumo patarimas - atsargiai naudoti akseleratoriaus pedalą. Staigus startas- puikus būdas greitai išnaudoti degalus, kadangi dėl staigaus pedalo paspaudimo į cilindrus paduodamos didelės kuro porcijos. Stenkitės vengti ir staigaus stabdymo. Todėl visada stebėkite kelią, kad galėtumėt reikiamu momentu numesti greitį pamažu.

Šis patarimas pridės gyvenimui diskomforto, bet ko nepadarysi dėl pinigų… Vasarą turite suartėti su gamta ir išjungti kondicionierių, nes jis nuo 5 iki 20 procentų padidina degalų suvartojimą, geriau atsidarykite langus ir mėgaukitės grynu oru. Gal taip ir karščiau, ir oras ne visada grynas, bet tai padės jums rečiau lankytis degalinėse.

Atsisakykite “tiuningo”! Nuimkite plačius ratlankius - kuo platesni ratai - tuo sunkiau automobiliui įsibėgėti, tuo greičiau jis stoja, tuo daugiau jis naudoja kuro. Nusiimkite visus “suoliukus” ir “stalelius”. Kiekvienas oro aptakas didina oro pasipriešinimą ir stabdo automobilį. Pastarajam reikia daugiau pastangų (ir žinoma kuro), kad įsibėgėtų iki reikiamo greičio.

Nevalos išleidžia daugiau pinigų benzinui, nes taupus privalo dažniau tvarkyti automobilį. Kuo sunkesnė mašina, tuo daugiau jai reikia degalų, kad nutemptų visus jūsų daiktus iki kelionės tikslo. Štai kodėl reikia periodiškai daryti generalinę tvarką automobilyje ir išmesti visą šlamštą iš daiktadėžių ir bagažinės. Taip pat reikia nuimti bagažinę nuo stogo jei ja nesinadojate, - ji sukelia stiprų aerodinaminį pasipriešinimą ir sudegina daug degalų.

Ir paskutinis patarimas, kuris padės žymiai sumažinti išlaidas degalams, - nevažinėkit! Suprantu, kad tai kvailas pasiūlymas, bet, kuo mažiau vairuojate, tuo daugiau degalų sutaupote. Keliaukite galų gale autobusu ar traukiniu. Savo automobiliu važiuokite tik su kompanija, nes vienam asmeniui pigiau važiuoti visuomeniniu transportu. Pėstute ir dviračiu sutaupysite daugiausiai pinigų. Ir vietoj to, kad šoktumėt prie vairo dėl kiekvieno važiavimo už kampo nusipirkti bandelių, pamastykite ar tikrai neverta pasivaikščioti.

Už viską reikia mokėti. Ir jei jau apsisprendėte taupiai važiuoti, tai pasmerkiate save lėtam važiavimui senu automobiliu be kondicionieriaus su siaubingai kietomis padangomis, kurios visiškai tiksliai perduos kelio nelygumus jūsų nugarai. Bet vakare, parsigavęs namo ir nusivilkęs nuo prakaito šlapius marškinėlius, jūs galėsite džiaugsmingai perskaičiuoti sutaupytus pinigėlius ir nusipirkti tai, ką paprastai perka labai taupūs žmonės, - ką nors nebrangaus, bet naudingo…
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Gliukas: 02 gruodžio 2008 - 16:39
QUOTE(jolie23 @ 2008 07 15, 11:05)
Dar kažkur internete skaičiau, kad stengtis kuo dažniau perjungt į laisvą pavarą ir riedėt, nes taip mažiau degalų sunaudojama...


turiu automobilį, kuriame rodo momentinį degalų sueikvojimą. Pradėjau stebėti ir vat paaiškėjo, kad riedėti laisvu visai nėra taupiau.
Pavyzdžiui, jei matote iš toli raudoną šviesoforo signalą taupiau yra nestabdant iki jo nuvažiuoti ant bėgio, nes bėgiu pats stabdosi automobilis, taip man rodo degalų - 0 suvartojimas, o riedant ant laisvo ir stabdant - 0,6 ar daugiau wink.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Gliukas: 03 gruodžio 2008 - 17:24
QUOTE(Gliukas @ 2008 12 03, 17:24)
turiu automobilį, kuriame rodo momentinį degalų sueikvojimą. Pradėjau stebėti ir vat paaiškėjo, kad riedėti laisvu visai nėra taupiau.
Pavyzdžiui, jei matote iš toli raudoną šviesoforo signalą taupiau yra nestabdant iki jo nuvažiuoti ant bėgio, nes bėgiu pats stabdosi automobilis, taip man rodo degalų - 0 suvartojimas, o riedant ant laisvo ir stabdant - 0,6 ar daugiau wink.gif

Visiškai teisingai. Jau seniai visi važinėjame ne su žiguliais. Nukritus variklio apsukom žemiau 1000, įsijungia purkštukai ir pastoviai yra paduodamas kuras į variklį. Tad tai jokia ekonomija, o tuo labiau ekologija. Realiai tai patikrinti galima tik matant momentines kuro sanaudas arba matuojant įtampą. Šiaip kuro sanaudom pakankamai mažai atsiliepia, na gal 0,5 l prisideda. Taip pat važiuoti ant laisvų yra pavojinga, ypač posūkiuose.
Atsakyti
QUOTE(Gliukas @ 2008 12 03, 18:24)
turiu automobilį, kuriame rodo momentinį degalų sueikvojimą. Pradėjau stebėti ir vat paaiškėjo, kad riedėti laisvu visai nėra taupiau.
Pavyzdžiui, jei matote iš toli raudoną šviesoforo signalą taupiau yra nestabdant iki jo nuvažiuoti ant bėgio, nes bėgiu pats stabdosi automobilis, taip man rodo degalų - 0 suvartojimas, o riedant ant laisvo ir stabdant - 0,6 ar daugiau wink.gif



Labai ačiū už patarimus, tikrai, gali būti prisiklausęs visokių mitų... Dabar reikės kuo mažiau laisvu bėgiu važinėt, o anksčiau tikėjau priešingai. Jei dar ką nors galėsite patarti, būtų labai didelis ačiū 4u.gif

Dėl vaikščiojimo pėsčiomis, tai moterims aktualu dar ir dėl to, kad tai labai gera mankšta mirksiukas.gif

Papildyta:
QUOTE(pikkolo @ 2008 12 04, 09:29)
Visiškai teisingai. Jau seniai visi važinėjame ne su žiguliais. Nukritus variklio apsukom žemiau 1000, įsijungia purkštukai ir pastoviai yra paduodamas kuras į variklį. Tad tai jokia ekonomija, o tuo labiau ekologija. Realiai tai patikrinti galima tik matant momentines kuro sanaudas arba matuojant įtampą. Šiaip kuro sanaudom pakankamai mažai atsiliepia, na gal 0,5 l prisideda. Taip pat važiuoti ant laisvų yra pavojinga, ypač posūkiuose.



Ačiū 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(jolie23 @ 2008 12 04, 15:23)
Labai ačiū už patarimus, tikrai, gali būti prisiklausęs visokių mitų... Dabar reikės kuo mažiau laisvu bėgiu važinėt, o anksčiau tikėjau priešingai. Jei dar ką nors galėsite patarti, būtų labai didelis ačiū  4u.gif

Tai ne visai mitas, taip buvo kai visi važinėjo tik žiguliais, bet dabar visai kitokie varikliai.
Dėl apsukų ir pavarų: dyzeliui perjungti esant 1500-2000 apsukų, benzinui - 2000-2300. Netgi rekomenduočiau benzinui perjungti prie aukštesnių, tarkim 2300-2500, tuomet paaukštinus pavarą, varikliui lengviau dirbti, t.y. jam bėgėtis lengviau ir jis sunaudoja mažiau kuro. Nevažinėti žemesnėmis kaip 1500 apsukų (benzinas), nes tai labai kenkia varikliui, dyzeliui tai neturi reikšmės. Tiesą sakant su dyzeliu važiuojant labai gerai jaučiasi kada reik perjungt pavaras.
Reiktų neužmiršti, kad ši taisyklė nebūtinai tinka visiem atvejam. Reik pačiai atrasti tokį važinėjimo stilių, kad kuro sunaudotų kaip galima mažiau ir kuo mažiau pakenktų pačiai važiavimo priemonei.
Atsakyti
Nesigazuoti prieš sankryžą ir po to staigiai nestabdyti, kai dega raudonas šviesoforo signalas bigsmile.gif o kiek taip darančių doh.gif
Atsakyti
Nereikia žiūrėti į kitus 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Gliukas @ 2008 12 04, 23:22)
Nereikia žiūrėti į kitus  4u.gif



Sutinku, juolab, kad kokį iš vietos cypiančiomis padangomis nudūmusį mersą vėl sutinki kitoje sankryžoje... lotuliukas.gif Skubėjo skubėjo, o niekur nenuskubėjo... tongue.gif
Atsakyti
dar viena aktuali temelė...tikiusoi tokios nebuvo, o gal.
gaila neatsimenu tiksliai, bet yra įv. straipsnių, kuriuos nurodomi punktai, kaip taupyt kurą ir mažiau teršt vairuojant auto, kuris nėra naujas.

visų pirma, aišku, idealu, kai nenaudoji auto, bet ne visuomet taip gaunasi...

apie save pirmiausia. daugybę metų praleidau pėsčiomis, nes dievinu vaikščiojimą. visus studentavimu metus, nuo namų per ąžuoilyną kaune iki univero VDU varydavau pėškom, pirmyn ir atgal, ir šiaip dauguma vaikščiojau pėškom. aišku, naudodavau ir visuom., transportą.

kai gimė vaikas - irgi variau pėškom nešynėj su juo, arba visuom. transportu.



kai prieš tris metus įsigijau auto, jį naudojau tik išvykom už miesto, į jachklubą, į gamtą - nes tik dėlto, maniau, auto IR VERTA TURĖTI. nes turiu n draugių su mažais vaikasi, ir man , atrodo, idealu, susigrūdi visus, ir šoki į gamtą. antraip, mamom su mažiukais, išvykimai, kol nudardi trūliku iki mylimos vietos, gaunasi problema.

PO TO gavosi taip. su mokiniais, mokykloj diskutuodami apie ekologiją, radom straipsnių , (tiklsiau man vienas mokinys atnešė iš l.rimto žurnalo), kad 1.) auto teršalai sudaro tik 23 proc. vadinamo ŠILTNAMIO EFEKTO. visa kita- fabrikų metamos į orą medžiagos. na, ir, tai, prisipažinsiu, prisidėjo prie to, kad šiais metais ne su tokia graužatimi, vos ne kasdien ėmiau vairuoti automobilį. prisidėjo tas, 2.) kad mano darbo dienotvarkė įtempta, plius vaiką pati turiu nuvežt į daržą, po to iš darbo staigia paimt vaiką atgal, ir namie toliau privačiai dirbu, viskas minutėmis suskaičiuota....nors tas, beje, buvo visad, ir anksčiau, dar tilpdavau ir sukdavausi su autikais važinėdama, bet šiemet...paėmiau į rankas auto vairą. gal ir ne koks pasiteisinimas.

taigi, dvi priežastys, kodėl vairuoju...

na, o kaip vairuot "ekologiškai"[I], pasidalinkime (tie, kurie neišsiverčiam be auto):

1. mano mašina automatinė, tai prie šviesofor, laukdama žalio signalo, perjungiu pavarą ant N 9neutral), kad išnaudočiau mažiau kuro.
2. neturiu AC (kondicionieriaus)-nes jis, žinau, suryja daug kuro, ir net neketinu jo turėti.
3. skaičiau taipogi -kaD IDEALU VAŽIUOT IR UŽDARYTAIS LANGAIS, kai didelis greitis, na, bet vasara čia netinka - nualpt gali per karštį.
4. nuspirkau ekologišką ploviklį mašinai.....

na, mano sąrašiukas menkas, padėkime jį plėsti..... 4u.gif
Atsakyti